Kirjaudu ▼
 

Tässä ovat pikaruokaketjujen suosikit

Lehtikuva
Tässä ovat pikaruokaketjujen suosikit
Subway on saanut parhaat arviot pikaruoka- ja kahvilavertailussa. Sen perässä tulevat Robert's Coffee- ja Aschan-kahvilat. Taloustutkimuksen tekemän vertailun hännille jäivät pienet burgeriketjut.
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Taloustutkimus kyseli syyskuussa liki 3 700 suomalaisen näkemyksiä 22 pikaruoka- ja kahvilaketjusta.

– Subway on saanut korkeimman yleisarvosanojen keskiarvon, kertoo aluejohtaja Merja Tuominen Taloustutkimuksesta.

Subwayn toiminta-ajatuksena on myydä asiakkaan toiveiden mukaan koottavia leipiä.

Tuomisen mukaan kärjen tuntumassa ovat myös Robert's Coffee, Aschan, Coffee House ja Picnic. Näiden kahvilaketjujen keskinäiset erot ovat hyvin pieniä.

Taloustiedot

Tuominen kertoo, että vastaajat suhtautuivat kriittisimmin pieniin hampurilaisketjuihin. Heiltä pyydettiin kouluarvosanoja ja keskiarvot sijoittuivat 8,07 ja 6,24 välille.

– Heikoin keskiarvo poikkeaa paljon muista, Tuominen sanoo.

Taloustutkimus on tehnyt vastaavaa kyselyä jo 1990-luvulta lähtien.

Nyt pikaruokaketjuista mukana ovat ABC, 55 Burger, Golden Rax Pizzabuffet, Helmi Simpukka, Hesburger, Kotipizza, McDonald's, Motorest, Picnic, Pizza Buffa, Rolls, Scanburger, Subway ja Teboil.

Arvioita pyydettiin myös Arnolds-, Aschan-, Coffee House-, Hesecafe-, Presso-, Robert's Coffee-, Spice Ice- ja Wayne's Coffee -kahviloista.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

ABC:stä paras
mielikuva

Tutkimuksessa selvitetään myös asiakkaiden mielikuvia. Mielikuva koostuu monesta mittarista. Niitä ovat suolaisten ja makeiden tuotteiden laatu ja monipuolisuus, viihtyisyys, palveluhalukkuus, palvelun nopeus, hintataso, tarjoukset ja lapsiperheiden ottaminen huomioon.

– Mielikuvatekijöissä kokonaisuutena ABC on paras, vaikka yleismielikuvassa se ei ole kärkijoukossa, Tuominen kertoo.

Hänen mukaansa mielikuvatekijät peilaavat tavallisesti aika hyvin kokonaiskäsitystä, mutta toisinaan jokin osa-alue voi pudottaa sijoitusta. Se voi heiketä esimerkiksi siksi, että asiakkaat pitävät ketjua kalliina.

Tuominen kertoo, että arviot eivät paljon vaihtele vuodesta toiseen.

– Mielikuviin vaikuttaa, jos jokin ketju tai yritys muuttaa toimintaansa ja kampanjoi siitä näkyvästi, hän lisää.

Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kommentit (42)

Sivut:1 2 3 4 5
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Parhaat ketjut puuttuvat Suomesta:
- Carl's Jr
- Wendy's
- BK
- KFC

Vain huonoimmat ovat rantautuneet tänne itä-euroopan peräkyliin.
Et juntti edes tiedä paremmista.
Anonyymi: Kaikki luusereita 23.2.2012 8:18

Anonyymi
Mitenkähän on sen eettisen puolen kanssa.
Subwayn kananliha tulee ainakin Thaimaasta, mistäköhän muut "lihat" tulee?

On hyvää ja niin eettistä että!


Ja eettisyyden pitäisi kiinnostaa ihmisiä miksi? Raaka-aineet tuppaavat tulemaan juurikin sieltä, mistä ne halvimmalla saadaan, mikä hyvin harvoin vaikuttaa siihen lopullisen makuun. Keskivertokuluttajaa nimittäin kiinnostaa kettutyttöilyn sijasta huomattavasti enemmän tuotteen loppuhinta.
Anonyymi: Lentäen olisit jo pe 23.2.2012 16:22
Sivut:1 2 3 4 5
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Asiakastieto

Yhteistyössä