Kirjaudu ▼
 

VR:n tulos puolittui

Lehtikuva
VR:n tulos puolittui
VR:n viime vuoden tulos jäi selvästi edellisvuotta heikommaksi. Konsernin liikevoitto puolittui 20,9 miljoonaan 43,1 miljoonasta eurosta vuonna 2010. Liikevaihto pysyi edellisvuoden tasolla eli noin 1,4 miljardissa eurossa.
5.3.2012 19:13
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

– Epävakaus yleisessä taloudellisessa tilanteessa näkyi varsinkin logistiikkatoiminnoissa, joissa kysyntä hiipui toisella vuosipuoliskolla, toimitusjohtaja Mikael Aro sanoo tulostiedotteessa.

Logistiikkatoimintojen liiketulos rojahti 15,1 miljoonaa euroa tappiolle. Rahtikuljetukset rautateillä supistuivat lähes kolme prosenttia kansainvälisten kuljetusten vähennyttyä. Maantiekuljetukset olivat sen sijaan kasvussa.

VR:n matkustajaliikenne kasvoi viime vuonna maltillisesti. Junaliikenteessä matkojen määrä laski hienoisesti. Allegro-juna siivitti Venäjän-liikenteen vahvaan kasvuun. Venäjän-liikenne kasvoi 28 prosenttia ja Helsingin ja Pietarin välinen liikenne lähes 49 prosenttia. Matkustajaliikenne teki 10,5 miljoonan euron liikevoiton.

Ratayhtiö VR Trackin liikevaihto laski viisi prosenttia, kun infrarakentaminen väheni. Liiketappiota tuli 10,5 miljoonaa euroa.

Taloustiedot

Toimitusjohtaja Aro odottaa kuluvasta vuodesta selvästi viime vuotta parempaa.

– Matkustajaliikenteen lippu-uudistus on alkanut näkyä matkustajamäärien ja lipunmyynnin kasvuna, ja asiakastyytyväisyys on parantumassa. Infrarakentamisen kilpailukyky on vahvistunut, mutta toisaalta logistiikan näkymät säilyvät epävarmoina, hän sanoo.

∇ Mainos ∇
5.3.2012 19:13
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kommentit (26)

Sivut: 1 2 3
EdellinenSeuraava

Anonyymi
VR on yhtä vaativa ja haasteellinen johtajille kuin Veikkaus, RAY, Kela tai vaikkapa Alko.

Palkat ja eläkkkeet ovat suuret koska vastuu on valtava.
Anonyymi: Talonmies 5.3.2012 19:20

Anonyymi
Sokea reettakin käsittää että johdossa istuu kokoomuslainen ukko jonka tehtävänä on romuttaa ennen hyvin toiminut kansalaisten omistama ja rakentama rautatiejärjestelmä.

VR tehtävä ei olisi tuottaa järjettömästi voittoa vaan kuljettaa kansalaisia edullisesti ja tehokkaasti paikasta A paikkaam B sitä varten se on rakennettu ja ennenvanahaan oltaisiin tuollaiset johtajat muilutettu nopeasti
Anonyymi: Nimetön 5.3.2012 19:23

Anonyymi
Tulos puolittui, mutta lippujen hintoja voidaan nostaa reippaasti ja palkita Aroa oikein mojovilla bonuksilla tästäkin saavutuksesta.
Anonyymi: Nimetön 5.3.2012 19:24

Anonyymi
Jos vähentää 41 milj. euroa jolla valtio "ostaa" palveluja niin mikä onkaan tulos?
Anonyymi: Kapitalisti 5.3.2012 19:26

Anonyymi
Elättijohdon laskuopin mukaan palkat kaksinkertaistava
Anonyymi: stananan tunarit 5.3.2012 19:27

Anonyymi
Mistä hyvästä ne VR:n johtajien bonukset ja optiot sitten maksettiin jos tulos puolittui?
Anonyymi: Tuota noin vaan 5.3.2012 19:27

Anonyymi
Suomi moderernisoi omaa maataan iki lamaan ja hyperinflaatioon.
Suomalaisen karjankuljetus on tiensä päässä kun arvoton euronne supistaa ostovoimaa joka päivä.
Anonyymi: suomen iki velkapumm 5.3.2012 19:29

Anonyymi
VR on yhtä vaativa ja haasteellinen johtajille kuin Veikkaus, RAY, Kela tai vaikkapa Alko.Palkat ja eläkkkeet ovat suuret koska vastuu on valtava.


Paitsi, että ihan kaikki työntekijät ei ole valittu poliittisin perustein kuten Veikkausessa, Rayssa ja Kelassa. Näitä villatakkimiehiä ka -naisia sitten riittää vastustamaan kaikkea järkevää muutosta virkansa puolesta..
Anonyymi: Timo Soinin painoine 5.3.2012 19:33

Anonyymi
´

"VR on yhtä vaativa ja haasteellinen johtajille kuin Veikkaus, RAY, Kela tai vaikkapa Alko.

Palkat ja eläkkkeet ovat suuret koska vastuu on valtava.
Talonmies"


Ja hallintoneuvostossa kuhisee nykyisiä ja entisiä poliitikkoja kokouspalkkioita keräilemässä. Johdon palkkiojärjestelmä on ainoa systeemi joka toimii aikataulun mukaan säällä kuin säällä.
Anonyymi: vänrikki S. 5.3.2012 20:05

Anonyymi
Jos vähentää 41 milj. euroa jolla valtio "ostaa" palveluja niin mikä onkaan tulos?


Tulos lienee suunnilleen sama koska eihän 41 M?:a tyhjästä makseta. Noiden linjojen ajamisesta syntyy oletettavasti kuluja joita vastaan korvausta maksetaan enkä oikein jaksa uskoa että valtio maksaa yhtään euroa ylimääräistä kulujen kattamisen jälkeen.
Anonyymi: asiaa kehiin 5.3.2012 20:22
Sivut: 1 2 3
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti Yöaikaan lähetetyt kommentit päätyvät toimituksen tarkistettavaksi. Kommentit tarkistetaan ja hyväksytään seuraavan päivän aikana. Muina aikoina viestit ovat jälkimoderoinnissa.
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.

Taloussanomat - Uutiset

28.1. Jeepit ja pickupit tahkoivat dollareita Fiat Chryslerille
28.1. Digitoday Ei ole enää hauskaa: Maksa bensasta videopelissä
28.1. Ruotsalaiset patentoivat "pohjoismaisen mallin" – Suomi mukana riidassa
28.1. Fed ei yllättänyt – korko pysyy nollassa
28.1. Kreikan luokitusnäkymä painui negatiiviseksi
28.1. EK:n veroale toisi 130 euroa lisää kuussa keskituloisille
28.1. Raha pakenee Kreikan pankeista kiihtyvää tahtia
28.1. Duumassa halutaan tuomita Saksojen yhdistyminen
28.1. Poliitikko harmittelee – tanskalaiset eivät halua euroa
28.1. Tutkimusjohtaja luottaa: Tekoäly ei tapa
28.1. Tekes rahoitti avokätisimmin amerikkalaisjätin tytäryhtiötä
28.1. Nordean konsernijohtaja vihjasi talletusmaksuista
28.1. Digitoday Vakava Linux-aukko: Vaara kasvaa
28.1. Digitoday Nämä listat kertovat mistä roskapostisi on peräisin
28.1. Sähköautossa on nyt turbonappi – näin se kiihtyy
28.1. Nordean rahastot kiinnostivat – eläketilien suosio lopahti
28.1. Ilta-Sanomat Puoluejohtajat kohtaavat EK:n vaalipaneelissa – katso suora lähetys
28.1. Nordea jättiosingoista: Rahan hautominen olisi väärin
28.1. Osinkoa jakava Nordea johtaa nousupörssiä
28.1. Irak lisää öljyntuotantoaan – "kiihdyttää hintasotaa"
28.1. Hennes & Mauritzin tulos ylämäessä – osinko kasvaa
28.1. Tätä Nokialta odotetaan: "Uskon kasvun jatkuneen"
28.1. Trainers' House pääsi yrityssaneeraukseen
28.1. Ikea laski hintoja ja kasvoi
28.1. Katsastajien kiukku roihahti – nyt puhuu virkamies
28.1. Kreikan lainakorot pomppasivat
28.1. Metsä Fibren suurhanke eteni: "Esitys käsittelyyn maaliskuussa"
28.1. Työelämä muuttuu – pysyykö korkeakoulu perässä?
28.1. Dubain lentokenttä ohitti Heathrow'n
28.1. Nokia-konkari ehdolla Oriola-KD:n hallituksen johtoon
Asiakastieto

Yhteistyössä