Kirjaudu ▼
 

VR:n tulos puolittui

Lehtikuva
VR:n tulos puolittui
VR:n viime vuoden tulos jäi selvästi edellisvuotta heikommaksi. Konsernin liikevoitto puolittui 20,9 miljoonaan 43,1 miljoonasta eurosta vuonna 2010. Liikevaihto pysyi edellisvuoden tasolla eli noin 1,4 miljardissa eurossa.
5.3.2012 19:13
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

– Epävakaus yleisessä taloudellisessa tilanteessa näkyi varsinkin logistiikkatoiminnoissa, joissa kysyntä hiipui toisella vuosipuoliskolla, toimitusjohtaja Mikael Aro sanoo tulostiedotteessa.

Logistiikkatoimintojen liiketulos rojahti 15,1 miljoonaa euroa tappiolle. Rahtikuljetukset rautateillä supistuivat lähes kolme prosenttia kansainvälisten kuljetusten vähennyttyä. Maantiekuljetukset olivat sen sijaan kasvussa.

VR:n matkustajaliikenne kasvoi viime vuonna maltillisesti. Junaliikenteessä matkojen määrä laski hienoisesti. Allegro-juna siivitti Venäjän-liikenteen vahvaan kasvuun. Venäjän-liikenne kasvoi 28 prosenttia ja Helsingin ja Pietarin välinen liikenne lähes 49 prosenttia. Matkustajaliikenne teki 10,5 miljoonan euron liikevoiton.

VR-Yhtymä Oy
Taloustiedot
Y-tunnus 1003521-5
Kotipaikka Helsinki
Yhtiömuoto OY
TOL-luokka
Rautateiden henkilöliikenne, kaukoliikenne
Kaikki yrityksen taloustiedot

Ratayhtiö VR Trackin liikevaihto laski viisi prosenttia, kun infrarakentaminen väheni. Liiketappiota tuli 10,5 miljoonaa euroa.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

Toimitusjohtaja Aro odottaa kuluvasta vuodesta selvästi viime vuotta parempaa.

– Matkustajaliikenteen lippu-uudistus on alkanut näkyä matkustajamäärien ja lipunmyynnin kasvuna, ja asiakastyytyväisyys on parantumassa. Infrarakentamisen kilpailukyky on vahvistunut, mutta toisaalta logistiikan näkymät säilyvät epävarmoina, hän sanoo.

5.3.2012 19:13
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kommentit (26)

Sivut: 1 2 3
EdellinenSeuraava

Anonyymi
VR on yhtä vaativa ja haasteellinen johtajille kuin Veikkaus, RAY, Kela tai vaikkapa Alko.

Palkat ja eläkkkeet ovat suuret koska vastuu on valtava.
Anonyymi: Talonmies 5.3.2012 19:20

Anonyymi
Sokea reettakin käsittää että johdossa istuu kokoomuslainen ukko jonka tehtävänä on romuttaa ennen hyvin toiminut kansalaisten omistama ja rakentama rautatiejärjestelmä.

VR tehtävä ei olisi tuottaa järjettömästi voittoa vaan kuljettaa kansalaisia edullisesti ja tehokkaasti paikasta A paikkaam B sitä varten se on rakennettu ja ennenvanahaan oltaisiin tuollaiset johtajat muilutettu nopeasti
Anonyymi: Nimetön 5.3.2012 19:23

Anonyymi
Tulos puolittui, mutta lippujen hintoja voidaan nostaa reippaasti ja palkita Aroa oikein mojovilla bonuksilla tästäkin saavutuksesta.
Anonyymi: Nimetön 5.3.2012 19:24

Anonyymi
Jos vähentää 41 milj. euroa jolla valtio "ostaa" palveluja niin mikä onkaan tulos?
Anonyymi: Kapitalisti 5.3.2012 19:26

Anonyymi
Elättijohdon laskuopin mukaan palkat kaksinkertaistava
Anonyymi: stananan tunarit 5.3.2012 19:27

Anonyymi
Mistä hyvästä ne VR:n johtajien bonukset ja optiot sitten maksettiin jos tulos puolittui?
Anonyymi: Tuota noin vaan 5.3.2012 19:27

Anonyymi
Suomi moderernisoi omaa maataan iki lamaan ja hyperinflaatioon.
Suomalaisen karjankuljetus on tiensä päässä kun arvoton euronne supistaa ostovoimaa joka päivä.
Anonyymi: suomen iki velkapumm 5.3.2012 19:29

Anonyymi
VR on yhtä vaativa ja haasteellinen johtajille kuin Veikkaus, RAY, Kela tai vaikkapa Alko.Palkat ja eläkkkeet ovat suuret koska vastuu on valtava.


Paitsi, että ihan kaikki työntekijät ei ole valittu poliittisin perustein kuten Veikkausessa, Rayssa ja Kelassa. Näitä villatakkimiehiä ka -naisia sitten riittää vastustamaan kaikkea järkevää muutosta virkansa puolesta..
Anonyymi: Timo Soinin painoine 5.3.2012 19:33

Anonyymi
´

"VR on yhtä vaativa ja haasteellinen johtajille kuin Veikkaus, RAY, Kela tai vaikkapa Alko.

Palkat ja eläkkkeet ovat suuret koska vastuu on valtava.
Talonmies"


Ja hallintoneuvostossa kuhisee nykyisiä ja entisiä poliitikkoja kokouspalkkioita keräilemässä. Johdon palkkiojärjestelmä on ainoa systeemi joka toimii aikataulun mukaan säällä kuin säällä.
Anonyymi: vänrikki S. 5.3.2012 20:05

Anonyymi
Jos vähentää 41 milj. euroa jolla valtio "ostaa" palveluja niin mikä onkaan tulos?


Tulos lienee suunnilleen sama koska eihän 41 M?:a tyhjästä makseta. Noiden linjojen ajamisesta syntyy oletettavasti kuluja joita vastaan korvausta maksetaan enkä oikein jaksa uskoa että valtio maksaa yhtään euroa ylimääräistä kulujen kattamisen jälkeen.
Anonyymi: asiaa kehiin 5.3.2012 20:22
Sivut: 1 2 3
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti Yöaikaan lähetetyt kommentit päätyvät toimituksen tarkistettavaksi. Kommentit tarkistetaan ja hyväksytään seuraavan päivän aikana. Muina aikoina viestit ovat jälkimoderoinnissa.
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.

Taloussanomat - Uutiset

27.9. Uusi avaus Venäjältä: Lentoyhtiön emofirma lähtee rakettibisnekseen
27.9. Digitoday IPhonen porausvideo meni täydestä: "Senkin idiootti"
27.9. Ford tyrmäsi Trumpin väitteen: "Me pysymme täällä ikuisesti"
27.9. Uber laajentaa rajusti ruokapalveluaan
27.9. Fivalle tulossa uusi väline pankkien valvontaan
27.9. Öljyn hinta painuu – Iran antoi pakit tuotantoleikkauksille
27.9. Pankki varoittaa asuntokuplasta: Brexitillä voi olla arvaamaton seuraus
27.9. Kuluttajien luottamus on nyt kova USA:ssa –nousi korkeimmilleen vuoden 2007 jälkeen
27.9. Karu arvio: Maailmankauppa hyytyy finanssikriisin tasolle
27.9. Helsingin pörssi kääntyi laskuun – Caverion jatkaa nousussa
27.9. USA pohtii, kuinka ison miljardisakon Volkswagen saa
27.9. Digitoday Viranomainen vaatii Facebookia tuhoamaan WhatsApp-käyttäjätiedot Saksassa
27.9. Fiva pitää lainakaton ennallaan – ei tarvetta kiristykselle
27.9. Digitoday Uusi Samsung-räjähdys – omistaja panttaa puhelinta
27.9. Caverion sai uuden toimitusjohtajan läheltä – "Lehtoranta tarjoutui itse"
27.9. Suomen 10-vuotisen lainan korko painui miinukselle
27.9. Plantagenin puutarhamyymälät vaihtavat omistajaa
27.9. Pörssissä selvä tuomio johtajavaihdokseen: Nokian Renkaat laskee, Caverion kiitää
27.9. Venevahinkoja sattuu syksylläkin – vakuutusyhtiö varoittaa aalloista ja putoavista lehdistä
27.9. Nyt tuli varoitus: Öljy romahtaa alle 20 dollarin, jos sopimusta ei synny
27.9. Teollisuuden luottamus koheni vihdoin – "Myönteisiä uutisia odotettu pitkään"
27.9. Kullan hinta osoittaa: Clinton jyräsi Trumpin
27.9. Digitoday Nyt se paljastui: Tässä Googlen 6 uutta vimpainta
27.9. Caverion nappasi toimitusjohtajan Nokian Renkailta
27.9. Kuluttajien luottamus heikkeni vähän
27.9. Arvio: Maersk saattaa ostaa Hanjinin
27.9. Digitoday Pelifirma mokasi rajusti: Turvapäivitys muuttui takaoveksi
27.9. LM: Taksi voi pian olla mönkijä tai kuorma-auto
27.9. Ilta-Sanomat Kiivasta väittelyä ja jäätäviä kuittauksia – kaikki Trumpin ja Clintonin kohtaamisesta
27.9. Diesel halpeni enemmän kuin bensa – dieselistä tullut sisäänheittotuote
Asiakastieto

Yhteistyössä