Kirjaudu ▼
 

Yli 50-vuotias maksaa silmälaseista yli puolet nuorta enemmän

Lehtikuva
Yli 50-vuotias maksaa silmälaseista yli puolet nuorta enemmän
Alle 35-vuotias saa silmälasinsa yli puolet halvemmalla kuin yli 50-vuotias, osoittaa optisen alan uusi tutkimus.
25.4.2012 12:57
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Ikä on ratkaisevin tekijä sille, minkä verran silmälaseistasi maksat. Suomen  Optinen toimiala julkaisi tänään uuden tutkimuksen, joka perustuu uudenlaiseen myynnin mittaustapaan. 

Uusi mittaustapa paljasti, että yli 50-vuotias maksaa silmälaseistaan jopa yli 50 prosenttia enemmän kuin alle 35-vuotias.

Uusien myyntitietojen mukaan silmälasien keskihinta Suomessa on yksiteholaseissa 164 euroa ja moniteholaseissa 349 euroa.

Optisen alan liikevaihto Suomessa oli 341 miljoonaa euroa viime vuonna.

∇ Mainos ∇
25.4.2012 12:57
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kommentit (19)

Sivut: 1 2
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Entäs tekohampaat?
Anonyymi: Pimu 25.4.2012 13:04

Anonyymi
Netistä saa monitehot 99 ekulla. Olen ollut tyytyväinen jo 6 vuotta.
Anonyymi: Nimetön 25.4.2012 13:09

Anonyymi
Sama kuin golf-opetuksessa.

Nuoret ja eläkeläiset saavat sitä kohtuuhintaan, mutta maksukykyisiltä viedään tuhkatkin pesästä.
Anonyymi: Maan tapa 25.4.2012 13:10

Anonyymi
yli 50-vuotiaat joutuvat maksamaan autoistaan yli 200 % 25-vuotiasta enemmän.
Anonyymi: O tempora, O mores! 25.4.2012 13:12

Anonyymi
Ikä on ratkaisevin tekijä sille, minkä verran silmälaseistasi maksat.


Tämä ei ole totta. Ratkaisevin tekijä on MISTÄ silmälasisi ostat. Esimerkkinä Tallinna Optik on aivan hintavertailukykyinen. Itse olen jo vuosia hankkinut lasini sieltä. Käy kätevästi viinanhakureissun yhteydessä.
Anonyymi: Hyvää tätä päivää 25.4.2012 13:14

Anonyymi
Mun on vaikea ymmärtää miksi marketissa lukulasit maksavat 2,99? ja silmälasikaupassa 80-120?. Mulle kun on aivan yksi lysti onko mulla titaanikehykset vai puusta veistetyt, kunhan linssit pysyy kiinni ja näkee lukea. Aivan yks lysti. Markkinoilla ei ole yhtään mitään välillä 3? ja 80?.

Onko kellään tietoa mitä silmälasit (lukulasit) maksaa Virossa?
Anonyymi: Rekku 25.4.2012 13:20

Anonyymi
Silmälasikauppa on yksi suuri kusetus. Kallein osa mitä tahansa optiikkaa on itse optinenlasi. Kameranlinsseihin menevä paraslaatu maksaa about 1000? kilo. Aika pullonpohjat täytyy olla, jos edes puolikiloa saa tuota lasia kakkuloihin upotettua. Itse hionta on halpaa tuon rinnalla. Sen tekee koneet automaattisesti ohjelman mukaan.

Muovista tehdyt kakkulat taasen eivät maksa käytännössä juuri mitään valmistajalle.
Anonyymi: Silmään kustu 25.4.2012 13:20

Anonyymi
Toisin kuin linssit, sangat ovat usein tehty käsityönä. Eikös silon järjen mukaan sankojen pitäisi olla huomattavasti kalliimpia kuin linssit?
Anonyymi: Kusi haisee 25.4.2012 13:23

Anonyymi
Rekku:puusta veistetyt on muotia.Oletko todella löytänyt sellaiset halvalla?Täällä Ruotsissa eräs optikkoketju tarjoaa silloin tällöin alennuksen prosenteissa iän mukaan. Esim 35-vuotias saa alennusta 35%, 99-vuotias 99%. Joten sieltä saa sitä halvemmalla mitä vanhempi on. Olen erittäin likinäköinen ja minulla on taittovirhe. Kalliiksi tulee. Sitten vielä aina likinäköisyyden takia vahingossa valitsen pokat jotka ei sovi pärstääni ollenkaan...saa sitten kärsiä niistä vuosia.
Anonyymi: Moukarin heittäjä 25.4.2012 13:29

Anonyymi
yli 50-vuotiaat joutuvat maksamaan autoistaan yli 200 % 25-vuotiasta enemmän.


Mutta kolmekymppiset maksavat asunnostaan lähes kolminkertaisen hinnan viisikymppisiin verrattuna ja elintarvikeostoksistaankin tuplahinnan.
Anonyymi: Harmaa pantteri 25.4.2012 13:57
Sivut: 1 2
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.

Taloussanomat - Uutiset

19:35 Digitoday Ydinvoimayhtiön tietokoneisiin murtauduttiin Etelä-Koreassa
19:12 Ilta-Sanomat Fennovoima hakee ympäristölupaa ydinvoimalaitokselle
18:52 HS Ilmavoimien viimeiset Suomessa tehdyt koneet myytiin
18:30 FT hehkuttaa "ale-metropolista": "Kuin Veljekset Keskinen"
18:03 Öljyn toinen nousupäivä katkesi
17:53 Eurokuluttajat hieman luottavaisempia
17:49 Ruuhkaa pukkaa: parkkipaikka täytettiin paketeilla
17:09 Näin kinkkuraja jakaa Suomen
16:20 Digitoday USA:sta lukuja: Yli miljoona luottokorttia kopioitiin kassoilla
16:12 Ilta-Sanomat Tullille tappio oikeudessa Jaguar-tapauksessa
16:03 Kilpailu vapautuu: Finrail irti VR:stä
15:59 Ex-ministeri: Venäjä tippuu roskalainaluokkaan
15:50 Rikkaat venäläiset etsivät turvapaikkaa: viisumit +69 %
15:17 Öljyn hinta vauhdittaa energiaosakkeita pörsseissä
14:48 Öljy nousee toista päivää putkeen
14:24 Ruplakriisi kaatoi ensimmäisen venäläispankin
14:10 Rupla vahvistunut selvästi – yritykset valmistautuvat veropäivään
13:53 Kuinka suuri on Suomen julkinen sektori?
13:48 Putinin huolet helpottavat – Rosneft sai maksettua velan
12:32 Hopeavuoren kullasta lupaavia tuloksia
12:13 Wärtsilä toimittaa 11 voimalaa venäläistehtaille
11:18 Kreikan pääministeri lupaa oppositiolle vaaleja
11:06 PAM: Viidennes vähentää ravintolakuluja jouluna
10:18 Digitoday Snapchat teki häijyn tempun Lumia-käyttäjille