Kirjaudu ▼
 

Tallink Silja kiistää: Hylkeen hymyä ei hyydytetty

Tallink Silja kiistää: Hylkeen hymyä ei hyydytetty
Varustamoyhtiö Silja Linen hylje sai tänään uuden ilmeen Tallink Silja -brändin visuaalisessa remontissa. Uusi hylje katsoo totisena eteensä, kun vanha vielä hymyili – vai hymyilikö sittenkään?
8.5.2012 14:48
Saara Vartiainen
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Matkustaja- ja rahtivarustamo Tallink Silja on uudistanut visuaalista ilmettään, kertoo yhtiö tiedotteessaan.

Uusissa logoissa muuttuivat kirjasintyypit, värit sekä bränditunnukset. Siljan hylje ja Tallinkin aaltomainen logo säilyivät lähes ennallaan.

Joidenkin katsojien silmään näyttää siltä, että hylkeen aikaisempi hymy on vaihtunut totisempaan ilmeeseen. Tallink Siljan mukaan se ei ole ollut tarkoitus, vaan ideana on ollut modernisoida ja yhtenäistää kahta eri logoa.

– Emme ole kiinnittäneet täällä huomiota siihen, hymyilikö hylje nyt tai ennen. Suunnittelija on suunnitellut hylkeen sopivaksi yleisilmeeseen, ja logot on tyylitelty uusiksi, sanoo Tallink Siljan viestintäpäällikkö Marika Nöjd.

Taloustiedot

Nöjdin mukaan hylje ei hymyillyt aikaisemminkaan.

– Periaatteessa kun vanhaa logoa katsoo, hylje ei näytä siinä hymyilevän sen enempää, vaan muotoilu on vain erilainen. Välttämättä moni ei huomaa, onko logo uusi, jos ei ole aikaisemmin katsonut sitä tarkkaan.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

Tänään julkistetusta uudesta logosta ei ole vielä tullut palautetta ainakaan Nöjdille asti. Uudistunut visuaalinen ilme otetaan käyttöön markkinoinnissa asteittain touko-kesäkuussa.

Silja Linen visuaalinen ilme on peräisin vuodelta 1957. Tallinkin brändin visuaalisen ilmeen suunnitteli AS Tallink Gruppia edeltänyt yritys nimeltä Hansatee vuonna 1989.

Tallinkin brändin alla liikennöi Helsinki-Tallinna, Tukholma-Tallinna, Tukholma-Riika ja Kapellskär-Paldiski reitin alukset. Tallinkin brändin alla toimii myös yhtiön hotelliketju Tallink Hotels. Siljan brändiä käytetään Helsinki-Tukholma ja Turku-Tukholma reitin aluksissa.

Molemmat brändit ovat käytössä konsernin tytäryhtiöissä Suomessa ja Ruotsissa. Latvian tytäryhtiössä ja emoyhtiössä pääkonttorissa Tallinnassa käytetään Tallink-brändiä.

8.5.2012 14:48
Saara Vartiainen
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)
Yritykset Tallink Silja
Ihmiset Marika Nöjd

Kommentit (75)


Anonyymi
Vanha logo oli huomattavasti parempi. Paljon tyylikkäämpi ja iloisempi!

PS. Toivottavasti näkevät/kuulevat kansalaisten mielipiteet ja muuttavat logon vanhanlaiseksi tai edes paremmaksi.
Anonyymi: vanha aina parempi 8.5.2012 16:23

Anonyymi
Huomaa että yritys alkaa olla halvan työvoiman alla (virolaiset). Logo kuvaa hyvin nyt yrityksen suuntaa. Oiotaan mistä mahdollista (suora tikkuviiva logo). Ei mene kauaa kun laivat, toimistot ja terminaalit on siinä huippukunnossa, mitä olivat 90-luvun lopussa Tallinkin laivat Melodia ja Fantasia. RUOSTEPURKKEJA. Ei kyllä taida noihin purkkeihin enää kauheemmin uskaltaa mennä, ties millon uppoavat kun korjaukset on yhä niitä jeesusteippi säätöjä, kuten Ms Europasta oli kuvia taannoin.


Samaa mieltä kanssasi, mutta pakko puuttua kolmeen virheeseen eli laivat ovat siis Meloodia, Fantaasia sekä Silja Europa :)
Anonyymi: Miia 8.5.2012 16:40

Anonyymi
Yleensä uudistuksessa muutetaan myös väri punaseksi. No punaväri ei ehkä vironpojille käy.
Tommoset logomuutokset yleensä ennakoi että firma on pian kanttuvei.
Anonyymi: Kallista ja turhaa 8.5.2012 16:41

Anonyymi
eikös jethro meinannut jo diilissä laitta harri hylkeen uuteen uskoon?
Anonyymi: matti teppo ja seppo 8.5.2012 17:00

Anonyymi
Uudella on tuollainen muikea Hitler look. Se on sääli että mies pilasi kalapuikko tyylin kaikilta muilta.
Anonyymi: Nimetön 8.5.2012 17:36

Anonyymi
No kyllä on köyhän näköinen uudistus. Vähän liian perusfontti mielestäni. Kyllä hylje on totisempi, aiemmin se hymyili!
Anonyymi: club one 8.5.2012 17:46

Anonyymi
Paljonkohan paloi hilloa tuohon fontinvaihtoon ja silmän pienentämiseen. Imago ei ainakaan tuolla uudistu. Brändityöryhmä istui varmaan vuoden tuotakin pähkäilemässä.
Anonyymi: Vain tyhmä maksaa 8.5.2012 17:58

Anonyymi
Tuleeko kenellekään muulle mieleen uudesta logosta vanha kunnon "tonnin seteli" -ilme?
Anonyymi: Ta.M 8.5.2012 18:16

Anonyymi
Onks mitään väliä, voiko yritys turhanpäiväsempään enää rahoja tuhlata. Kohta Tallink varmaan irti sanoo satoja, kun rahat on menneet tyhjänpäiväsyyksiin. Voi kiesus, mitä shittiä.
Anonyymi: Mare 8.5.2012 18:20

Anonyymi
Hmm... markkinointia jonkin verran tuntevana tulee tässä väkisinkin mieleen että onko kyseessä sissimarkkinointikampanja? Tätä näyttäisi tukevan viestintäpäällikön erittäin epä-asiakaslähtöinen lausunto, sekä se että uutisessa ei mainita mikä taho on "huomannut" hymyn katoamisen.

Veikkaan että parin päivän päästä ilmestyy uusi uutisotsikko "Tallink Silja myöntyi asiakkaiden toiveisiin, hylkeen hymy palautetaan!", mikä jälleen aikaansaa huomiota ja tunnettuutta yhtiölle ja sen logolle.

Koko juttu logon vaihdosta olisi siis vain tekaistu julkisuustempaus jolla suuri määrä ihmisä saadaan kiinnittämään huomiota logoon ja ajattelemaan siinä hymyilevää hyljettä. - jos näin on niin sissimarkkinointitempaus on onnistunut hyvin, respektiä ;-)
Anonyymi: mediakriittisyys 8.5.2012 18:26
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti Yöaikaan lähetetyt kommentit päätyvät toimituksen tarkistettavaksi. Kommentit tarkistetaan ja hyväksytään seuraavan päivän aikana. Muina aikoina viestit ovat jälkimoderoinnissa.
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Asiakastieto

Yhteistyössä