Kirjaudu ▼
 

Finnair: Tuo matkatavarasi jo päivää ennen lentoa

Lehtikuva
Finnair: Tuo matkatavarasi jo päivää ennen lentoa
Finnair suosittelee tuomaan matkatavarat kentälle jo lentoa edeltävänä iltana viiden ja puoli kymmenen välillä.
Finnair yllätti joukon viikonvaihteessa lentäviä asiakkaitaan tekstiviestillä, jossa yhtiö suositteli tuomaan matkatavarat Helsinki-Vantaalle jo edellisenä iltana.
22.3.2012 13:42
82

Viestissä muistutetaan mahdollisuudesta tehdä lähtöselvitys etukäteen netissä tai kännykällä. Lisäksi Finnair suosittelee tuomaan matkatavarat kentälle jo lentoa edeltävänä iltana viiden ja puoli kymmenen välillä.

Suositusta perustellaan lomakauden aiheuttamilla ruuhkilla.

12:11Osake
-1.79 %
2.75
-0.05

– Liikkeellä on viikonloppuna paljon lomalaisia, Finnairilta sanotaan.

Hiihtokohteet vetävät väkeä edelleen, ja toisaalta pääsiäislomat ovat alkamassa.

Taloustiedot

Mahdollisuus tuoda matkatavarat kentälle etukäteen on tarjolla kaikille Finnairin matkustajille jatkuvasti. Erillinen kehotus lähetettiin tämän viikon perjantaina ja lauantaina lentäville, koska päiville odotetaan tavallista enemmän matkustajia.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

Ylimääräinen reissu lentokentälle ei ole pakollinen, sillä samanakin päivänä jätetyt laukut ehtivät kyllä mukaan. Niiden kanssa joutuu vain jonottamaan pidempään.

Matkustajien maanittelu kentälle etukäteen ei siis kerro Helsinki-Vantaan valmistautumisesta poikkeuksellisen pahaan lomalaissumaan.

– Tämä on ihan puhdasta asiakaspalvelua. Annetaan tietoa eri vaihtoehdoista, Finnairilta selitetään.

Yritykset Finnair
Copyright Creative Commons Teksti on lisensoitu Creative Commons Nimeä-Ei muutoksia-Epäkaupallinen -lisenssillä.
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy

Kommentit (82)


Anonyymi
Lähtöselvityksessä finnairin lentoemo tiedustelee, että oletteko varma, että haluatte lomalle Rhodokselle, koska matkatavaranne ovat jo Antarktiksella.
Nimetön 22.3.2012 14:08

Anonyymi
Hyvä, yksi ehti jo saada tästäkin negatiivisen uutisen.
Katsotaanpa, mitä muita Finnairia parjaavia kommentteja saadaan tästä aiheesta.
aihioita vapaaseen käyttöön:
ajankohtaiset teemat
- yhtiö aliresurssoi henkilöstönsä
- yhtiö pitää ihmisiä tyhminä
- yhtiö haluaa teettää laukkuhommat orjatyönä illan hämärissä vakautustyönä
- yhtiö varastaa laukuista kaiken arvokkaan johdon bonuksiin
- yhtiöllä on niin huono asiakaspalvelu, että tarvitsevat aikaa
- poliisin pitää selvittää kaikki yhtiöön liittyvät asiat, myös lähtöselvitys
- kansanedustajien pitää ehtiä kommentoida tätäkin laukkuasiaa (Arhinmäki, nyt tarkkana ettei mitään sikamaista tässä tapahdu ja laukkumiehiä taas potkita vuokratyötä tekemään)

ja sitten kaikkeen toimivat klassiset perustelut:
- yhtiöllä on niin vanha kalusto
- yhtiöllä on niin vanhat lentoemännät
- yhtiöllä on niin tyhmä johto
- yhtiön strategia on väärä
- lentohenkilöstö saa liikaa liksaa
- aasialaiset yhtiön on niin paljon parempia maailmanmatkaajien mielestä

ja sitten kruunuksi klassikko:
- kaikki ylläolevat perustelut käy mulle, koska en ole 20 vuoteen lentänyt vinnairilla, mutta muistan sen juuri noin olleen, kun DC 9 matkalla Mallorcalle vuonna 1981 olin...


Mahtaako kenttäjokeri olla joku lentokentän laukkuapinoista?
Kohta räsähtää kovaa 22.3.2012 14:09

Anonyymi
Finnair siis kehoittaa lentomatkustajan ajamaan edestakaisin vaikka jostain 300km päästä Hki-Vantaalle vaan LAUKKUJEN takia - härskiä.
Buhahhah 22.3.2012 14:09

Anonyymi
Valtio pois sähläämästä välistä niin homma toimii!
Nimetön 22.3.2012 14:10

Anonyymi
Finnair, paljon maksat?
ilman hammasharjaa t 22.3.2012 14:11

Anonyymi
Eihän tämä mitään uutta ole, näitä viestejä Finnair on lähetellyt ennenkin. Sain itsekin viimeksi Suomessa käydessäni, kun oli "lomaruuhkaa". Erittäin Helsinki-keskeistä ajattelua ja muutenkin äärimmäisen asiakasepäystävällistä. Tosin olen kyllä kuullut, että jotkut nöyrästi ramppaakin kentällä näiden "vinkkien" takia. Mitähän seuraavaksi? Kehotamme lähettämään matkatavarat postipakettina?
Satunnainen matkaili 22.3.2012 14:13

Anonyymi
Moni suomalainen on niin matkakiimassa että he suorastaan riemastuvat kun pääsevät aloittamaan lomarituaalin jo päivän ennakkoon.
Tämä hyvä uutinen ma 22.3.2012 14:17

Anonyymi
Ei tämä kuitenkaan niin huono ajatus olisi kun oikeastaan asiaan enemmän miettii. Matkatavarathan voisi lähettää hyvissä ajoin etukäteen itse matkakohteeseen, jos vain hotelli suostuisi ne säilyttämään matkailijan saapumiseen saakka. Ja sama palatessa, hotelli lähettäisi matkatavarat matkailijan jäljessä siten, että posti/lähetti sitten toisi ne muutaman viikon päästä kotiovelle.

Se tekisi satunnaisen matkailijan elämästä paljon helpompaa ja stressittömämpää.
Nimetön 22.3.2012 14:18

Anonyymi
Hyvä, yksi ehti jo saada tästäkin negatiivisen uutisen. Katsotaanpa, mitä muita Finnairia parjaavia kommentteja saadaan tästä aiheesta.aihioita vapaaseen käyttöön:ajankohtaiset teemat- yhtiö aliresurssoi henkilöstönsä- yhtiö pitää ihmisiä tyhminä- yhtiö haluaa teettää laukkuhommat orjatyönä illan hämärissä vakautustyönä- yhtiö varastaa laukuista kaiken arvokkaan johdon bonuksiin- yhtiöllä on niin huono asiakaspalvelu, että tarvitsevat aikaa- poliisin pitää selvittää kaikki yhtiöön liittyvät asiat, myös lähtöselvitys- kansanedustajien pitää ehtiä kommentoida tätäkin laukkuasiaa (Arhinmäki, nyt tarkkana ettei mitään sikamaista tässä tapahdu ja laukkumiehiä taas potkita vuokratyötä tekemään)ja sitten kaikkeen toimivat klassiset perustelut:- yhtiöllä on niin vanha kalusto- yhtiöllä on niin vanhat lentoemännät- yhtiöllä on niin tyhmä johto- yhtiön strategia on väärä- lentohenkilöstö saa liikaa liksaa - aasialaiset yhtiön on niin paljon parempia maailmanmatkaajien mielestäja sitten kruunuksi klassikko:- kaikki ylläolevat perustelut käy mulle, koska en ole 20 vuoteen lentänyt vinnairilla, mutta muistan sen juuri noin olleen, kun DC 9 matkalla Mallorcalle vuonna 1981 olin...Mahtaako kenttäjokeri olla joku lentokentän laukkuapinoista?


Hmm... ironian ymmärtäminen tai sillä sävyllä kirjoittaminen on taitolaji. Ehkä siis epäonnistuin
kenttäjokeri 22.3.2012 14:19

Anonyymi
Eihän tämä mitään uutta ole, näitä viestejä Finnair on lähetellyt ennenkin. Sain itsekin viimeksi Suomessa käydessäni, kun oli "lomaruuhkaa". Erittäin Helsinki-keskeistä ajattelua ja muutenkin äärimmäisen asiakasepäystävällistä. Tosin olen kyllä kuullut, että jotkut nöyrästi ramppaakin kentällä näiden "vinkkien" takia. Mitähän seuraavaksi? Kehotamme lähettämään matkatavarat postipakettina?


En kertakaikkiaan ymmärrä, mikä tässä on vikana? Minusta tuo on erinomaista palvelua Finnairilta. Ei kai nyt kukaan lähde tätä varten ajamaan satoja kilometreja tms., mutta pääkaupunkiseutulaisillehan tuo voi olla hyvä vaihtoehto, jos kone lähtee aamulla. Se myös vähentää kauempaa tulleiden jonottamisessa.
Sehän on vain suositus, ei sitä tarvitse noudattaa, jos ei halua.
Hyvä homma Finski! 22.3.2012 14:20
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Asiakastieto

Yhteistyössä