Kirjaudu ▼
 

Tässä ovat suomalaisille tärkeät hyvinvointibrändit

Pekka Sakki/Lehtikuva
Tässä ovat suomalaisille tärkeät hyvinvointibrändit
Erityisesti kaurapuurostaan tunnettu Elovena on suomalaisille tärkein hyvinvointibrändi, kertoo nettitutkimus. Seuraavaksi tärkeimmiksi tuotebrändeiksi nousivat niin ikään kotimaiset Lumene ja Burana.
Taloussanomat
20.5.2011 14:51
9

Kaurapuuro näyttää kestävän hyvin terveystuotteiden buumissa. Perinteinen Elovena sai nimittäin ykköstilan Terve.fi-sivuston teettämässä hyvinvointibrändejä selvittäneessä kyselyssä.

Raisio-konserniin nykyisin kuuluva Elovena luotiin Viipurissa jo vuonna 1925. Brändikyselyssä kaurahiutaleiden ohella välipalakeksejä ja -juomia sisältävä Elovena-perhe pesi kakkostilan vieneen Lumenen lisäksi Niken ja Bodyshopin kaltaisia kansainvälisiä merkkejä.

15:15Osake
+0.64 %
4.71
+0.03

Hyvinvointibrändien kolmas oli lähinnä pahoinvointia helpottava lääkemerkki Burana.

Palvelubrändeistä ykkönen oli tutkimuksen mukaan Yliopiston apteekki. Yksityiset terveyspalveluketjut Terveystalo ja Mehiläinen jakoivat muut palkintosijat. Palvelubrändivertailussa näkyy tutkimuksen tekijöiden mukaan paikallisuus.

Bränditutkimus sisältyi 15/30 Researchin toteuttamaan Hyvinvointibarometriin, johon vastasi 6670 suomalaista useissa verkkomedioissa. Vastaajia pyydettiin valitsemään heille tärkeät brändit listoista.


Tuotebrändien kymmenen kärki:

1. Elovena

2. Lumene

3. Burana

4. Nivea

5. Valio Gefilus

6. Panadol

7. Multitabs

8. Gore-Tex

9. Adidas

10. Libresse


Palvelubrändien kymmenen kärki:

1. Yliopiston Apteekki

2. Terveystalo

3. Mehiläinen

4. Avainapteekit

5. Holiday Club

6. Rantasipi

7. Diacor

8. Elixia

9. Motivus

10. CMS Klubit

∇ Mainos ∇
Copyright Creative Commons Teksti on lisensoitu Creative Commons Nimeä-Ei muutoksia-Epäkaupallinen -lisenssillä.
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy

Kommentit (9)

Sivut: 1
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Palvelubrändit : 11. Leipäjono 12. Toimeentulotuki ;)
mä vaan 20.5.2011 15:13

Anonyymi
http://www.iltasanomat.fi/asuminen/yksin-kotona--elokuvan-talo-myynnissa/art-1288388013716.html

Ja samalla rahalla saa Lauttasaaresta kerrostaloasunnon...
Maailman tyhmin kans 20.5.2011 15:16

Anonyymi
Suomalaisilla taitaa särkeä päätä aika usein kun Burana on kolmantena.
Nimetön 20.5.2011 16:32

Anonyymi
Rantasipi???
Muut ehkä vielä ymmä 20.5.2011 17:57

Anonyymi
Kertoo kansasta ja hyvinvoinnista kun johtosijalla apteekit ja lääkärikeskukset. Sairas maa sairaine arvoineen ja ihmisineen. Onneksi pois sieltä muuttanut viisi vuotta sitten eikä ikävä ole.
ihmisarvoinen elämä 20.5.2011 21:10

Anonyymi
Suomen paras brändy on huippu taxit jotka on vastassa jo heti lentokenttällä.Ameriikkassa jopa uskotaan että kuskit on proffessoreita.Mersulandia kautta on monta bisness sopimusta tehty koska vaikutelma ensi mtereillä niin vakuttava.
Suomalaiset halpis j 21.5.2011 9:38

Anonyymi
tuonne hyvinvointi brändeis pitäisi lisätä hyvä palkka.
Nimetön 22.5.2011 12:29

Anonyymi
yksi brändi lisää aalto-yliopisto
Nimetön 22.5.2011 12:31

Anonyymi
Köyhän brändit on luukku ja kela.

Rahat menee kiljupönttöön tai trokarin viinoihin.

Ruokajonosta haetaan safkat ja morjenstetaan tutut.
Suomi nousuun yrittä 22.5.2011 23:30
Sivut: 1
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Asiakastieto

Yhteistyössä