Kirjaudu ▼
 

Lentoasemalle pääsee kohta junalta liukuportailla

Lentoasemalle pääsee kohta junalta liukuportailla
Terminaaliin vievien liukuportaiden pituus on 70 metriä.
3.3.2016 10:24
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Suora liukuporrasyhteys Helsinki-Vantaan lentoaseman terminaalin ja läheisen juna-aseman välillä otetaan käyttöön pääsiäisen alla.

Liikenneviraston tiedotteen mukaan yhteys avataan viimeistään maanantaina 21.3., mutta käyttöönotto voi tapahtua jo edellisenä perjantaina.

– Asennustyöt ovat sujuneet ripeästi. Näin myös loppuvaihe, esimerkiksi erilaiset tarkastukset, päästään aloittamaan arvioitua aiemmin, projektipäällikkö Juha Kansonen Liikennevirastosta kertoo.

Lentoaseman terminaalin ja juna-aseman välinen suora yhteys on ollut matkustajien käytössä joulukuusta lähtien, jolloin käyttöön otettiin kaksi hissiä. Lentoasemalle vievä kehärata otettiin käyttöön jo viime kesänä.

Nyt avattavien liukuportaiden pituus on 70 metriä, ja niitä kulkee terminaalinpuoleisella sisäänkäynnillä kolmet rinnakkain. Liukuporraselementit tuotiin ahtaaseen yhteyskuiluun reilun seitsemän metrin pituisina ja seitsemän tonnin painoisina elementteinä.

∇ Mainos ∇
3.3.2016 10:24
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kommentit (12)

Sivut: 1 2
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Liikenneviraston tiedotteen mukaan yhteys avataan viimeistään maanantaina 21.3


Jahast, Liikennevirasto siis valvoo ja ohjaa liukuporrasasennusta. Mielenkiintoista.
Anonyymi: LiikaaVirkamiehiä 3.3.2016 10:39

Anonyymi
Pääsisipä lentoasemalle esim. Tampereelta aamukoneeseen alle 3 tunnin voisi mennä joskus aamukoneeseen ilman hotelliyötä.
Tai jos nämä liikenneihmiset haluavat vain panostaa sinne H:ki Vantaalle, vähennetään sitä myyntiä Suomesta sitten koska vain Helsingin tarpeista pidetään huolta.

T. Kaupparatsu
Anonyymi: kaupparatsu 3.3.2016 10:53

Anonyymi
Tämähän antaa melkoista boostia suomen taloudelle ja varsinkin VR junat täyttyy matkustajista.
Anonyymi: sikabill 3.3.2016 10:58

Anonyymi
Kone Oy.n toimittamat liukuportaat jotka on valmistettu Kiinassa. Betoni- ja terästyöt teki Virolainen firma, jossa oli Latvialaisia työntekijöitä. No onneksi edes lystin maksajaksi kelpasi Suomalaiset.
Anonyymi: kiina 3.3.2016 11:02

Anonyymi
No jo on aikakin päästä lentoasemalle junalla. Muistaakseni viime vuoden heinäkuusta lähtien asiaa on hehkutettu julkisuudessa.
Anonyymi: LentäväRahaKukko 3.3.2016 11:06

Anonyymi
Hyvä kehua että työt ovat sujuneet ripeästi kun ollaan puolisen vuotta alkuperäistä aikataulua jäljessä.
Anonyymi: foobar21 3.3.2016 12:01

Anonyymi
Kone Oy.n toimittamat liukuportaat jotka on valmistettu Kiinassa. Betoni- ja terästyöt teki Virolainen firma, jossa oli Latvialaisia työntekijöitä. No onneksi edes lystin maksajaksi kelpasi Suomalaiset.
Hyvä bisnestä...velkarahalla rahoitettu tosin...joka ulkomailta sekin...Sarvikuonojen maa!
Anonyymi: junttilandia 3.3.2016 12:06

Anonyymi
"...liukuportaiden pituus on 70 metriä"
Sitten voikin miettiä, mitä tapahtuu, kun matkustajan ote kirpoaa 30 kg matkalaukusta jossain portaiden yläosassa ja pakaasi lähtee kierien ja pomppien portaita alas.

On todellista järjen köyhyyttä (tuhlauksesta nyt puhumattakaan) toteuttaa matkustajien siirtymä asemalle liukuportain, kun muutama hissi hoitaisi asian tehokkaammin, turvallisemmin ja halvemmalla. Käyttääkö Tietotien sisäänkäynnin liukuportaikkoa kukaan vai kulkevatko kaikki hissillä?
Anonyymi: vaaranpaikka 3.3.2016 12:24

Anonyymi
Juna lentokentälle on susi koska bussilla pääsee melkein yhtä nopeasti. Koska juna pysähtyy joka asemalla.

Jos et asu rautatieasemalla on bussi käytännössä aina nopeampi tapa lentokentälle kuin juna.
Anonyymi: Pösilö 3.3.2016 13:07

Anonyymi
Shanghai lentokenttä - keskusta: 30km, 8min.

Helsinki-Vantaa - keskusta: 17km, 35min.
Anonyymi: suunnitteluvirhe 3.3.2016 14:57
Sivut: 1 2
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
 

Taloussanomat - Uutiset

09:44 Caverion nappasi toimitusjohtajan Nokian Renkailta
09:27 Kuluttajien luottamus heikkeni vähän
09:10 Arvio: Maersk saattaa ostaa Hanjinin
08:32 Digitoday Pelifirma mokasi rajusti: Turvapäivitys muuttui takaoveksi
08:16 LM: Taksi voi pian olla mönkijä tai kuorma-auto
07:23 Ilta-Sanomat Kiivasta väittelyä ja jäätäviä kuittauksia – kaikki Trumpin ja Clintonin kohtaamisesta
06:01 Diesel halpeni enemmän kuin bensa – dieselistä tullut sisäänheittotuote
26.9. Tutkimustulos sysäsi lääkefirman kurssin nousuun – epileptikkolapset saivat apua kannabislääkkeestä
26.9. Ranskassa radikaali askel: Varoitusvärit elintarvikkeisiin
26.9. Draghilla on Britannialle tiukka viesti: Ei erivapauksia
26.9. Liike-elämän huippukonferenssi yllätti – tarjoaa vain kasvisruokaa
26.9. Kahvin hinta pomppasi – johtuu isosta muutoksesta säässä
26.9. Trumpin ja Clintonin yhteenotto saattaa heiluttaa kursseja
26.9. Pienemmät katteet, halvemmat tilat – näin Auto-Bil aikoo painaa autojen hintoja
26.9. Arvio: Saksa kyllä pelastaa Deutsche Bankin
26.9. Digitoday Ensimmäistä kertaa Suomessa: Huijari lähetti haittaohjelman ja soitti perään
26.9. YIT hakee kasvua kaupungeista
26.9. Nyt paukkui ennätys – Deutsche Bankin kurssi sukelsi pohjiin
26.9. Algeria: Öljymarkkinat ovat nyt paljon kriittisemmässä tilassa
26.9. Pörssi pakkasella – YIT nousee
26.9. Suursijoittajat kannustavat elintarvikejättejä vaihtamaan lihan kasviproteiiniin
26.9. Elop: Kauteni Nokian johdossa osui harvinaiseen ajanjaksoon
26.9. Kansainväliset pk-yritykset uskovat suhdanteiden parantuvan
26.9. Konecranes ja Kito purkavat allianssinssa
26.9. Digitoday Pelottava löytö: Uusi iOS aiempaa turvattomampi
26.9. Saksalaisyritykset yllättivät: näkymät huomattavasti odotuksia paremmat
26.9. Baswaren toimitusjohtaja vaihtuu
26.9. Vähittäiskauppa kasvoi elokuussa
26.9. Kahvilaa toimistona pitävät käyvät kalliiksi – osa luopunut wifistä
26.9. Digitoday Snapchat muutti nimensä ja julkisti videokuvaavat aurinkolasit
Asiakastieto

Yhteistyössä