Kirjaudu ▼
 

S-ryhmä myy neljä kylpylähotelliaan

Lehtikuva
S-ryhmä myy neljä kylpylähotelliaan
S-ryhmä myy neljä Holiday Club Spa -kylpylähotelliaan Holiday Club Resortsille. Saariselän, Kuusamon, Vuokatin Katinkullan ja Tampereen kylpylät vaihtavat omistajaa maaliskuun alussa.
25.1.2011 12:15
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Yhtiöt eivät kerro kauppahintaa. Holiday Club Resorts alkaa myös pyörittää rakenteilla olevaa Holiday Club Saimaata.

S-ryhmä kertoo keskittyvänsä jatkossa kaupunkikohteisiin ja kasvukeskuksiin.

– Tämä yrityskauppa on normaalia verkoston hallintaa ja liiketoimintasalkun kehittämistä uuden kilpailu- ja verkostostrategiamme mukaisesti. Keskitymme jatkossakin voimakkaasti vapaa-aikaliiketoimintaan ja siihen liittyvien palveluiden kehittämiseen, mutta teemme sen ennen kaikkea keskusta-alueilla, sanoo Sokotelin toimitusjohtaja Tapio Satta tiedotteessa.

Holiday Club Resorts Oy
Taloustiedot
Y-tunnus 2033337-1
Kotipaikka Helsinki
Yhtiömuoto OY
TOL-luokka
Kiinteistönvälitys
Kaikki yrityksen taloustiedot

Sokotel osti vuonna 2006 Holiday Club Finlandilta kuusi kylpylähotellia. Tuolloin ostetuista kylpylöistä S-ryhmälle jäävät edelleen Caribia Turussa ja Eden Oulussa. Lisäksi S-ryhmällä on kylpylät Nurmeksen Bombassa ja Leppävirran Vesileppiksessä. Näissä kylpylätoiminta jatkuu Sokos Hotellien nimellä siirtymäkauden jälkeen.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

Kaupan kohteena olevissa kylpylöissä työskentelevä henkilökunta siirtyy Holiday Club Resortsin palvelukseen vanhoina työntekijöinä. Kaupan lopullisen toteutumisen ehtona on kiinteistöjen omistajien eli Capman-rahastojen ja vakuutusyhtiö Henki-Fennian suostumus tilojen edelleen vuokraamiseen.

Holiday Club Resortsin toimitusjohtajan Vesa Tengmanin mukaan nyt tehty kauppa on osa yhtiön kasvustrategiaa. Kaupalla Holiday Club palaa viiden vuoden jälkeen Suomen johtavaksi kylpylätoimijaksi.

25.1.2011 12:15
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kommentit (21)

Sivut: 1 2 3
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Muuttuuko myös Caribia ja Oulun Eden Sokos Hotelleiksi? Vai vaan Bomba ja Vesileppis?
Anonyymi: Abigail 25.1.2011 12:45

Anonyymi
Täysin ymmärrettävää kun nykyinen oikeistohallitus on syönyt tavallisen kansan ostovoiman, firmat ovat lopettaneet palkollistensa "kutuseminaarit", lobbarit pelästyivät novaskandaalia lopettaen politiikkoperheiden lahjuskylpylöinnin ja kaiken lisäksi vielä venäläisturistitkin ovat kaikonneet.
Anonyymi: Hra savosta 25.1.2011 12:51

Anonyymi
Tampere ei siis ole kaupunkiseutua eikä kasvukeskus. Mitkähän Suomessa ovat?
Anonyymi: Nimetön 25.1.2011 12:56

Anonyymi
Onneksi ei saa bonusta enää. Silloin kun hok osti sen homma meni täysin rahastukseksi! Toivottavasti Vuokatti Katinkulta palaa ennalleen ihmisläheiseksi alueeksi.
HYVÄ HOLIDAY CLUB!!!!!
Anonyymi: ILu 25.1.2011 13:09

Anonyymi
"Tampere ei siis ole kaupunkiseutua eikä kasvukeskus. Mitkähän Suomessa ovat?"

Satta: "Keskitymme jatkossakin voimakkaasti vapaa-aikaliiketoimintaan ja siihen liittyvien palveluiden kehittämiseen, mutta teemme sen ennen kaikkea keskusta-alueilla

Tampereen kylpylä sijoitsee Lapinniemessä keskustan ulkopuolella.

Tampereen keskustassa SOK on menettänyt rajusti markkinaosuuksia Scandicille ja Cumulukselle, joilla on myös molemmilla parhaillaan uudet hotellit rakentumassa rautatieaseman viereen. SOK on sillä välin möhlinyt vanhojen hotellien rempoissa ja jahkaillut mm. Tullin tornihotellin rakentamispäätöksen kanssa viimeiset viisi vuotta.
Anonyymi: qwert 25.1.2011 13:19

Anonyymi
Minä syön ruokaa maassa, jossa maajussi elää eu-toimeentuloturvalla, ruuan jalostaa Amerikan jälkeen maailman toiseksi tehokkain elintarviketeollisuus ja silti ruuan hinta on kalleinta tasoa maailmassa!

Miksi te S-ketjun pomot käytätte minun, (asiakas"omistajan") rahani loputtomiin ABC-hyperkeskuksiin ettekä aja minun etuani alentamalla rajusti ruuan hintaa?
Anonyymi: Lakkauttakaa Slaajen 25.1.2011 13:45

Anonyymi
No jäähän kylpylöille ainakin mm. AY-liittojen toimitsijoiden ja toimistoväen kylpyläreissut perheineen liittojen jäsenmaksunmaksajien piikkiin.
Anonyymi: Demaritoimitsija kyl 25.1.2011 13:56

Anonyymi
Katos vaan S-ryhmäkin alkaa tekemään konkurssia
Anonyymi: Lama koskee kaikkia 25.1.2011 14:18

Anonyymi
Onneksi ei saa bonusta enää. Silloin kun hok osti sen homma meni täysin rahastukseksi! Toivottavasti Vuokatti Katinkulta palaa ennalleen ihmisläheiseksi alueeksi.HYVÄ HOLIDAY CLUB!!!!!


Huomautuksena vaan, kun alkavat puurot ja vellit mennä sekaisin, että HOK ei ole ostanut ainuttakaan kylpylää. HOK-Elanto on yksi S-ryhmään kuuluvista alue-osuuskaupoista ja nämä kyseiset kylpylät omisti SOK.
Anonyymi: Esko 25.1.2011 14:37

Anonyymi
Minäkin olen asiakas Omistaja,mutta en omista S-Ketjusta yhtään mitään.Ostan ylihinnoiteltua Bensaa ABC huoltamoilta,sekä S-marketista ruokaa jotka maksan täydestä hinnasta.Olen kait Hyvä Asiakasomistaja Heille.
Anonyymi: TIETO 25.1.2011 14:41
Sivut: 1 2 3
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.

Taloussanomat - Uutiset

12:53 Kotipizzan kasvukausi jatkui: Asiakkaat lisääntyivät ja ostokset kasvoivat
12:19 Digitoday Accenture irtisanoo jopa 40
11:25 Vaikeuksissa kyntävä Deutsche Bank myy henkivakuutusyhtiönsä
11:16 Digitoday Natsilaulu päätyi Googlen hampaisiin – mitä oikein tapahtuu?
10:46 Deutsche Bankin toimitusjohtaja: Emme tarvitse valtiontukea missään tapauksessa
10:21 Suomi putosi kilpailukykyvertailussa – Ruotsi kiri ohi
10:01 Vanhojen asuntojen hinnat nousivat elokuussa
09:18 Hanjinin konttilaivat halutaan myydä mahdollisimman pian
09:03 Digitoday Sitä on tehty vuosikausia - nyt Youtube sallii sen
08:44 TVO haastanut Arevan oikeuteen Ranskassa
07:41 Ilta-Sanomat Rakentaja vaikeni talon märkätilojen virheistä – joutui maksamaan ostajalle 50 000 euroa
06:03 Digitoday Jouduitko hakkeroiduksi? Älä tee tätä yleistä virhettä
06:02 Analyysi Maailman vaarallisin pankki – tätä ei voi päästää nurin
27.9. Uusi avaus Venäjältä: Lentoyhtiön emofirma lähtee rakettibisnekseen
27.9. Digitoday IPhonen porausvideo meni täydestä: "Senkin idiootti"
27.9. Ford tyrmäsi Trumpin väitteen: "Me pysymme täällä ikuisesti"
27.9. Uber laajentaa rajusti ruokapalveluaan
27.9. Fivalle tulossa uusi väline pankkien valvontaan
27.9. Öljyn hinta painuu – Iran antoi pakit tuotantoleikkauksille
27.9. Pankki varoittaa asuntokuplasta: Brexitillä voi olla arvaamaton seuraus
27.9. Kuluttajien luottamus on nyt kova USA:ssa –nousi korkeimmilleen vuoden 2007 jälkeen