Kirjaudu ▼
 

Finnair: Tuo matkatavarasi jo päivää ennen lentoa

Lehtikuva
Finnair: Tuo matkatavarasi jo päivää ennen lentoa
Finnair suosittelee tuomaan matkatavarat kentälle jo lentoa edeltävänä iltana viiden ja puoli kymmenen välillä.
Finnair yllätti joukon viikonvaihteessa lentäviä asiakkaitaan tekstiviestillä, jossa yhtiö suositteli tuomaan matkatavarat Helsinki-Vantaalle jo edellisenä iltana.
22.3.2012 13:42
82

Viestissä muistutetaan mahdollisuudesta tehdä lähtöselvitys etukäteen netissä tai kännykällä. Lisäksi Finnair suosittelee tuomaan matkatavarat kentälle jo lentoa edeltävänä iltana viiden ja puoli kymmenen välillä.

Suositusta perustellaan lomakauden aiheuttamilla ruuhkilla.

15:17Osake
+0.00 %
2.81
+0.00

– Liikkeellä on viikonloppuna paljon lomalaisia, Finnairilta sanotaan.

Hiihtokohteet vetävät väkeä edelleen, ja toisaalta pääsiäislomat ovat alkamassa.

Taloustiedot

Mahdollisuus tuoda matkatavarat kentälle etukäteen on tarjolla kaikille Finnairin matkustajille jatkuvasti. Erillinen kehotus lähetettiin tämän viikon perjantaina ja lauantaina lentäville, koska päiville odotetaan tavallista enemmän matkustajia.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

Ylimääräinen reissu lentokentälle ei ole pakollinen, sillä samanakin päivänä jätetyt laukut ehtivät kyllä mukaan. Niiden kanssa joutuu vain jonottamaan pidempään.

Matkustajien maanittelu kentälle etukäteen ei siis kerro Helsinki-Vantaan valmistautumisesta poikkeuksellisen pahaan lomalaissumaan.

– Tämä on ihan puhdasta asiakaspalvelua. Annetaan tietoa eri vaihtoehdoista, Finnairilta selitetään.

Yritykset Finnair
Copyright Creative Commons Teksti on lisensoitu Creative Commons Nimeä-Ei muutoksia-Epäkaupallinen -lisenssillä.
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy

Kommentit (82)


Anonyymi
Hyvä, yksi ehti jo saada tästäkin negatiivisen uutisen.
Katsotaanpa, mitä muita Finnairia parjaavia kommentteja saadaan tästä aiheesta.
aihioita vapaaseen käyttöön:
ajankohtaiset teemat
- yhtiö aliresurssoi henkilöstönsä
- yhtiö pitää ihmisiä tyhminä
- yhtiö haluaa teettää laukkuhommat orjatyönä illan hämärissä vakautustyönä
- yhtiö varastaa laukuista kaiken arvokkaan johdon bonuksiin
- yhtiöllä on niin huono asiakaspalvelu, että tarvitsevat aikaa
- poliisin pitää selvittää kaikki yhtiöön liittyvät asiat, myös lähtöselvitys
- kansanedustajien pitää ehtiä kommentoida tätäkin laukkuasiaa (Arhinmäki, nyt tarkkana ettei mitään sikamaista tässä tapahdu ja laukkumiehiä taas potkita vuokratyötä tekemään)

ja sitten kaikkeen toimivat klassiset perustelut:
- yhtiöllä on niin vanha kalusto
- yhtiöllä on niin vanhat lentoemännät
- yhtiöllä on niin tyhmä johto
- yhtiön strategia on väärä
- lentohenkilöstö saa liikaa liksaa
- aasialaiset yhtiön on niin paljon parempia maailmanmatkaajien mielestä

ja sitten kruunuksi klassikko:
- kaikki ylläolevat perustelut käy mulle, koska en ole 20 vuoteen lentänyt vinnairilla, mutta muistan sen juuri noin olleen, kun DC 9 matkalla Mallorcalle vuonna 1981 olin...


Kiitti aihioista. Otetaan nyt sitten yksi kerrallaan:

- yhtiö aliresurssoi henkilöstönsä; Pitänee paikkaansa. Tämä ei tietenkään koske ylintä johtoa ml. Vehviläisen asuntokaupat ja muut edut.
- yhtiö pitää ihmisiä tyhminä; Pitänee myöskin paikkaansa. Ehkä tässä perusteluin se, että yhtiö aliresurssoi henkilöstönsä ja nuo Vehviläisen asuntokaupat.
- yhtiö haluaa teettää laukkuhommat orjatyönä illan hämärissä vakautustyönä; Ehkä haluaa, mutta tuskin pystyy.
- yhtiö varastaa laukuista kaiken arvokkaan johdon bonuksiin; Tätä en kyllä usko! Aika kova väite. Kukahan tuon keksi? Kilpailija? Selvää Finnairin vastaista propagandaa.
- yhtiöllä on niin huono asiakaspalvelu, että tarvitsevat aikaa; Finnairia noin 30 vuotta käyttäneenä taipuisin olemaan samaa mieltä.
- poliisin pitää selvittää kaikki yhtiöön liittyvät asiat, myös lähtöselvitys; Nyt on mennyt puurot ja vellit sekaisin! Kysymyshän on näistä Vehviläisen asuntokaupoista, jotka ovat poliisin tutkinnassa.
- kansanedustajien pitää ehtiä kommentoida tätäkin laukkuasiaa (Arhinmäki, nyt tarkkana ettei mitään sikamaista tässä tapahdu ja laukkumiehiä taas potkita vuokratyötä tekemään); Mikä tässä on pointti? En ymmärrä?

ja sitten kaikkeen toimivat klassiset perustelut:
- yhtiöllä on niin vanha kalusto; Ei ole.
- yhtiöllä on niin vanhat lentoemännät; Keski-ik-iset ennemminkin.
- yhtiöllä on niin tyhmä johto; Sehän juuri vaihdettiin, eli pian nähdään. Nämä Vehviläisen asuntokaupat ja niiden poliisitukinta ei kyllä ole hyvä merkki tässä mielessä.
- yhtiön strategia on väärä; Ainakin se on sekava. Onko se väärä vai ei, selviää 2-3 vuoden kuluessa.
- lentohenkilöstö saa liikaa liksaa; Tämä taitaa jälleen olla asia, joka on totta enemmän siellä johdon puolella.
- aasialaiset yhtiön on niin paljon parempia maailmanmatkaajien mielestä; Ei kaikki. Mutta täytyy kyllä sanoa, että oma suosikkini, Singapore Air, menee Finnairin edelle.

ja sitten kruunuksi klassikko:
- kaikki ylläolevat perustelut käy mulle, koska en ole 20 vuoteen lentänyt vinnairilla, mutta muistan sen juuri noin olleen, kun DC 9 matkalla Mallorcalle vuonna 1981 olin; En ole koskaan käynyt Mallorcalla.
Palautetta 22.3.2012 14:20

Anonyymi
Eihän tuo ole paha me ei päästy Helsingistä Blue Onen lennolle ollenkaan kun koko konetta ei tullut.Muutenkin matkatavarat oli hylätty täysin. ei ikinä enää.Finnairilla pahimmillankin on edes jotain laatua tähän Sassin "helmeen"
Blue One ei koskaan 22.3.2012 14:20

Anonyymi
Tuo lienee varmin tapa hukata matkatavaransa. On enemmän kuin todennäköistä että Finnair unohtaa etukäteen tuodut matkalaukut jonnekin terminaalin nurkkaan.
Joopa joo 22.3.2012 14:22

Anonyymi
Eihän tämä mitään uutta ole, näitä viestejä Finnair on lähetellyt ennenkin. Sain itsekin viimeksi Suomessa käydessäni, kun oli "lomaruuhkaa". Erittäin Helsinki-keskeistä ajattelua ja muutenkin äärimmäisen asiakasepäystävällistä. Tosin olen kyllä kuullut, että jotkut nöyrästi ramppaakin kentällä näiden "vinkkien" takia. Mitähän seuraavaksi? Kehotamme lähettämään matkatavarat postipakettina?

Asun noin puolen tunnin automatkan päässä asemalta ja olemme ainakin kerran jouluaikana vieneet tavarat edellisenä iltana. Lähtöpäivänä oli sitten mukava kävellä suoraan turvatarkastukseen, eikä tarvinnut jonotella.
Onhan siinä ylimääräinen vaiva, mutta suurempi hyöty on stressittömästä lähdöstä
Hyvää palvelua Finsk 22.3.2012 14:22

Anonyymi
No minäpä kipaisen tuomaan täältä Kajaanista Helsinkiin. Onhan siinä edestakaisin ajelemista, mutta minkäs köyhä voi...
Köyhä 22.3.2012 14:28

Anonyymi
Viime jouluna oli samanlainen sähköposti ilmoitus. Ajattelin helpottaa matkalle lähtöäni. Vein laukut edellisenä päivänä lentoasemalle ja virkailija vielä erikseen totesi että nämä ovat huomisen päivän lennolle. Kaikki hyvin. Seuraavana päivänä ei minkäänlaista ruuhkaa ,joten totesin että hyvin menee, hieno juttu. Sitten Bangkokissa laukkuja ei löytynyt mistään. Seuraavana yönä kuriiri toi laukut noin klo 24 , ilmeisesti laukut meni edellisen illan lennolla ja joutuivat johonkin tuntemattomaan paikkaan Suvarnabhumin lentoasemalla. Eikö Finnair muistanut merkata laukkuja ja ilmoittaa Bangkokiin että laukut tulee vuorokauden etuajassa.
Laukut liikkuu tieto 22.3.2012 14:32

Anonyymi
Tämä Vehviläisen Finnair on todella täynnä näitä ajatusten Tonavia ja Karpaattien neroja! Kaikkee ne keksiikin. Että ajettaisiin ja tuhlattais bensaa edestakas laukkujen kanssa lentokentälle. Mitä viherpiipittäjä Hautala tästäkin oikeen ajattelee? Mistä näitä ideoita oikeen sinkoilee? Eiks ole yhtään joka osais edes vähän ajatella! Onko kaikki järjen käyttö tossa lähes tuhotussa yrityksessä kielletty? Näille ideoiden kehittelijöille maksettiin oikeen extrabonuksia ett ne pysyis talossa kehittämässä näin tyhmiä juttuja!
Onko siellä oikeen kisa meneillään kuka keksii typerimpiä juttuja matkustajien kiusaksi ja nauretaan heidän tyhmyyttään?
620081760 22.3.2012 14:34

Anonyymi
Eihän tämä mitään uutta ole, näitä viestejä Finnair on lähetellyt ennenkin. Sain itsekin viimeksi Suomessa käydessäni, kun oli "lomaruuhkaa". Erittäin Helsinki-keskeistä ajattelua ja muutenkin äärimmäisen asiakasepäystävällistä. Tosin olen kyllä kuullut, että jotkut nöyrästi ramppaakin kentällä näiden "vinkkien" takia. Mitähän seuraavaksi? Kehotamme lähettämään matkatavarat postipakettina?En kertakaikkiaan ymmärrä, mikä tässä on vikana? Minusta tuo on erinomaista palvelua Finnairilta. Ei kai nyt kukaan lähde tätä varten ajamaan satoja kilometreja tms., mutta pääkaupunkiseutulaisillehan tuo voi olla hyvä vaihtoehto, jos kone lähtee aamulla. Se myös vähentää kauempaa tulleiden jonottamisessa. Sehän on vain suositus, ei sitä tarvitse noudattaa, jos ei halua.


Ei helv?tti, tuo ideahan on siis aivan p?rseestä. Ajattele, jos sinulla on millä ajatella, kuinka moni muka ihan aikuisten oikeasti lähtee Ullanlinnasta raahaamaan matkalaukkua kentälle että Vehviläinen saisi parempia bonuksia?
Boikotoikaa Finnairi 22.3.2012 14:36

Anonyymi
Laukkukulit aiheuttavat taas harmia asiakkaille.

Potkikaa pois koko henkilökunta ja hankkikaa tilalle tilapaistä vuokratyövoimaa.


Kannatan!
Finnairin kantahenkilökunnalta puuttuu halu ja mielenkiinto tehdä töitä asiakkaan parhaaksi.
Nämä valtion virkamiehet elävät viime vuosituhannella ja hakevat vain omaa etua veronmaksajien ja asiakkaiden kustannuksella.
Nimetön 22.3.2012 14:38

Anonyymi
Tuo ylimääräiset rojusi meille, jos et päääse lennolle!
jäteasemaa halvemmal 22.3.2012 14:40
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Asiakastieto

Yhteistyössä