Kirjaudu ▼
 

SS: ”Liika Facebook-fanitus vähentää myyntiä”

Reuters
SS: ”Liika Facebook-fanitus vähentää myyntiä”
Hurja suosio Facebook-yhteisösivustolla voi vähentää yrityksen myyntiä, sanoo Aalto-yliopiston myynnin johtamisen professori Savon Sanomissa (SS).
3.4.2012 07:45
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Yritysten myyntiä parantaa tutkimusten mukaan enemmän pärjääminen puolueettomilla verkkosivustoilla kuin markkinointi yritysten omalla Facebook-sivuilla, kertoo Savon Sanomat.

Lehden haastatteleman Aalto-yliopiston myynnin johtamisen professorin Petri Parvisen mukaan erään matkatoimiston Facebook-ryhmä kasvoi alkuinnostuksen jälkeen tasaisesti. Myynti alkoi kuitenkin tietyn pisteen jälkeen vähentyä tykkääjien lisääntyessä.

Parvisen mukaan syynä on erikoistarjouspsykologia. Mitä suuremmalle joukolle Facebook-tarjoukset menevät ja mitä kauemmin niitä on ollut olemassa, sitä vähemmän ainutlaatuisilta ne tuntuvat.

∇ Mainos ∇
3.4.2012 07:45
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)
Ihmiset Petri Parvinen

Kommentit (16)

Sivut: 1 2
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Onhan se selvää että jos suuri määrä tyhjäpäitä tykkää jostain, se hyvin todennäköisesti ei ole minun mieleeni.

Enkä liioin halua samaistua perus fb-egopönkittäjien klaaniin.
Anonyymi: Elämä ensin 3.4.2012 8:07

Anonyymi
"Parvisen mukaan syynä on erikoistarjouspsykologia. Mitä suuremmalle joukolle Facebook-tarjoukset menevät ja mitä kauemmin niitä on ollut olemassa, sitä vähemmän ainutlaatuisilta ne tuntuvat."

Voihan asian noinkin ilmaista. Mutta vaikuttaisi myös siltä, että markkinoijat eivät ota huomioon ehkä melkoisenkin suurta, yleensä varsin ostovoimaista, kuluttajajoukkoa joka kiinnostuu vasta sitten kun joku ilmoittaa "meitä et löydä facebookista".
Anonyymi: Nimetön 3.4.2012 8:12

Anonyymi
Facebook on oikein malliesimerkki osaamattomien markkinoijien massakäyttäytymisestä eli tehdään sitä mitä muutkin näyttäisivät tekevän.

Tyhmimmilllään ja ärsyttävimmillään tämä on silloin, kun asiakas on antanut markkinoijalle tietonsa saadakseen kohdistetumpaa ja parempaa informaatiota.

Kohta tämä asiakas saa sitten sähköpostilla kaiken yrityksen markkinoinnin tuottaman älyttömän materiaalin, jossa tietysti pyydetään peukuttamaan myyjää. Tärkeintä tuntuu olevan se, että tehdään jotain - usein täysin järjetöntä.
Anonyymi: Peukut Alas 3.4.2012 8:38

Anonyymi
Olen jattanyt useasti kaikki tarjoukset katsomatta/kayttamatta, koska taytyy olla FB jasen ja logata sisaan etta ne ylipaataan nakee.

Jaapahan usealla firmalla minun rahat saamatta ja toisaalta saastan kun en ostaa mitaa hetken mielijohteesta :-)
Anonyymi: FB on naurettava pel 3.4.2012 8:56

Anonyymi
Miksi v*dussa kaikki pyorii markkinoinnin ymparilla ja FB on joku markkinoinnin "avain" ? Onko kaikki FB kayttajat siella vain katsomassa heihin kohdisttetuja mainoksia ?

"Hei, vain tanaan ja sinulle, koska olet koirien ystava, saat koiraturkin Kiinasta vain 99,99. Tilaa heti, ilmainen toimitus. Kerro myos kaverille "
Anonyymi: FB on pazka 3.4.2012 9:00

Anonyymi
"Tärkeintä tuntuu olevan se, että tehdään jotain - usein täysin järjetöntä."

Sepä se. Alaa vaivaa näkemys, että sama johdonmukaisuus ja logiikka pätee kaikkiin asiakkaisiin. Järkyttyisivät, kun jokin markkinointitutkimus kertoisi jäätävästi 51 % kuluttajista ei halua "pirteää myyjää" :)
Anonyymi: Nimetön 3.4.2012 9:03

Anonyymi
Vihdoinkin joku uskaltaa nousta näitä FB ja Some uskovaisia vastaan. Myntipuheet ovat todella kovat ja tulokset todell ahuonot - aina vain tuntuu näitä "edelläkävijöitä" riittävän höynäytettäväksi! Esimerkkinä vaikkapa kauppakeskusmaailmasta, 8600 ystävää ja kasvaa tonnilla viikossa! So what, 98% on teinejä joilla käyttörahaa on sinänsä paljon, mutta menevät pariin putiikkiin! Kuka siis hyötyi? Ei ainakaan suurin osa kauppiaista. Toinen esimerkki; kiinalainen hilavitkutin valmistaja, 100 miljoonaa tykkääjää, kaikkiko he ostavat?! Ei vaan heillä on 100 milj. klikkaaja, klikkaus ei ole sama kuin ostos eikä edes aidosti suositus. Poikkeuksia toki on, vaikkapa Cokis. Suomalaisa menestyjiä kaupallisella puolella ei yksinkertaisesti ole! Joo joo, tiedän kyllä Angry Birdsit ja kumppanit, ne myyvät nyt ja ovat 5 vuoden päästä jo menneen talven lumia. Aina tulee joku uusi hype.
Itsekään en osta ja en myöskään saa tarjouksia jotka tulevat Facebookin kautta. Olen facessa, kävin siellä viimeksi muistaakseni n. 2007. Kuluttajana saattaisin olla kiinnostava perheen n. 130 000 vuosituloilla. En kuitenkaan luuhaa tietokoneen ääressä kun työaikana (tämä kuuluu ammatiini). Oman aikani vietän jossain ihan mualla ja ostan tarjouksia jotka näen ihan muualla. Näihin kuuluvat matka, ajoneuvot, ruoka jne.
Anonyymi: Kyllästynyt tähän di 3.4.2012 9:41

Anonyymi
Onhan se selvää että jos suuri määrä tyhjäpäitä tykkää jostain, se hyvin todennäköisesti ei ole minun mieleeni.

Enkä liioin halua samaistua perus fb-egopönkittäjien klaaniin.


Olet sitten valinnut vaihtoehtoisen elämän kommentaattorina "Onhan se selvää.." Minkäs lajin pönkitystä tuo on? :D
Anonyymi: julle 3.4.2012 9:48

Anonyymi
Facebookin markkinoiminen on saanut arveluttavia piirteitä.
Anonyymi: Facebook aiheuttaa s 3.4.2012 10:23

Anonyymi
Näinpä mainoksen printtimediassa. Siisti AlfaRomeo, vaan alaosassa oli nettiosoitteena vain facebook.com/alfa...

Miksei suoraan sitäkin osoitetta mistä näkee tiedot mihinkään fb:iin rekisteröitymättä? Ok, kaikkihan löytää sen, vaan painotus tuntuu olevan tuolla missä pääsee tykkäämään:) Vaan mä en jaksanut vaivautua vielä.
Anonyymi: Arska Vaan 3.4.2012 11:00
Sivut: 1 2
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.

Taloussanomat - Uutiset

09:45 Sanoma teki alkuvuonna selvän tulosparannuksen
09:23 Työllisyys paranee – "Positiivisia merkkejä" etenkin yhdellä alalla
08:27 IMF varoittaa Aasian ripeästä velkaantumisesta
08:11 Digitoday Suomeen uusi puhelinoperaattori – täysin erilainen laskutusmalli
07:59 Hygieniajätti todettiin syylliseksi – 48 miljoonan korvaukset syöpään sairastuneelle
07:12 Kolumni Tuplajuhlasta hieman toivoa
06:07 Digitoday Testi: Huawei P9 on hinta-laatusuhteeltaan huippupuhelimista paras
06:02 Näin suomalaiset startupit haastavat pankit
2.5. Digitoday Suomalaismiehet hyväksyvät kaverikutsuja vierailta naisilta: "Uskoisin, ettei mitään hyvää seuraa"
2.5. Deutsche Bankille moitteita: Vakavia puutteita terrorismin rahoituksen ehkäisemisessä
2.5. Ferrarilla hyvä alkuvuosi – uudet luksusmallit innostivat etenkin Euroopassa
2.5. Digitoday Postia Marsiin? SpaceX lupaa toimittaa perille vuonna 2018
2.5. EKP:n Draghi: Matalat korot eivät ole vaarattomia
2.5. TTIP-pelkoja toppuutellaan: "Mahdotonta, että EU hyväksyisi suuria riskejä sisältävän sopimuksen"
2.5. Video Miljardiosingon kuittaava Zaran perustaja liikuttui syntymäpäiväyllätyksestä
2.5. Sijoitusrahastoista suli alkuvuonna 1,7 miljardia euroa
2.5. Digitoday Viestintävirasto varoittaa vaarasta verkkoselaimille: Parilla klikkauksella perikatoon
2.5. Tietovuoto järisyttää vuosia jatkuneita TTIP-neuvotteluja – näin suomalaismepit arvioivat hankalaa tilannetta
2.5. Anvian yt-neuvottelut päätökseen – 70 työtehtävää vähenee
2.5. VR:n ja bussien hintakisa toi uusia asiakkaita – "Ilman meitä he eivät matkustaisi"
2.5. Yhdysvaltoihin kuuluva Puerto Rico on ajautumassa konkurssiin
2.5. Digitoday Bitcoin-miehen tunnustuksessa aukkoja: Nämä asiat epäilyttävät
2.5. Suomen Lidlin ensimmäinen vetäjä Motonetin johtoon
2.5. Tuloksestaan varoittanut Honkarakenne vajoaa pörssissä
2.5. Miljardööri paljasti: Tässä vaiheessa vedän rahat pankista
2.5. Digitoday EU-lähteet: Google ajautumassa sakkoihin nettihauista
2.5. EKP:n Coeure: Kreikan velkaa pitäisi leikata
2.5. Digitoday Kehittäjä astui julkisuuteen – Bitcoinin arvo reagoi heti
2.5. Digitoday Tietomurtajat saivat juuri uuden ykköskohteen
2.5. VR nopeuttaa junavuoroja – liikenne lakkaa kolmella asemalla
Asiakastieto

Yhteistyössä

Kommentoiduimmat nyt