Kirjaudu ▼
 

Finnair: Tuo matkatavarasi jo päivää ennen lentoa

Lehtikuva
Finnair: Tuo matkatavarasi jo päivää ennen lentoa
Finnair suosittelee tuomaan matkatavarat kentälle jo lentoa edeltävänä iltana viiden ja puoli kymmenen välillä.
Finnair yllätti joukon viikonvaihteessa lentäviä asiakkaitaan tekstiviestillä, jossa yhtiö suositteli tuomaan matkatavarat Helsinki-Vantaalle jo edellisenä iltana.
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Viestissä muistutetaan mahdollisuudesta tehdä lähtöselvitys etukäteen netissä tai kännykällä. Lisäksi Finnair suosittelee tuomaan matkatavarat kentälle jo lentoa edeltävänä iltana viiden ja puoli kymmenen välillä.

Suositusta perustellaan lomakauden aiheuttamilla ruuhkilla.

– Liikkeellä on viikonloppuna paljon lomalaisia, Finnairilta sanotaan.

04:27Osake
-1.40 %
2.81
-0.04

Hiihtokohteet vetävät väkeä edelleen, ja toisaalta pääsiäislomat ovat alkamassa.

Taloustiedot

Mahdollisuus tuoda matkatavarat kentälle etukäteen on tarjolla kaikille Finnairin matkustajille jatkuvasti. Erillinen kehotus lähetettiin tämän viikon perjantaina ja lauantaina lentäville, koska päiville odotetaan tavallista enemmän matkustajia.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

Ylimääräinen reissu lentokentälle ei ole pakollinen, sillä samanakin päivänä jätetyt laukut ehtivät kyllä mukaan. Niiden kanssa joutuu vain jonottamaan pidempään.

Matkustajien maanittelu kentälle etukäteen ei siis kerro Helsinki-Vantaan valmistautumisesta poikkeuksellisen pahaan lomalaissumaan.

– Tämä on ihan puhdasta asiakaspalvelua. Annetaan tietoa eri vaihtoehdoista, Finnairilta selitetään.

Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)
Yritykset Finnair

Kommentit (82)


Anonyymi
Lähtöselvityksessä finnairin lentoemo tiedustelee, että oletteko varma, että haluatte lomalle Rhodokselle, koska matkatavaranne ovat jo Antarktiksella.
Anonyymi: Nimetön 22.3.2012 14:08

Anonyymi
Hyvä, yksi ehti jo saada tästäkin negatiivisen uutisen.
Katsotaanpa, mitä muita Finnairia parjaavia kommentteja saadaan tästä aiheesta.
aihioita vapaaseen käyttöön:
ajankohtaiset teemat
- yhtiö aliresurssoi henkilöstönsä
- yhtiö pitää ihmisiä tyhminä
- yhtiö haluaa teettää laukkuhommat orjatyönä illan hämärissä vakautustyönä
- yhtiö varastaa laukuista kaiken arvokkaan johdon bonuksiin
- yhtiöllä on niin huono asiakaspalvelu, että tarvitsevat aikaa
- poliisin pitää selvittää kaikki yhtiöön liittyvät asiat, myös lähtöselvitys
- kansanedustajien pitää ehtiä kommentoida tätäkin laukkuasiaa (Arhinmäki, nyt tarkkana ettei mitään sikamaista tässä tapahdu ja laukkumiehiä taas potkita vuokratyötä tekemään)

ja sitten kaikkeen toimivat klassiset perustelut:
- yhtiöllä on niin vanha kalusto
- yhtiöllä on niin vanhat lentoemännät
- yhtiöllä on niin tyhmä johto
- yhtiön strategia on väärä
- lentohenkilöstö saa liikaa liksaa
- aasialaiset yhtiön on niin paljon parempia maailmanmatkaajien mielestä

ja sitten kruunuksi klassikko:
- kaikki ylläolevat perustelut käy mulle, koska en ole 20 vuoteen lentänyt vinnairilla, mutta muistan sen juuri noin olleen, kun DC 9 matkalla Mallorcalle vuonna 1981 olin...


Mahtaako kenttäjokeri olla joku lentokentän laukkuapinoista?
Anonyymi: Kohta räsähtää kovaa 22.3.2012 14:09

Anonyymi
Finnair siis kehoittaa lentomatkustajan ajamaan edestakaisin vaikka jostain 300km päästä Hki-Vantaalle vaan LAUKKUJEN takia - härskiä.
Anonyymi: Buhahhah 22.3.2012 14:09

Anonyymi
Valtio pois sähläämästä välistä niin homma toimii!
Anonyymi: Nimetön 22.3.2012 14:10

Anonyymi
Finnair, paljon maksat?
Anonyymi: ilman hammasharjaa t 22.3.2012 14:11

Anonyymi
Eihän tämä mitään uutta ole, näitä viestejä Finnair on lähetellyt ennenkin. Sain itsekin viimeksi Suomessa käydessäni, kun oli "lomaruuhkaa". Erittäin Helsinki-keskeistä ajattelua ja muutenkin äärimmäisen asiakasepäystävällistä. Tosin olen kyllä kuullut, että jotkut nöyrästi ramppaakin kentällä näiden "vinkkien" takia. Mitähän seuraavaksi? Kehotamme lähettämään matkatavarat postipakettina?
Anonyymi: Satunnainen matkaili 22.3.2012 14:13

Anonyymi
Moni suomalainen on niin matkakiimassa että he suorastaan riemastuvat kun pääsevät aloittamaan lomarituaalin jo päivän ennakkoon.
Anonyymi: Tämä hyvä uutinen ma 22.3.2012 14:17

Anonyymi
Ei tämä kuitenkaan niin huono ajatus olisi kun oikeastaan asiaan enemmän miettii. Matkatavarathan voisi lähettää hyvissä ajoin etukäteen itse matkakohteeseen, jos vain hotelli suostuisi ne säilyttämään matkailijan saapumiseen saakka. Ja sama palatessa, hotelli lähettäisi matkatavarat matkailijan jäljessä siten, että posti/lähetti sitten toisi ne muutaman viikon päästä kotiovelle.

Se tekisi satunnaisen matkailijan elämästä paljon helpompaa ja stressittömämpää.
Anonyymi: Nimetön 22.3.2012 14:18

Anonyymi
Hyvä, yksi ehti jo saada tästäkin negatiivisen uutisen. Katsotaanpa, mitä muita Finnairia parjaavia kommentteja saadaan tästä aiheesta.aihioita vapaaseen käyttöön:ajankohtaiset teemat- yhtiö aliresurssoi henkilöstönsä- yhtiö pitää ihmisiä tyhminä- yhtiö haluaa teettää laukkuhommat orjatyönä illan hämärissä vakautustyönä- yhtiö varastaa laukuista kaiken arvokkaan johdon bonuksiin- yhtiöllä on niin huono asiakaspalvelu, että tarvitsevat aikaa- poliisin pitää selvittää kaikki yhtiöön liittyvät asiat, myös lähtöselvitys- kansanedustajien pitää ehtiä kommentoida tätäkin laukkuasiaa (Arhinmäki, nyt tarkkana ettei mitään sikamaista tässä tapahdu ja laukkumiehiä taas potkita vuokratyötä tekemään)ja sitten kaikkeen toimivat klassiset perustelut:- yhtiöllä on niin vanha kalusto- yhtiöllä on niin vanhat lentoemännät- yhtiöllä on niin tyhmä johto- yhtiön strategia on väärä- lentohenkilöstö saa liikaa liksaa - aasialaiset yhtiön on niin paljon parempia maailmanmatkaajien mielestäja sitten kruunuksi klassikko:- kaikki ylläolevat perustelut käy mulle, koska en ole 20 vuoteen lentänyt vinnairilla, mutta muistan sen juuri noin olleen, kun DC 9 matkalla Mallorcalle vuonna 1981 olin...Mahtaako kenttäjokeri olla joku lentokentän laukkuapinoista?


Hmm... ironian ymmärtäminen tai sillä sävyllä kirjoittaminen on taitolaji. Ehkä siis epäonnistuin
Anonyymi: kenttäjokeri 22.3.2012 14:19

Anonyymi
Eihän tämä mitään uutta ole, näitä viestejä Finnair on lähetellyt ennenkin. Sain itsekin viimeksi Suomessa käydessäni, kun oli "lomaruuhkaa". Erittäin Helsinki-keskeistä ajattelua ja muutenkin äärimmäisen asiakasepäystävällistä. Tosin olen kyllä kuullut, että jotkut nöyrästi ramppaakin kentällä näiden "vinkkien" takia. Mitähän seuraavaksi? Kehotamme lähettämään matkatavarat postipakettina?


En kertakaikkiaan ymmärrä, mikä tässä on vikana? Minusta tuo on erinomaista palvelua Finnairilta. Ei kai nyt kukaan lähde tätä varten ajamaan satoja kilometreja tms., mutta pääkaupunkiseutulaisillehan tuo voi olla hyvä vaihtoehto, jos kone lähtee aamulla. Se myös vähentää kauempaa tulleiden jonottamisessa.
Sehän on vain suositus, ei sitä tarvitse noudattaa, jos ei halua.
Anonyymi: Hyvä homma Finski! 22.3.2012 14:20
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti Yöaikaan lähetetyt kommentit päätyvät toimituksen tarkistettavaksi. Kommentit tarkistetaan ja hyväksytään seuraavan päivän aikana. Muina aikoina viestit ovat jälkimoderoinnissa.
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.

Taloussanomat - Uutiset

27.7. Kaksi yhtiötä kertoi tänään yt-neuvotteluista
27.7. Ilta-Sanomat Ruotsin vesiltä löytyi sukellusveneen hylky – ”voi hyvinkin olla venäläinen”
27.7. Miljoonia ihmisiä vaarantanut autojätti sai ennätyssakot
27.7. It-viikko Vuotanut vakoiluohjelma vääriin käsiin: näin tarkistat oman koneesi
27.7. Väyrystä tukenut ekonomisti varoittaa rinnakkaismarkasta
27.7. Tutkimus: Muistiongelmiin auttaa luonnollinen lääke
27.7. Ukrainan tulitauko rakoilee: "Taistelut kiihtyneet"
27.7. Haastattelu Toimitusjohtaja: Rasistinen puhe toisi potkut
27.7. Ilta-Sanomat Soini astuu julkisuuteen erikoishaastattelussa: ”Immonen harjataan siellä huolella”
27.7. IMF: Eurojohtajat eivät saa suistua omahyväisyyteen
27.7. It-viikko Hyvät vitsit kalliit – twiittivarkaat jäivät kiinni
27.7. Analyysi Pankit eivät kanna riskejä, joten sinä kannat
27.7. It-viikko Windows 10:n päivitystoiminto voi tehdä koneesta käyttökelvottoman
27.7. Kiinan ryminä hermostuttaa – pörssissä laskupäivä
27.7. Kohunauhoitus julki – "Meillä ei ollut mandaattia ajaa Kreikkaa ulos eurosta"
27.7. Finnair Cargo saa uuden rahtikeskuksen Eurooppaan
27.7. Verkkokauppa.com aikoo pilkkoa osakkeensa
27.7. Fiskars odottaakin parempaa
27.7. It-viikko Väite: 95 % Android-puhelimista vaarassa – murrettavissa käyttäjän huomaamatta
27.7. Ovela kikka: Feikkilaukusta saa pulittaa tuhansia
27.7. Bitcoinit kelpaavat nyt lunnasrahoiksi
27.7. Hetken lämmitti, nyt taas hyinen Venäjä-ennuste: "Edessä pitkä talvi"
27.7. Miljardikaupan nopea käänne: Ostokohde vaihtui
27.7. Inderes: Sanoman säästötarve 30-40 miljoonaa
27.7. Kiinassa jysähti: Shanghain pörssi -8,5 %
27.7. It-viikko Pettääkö puolisosi "eettisesti"? Palvelulla jo 150 000 käyttäjää
27.7. Manipulointi- ja sisäpiiriepäilyjen määrä ampaisi Suomessa
27.7. Ryanair tahkosi hyvän tuloksen
27.7. It-viikko Soneralta datakeskus vanhaan autokauppaan kahdessa vuodessa
27.7. Rajuja ehdotuksia – näin Kreikassa juonittiin paluuta drakmaan
Asiakastieto

Yhteistyössä