Kirjaudu ▼
 

SS: ”Liika Facebook-fanitus vähentää myyntiä”

Reuters
SS: ”Liika Facebook-fanitus vähentää myyntiä”
Hurja suosio Facebook-yhteisösivustolla voi vähentää yrityksen myyntiä, sanoo Aalto-yliopiston myynnin johtamisen professori Savon Sanomissa (SS).
3.4.2012 07:45
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Yritysten myyntiä parantaa tutkimusten mukaan enemmän pärjääminen puolueettomilla verkkosivustoilla kuin markkinointi yritysten omalla Facebook-sivuilla, kertoo Savon Sanomat.

Lehden haastatteleman Aalto-yliopiston myynnin johtamisen professorin Petri Parvisen mukaan erään matkatoimiston Facebook-ryhmä kasvoi alkuinnostuksen jälkeen tasaisesti. Myynti alkoi kuitenkin tietyn pisteen jälkeen vähentyä tykkääjien lisääntyessä.

Parvisen mukaan syynä on erikoistarjouspsykologia. Mitä suuremmalle joukolle Facebook-tarjoukset menevät ja mitä kauemmin niitä on ollut olemassa, sitä vähemmän ainutlaatuisilta ne tuntuvat.

∇ Mainos ∇
3.4.2012 07:45
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)
Ihmiset Petri Parvinen

Kommentit (16)

Sivut: 1 2
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Onhan se selvää että jos suuri määrä tyhjäpäitä tykkää jostain, se hyvin todennäköisesti ei ole minun mieleeni.

Enkä liioin halua samaistua perus fb-egopönkittäjien klaaniin.
Anonyymi: Elämä ensin 3.4.2012 8:07

Anonyymi
"Parvisen mukaan syynä on erikoistarjouspsykologia. Mitä suuremmalle joukolle Facebook-tarjoukset menevät ja mitä kauemmin niitä on ollut olemassa, sitä vähemmän ainutlaatuisilta ne tuntuvat."

Voihan asian noinkin ilmaista. Mutta vaikuttaisi myös siltä, että markkinoijat eivät ota huomioon ehkä melkoisenkin suurta, yleensä varsin ostovoimaista, kuluttajajoukkoa joka kiinnostuu vasta sitten kun joku ilmoittaa "meitä et löydä facebookista".
Anonyymi: Nimetön 3.4.2012 8:12

Anonyymi
Facebook on oikein malliesimerkki osaamattomien markkinoijien massakäyttäytymisestä eli tehdään sitä mitä muutkin näyttäisivät tekevän.

Tyhmimmilllään ja ärsyttävimmillään tämä on silloin, kun asiakas on antanut markkinoijalle tietonsa saadakseen kohdistetumpaa ja parempaa informaatiota.

Kohta tämä asiakas saa sitten sähköpostilla kaiken yrityksen markkinoinnin tuottaman älyttömän materiaalin, jossa tietysti pyydetään peukuttamaan myyjää. Tärkeintä tuntuu olevan se, että tehdään jotain - usein täysin järjetöntä.
Anonyymi: Peukut Alas 3.4.2012 8:38

Anonyymi
Olen jattanyt useasti kaikki tarjoukset katsomatta/kayttamatta, koska taytyy olla FB jasen ja logata sisaan etta ne ylipaataan nakee.

Jaapahan usealla firmalla minun rahat saamatta ja toisaalta saastan kun en ostaa mitaa hetken mielijohteesta :-)
Anonyymi: FB on naurettava pel 3.4.2012 8:56

Anonyymi
Miksi v*dussa kaikki pyorii markkinoinnin ymparilla ja FB on joku markkinoinnin "avain" ? Onko kaikki FB kayttajat siella vain katsomassa heihin kohdisttetuja mainoksia ?

"Hei, vain tanaan ja sinulle, koska olet koirien ystava, saat koiraturkin Kiinasta vain 99,99. Tilaa heti, ilmainen toimitus. Kerro myos kaverille "
Anonyymi: FB on pazka 3.4.2012 9:00

Anonyymi
"Tärkeintä tuntuu olevan se, että tehdään jotain - usein täysin järjetöntä."

Sepä se. Alaa vaivaa näkemys, että sama johdonmukaisuus ja logiikka pätee kaikkiin asiakkaisiin. Järkyttyisivät, kun jokin markkinointitutkimus kertoisi jäätävästi 51 % kuluttajista ei halua "pirteää myyjää" :)
Anonyymi: Nimetön 3.4.2012 9:03

Anonyymi
Vihdoinkin joku uskaltaa nousta näitä FB ja Some uskovaisia vastaan. Myntipuheet ovat todella kovat ja tulokset todell ahuonot - aina vain tuntuu näitä "edelläkävijöitä" riittävän höynäytettäväksi! Esimerkkinä vaikkapa kauppakeskusmaailmasta, 8600 ystävää ja kasvaa tonnilla viikossa! So what, 98% on teinejä joilla käyttörahaa on sinänsä paljon, mutta menevät pariin putiikkiin! Kuka siis hyötyi? Ei ainakaan suurin osa kauppiaista. Toinen esimerkki; kiinalainen hilavitkutin valmistaja, 100 miljoonaa tykkääjää, kaikkiko he ostavat?! Ei vaan heillä on 100 milj. klikkaaja, klikkaus ei ole sama kuin ostos eikä edes aidosti suositus. Poikkeuksia toki on, vaikkapa Cokis. Suomalaisa menestyjiä kaupallisella puolella ei yksinkertaisesti ole! Joo joo, tiedän kyllä Angry Birdsit ja kumppanit, ne myyvät nyt ja ovat 5 vuoden päästä jo menneen talven lumia. Aina tulee joku uusi hype.
Itsekään en osta ja en myöskään saa tarjouksia jotka tulevat Facebookin kautta. Olen facessa, kävin siellä viimeksi muistaakseni n. 2007. Kuluttajana saattaisin olla kiinnostava perheen n. 130 000 vuosituloilla. En kuitenkaan luuhaa tietokoneen ääressä kun työaikana (tämä kuuluu ammatiini). Oman aikani vietän jossain ihan mualla ja ostan tarjouksia jotka näen ihan muualla. Näihin kuuluvat matka, ajoneuvot, ruoka jne.
Anonyymi: Kyllästynyt tähän di 3.4.2012 9:41

Anonyymi
Onhan se selvää että jos suuri määrä tyhjäpäitä tykkää jostain, se hyvin todennäköisesti ei ole minun mieleeni.

Enkä liioin halua samaistua perus fb-egopönkittäjien klaaniin.


Olet sitten valinnut vaihtoehtoisen elämän kommentaattorina "Onhan se selvää.." Minkäs lajin pönkitystä tuo on? :D
Anonyymi: julle 3.4.2012 9:48

Anonyymi
Facebookin markkinoiminen on saanut arveluttavia piirteitä.
Anonyymi: Facebook aiheuttaa s 3.4.2012 10:23

Anonyymi
Näinpä mainoksen printtimediassa. Siisti AlfaRomeo, vaan alaosassa oli nettiosoitteena vain facebook.com/alfa...

Miksei suoraan sitäkin osoitetta mistä näkee tiedot mihinkään fb:iin rekisteröitymättä? Ok, kaikkihan löytää sen, vaan painotus tuntuu olevan tuolla missä pääsee tykkäämään:) Vaan mä en jaksanut vaivautua vielä.
Anonyymi: Arska Vaan 3.4.2012 11:00
Sivut: 1 2
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.

Taloussanomat - Uutiset

17:56 Kiinan yllätys kannustaa riskeihin
17:24 Selvästi halvempaa bensaa? Moottorikikka voi halventua tuhansilla
16:19 Draghin puhe sysäsi euron laskuun
16:17 Eduskunnasta +30 000 euroa tuloihin
15:50 Pörssissä hulinat Kiinan koronlaskun jälkeen – Kone ennätyskorkealle
15:38 Haastattelu Mitä yhteistä on pankkiireilla ja rekkakuskeilla?
15:26 Öljyn hinta kääntyi nousuun Kiinan laskettuja korkoja
15:01 Kiinalta iso liike: Korkoja laskettiin
14:02 Ilta-Sanomat Ukraina: Venäjältä ammuttiin rajan yli tykkitulta
12:58 Digitoday Kännyköille uusi lasi – joka viides hajosi yhtiön omissa testeissä
12:34 "Johto on vieraantunut työntekijöiden todellisuudesta"
12:32 Yle: Metsäyhtiöiden kartelli käräjäoikeuteen
12:09 Tätä välittäjät manaavat: Ruotsalaiset joutuvat lyhentämään asuntolainaa
11:58 Venäjä harkitsee öljyntuotannon leikkaamista
11:51 Draghi: EKP:n pitää nostaa nopeasti inflaatiota
11:45 "Miksi valtio ajaa Talvivaaraa konkurssiin juuri nyt?"
10:43 Lihavuus maksaa enemmän kuin ilmastonmuutos
10:42 Digitoday Suomesta terveisiä: Tämä aukko vaarantaa miljoonat verkkosivut
10:41 Mersu vannoo: ratti ja jarru eivät lähde autoista
10:39 Digitoday Jolla saavutti tavoitteensa 270-prosenttisesti
10:32 Ruotsalaisfirma ostaa salolaisen Ledilin
09:27 Itella haluaa siivun venäläisen verkkokaupan kasvusta
09:17 HS: Keskustan kannatus loikkasi
08:41 Pessimismin ja pelon voitto
08:28 Obaman maahanmuuttohanke eteni – teknoyhtiöt pettyivät
07:44 Lehdet: Perumattomista terveyskeskusajoista jättikulut
06:01 Vertailu Tuoko bonus onnen? Nyt tarkkana, autoilija
20.11. Monella öljykentällä kipuraja on käsillä
20.11. Oslossa myytiin Pohjoismaiden kallein koti
20.11. Lahjakas Suomi: Pisteet kotiin vertailussa
Asiakastieto

Yhteistyössä