Kirjaudu ▼
 

Finnair ulkoistaa huoltoaan – jopa 280 saa lähteä

Lehtikuva
Finnair ulkoistaa huoltoaan – jopa 280 saa lähteä
Finnair arvioi, että huoltotoimintojen ulkoistaminen vie yhtiöstä 280 työpaikkaa.
11.4.2012 10:17 (päivitetty 10:29)
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Lentoyhtiö Finnair aloittaa yt-neuvottelut oman moottorihuoltonsa lakkauttamisesta ja laitehuoltonsa sopeuttamisesta. Yhtiö tiedotti asiasta tänään.

Arvioitu vähennystarve on yhtiön mukaan 280 työntekijää toiminnoista, joissa työskentelee yhteensä 350 ihmistä.

Finnair Oyj
Taloustiedot
Y-tunnus 0108023-3
Kotipaikka Helsinki
Yhtiömuoto OYJ
Kaikki yrityksen taloustiedot
Osaketiedot
Viim. hinta € 4,940
Muutos € -0,090
Muutos % -1,79
Katso kurssihistoria
Osinkotiedot
Tarkista osinkokalenteri ja tulosjulkistuspäivät

Yt-neuvottelujen taustalla on Finnairin tänään julkistama aiesopimus sveitsiläisen SR Technics -yrityksen kanssa moottori- ja laitehuoltopalvelujen hankkimisesta. Finnair arvioi, että kumppanuus SR Technicsin kanssa moottori- ja laitehuollossa toisi suomalaisyhtiölle merkittävät kustannussäästöt.

Suunnitelma on osa Finnairin elokuussa käynnistämää rakennemuutosohjelmaa. Finnair kertoi silloin kartoittavansa vaihtoehtoja moottori- ja laitehuollon tehostamiseksi.

– Meillä on erittäin osaavaa henkilökuntaa, mutta huoltotoimintamme ei ole volyymiltaan kilpailukykyinen. Alalla on runsaasti ylitarjontaa ja kilpailu on tiukkaa. Siksi myöskään kumppanuusmallin toiminnan jatkamiseksi Helsinki-Vantaalla ei löytynyt markkinoilta kiinnostusta, sanoi Finnair Tekniikan toimitusjohtaja Kimmo Soini yhtiön tiedotteessa.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

SR technics on Finnairin mukaan maailman johtavia lentokonehuoltoyrityksiä. 3300 henkeä työllistävällä yrityksellä on maailmalla 500 lentoyhtiöasiakasta.

Finnairin operatiivisen toiminnan johtajan Ville Ihon mukaan ulkoistuksen kautta Finnair keskittyy ydinliiketoimintaansa lentoyhtiönä.

Lentokoneiden linjahuollon yhtiö aikoo silti jatkossakin säilyttää osana liiketoimintaa. Linjahuolto varmistaa lentokoneiden lentokelpoisuuden ja työllistää noin 550 ihmistä.

11.4.2012 10:17 (päivitetty 10:29)
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)
Lisää Aiheesta

Kommentit (148)

Sivut: 1 2 3 4 5 6 ... 15
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Luukku kiinni vain ja taivaalle!
Anonyymi: herran haltuun! 11.4.2012 10:23

Anonyymi
Se siitä Finnairin luotettavuudesta... tästä lähin sama millä lentää.
Anonyymi: Ex Finnairin käyttäj 11.4.2012 10:25

Anonyymi
Päällikkö- ja johtotehtävät voisi siirtää ulkomaille ja jätetään se työ tänne.
Ensin mainitut kun eivät vaadi näköjään läsnäoloa ja tulevat bonuksineen pirun kalliiksikin - tuloksista puhumattakaan.
Anonyymi: Nimetön 11.4.2012 10:25

Anonyymi
Tänään taas hyvä päivä, ensin UPM ja nyt Finnair. Tehostamiseen olisi vielä varaa parin miljoonan työllisen verran, mutta mitäs sen jälkeen?
Anonyymi: juutas 11.4.2012 10:26

Anonyymi
Kirjanpito näyttää hyvältä palkkamenojen osalta.Mutta ostopalvelut kasvaa yllättävän isoiksi.Miten lie sitten lentoturvallisuus ?
Anonyymi: Hoikkapoika 11.4.2012 10:26

Anonyymi
Toivottavasti tästä ei seuraa turvallisuusriskiä.
Vähintään veikkaan, että lentojen peruutukset lisääntyvät.

Miten laadun varmistus pelaa jossain kaukoidässä korjattuun moottoriin? Jos kone hajoaa Helsingissä, niin moottoriko viedään sitten jonnekin kaukoitään korjattavaksi? Varmaan halpaa sekin.

Nyt kaivattaisiin omistajaohjausta. Finnair on suomalainen lentoyhtiö, pidetään se sellaisena, mutta työllistetään suomalaisia.

Onkohan Finnairin johto ihan tehtäviensä (ja palkkojensa) tasalla?
Anonyymi: Ihmettelenpä vain 11.4.2012 10:26

Anonyymi
OSAKKEEN OMISTAJAT SEURATKAA NYT IHMEESSÄ VEHVILÄISEN TEKOJA MITÄ SE ON SAANUT AIKAISEKSI TÄLLÄ IDIOOTTIMAISELLA TAVALLA PILATA YHTIÖITÄ, NSN ON SELKEIN ESIMERKKI MITEN JOKU VOI TOIMILLAAN SAADA YHTIÖN LAADUN NIIN HUONOON JAMAAN
Anonyymi: OSAKKEEN OMISTAJA 11.4.2012 10:26

Anonyymi
Se on hyva etta valtionyhtio kantaa vastuunsa tyomarkkinoilla ja hellittaa otteensa halutuista tyontekijoista kovassa tyovoimapulassa.

Tama on meidan parhaaksi!
Anonyymi: Talonmies 11.4.2012 10:30

Anonyymi
Miten nää jätkät kehtaa?

En halua nähdä yhtään bonusta jaettavan enää ja hallituksen palkkiotkin pitää pudottaa esimerkkinä murto-osaan kun kerran toisilta viedään työpaikka - jossa on muuten tehty laadukasta työtä.
Toisin kuin johdossa, jossa on vain vedetty omaan pussiin.
Anonyymi: Potkuja perseelle 11.4.2012 10:31

Anonyymi
Eikö parempi keino olisi ulkoistaa keskivartalopönäkkyyttä kärsivä hallinto. Siitä se todellinen säästö syntyisi.
Anonyymi: lentoelannon loppu l 11.4.2012 10:33
Sivut: 1 2 3 4 5 6 ... 15
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.

Taloussanomat - Uutiset

15:33 Putin haluaa yksityistää, Aeroflotin toimitusjohtaja ei näe järkeä
14:50 Työttömiä 378000, avoimia työpaikkoja yli 61000 – "Epäonnistunutta"
13:49 Volkswagen ajautui poikkeukselliseen tilanteeseen
13:01 Nettipoliisit tuskastuivat – "Ei tällainen meno voi loputtomiin jatkua"
12:17 Ammattiliitto jyrähtää: "Ei työrauhaa ennen paikallisen sopimisen askelmerkkejä"
11:29 Tekno-osakkeilla kylmää kyytiä – LinkedIn romahti 44 %
11:26 Digitoday Katso video: Näin 3d-tulostus onnistuu (melko) helposti kirjastossa
09:49 HS: Tullin pääjohtajan rikosepäily aiheeton
09:18 Luottoluokittaja Moody's piti Suomen AAA-klubissa
07:11 Näkökulma Hitlerin kirja julkaistiin uudelleen Saksassa – onko syytä huolestua?
06:01 Täällä asunnot halpenivat eniten – "Olisin melkein arvannut"
5.2. Carunan omistaja mainoksessa: Monopoli varma sijoitus, koska hintoja voi nostaa
5.2. Näin Indonesiassa: Ikea menetti oikeuden omaan nimeensä
5.2. Digitoday "Rokkitähti" Hyppönen ohjaa virusten pariin – turvallisesti
5.2. Goldman Sachs valmistelee Jessica Alban firmaa pörssiin
5.2. Attendo: Sote-rajoitukset vaikuttaisivat vain vähän
5.2. Fortum myy sähkölaitoksen Venäjällä – 30 miljoonaa myyntivoittoa
5.2. Suunnitelma teiden korjausvelan pienentämiseksi julki
5.2. Pekkarinen: Muu maa maksaa Helsingin sähkönsiirtoa
5.2. Pekkarinen: Sähkönsiirron hurjat hinnankorotukset mahdollista alentaa kuluttajasuojalailla
5.2. Digitoday Verkkosivuilla rikosaalto: Vierailijoille karmiva yllätys
5.2. USA:n työttömyysaste laski alle viiden prosentin
5.2. Digitoday Assange astui valokeilaan: "Ruotsille ja Britannialle seurauksia"
5.2. Soteidea iskee kuin salama: Pihlajalinna syöksynyt -15 %
5.2. Digitoday Vähän tunnettu vaara: Väärä kaapeli tuhoaa tietokoneen hetkessä
5.2. Nokian Renkaat ja YIT jatkavat kiitoaan
5.2. Autoilijan printtaamalle 0,3 euron muovivivulle tyly vastaus: "Pelle pelottomien touhua"
5.2. Hallitus ei pidä EU:n yhteistä talletussuojaa perusteltuna
5.2. 1 430 euroa tunnilta – Lontoon lakimiesten palkkiot hirvittävät pienempiä
5.2. Juuri äsken tapahtui historiallinen käänne: Suomen suosituin asuntolainakorko miinukselle
Asiakastieto

Yhteistyössä