Kirjaudu ▼
 

SS: Pääsiäisen paluuliikenne ei ole harjoittelua varten

Kimmo Mäntylä / Lehtikuva
SS: Pääsiäisen paluuliikenne ei ole harjoittelua varten
Ennen kotimatkalle lähtöä kannattaa huomioida muutama asia autosta ja kuljettajasta, Savon Sanomat vinkkaa.
28.3.2016 11:23
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Pääsiäisen paluuliikenne on tänään kovimmillaan. Ruuhkaisinta on Savon Sanomien mukaan puolen päivän ja iltakuuden välillä.

Lehti antaa kotimatkalle tarkistuslistan, jonka avulla kotiin pääsee turvallisesti ja mukavasti.

Kuljettaja: Ruuhkat ja pitkät ajomatkat eivät ole harjoittelua varten. Siispä rattiin porukan kokenein, joka osaa lukea keliä ja huomioida, miten mahdollinen kuorma vaikuttaa autoon.

Auto: Jotta autokin olisi valmis säähän, tarkista lasinpesunesteen pinta ja pakkasenkestävyys sekä ajovalojen kunto.

Autosta kannattaa tarkistaa lisäksi rengaspaineet, akku ja nesteet. Siltä varalta että matka kuitenkin katkeaa, on hyvä olla mukana sopivat ulkovaatteet, heijastinliivit ja ladattu puhelin, sekä tiepalvelun numero.

Tyyli: Vaikka ruuhka tylsistyttäisi, ohittelulla ei voita juuri mitään. Liikennevirrassa ennakoiva kuljettaja ehtii reagoida, jos jotain sattuu.

Pitkällä matkalla täytyy myös pitää taukoja. Lepotauko on hyvä pitää vähintään neljän tunnin välein.

∇ Mainos ∇
28.3.2016 11:23
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kommentit (22)

Sivut: 1 2 3
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Onko tämä juttu kirjoitettu ihan tosissaan jollekin kehitysvammaiselle tai muuten holhouksessa olevalle?
Anonyymi: sdp-suomi 28.3.2016 11:45

Anonyymi
Onko tämä juttu kirjoitettu ihan tosissaan jollekin kehitysvammaiselle tai muuten holhouksessa olevalle?


Se on suunnattu tuolla mainitulla tasolla oleville uusavuttomille uunoille ja sitten heidän päättäville elimilleen (vaimo), jotka voivat pönkittää määräysvaltaansa sillä, kun "lehdessäkin kirjoitetaan näin"...
Anonyymi: Reiska39 28.3.2016 11:54

Anonyymi
Miksei ole harjoittelua varten? Mikä voi olla helpompi tapa harjoitella maantieajoa kuin rauhallisesti jonossa ajaminen. Kukaan ei odota että ohittaisi edes sen edellä ajavan rekan, kun matkanteko ei tästä nopeudu. Lasinpesunesten pakkasenkestävyys onkin pluskelillä paluuliikenteessä olennainen tieto. Jotain rajaa näihin juttuihin.
Anonyymi: Juha88 28.3.2016 12:07

Anonyymi
Pohjoisesta etelään yli tuhat kilometriä eilen ajaneena totean, että lehtikirjoitus on oikeutettu. Kokemattomien kuljettajien lisäksi autoilijoiden vitsauksena ovat järjettömät nopeusrajoitukset ja puskakyttääjäpoliisit. Järjettömyyden huippuna 80 km/h nopeusrajoitukset ohituskaistoilla, jonka pääteeksi poliisit tutkaamassa. Tämän seurauksena ohitukset on tehtävä muualla kuin ohituskaistoilla. Tästä lähtien teen talvi- ja muut lomamatkani matkustajalentokoneella lämpimiin maihin..
Anonyymi: Nytriitti 28.3.2016 12:24

Anonyymi
Onko tämä juttu kirjoitettu ihan tosissaan jollekin kehitysvammaiselle tai muuten holhouksessa olevalle?


Kyllä, juuri heille, joita on suuri osa juuri nyt tuolla tien päällä.
Anonyymi: todellisuus 28.3.2016 13:21

Anonyymi
Pohjoisesta etelään yli tuhat kilometriä eilen ajaneena totean, että lehtikirjoitus on oikeutettu. Kokemattomien kuljettajien lisäksi autoilijoiden vitsauksena ovat järjettömät nopeusrajoitukset ja puskakyttääjäpoliisit. Järjettömyyden huippuna 80 km/h nopeusrajoitukset ohituskaistoilla, jonka pääteeksi poliisit tutkaamassa. Tämän seurauksena ohitukset on tehtävä muualla kuin ohituskaistoilla. Tästä lähtien teen talvi- ja muut lomamatkani matkustajalentokoneella lämpimiin maihin..


Olet täysin oikeassa. Suomessa voit vaarantaa liikenneturvallisuutta kaikin mahdollisin tavoin, eikä siitä seuraa mitään, mutta annas olla, jos epähuomiossa ajat hieman ylinopeutta, niin rautoihin laittavat.

Tämä suomalainen (lue sosiaalidemokraattinen) kyttäyskulttuuri on saanut minutkin käyttämään lentokonetta aina, jos matka on 300 km tai pidempi, sillä hermoni eivät yksinkertaisesti kestä tätä suomalaista liikennekulttuuria.
Anonyymi: SDPjyrää 28.3.2016 13:33

Anonyymi
Hiljaiseksi veti. Ei tätä edes pysty kommentoimaan.
Anonyymi: eihemmetti 28.3.2016 13:45

Anonyymi
Hohhoijaa.. Akun kuntoa en ole koskaan tarkistanut. On sama käytettynä ostettu Volvo jo 14 vuotta.. Akku pelaa.. Vettä lisätään silloin tällöin.. Ei ole jäässä.mitä vielä.. Renkaissa ilmaa?
Anonyymi: Matti 28.3.2016 14:29

Anonyymi
Kovimmat kuskit rattiin, muuten saattaa jäädä kakkoseksi tai pudota pistesijoille pääsiäisen paluuliikenteen avoimissa aika-ajoissa
Anonyymi: Ruusperi 28.3.2016 14:36

Anonyymi
Miksei ole harjoittelua varten? Mikä voi olla helpompi tapa harjoitella maantieajoa kuin rauhallisesti jonossa ajaminen. Kukaan ei odota että ohittaisi edes sen edellä ajavan rekan, kun matkanteko ei tästä nopeudu. Lasinpesunesten pakkasenkestävyys onkin pluskelillä paluuliikenteessä olennainen tieto. Jotain rajaa näihin juttuihin.


Ei saa mennä auton rattiin ennen kuin on 100 000 km ajokokemusta!
Anonyymi: Wellu 28.3.2016 14:48
Sivut: 1 2 3
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
 

Taloussanomat - Uutiset

13:01 Digitoday Mikko Hyppönen nimesi miljoonavarkaan: "Valtion tekemä ryöstö"
12:47 Britannian talouskasvu jäi hienoisesti odotuksista
12:25 Aukiolojen vapautus ei lisännyt vipinää oluthyllyillä – "Toisin kuin monet epäilivät"
12:17 Lehtitieto: Kone halusi yhdistää hissitoiminnot ThyssenKruppin kanssa
11:36 Digitoday Microsoft jekutti asentamaan Windows 10:n: Riittääkö tämä korjaus?
11:30 UPM perustanut kolme uutta tytäryhtiötä
10:37 Portugaliin maksettiin 3 571 euron eläkkeitä
09:47 Pankkijätti: Finnair on yhä houkutteleva ostokohde
09:25 Vastikään pörssissä aloittaneen Lehdon kannattavuus heikkeni
09:17 IMF empii vielä Kreikka-tukea
08:29 Tutkimuslaitos: USA:n tuottavuus heikkenemässä ensi kertaa 30 vuoteen
08:11 Kulutusluotto ei ole apurahaa – Verkkokaupan mainonta vastoin hyvää tapaa
07:56 TS: Lounais-Suomessa epäillään bussikartellia
06:03 Kreikka sai taas rahaa – nämä uudistukset riittivät europäättäjille
25.5. McDonald'sin ex-pomo korvaisi duunarit roboteilla: "Työpaikat tulevat katoamaan ennennäkemättömällä tavalla"
25.5. Digitoday Google lakkauttaa salasanat – hintana yksityisyys?
25.5. Meijerialan kiky-sopimus kaatui – Elintarviketeollisuus: Työpaikkojen säilymisen kannalta valitettavaa
25.5. Komissio vaatii muutoksia Netflixin sisältöihin ja netin maarajoituksiin
25.5. Digitoday Mainokset tunkevat Google Mapsiin uudella tavalla
25.5. Norjan öljyministeri ei usko, eikä edes toivo öljyn palaavan huippuhintoihin
25.5. Digitoday Kuinka nyt käy Lumia-käyttäjien?
25.5. Kansainvälinen vertailu: Treffit Helsingissä maksavat yllättävän paljon, mutta "synnit" saa hyvällä hinnalla
25.5. Terrafamen pääluottamusmies: "Lypsävää lehmää on vaikea laittaa teuraaksi"
25.5. Video Talvivaaran loppulasku veronmaksajille: Yli miljardi euroa?
25.5. Uponor perustaa veden säästämiseen keskittyvän yhteisyrityksen
25.5. Digitoday Puhelinten teko ei Suomesta lopu: Tässä ovat Nokian perilliset
25.5. Anvia: Yhtiön rahoja ei käytetty väärin valtakirjojen keräyksessä
25.5. Digitoday Nokian puhelimien mahtava nousu ja raju romahdus – listasimme tärkeimmät vaiheet vuosilta 1984–2016
25.5. Terrafame: Talvivaaran kaivos on ajettava ensin ylös, jotta se voidaan ajaa alas
25.5. Kreikka-sopu näkyy markkinoilla – maan lainakorko painui puolen vuoden pohjiin
Asiakastieto

Yhteistyössä