Kirjaudu ▼
 

Tallink Silja kiistää: Hylkeen hymyä ei hyydytetty

Tallink Silja kiistää: Hylkeen hymyä ei hyydytetty
Varustamoyhtiö Silja Linen hylje sai tänään uuden ilmeen Tallink Silja -brändin visuaalisessa remontissa. Uusi hylje katsoo totisena eteensä, kun vanha vielä hymyili – vai hymyilikö sittenkään?
8.5.2012 14:48
Saara Vartiainen
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Matkustaja- ja rahtivarustamo Tallink Silja on uudistanut visuaalista ilmettään, kertoo yhtiö tiedotteessaan.

Uusissa logoissa muuttuivat kirjasintyypit, värit sekä bränditunnukset. Siljan hylje ja Tallinkin aaltomainen logo säilyivät lähes ennallaan.

Joidenkin katsojien silmään näyttää siltä, että hylkeen aikaisempi hymy on vaihtunut totisempaan ilmeeseen. Tallink Siljan mukaan se ei ole ollut tarkoitus, vaan ideana on ollut modernisoida ja yhtenäistää kahta eri logoa.

Tallink Silja Oy
Taloustiedot
Y-tunnus 0114296-7
Kotipaikka Helsinki
Yhtiömuoto OY
TOL-luokka
Meriliikenteen henkilökuljetus
Kaikki yrityksen taloustiedot

– Emme ole kiinnittäneet täällä huomiota siihen, hymyilikö hylje nyt tai ennen. Suunnittelija on suunnitellut hylkeen sopivaksi yleisilmeeseen, ja logot on tyylitelty uusiksi, sanoo Tallink Siljan viestintäpäällikkö Marika Nöjd.

Nöjdin mukaan hylje ei hymyillyt aikaisemminkaan.

– Periaatteessa kun vanhaa logoa katsoo, hylje ei näytä siinä hymyilevän sen enempää, vaan muotoilu on vain erilainen. Välttämättä moni ei huomaa, onko logo uusi, jos ei ole aikaisemmin katsonut sitä tarkkaan.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

Tänään julkistetusta uudesta logosta ei ole vielä tullut palautetta ainakaan Nöjdille asti. Uudistunut visuaalinen ilme otetaan käyttöön markkinoinnissa asteittain touko-kesäkuussa.

Silja Linen visuaalinen ilme on peräisin vuodelta 1957. Tallinkin brändin visuaalisen ilmeen suunnitteli AS Tallink Gruppia edeltänyt yritys nimeltä Hansatee vuonna 1989.

Tallinkin brändin alla liikennöi Helsinki-Tallinna, Tukholma-Tallinna, Tukholma-Riika ja Kapellskär-Paldiski reitin alukset. Tallinkin brändin alla toimii myös yhtiön hotelliketju Tallink Hotels. Siljan brändiä käytetään Helsinki-Tukholma ja Turku-Tukholma reitin aluksissa.

Molemmat brändit ovat käytössä konsernin tytäryhtiöissä Suomessa ja Ruotsissa. Latvian tytäryhtiössä ja emoyhtiössä pääkonttorissa Tallinnassa käytetään Tallink-brändiä.

8.5.2012 14:48
Saara Vartiainen
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)
Yritykset Tallink Silja
Ihmiset Marika Nöjd

Kommentit (75)


Anonyymi
Vanha logo oli parempi.
Anonyymi: silju 8.5.2012 19:59

Anonyymi
Tästä uudesta logosta ja fontista tulee Neuvostoliitto mieleen. Mutta hei, uutisenkin mukaanhan Tallinkin "brändi" on peräisin neuvosto ajoilta vuodelta 1989. Kuinka joku voi vielä elää tätä aikaa...
Anonyymi: Georg 8.5.2012 20:01

Anonyymi
Konttoritytöllä/pojalla ei tainnut olla skanneria käytössä, jotta olisi saanut vanhan hylkeen sähköiseen muotoon ja sit tehnyt mahdolliset pienet modernisoinnit! Tai mieluummin jättänyt työn asianosaavalle. Kirjaintyyppejähän on olemassa - liikemerkkiin kuin liikemerkkiin sopivia. Kursiivi-tyyli olisi säilyttänyt entisen vauhdikkuuden.
Sääsätäisin, enkä menisi pilaamaan tuolla uudella logolla laivan kylkiä, enkä muutakaan.
Eikä se Finnairkaan onnistunut ilmeen uudistuksessa.
Anonyymi: Pumppu vm -57 8.5.2012 20:24

Anonyymi
Uusi logo on ilmeisesti tehty windowsin paintilla kun jälki on tuollaista.
Anonyymi: ... 8.5.2012 20:46

Anonyymi
Vuosikaudet miettinyt asiaa ja totean vain: tuo hylkeen kuono näyttää ihan pyllyltä.
Anonyymi: Harbert 8.5.2012 20:52

Anonyymi
Vanha hylje, selvästi iloinen.

Uusi hylje, Kummolan ilme tyhjille kiekkokatsomoille. Armeijan käyneille ilmeellä on myös nimi: H. Moilanen.
Anonyymi: thomas77 8.5.2012 21:29

Anonyymi
"Uusi hylke katsoo totisena eteensä, kun vanha vielä hymyili - vai hymyilikö sittenkään?"

Hylke :D
Anonyymi: Nimetön 8.5.2012 22:00

Anonyymi
tulee fontista ja tyylistä hiukan nyt mieleen että yritetään tehdä yhtä "muistuva" logo kuin viking line.
Anonyymi: kaukonen 8.5.2012 22:06

Anonyymi
Hohhoijaa... uusi on ihan kamala. Otan osaa ja sääliksi käy. Aivan venäläisen näköinen. Toisaalta jos laskevat lippujen hintoja niin toi halvannäköinen loko (joo väärin kirjoitettu tarkoituksella) sopii hyvi.
Anonyymi: Byebye sympaattinen 8.5.2012 22:07

Anonyymi
Vanhassa logossa oli hylje - uudessa kyyhkynen, jolla on kuonokoppa.
Anonyymi: Nimetön 8.5.2012 22:59
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.

Taloussanomat - Uutiset

14:24 Pikaruokaketjun tempaus: esitteli kananmakuisen kynsilakan
13:05 Kalliiden asuntojen seuraus: vanhemmat vaarantavat taloutensa Lontoossa
12:05 Öljyn hinta nousussa – taustalla Kanadan metsäpalot
10:26 Tesla aikoo kymmenkertaistaa tuotantonsa – "Muuttaisi koko autoteollisuuden"
06:12 Digitoday Windows 10 leviää hitaasti – muuttaako kesä kaiken?
06:01 Lakimuutos ovella – mistä vakuudet asuntolainalle?
4.5. Farmari sanoo kehittäneensä hajuttomat sukat, joita voi käyttää vuoden pesemättä
4.5. Suosittujen jättifirmojen ovelat työhaastattelukikat voivat olla ankaria
4.5. Oikein vai väärin siteerattu? Evan verokeidasraportin 10 miljoonan arvio ihmetyttää
4.5. Digitoday Maailmalla kohistaan 10-vuotiaasta suomalaishakkerista: Nettosi 10 000 dollaria Facebookilta
4.5. EKP:n suunnitelmille sinetti – 500 euron setelin painaminen loppuu
4.5. Autotuojat: Vähäpäästöisille työsuhdeautoille tuntuva veroale
4.5. Digitoday Fiat rakentaa Googlelle tilavia robottiautoja, joihin mahtuu 8 matkustajaa
4.5. Suomen lippua käytetty liian vapaamielisesti – virkavalta tarkastaa Lidlin myymälät
4.5. Kauppasotaa ja rajat kiinni? Tällaista talouspolitiikkaa Trump on luvannut tehdä
4.5. Wall Streetin valtias ei haluakaan Lontoon pörssiä – osake valahti 10 %
4.5. Fiskarsin tulos valahti, liikevaihto kasvoi
4.5. STTK:n Palola toivoo neuvottelurauhaa – "Kampittajia ollut riittävästi"
4.5. Moody's varoittaa: EU:n hajoaminen voi olla vain ajan kysymys
4.5. Työpaikkatilasto oli pettymys Yhdysvalloissa
4.5. Digitoday Äärikallis superkaara on riippuvainen – 20-vuotiaasta museoläppäristä
4.5. Tulospettymys painaa Nokian Renkaiden ja HKScanin osakkeita
4.5. Verottaja valvoo tehostetusti – muistithan ilmoittaa vuokratulot?
4.5. Ilta-Sanomat Puheenjohtajakisaan lähtenyt Orpo: En ole tyytyväinen kokoomuksen tilaan
4.5. Digitoday Webmailit vaarassa: Salausohjelmassa kuusi aukkoa
4.5. Kiina keksi ratkaisun sumaan: naisille oma turvatarkastus
4.5. Siemens ylitti odotukset – "Luvut ovat erittäin vahvat"
4.5. Digitoday Kiinalainen nahkafirma vei Applea kuin litran mittaa – saa myydä "iPhoneja"
4.5. Asiakastieto teki selvän tulosparannuksen
4.5. Kauppa kävi euroalueella odotettua vaisummin maaliskuussa
Asiakastieto

Yhteistyössä