Kirjaudu ▼
 

SS: Pääsiäisen paluuliikenne ei ole harjoittelua varten

Kimmo Mäntylä / Lehtikuva
SS: Pääsiäisen paluuliikenne ei ole harjoittelua varten
Ennen kotimatkalle lähtöä kannattaa huomioida muutama asia autosta ja kuljettajasta, Savon Sanomat vinkkaa.
28.3.2016 11:23
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Pääsiäisen paluuliikenne on tänään kovimmillaan. Ruuhkaisinta on Savon Sanomien mukaan puolen päivän ja iltakuuden välillä.

Lehti antaa kotimatkalle tarkistuslistan, jonka avulla kotiin pääsee turvallisesti ja mukavasti.

Kuljettaja: Ruuhkat ja pitkät ajomatkat eivät ole harjoittelua varten. Siispä rattiin porukan kokenein, joka osaa lukea keliä ja huomioida, miten mahdollinen kuorma vaikuttaa autoon.

Auto: Jotta autokin olisi valmis säähän, tarkista lasinpesunesteen pinta ja pakkasenkestävyys sekä ajovalojen kunto.

Autosta kannattaa tarkistaa lisäksi rengaspaineet, akku ja nesteet. Siltä varalta että matka kuitenkin katkeaa, on hyvä olla mukana sopivat ulkovaatteet, heijastinliivit ja ladattu puhelin, sekä tiepalvelun numero.

Tyyli: Vaikka ruuhka tylsistyttäisi, ohittelulla ei voita juuri mitään. Liikennevirrassa ennakoiva kuljettaja ehtii reagoida, jos jotain sattuu.

Pitkällä matkalla täytyy myös pitää taukoja. Lepotauko on hyvä pitää vähintään neljän tunnin välein.

∇ Mainos ∇
28.3.2016 11:23
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kommentit (22)

Sivut: 1 2 3
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Onko tämä juttu kirjoitettu ihan tosissaan jollekin kehitysvammaiselle tai muuten holhouksessa olevalle?
Anonyymi: sdp-suomi 28.3.2016 11:45

Anonyymi
Onko tämä juttu kirjoitettu ihan tosissaan jollekin kehitysvammaiselle tai muuten holhouksessa olevalle?


Se on suunnattu tuolla mainitulla tasolla oleville uusavuttomille uunoille ja sitten heidän päättäville elimilleen (vaimo), jotka voivat pönkittää määräysvaltaansa sillä, kun "lehdessäkin kirjoitetaan näin"...
Anonyymi: Reiska39 28.3.2016 11:54

Anonyymi
Miksei ole harjoittelua varten? Mikä voi olla helpompi tapa harjoitella maantieajoa kuin rauhallisesti jonossa ajaminen. Kukaan ei odota että ohittaisi edes sen edellä ajavan rekan, kun matkanteko ei tästä nopeudu. Lasinpesunesten pakkasenkestävyys onkin pluskelillä paluuliikenteessä olennainen tieto. Jotain rajaa näihin juttuihin.
Anonyymi: Juha88 28.3.2016 12:07

Anonyymi
Pohjoisesta etelään yli tuhat kilometriä eilen ajaneena totean, että lehtikirjoitus on oikeutettu. Kokemattomien kuljettajien lisäksi autoilijoiden vitsauksena ovat järjettömät nopeusrajoitukset ja puskakyttääjäpoliisit. Järjettömyyden huippuna 80 km/h nopeusrajoitukset ohituskaistoilla, jonka pääteeksi poliisit tutkaamassa. Tämän seurauksena ohitukset on tehtävä muualla kuin ohituskaistoilla. Tästä lähtien teen talvi- ja muut lomamatkani matkustajalentokoneella lämpimiin maihin..
Anonyymi: Nytriitti 28.3.2016 12:24

Anonyymi
Onko tämä juttu kirjoitettu ihan tosissaan jollekin kehitysvammaiselle tai muuten holhouksessa olevalle?


Kyllä, juuri heille, joita on suuri osa juuri nyt tuolla tien päällä.
Anonyymi: todellisuus 28.3.2016 13:21

Anonyymi
Pohjoisesta etelään yli tuhat kilometriä eilen ajaneena totean, että lehtikirjoitus on oikeutettu. Kokemattomien kuljettajien lisäksi autoilijoiden vitsauksena ovat järjettömät nopeusrajoitukset ja puskakyttääjäpoliisit. Järjettömyyden huippuna 80 km/h nopeusrajoitukset ohituskaistoilla, jonka pääteeksi poliisit tutkaamassa. Tämän seurauksena ohitukset on tehtävä muualla kuin ohituskaistoilla. Tästä lähtien teen talvi- ja muut lomamatkani matkustajalentokoneella lämpimiin maihin..


Olet täysin oikeassa. Suomessa voit vaarantaa liikenneturvallisuutta kaikin mahdollisin tavoin, eikä siitä seuraa mitään, mutta annas olla, jos epähuomiossa ajat hieman ylinopeutta, niin rautoihin laittavat.

Tämä suomalainen (lue sosiaalidemokraattinen) kyttäyskulttuuri on saanut minutkin käyttämään lentokonetta aina, jos matka on 300 km tai pidempi, sillä hermoni eivät yksinkertaisesti kestä tätä suomalaista liikennekulttuuria.
Anonyymi: SDPjyrää 28.3.2016 13:33

Anonyymi
Hiljaiseksi veti. Ei tätä edes pysty kommentoimaan.
Anonyymi: eihemmetti 28.3.2016 13:45

Anonyymi
Hohhoijaa.. Akun kuntoa en ole koskaan tarkistanut. On sama käytettynä ostettu Volvo jo 14 vuotta.. Akku pelaa.. Vettä lisätään silloin tällöin.. Ei ole jäässä.mitä vielä.. Renkaissa ilmaa?
Anonyymi: Matti 28.3.2016 14:29

Anonyymi
Kovimmat kuskit rattiin, muuten saattaa jäädä kakkoseksi tai pudota pistesijoille pääsiäisen paluuliikenteen avoimissa aika-ajoissa
Anonyymi: Ruusperi 28.3.2016 14:36

Anonyymi
Miksei ole harjoittelua varten? Mikä voi olla helpompi tapa harjoitella maantieajoa kuin rauhallisesti jonossa ajaminen. Kukaan ei odota että ohittaisi edes sen edellä ajavan rekan, kun matkanteko ei tästä nopeudu. Lasinpesunesten pakkasenkestävyys onkin pluskelillä paluuliikenteessä olennainen tieto. Jotain rajaa näihin juttuihin.


Ei saa mennä auton rattiin ennen kuin on 100 000 km ajokokemusta!
Anonyymi: Wellu 28.3.2016 14:48
Sivut: 1 2 3
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
 

Taloussanomat - Uutiset

21:48 Digitoday Uutiseksi naamioitu haittaohjelma leviää Facebookissa – ethän klikannut?
21:35 Komissio ehdottaa julkista rekisteriä EU-lobbareille
21:01 EU-komissio ottaa ison pörssikaupan tarkempaan syyniin
20:27 Venäjä pumppaa öljyä kuin neuvostovuosina
19:57 SK: Technip Offshore voi lomauttaa koko henkilöstön
19:43 Digitoday Blackberry lopettaa puhelinten valmistamisen
19:20 Kuntarahoitus myi vihreitä bondeja – rahaa Länsimetrolle ja kouluille
18:28 FK:n Tornivaara: Sopeuttamista voi tehdä monella tavalla
17:44 Viime vuonna selvä piikki: Yhä useampi raivosi lentokoneessa
17:29 Inderes: Yrityskauppojen tahti hidastunut – viime vuonna ennätys
17:05 Digitoday Kutsu kävi oikeuteen: Loppuuko musiikin rippaaminen Youtubesta?
16:25 Autoja tuodaan yhä enemmän ulkomailta – "Autonvaihto useammalla mielessä"
15:48 Nyt se on virallista: OP eroaa FK:sta
15:19 Kone laskussa nousupörssissä, Caverion jatkaa eilistä kiriä
14:24 Harjoittelija löysi sattumalta – huutokaupassa 102-vuotias samppanja
13:55 Digitoday Näin Mars asutetaan elinaikanamme - Muskin hurja suunnitelma julki
13:29 Saudi-Arabia vihjasi öljysopimuksesta Iranin kanssa
12:53 Kotipizzan kasvukausi jatkui: Asiakkaat lisääntyivät ja ostokset kasvoivat
12:19 Digitoday Accenture irtisanoo jopa 40
11:25 Vaikeuksissa kyntävä Deutsche Bank myy henkivakuutusyhtiönsä
11:16 Digitoday Natsilaulu päätyi Googlen hampaisiin – mitä oikein tapahtuu?
10:46 Deutsche Bankin toimitusjohtaja: Emme tarvitse valtiontukea missään tapauksessa
10:21 Suomi putosi kilpailukykyvertailussa – Ruotsi kiri ohi
10:01 Vanhojen asuntojen hinnat nousivat elokuussa
09:18 Hanjinin konttilaivat halutaan myydä mahdollisimman pian
09:03 Digitoday Sitä on tehty vuosikausia - nyt Youtube sallii sen
08:44 TVO haastanut Arevan oikeuteen Ranskassa
07:41 Ilta-Sanomat Rakentaja vaikeni talon märkätilojen virheistä – joutui maksamaan ostajalle 50 000 euroa
06:03 Digitoday Jouduitko hakkeroiduksi? Älä tee tätä yleistä virhettä
06:02 Analyysi Maailman vaarallisin pankki – tätä ei voi päästää nurin
Asiakastieto

Yhteistyössä