Kirjaudu ▼
 

SS: Pääsiäisen paluuliikenne ei ole harjoittelua varten

Kimmo Mäntylä / Lehtikuva
SS: Pääsiäisen paluuliikenne ei ole harjoittelua varten
Ennen kotimatkalle lähtöä kannattaa huomioida muutama asia autosta ja kuljettajasta, Savon Sanomat vinkkaa.
28.3.2016 11:23
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Pääsiäisen paluuliikenne on tänään kovimmillaan. Ruuhkaisinta on Savon Sanomien mukaan puolen päivän ja iltakuuden välillä.

Lehti antaa kotimatkalle tarkistuslistan, jonka avulla kotiin pääsee turvallisesti ja mukavasti.

Kuljettaja: Ruuhkat ja pitkät ajomatkat eivät ole harjoittelua varten. Siispä rattiin porukan kokenein, joka osaa lukea keliä ja huomioida, miten mahdollinen kuorma vaikuttaa autoon.

Auto: Jotta autokin olisi valmis säähän, tarkista lasinpesunesteen pinta ja pakkasenkestävyys sekä ajovalojen kunto.

Autosta kannattaa tarkistaa lisäksi rengaspaineet, akku ja nesteet. Siltä varalta että matka kuitenkin katkeaa, on hyvä olla mukana sopivat ulkovaatteet, heijastinliivit ja ladattu puhelin, sekä tiepalvelun numero.

Tyyli: Vaikka ruuhka tylsistyttäisi, ohittelulla ei voita juuri mitään. Liikennevirrassa ennakoiva kuljettaja ehtii reagoida, jos jotain sattuu.

Pitkällä matkalla täytyy myös pitää taukoja. Lepotauko on hyvä pitää vähintään neljän tunnin välein.

∇ Mainos ∇
28.3.2016 11:23
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kommentit (22)

Sivut: 1 2 3
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Onko tämä juttu kirjoitettu ihan tosissaan jollekin kehitysvammaiselle tai muuten holhouksessa olevalle?
Anonyymi: sdp-suomi 28.3.2016 11:45

Anonyymi
Onko tämä juttu kirjoitettu ihan tosissaan jollekin kehitysvammaiselle tai muuten holhouksessa olevalle?


Se on suunnattu tuolla mainitulla tasolla oleville uusavuttomille uunoille ja sitten heidän päättäville elimilleen (vaimo), jotka voivat pönkittää määräysvaltaansa sillä, kun "lehdessäkin kirjoitetaan näin"...
Anonyymi: Reiska39 28.3.2016 11:54

Anonyymi
Miksei ole harjoittelua varten? Mikä voi olla helpompi tapa harjoitella maantieajoa kuin rauhallisesti jonossa ajaminen. Kukaan ei odota että ohittaisi edes sen edellä ajavan rekan, kun matkanteko ei tästä nopeudu. Lasinpesunesten pakkasenkestävyys onkin pluskelillä paluuliikenteessä olennainen tieto. Jotain rajaa näihin juttuihin.
Anonyymi: Juha88 28.3.2016 12:07

Anonyymi
Pohjoisesta etelään yli tuhat kilometriä eilen ajaneena totean, että lehtikirjoitus on oikeutettu. Kokemattomien kuljettajien lisäksi autoilijoiden vitsauksena ovat järjettömät nopeusrajoitukset ja puskakyttääjäpoliisit. Järjettömyyden huippuna 80 km/h nopeusrajoitukset ohituskaistoilla, jonka pääteeksi poliisit tutkaamassa. Tämän seurauksena ohitukset on tehtävä muualla kuin ohituskaistoilla. Tästä lähtien teen talvi- ja muut lomamatkani matkustajalentokoneella lämpimiin maihin..
Anonyymi: Nytriitti 28.3.2016 12:24

Anonyymi
Onko tämä juttu kirjoitettu ihan tosissaan jollekin kehitysvammaiselle tai muuten holhouksessa olevalle?


Kyllä, juuri heille, joita on suuri osa juuri nyt tuolla tien päällä.
Anonyymi: todellisuus 28.3.2016 13:21

Anonyymi
Pohjoisesta etelään yli tuhat kilometriä eilen ajaneena totean, että lehtikirjoitus on oikeutettu. Kokemattomien kuljettajien lisäksi autoilijoiden vitsauksena ovat järjettömät nopeusrajoitukset ja puskakyttääjäpoliisit. Järjettömyyden huippuna 80 km/h nopeusrajoitukset ohituskaistoilla, jonka pääteeksi poliisit tutkaamassa. Tämän seurauksena ohitukset on tehtävä muualla kuin ohituskaistoilla. Tästä lähtien teen talvi- ja muut lomamatkani matkustajalentokoneella lämpimiin maihin..


Olet täysin oikeassa. Suomessa voit vaarantaa liikenneturvallisuutta kaikin mahdollisin tavoin, eikä siitä seuraa mitään, mutta annas olla, jos epähuomiossa ajat hieman ylinopeutta, niin rautoihin laittavat.

Tämä suomalainen (lue sosiaalidemokraattinen) kyttäyskulttuuri on saanut minutkin käyttämään lentokonetta aina, jos matka on 300 km tai pidempi, sillä hermoni eivät yksinkertaisesti kestä tätä suomalaista liikennekulttuuria.
Anonyymi: SDPjyrää 28.3.2016 13:33

Anonyymi
Hiljaiseksi veti. Ei tätä edes pysty kommentoimaan.
Anonyymi: eihemmetti 28.3.2016 13:45

Anonyymi
Hohhoijaa.. Akun kuntoa en ole koskaan tarkistanut. On sama käytettynä ostettu Volvo jo 14 vuotta.. Akku pelaa.. Vettä lisätään silloin tällöin.. Ei ole jäässä.mitä vielä.. Renkaissa ilmaa?
Anonyymi: Matti 28.3.2016 14:29

Anonyymi
Kovimmat kuskit rattiin, muuten saattaa jäädä kakkoseksi tai pudota pistesijoille pääsiäisen paluuliikenteen avoimissa aika-ajoissa
Anonyymi: Ruusperi 28.3.2016 14:36

Anonyymi
Miksei ole harjoittelua varten? Mikä voi olla helpompi tapa harjoitella maantieajoa kuin rauhallisesti jonossa ajaminen. Kukaan ei odota että ohittaisi edes sen edellä ajavan rekan, kun matkanteko ei tästä nopeudu. Lasinpesunesten pakkasenkestävyys onkin pluskelillä paluuliikenteessä olennainen tieto. Jotain rajaa näihin juttuihin.


Ei saa mennä auton rattiin ennen kuin on 100 000 km ajokokemusta!
Anonyymi: Wellu 28.3.2016 14:48
Sivut: 1 2 3
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
 

Taloussanomat - Uutiset

10:33 Digitoday Miljardimätky uhkaa Facebookia – verottaja lähetti karhukirjeen
09:48 Microsoft leikkaa puhelinliiketoiminnasta vielä 2 850 työpaikkaa
09:25 Kolumni Riistoyrittäjät parlamentin hampaissa
09:09 Pöyry painui tappiolle
06:05 Analyysi Pelätyt stressitestit julki tänään – EU valmistautuu jättipankin alasajoon
28.7. Kauppahinta hipoo pilviä – tästä huvilasta povataan kaikkien aikojen kalleinta
28.7. Fordin tulos jäi odotuksista USA:n markkinoiden jarruttaessa
28.7. Digitoday Oletko kuullut tästä puhelimesta? Toimitukset kasvoivat toisella neljänneksellä 137 %
28.7. Tarkastusvirasto: IMF oli liian optimistinen eurokriisin hoidossa
28.7. Raha kasaantuu rikkaille – joka kolmas monacolainen on miljonääri
28.7. Digitoday Uusi "palvelu" ei lupaa hyvää: Räjähtävätkö kiristysohjelmat käsiin?
28.7. Ohjelmistoyhtiö Oracle ostaa miljardikaupalla lisää pilviosaamista
28.7. Espanjan jättityöttömyys helpotti hieman – 20 prosentin raja ei vielä alittunut
28.7. Digitoday Osramin lampuissa hillitön tietoturvamoka: Vaarantaa kodin muutkin laitteet
28.7. Avioerotutkimus paljasti dramaattisen muutoksen – näin miehen työtilanne vaikuttaa eroriskiin
28.7. Halpa energia kurittaa öljyjättejä – Shellin tulos romahti 72 %
28.7. Digitoday Mercedes Benzin Tesla-haastajalle tyly tuomio: "Tämä on oikeasti vaarallinen tuote"
28.7. Nesteen osake jatkaa kiitoa, YIT sukeltaa
28.7. Posti aloittaa jälleen yt-neuvottelut – vähennystarve enintään 70 henkeä
28.7. Televisiokaupassa hurja nousu Rion kisojen alla – suosituin tuumakoko on entistä suurempi
28.7. Valmet täytti odotukset – "Pyrimme kasvamaan yli kaksi kertaa markkinoita nopeammin"
28.7. Päästöskandaalin ryvettämän Volkswagenin liikevaihto nousi
28.7. Onnibusin äkkilähtö Virosta aiheutti myllerryksen – kilpailija lisää vuoroja
28.7. Amer Sports jäi selvästi odotuksista – asiakkaiden konkurssit piinasivat
28.7. Euroalueen talousluottamus vahvistui
28.7. Nesteeltä iso yllätys – "Liikevoitto ylitti ennusteet noin 40 prosenttia"
28.7. Digitoday Microsoft: Windows 10 tekee tietoturvaohjelmat turhiksi
28.7. Digitoday Salasanasuojassa aukko: "Käyttävätkö ihmiset todella tätä?"
28.7. Brittipankki vähentää 3000 työpaikkaa lisää – syynä Brexit
28.7. Yle: Murtovarkaat kärkkyvät rekisterinumeroita lentokentillä ja satamissa
Asiakastieto

Yhteistyössä