Kirjaudu ▼
 

Tallink Silja kiistää: Hylkeen hymyä ei hyydytetty

Tallink Silja kiistää: Hylkeen hymyä ei hyydytetty
Varustamoyhtiö Silja Linen hylje sai tänään uuden ilmeen Tallink Silja -brändin visuaalisessa remontissa. Uusi hylje katsoo totisena eteensä, kun vanha vielä hymyili – vai hymyilikö sittenkään?
8.5.2012 14:48
Saara Vartiainen
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Matkustaja- ja rahtivarustamo Tallink Silja on uudistanut visuaalista ilmettään, kertoo yhtiö tiedotteessaan.

Uusissa logoissa muuttuivat kirjasintyypit, värit sekä bränditunnukset. Siljan hylje ja Tallinkin aaltomainen logo säilyivät lähes ennallaan.

Joidenkin katsojien silmään näyttää siltä, että hylkeen aikaisempi hymy on vaihtunut totisempaan ilmeeseen. Tallink Siljan mukaan se ei ole ollut tarkoitus, vaan ideana on ollut modernisoida ja yhtenäistää kahta eri logoa.

– Emme ole kiinnittäneet täällä huomiota siihen, hymyilikö hylje nyt tai ennen. Suunnittelija on suunnitellut hylkeen sopivaksi yleisilmeeseen, ja logot on tyylitelty uusiksi, sanoo Tallink Siljan viestintäpäällikkö Marika Nöjd.

Taloustiedot

Nöjdin mukaan hylje ei hymyillyt aikaisemminkaan.

– Periaatteessa kun vanhaa logoa katsoo, hylje ei näytä siinä hymyilevän sen enempää, vaan muotoilu on vain erilainen. Välttämättä moni ei huomaa, onko logo uusi, jos ei ole aikaisemmin katsonut sitä tarkkaan.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

Tänään julkistetusta uudesta logosta ei ole vielä tullut palautetta ainakaan Nöjdille asti. Uudistunut visuaalinen ilme otetaan käyttöön markkinoinnissa asteittain touko-kesäkuussa.

Silja Linen visuaalinen ilme on peräisin vuodelta 1957. Tallinkin brändin visuaalisen ilmeen suunnitteli AS Tallink Gruppia edeltänyt yritys nimeltä Hansatee vuonna 1989.

Tallinkin brändin alla liikennöi Helsinki-Tallinna, Tukholma-Tallinna, Tukholma-Riika ja Kapellskär-Paldiski reitin alukset. Tallinkin brändin alla toimii myös yhtiön hotelliketju Tallink Hotels. Siljan brändiä käytetään Helsinki-Tukholma ja Turku-Tukholma reitin aluksissa.

Molemmat brändit ovat käytössä konsernin tytäryhtiöissä Suomessa ja Ruotsissa. Latvian tytäryhtiössä ja emoyhtiössä pääkonttorissa Tallinnassa käytetään Tallink-brändiä.

8.5.2012 14:48
Saara Vartiainen
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)
Yritykset Tallink Silja
Ihmiset Marika Nöjd

Kommentit (75)

Sivut: 1 2 3 4 5 6 ... 8
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Aivan selvästi uusi ei oikein tiedä minne on menossa. Vähän eksyneen oloinen ilme.
Anonyymi: Ei hyvä 8.5.2012 15:10

Anonyymi
Jos ei vanha nyt ihan hymyile, niin on kuitenkin sympaattisemman näköinen muikea ilme.
Kuin Mona Lisa.
Anonyymi: Uusi hyvä, vanhan pa 8.5.2012 15:11

Anonyymi
Kas kun eivät vielä yksinkertaisempaa fonttia löytäneet. Olisiko ollut mielekkäämpää muuttaa Tallinkin logo vastaamaan Siljan ilmettä?
Anonyymi: Jefa 8.5.2012 15:16

Anonyymi
Kyllä vanha logo on tyylikkäämpi kuin uusi. On suunnittelijalla ollut vaativa työ saada tympeän näköinen logo aikaseksi. Vanha logo takaisin !
Anonyymi: kanttis 8.5.2012 15:18

Anonyymi
Näitä uusia brändejä/logoja/palveluiden parannuksia tulee tasaiseen tahtiin yrityksiltä ja virastoilta. Yleensä mitään parannusta ei ole tarjota, on vain maksettu kymmenien/satojen tuhansien suunnittelumaksut että joku "yksinkertaisti" ja "vaihtoi fonttia/kuvaa/väriä" tai muokkasi käytettävyyttä huonompaan suuntaan ja vanhat toimivat ratkaisut pilataan jonkun uuden "mantran" takia ja sitten hypetetään jotain suomalaista tuotekehitystä/designia, ilman että loppukäyttäjiä palveltaisiin.
Anonyymi: Toimiva on OUT, ja p 8.5.2012 15:19

Anonyymi
Melkoinen muutos, ei tuota enää siljaksi tunnista... olen eksyksissä. Olisko Rillimaisterilla myydä nuuskaa?
Anonyymi: K Hummola 8.5.2012 15:24

Anonyymi
Kuinkahan paljon sunnittelija kuittasi uudesta logosta ? On se uus logo aika simppeli, ja jopa meikäläinenkin olisi osannut tehdä sen.....
Anonyymi: AD 8.5.2012 15:27

Anonyymi
Miksi tuhlata rahaa tommoseen (kaikki mainosmateriaali, logopaperit, logomaalaukset yms. yms. uusiksi), kun teksti ja logo on ihan samat kuin ennenkin. Kukaan ei huomaa mitään muutosta, jos ei erikseen kerrota ja ole vieressä vanhaa mihin verrata.
Anonyymi: Sokea "uutta&qu 8.5.2012 15:33

Anonyymi
todella surkee. Joku rahati hyvin, onne pankkimatkalle;)
Anonyymi: Silja oli ennen 8.5.2012 15:37

Anonyymi
Huomaa että yritys alkaa olla halvan työvoiman alla (virolaiset). Logo kuvaa hyvin nyt yrityksen suuntaa. Oiotaan mistä mahdollista (suora tikkuviiva logo). Ei mene kauaa kun laivat, toimistot ja terminaalit on siinä huippukunnossa, mitä olivat 90-luvun lopussa Tallinkin laivat Melodia ja Fantasia. RUOSTEPURKKEJA. Ei kyllä taida noihin purkkeihin enää kauheemmin uskaltaa mennä, ties millon uppoavat kun korjaukset on yhä niitä jeesusteippi säätöjä, kuten Ms Europasta oli kuvia taannoin.
Anonyymi: matkalla 8.5.2012 15:40
Sivut: 1 2 3 4 5 6 ... 8
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.

Taloussanomat - Uutiset

10:37 Yhdysvallat hoputtaa Kreikan uudistuksia
09:52 Ford investoi 2,3 miljardia euroa Meksikoon – USA:n autotyöntekijät näreissään
07:05 Mbnet.fi 14 askelta – näin suojaat yksityisyyttäsi netissä
07:01 Kolumni Maanantaina ei naurata, vaalivoittaja
05:14 Näkökulma Eurooppa vastaan Facebook – Daavid vastaan Goljat?
05:08 Digitoday Tällainen on ulkomaille vietävä "Suomen Spotify"
05:07 Digitoday Suomesta musiikin suoratoiston suurvalta? Vuosia valmisteltu palvelu tulee pian
05:04 100 euroa lisää liksaa – tarkista paljonko jää käteen
05:03 "Rynkyttäen ajava" Posti karttaa Volkkarin DSG:tä
05:03 Onko 100 000 kilometriä merkkipaalu?
05:01 Kofeiinijauhetta ja kolikoita – näitä netistä saa ilmaiseksi
17.4. Supertähti päätti elää viikon ruokakupongeilla
17.4. Kreikan velkojat haluavat pitää maan eurossa
17.4. "Avainhenkilö on lähtenyt Nokialta"
17.4. Sienitauti uhkaa maailman banaaneja
17.4. Nokian luottoluokitus nousi
17.4. Ilta-Sanomat Suomalaisten englannin puhuminen noteerattiin
17.4. "Frustraation tulos": Tokmannin työntekijä uhkasi rotanmyrkyllä
17.4. Holhous uhkaa pian Suomea – näinkö on?
17.4. Kreikan rahoitus tuskin ratkeaa Riiassa
17.4. Autokorjaamo sulki ovet homoilta – moottorifirma reagoi heti
17.4. Liitto: Valion vähennystarve täysin ylimitoitettu
17.4. HS Stuk selvittää: Olkiluodossa murtumavaara?
17.4. Digitoday Maistuisiko mikrosiru jugurttiin, nettishoppailija?
17.4. Uber saattoi tarjota laittomia kyytejä
17.4. Digitoday Tämä huippupuhelin kestää eniten kuritusta
17.4. Alibaba sukeltaa yhä syvemmälle autokauppaan
17.4. Kreikan tilanne painaa osakekursseja
17.4. STT-Lehtikuva aloittaa yt-neuvottelut
17.4. Valio aloittaa yt-neuvottelut – vähentää jopa 320 työntekijää
Asiakastieto

Yhteistyössä