Kirjaudu ▼
 

VR:n tulos puolittui

Lehtikuva
VR:n tulos puolittui
VR:n viime vuoden tulos jäi selvästi edellisvuotta heikommaksi. Konsernin liikevoitto puolittui 20,9 miljoonaan 43,1 miljoonasta eurosta vuonna 2010. Liikevaihto pysyi edellisvuoden tasolla eli noin 1,4 miljardissa eurossa.
5.3.2012 19:13
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

– Epävakaus yleisessä taloudellisessa tilanteessa näkyi varsinkin logistiikkatoiminnoissa, joissa kysyntä hiipui toisella vuosipuoliskolla, toimitusjohtaja Mikael Aro sanoo tulostiedotteessa.

Logistiikkatoimintojen liiketulos rojahti 15,1 miljoonaa euroa tappiolle. Rahtikuljetukset rautateillä supistuivat lähes kolme prosenttia kansainvälisten kuljetusten vähennyttyä. Maantiekuljetukset olivat sen sijaan kasvussa.

VR:n matkustajaliikenne kasvoi viime vuonna maltillisesti. Junaliikenteessä matkojen määrä laski hienoisesti. Allegro-juna siivitti Venäjän-liikenteen vahvaan kasvuun. Venäjän-liikenne kasvoi 28 prosenttia ja Helsingin ja Pietarin välinen liikenne lähes 49 prosenttia. Matkustajaliikenne teki 10,5 miljoonan euron liikevoiton.

Ratayhtiö VR Trackin liikevaihto laski viisi prosenttia, kun infrarakentaminen väheni. Liiketappiota tuli 10,5 miljoonaa euroa.

Taloustiedot

Toimitusjohtaja Aro odottaa kuluvasta vuodesta selvästi viime vuotta parempaa.

– Matkustajaliikenteen lippu-uudistus on alkanut näkyä matkustajamäärien ja lipunmyynnin kasvuna, ja asiakastyytyväisyys on parantumassa. Infrarakentamisen kilpailukyky on vahvistunut, mutta toisaalta logistiikan näkymät säilyvät epävarmoina, hän sanoo.

∇ Mainos ∇
5.3.2012 19:13
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kommentit (26)

Sivut: 1 2 3
EdellinenSeuraava

Anonyymi
VR on yhtä vaativa ja haasteellinen johtajille kuin Veikkaus, RAY, Kela tai vaikkapa Alko.

Palkat ja eläkkkeet ovat suuret koska vastuu on valtava.
Anonyymi: Talonmies 5.3.2012 19:20

Anonyymi
Sokea reettakin käsittää että johdossa istuu kokoomuslainen ukko jonka tehtävänä on romuttaa ennen hyvin toiminut kansalaisten omistama ja rakentama rautatiejärjestelmä.

VR tehtävä ei olisi tuottaa järjettömästi voittoa vaan kuljettaa kansalaisia edullisesti ja tehokkaasti paikasta A paikkaam B sitä varten se on rakennettu ja ennenvanahaan oltaisiin tuollaiset johtajat muilutettu nopeasti
Anonyymi: Nimetön 5.3.2012 19:23

Anonyymi
Tulos puolittui, mutta lippujen hintoja voidaan nostaa reippaasti ja palkita Aroa oikein mojovilla bonuksilla tästäkin saavutuksesta.
Anonyymi: Nimetön 5.3.2012 19:24

Anonyymi
Jos vähentää 41 milj. euroa jolla valtio "ostaa" palveluja niin mikä onkaan tulos?
Anonyymi: Kapitalisti 5.3.2012 19:26

Anonyymi
Elättijohdon laskuopin mukaan palkat kaksinkertaistava
Anonyymi: stananan tunarit 5.3.2012 19:27

Anonyymi
Mistä hyvästä ne VR:n johtajien bonukset ja optiot sitten maksettiin jos tulos puolittui?
Anonyymi: Tuota noin vaan 5.3.2012 19:27

Anonyymi
Suomi moderernisoi omaa maataan iki lamaan ja hyperinflaatioon.
Suomalaisen karjankuljetus on tiensä päässä kun arvoton euronne supistaa ostovoimaa joka päivä.
Anonyymi: suomen iki velkapumm 5.3.2012 19:29

Anonyymi
VR on yhtä vaativa ja haasteellinen johtajille kuin Veikkaus, RAY, Kela tai vaikkapa Alko.Palkat ja eläkkkeet ovat suuret koska vastuu on valtava.


Paitsi, että ihan kaikki työntekijät ei ole valittu poliittisin perustein kuten Veikkausessa, Rayssa ja Kelassa. Näitä villatakkimiehiä ka -naisia sitten riittää vastustamaan kaikkea järkevää muutosta virkansa puolesta..
Anonyymi: Timo Soinin painoine 5.3.2012 19:33

Anonyymi
´

"VR on yhtä vaativa ja haasteellinen johtajille kuin Veikkaus, RAY, Kela tai vaikkapa Alko.

Palkat ja eläkkkeet ovat suuret koska vastuu on valtava.
Talonmies"


Ja hallintoneuvostossa kuhisee nykyisiä ja entisiä poliitikkoja kokouspalkkioita keräilemässä. Johdon palkkiojärjestelmä on ainoa systeemi joka toimii aikataulun mukaan säällä kuin säällä.
Anonyymi: vänrikki S. 5.3.2012 20:05

Anonyymi
Jos vähentää 41 milj. euroa jolla valtio "ostaa" palveluja niin mikä onkaan tulos?


Tulos lienee suunnilleen sama koska eihän 41 M?:a tyhjästä makseta. Noiden linjojen ajamisesta syntyy oletettavasti kuluja joita vastaan korvausta maksetaan enkä oikein jaksa uskoa että valtio maksaa yhtään euroa ylimääräistä kulujen kattamisen jälkeen.
Anonyymi: asiaa kehiin 5.3.2012 20:22
Sivut: 1 2 3
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.

Taloussanomat - Uutiset

06:01 Analyysi Vaikea valinta: Kreikka-kolmonen, velkakupru tai -armahdus
3.3. Euron hajoamiseen uskoo 38 prosenttia sijoittajista
3.3. Liuskeöljy takaa halvan raakaöljyn vielä vuosiksi
3.3. Keskuspankin virkamies sai potkut – asiakirjavuoto, sopimatonta kieltä...
3.3. Pankki: Nokia alttiina selkkauksille
3.3. Digitoday ZTE:n puhelin avautuu katseella
3.3. Digitoday Itkettää ja naurattaa – ja siitä saa arvosanan: Ensituntuma Lenovon ihmepuhelimesta
3.3. Jäitkö työttömäksi? Päätös voi viipyä viikkoja
3.3. Video Vieläkö tabletista voi innostua: Tapaus Sony Xperia Z4
3.3. Tutkimus: Suomalaisten mielijuomaa kannattaa litkiä 3–5 mukillista päivässä
3.3. Norwegianin lakko voi laajeta Ruotsiinkin
3.3. "Talouden ikiliikkuja menee usein kaupaksi"
3.3. Video N1-tabletin todellinen testi: Mitä ihmiset ajattelevat siitä?
3.3. Venäläisen ruokalasku räjähti – ruokaan jo puolet menoista
3.3. Muumimuki eurolla – katala yllätys odottaa
3.3. Pörssit takovat ennätyksiä: "Kuplamaisia piirteitä"
3.3. Digitoday Taloyhtiöille kimppaliittymiä – Anvian tulos heikkeni
3.3. Video Video: Miten voi tehdä erilaisen puhelimen tai älykellon? – Näin vastaa LG
3.3. Stora Enson osakkeelle vauhtia osinkopuheista
3.3. Suurpankki: Nokia-pomo tiputti patenttivihjeen Barcelonassa
3.3. Suomi ottaa uuden lainan 16 vuodeksi
3.3. Valio: 2014 oli "kauhujen vuosi"
3.3. Video Video: Verkotko tylsiä – näin ne muuttavat juuri sinun maailmasi
3.3. Syytös: XXL vedättää asiakkaita
3.3. Metsä Wood aloittaa yt-neuvottelut lomautuksista
3.3. Tutkimusyhtiö: Apple kaappasi ykköspaikan Samsungilta
3.3. Virolaiset yritykset yhä enemmän velkaa Suomen verottajalle
3.3. Olvin kakkosolut ei myynyt – "tuote olisi pitänyt lopettaa jo 2 vuotta sitten"
3.3. Digitoday Tinder-deitti maksaa tuplasti yli 30-vuotiaille
3.3. Digitoday Google näpäyttää teleoperaattoreita omalla palveluoperaattorilla
Asiakastieto

Yhteistyössä