Kirjaudu ▼
 

Tutkimus: Vakuutusalan imago parempi kuin koskaan

Taloussanomat
Tutkimus: Vakuutusalan imago parempi kuin koskaan
Vakuutusyhtiöiden asiakkaat ovat aiempaa tyytyväisempiä saamaansa palveluun. EPSI Ratingin tutkimuksen mukaan vakuutusalan imago on nyt parempi kuin koskaan.
7.11.2011 09:44
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Yksityisasiakkaista Lähivakuutuksen ja Turvan asiakkaat ovat tyytyväisimpiä saamaansa palveluun. Lähivakuutus sai hyvät  arviot myös yritysasiakkailta.
Fennia kiipesi tutkimuksen kolmanneksi. Myös Ifin ja Pohjolan imagot ovat parantuneet viime vuodesta.

Yksityisasiakkaiden uskollisuus vakuutusyhtiötään kohtaan notkahti viime vuonna selvästi eikä ole vieläkään kohentunut. Korvauspalvelun laatu vaikuttaa selvästi uskollisuuteen: mitä parempi palvelu, sitä uskollisemmat asiakkaat.

Lue myös nämä:

Yritysasiakkaat arvottivat parhaiksi Lähivakuutuksen, Fennian ja A-Vakuutuksen. EPSI Ratingin mukaan kilpailu asiakkaista on kuitenkin kovaa. Tyytyväisyyden hajonta ei ole koskaan aikaisemmin ollut näin pieni.

Suurten yritysten mielestä Pohjola palvelee parhaiten, mutta keskisuuret yritykset pitävät Tapiolaa parhaana.

Tutkimus tehtiin Pohjoismaissa ja Baltiassa. Suomen vakuutusasiakkaat olivat alueen tyytyväisimpiä.

∇ Mainos ∇
7.11.2011 09:44
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kommentit (7)

Sivut: 1
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Joo niin varmaan- kansa varmaan on tyytyväinen kokoajan kasvaviin vakuutusmenoihin joista ei sitten ongelmien tullen saa korvauksia kuin korkeintaan käsirahaan
Anonyymi: että näin... 7.11.2011 9:57

Anonyymi
Mitä huonommin eläkeVAKUUTTAJIEN sijoitukset tuottavat niin sitä paremmaksi vakuutusalan imago nousee.
Anonyymi: Buhahhah 7.11.2011 10:01

Anonyymi
Ei tainnut tämä(kään) tutkimus mitata työssään pysyvästi vammautuneiden ja sairastuneiden tuntoja? Taikka liikenteessä pysyvästi vammautuneiden tilanteita?

Esimerkiksi lakisääteisen eli pakollisen tapaturma- ja liikennevakuutuksen tilanne alkaa olla räjähdysvaarallinen.

Epäkohdat ovat olleet päättäjienkin tiedossa jo vuosikymmenten ajan, mutta mitään parannuksia vakuutettujen tilanteeseen ei tehdä.

Lisätietoa avoimesta internetistä:
Suomen ihmisoikeustilanne
Anonyymi: maan tapa 7.11.2011 10:11

Anonyymi
Kannattaisi "tutkijankin" käyttää hetki internetin maailmassa. Keskustelu palstoilla leviää erittäin negatiiviset kokemukset vakuutusyhtiöistä ja maine muka "paranee?" Uskomattomilta tuntuvat tällaisten valtavien finanssiyhtiöiden(vakuutusyhtiöt) työntekijöiden puheet korvaustilanteissa. Poliisit, tutkinta, vakuutusoikeus, vakuutusyhtiön juristit näitä saa asiakas "uhakseen" vakuutusyhtiöstään. Tavalliselle ihmiselle joka tapaturmaisesti loukkaantuu, joutuu TK:n huonon hoidon vuoksi , lopulta leikkauspöydälle ja viikoiksi kipsiin tokaistaan vaan korvauskäsittelystä että" teille on määrätty vain tukiside ja buranaa..."(1.tk diagnoosi) " jos haluatte vak.yht.Ta....alta korvausta, niin tervetuloa vakuutusoikeuteen." "Kalliiksi tulee mutta pitäähän "vak.yht. juristeillakin olla töitä." Taitaa olla "maksettu loppulausunto"?
Anonyymi: rampa 7.11.2011 10:11

Anonyymi
Ei tainnut tämä(kään) tutkimus mitata työssään pysyvästi vammautuneiden ja sairastuneiden tuntoja? Taikka liikenteessä pysyvästi vammautuneiden tilanteita?

Esimerkiksi lakisääteisen eli pakollisen tapaturma- ja liikennevakuutuksen tilanne alkaa olla räjähdysvaarallinen.

Epäkohdat ovat olleet päättäjienkin tiedossa jo vuosikymmenten ajan, mutta mitään parannuksia vakuutettujen tilanteeseen ei tehdä.

Lisätietoa avoimesta internetistä:
Suomen ihmisoikeustilanne

Tilanne on juuri senkaltainen kuin lausut.
Tuija Brax siloitti tietä vakuutusyhtiöille vielä lisää ministerikaudellaan.
Kovin harva tietää vakuutusoikeuden toimintaperiaatteet ja sidonnaisuudet. Sama tilanne on liikennevahinkolautakunnassakin, eikä tapaturmaasiainlautakuntakaan poikkea edellisistä.
Eipä taidettu kysyä mielipidettä vammaisilta ja heidän omaisiltaan.
Mitä enemmän tutkit kyseisiä institutioita sitä pöyristyttävämpää löytyy.
Järkyttäviä laitoksia joidenka toiminnan siunaa korkein päätäntävalta, ilmaiseksikko, se jääköön jokaisen omaan harkintaan.
Anonyymi: Tsunami 7.11.2011 10:43

Anonyymi
Vakuutusjuristien ohella maailman viheliäisin ammattietiikka on vakuutuslääkäreillä. Pitäisi itse asiassa puhua etiikan puutteesta.
Anonyymi: puhun kokemuksesta 7.11.2011 11:06

Anonyymi
Vakuutusehdot kannattaa lukea ennen ensimmäistäkään vahinkoa. Moni turha korvaushakemus jäisi siten tekemättä.
Anonyymi: Nimetön 8.11.2011 0:18
Sivut: 1
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Asiakastieto

Yhteistyössä