Kirjaudu ▼
 

Finnair vuokraa neljä Embraer-konetta Estonian Airille

Lentoyhtiö Finnair ilmoittaa solmineensa sopimuksen, jonka mukaan se vuokraa edelleen neljä Embraer 170 -konetta virolaiselle Estonian Airille.
3.2.2012 10:12
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Finnair kertoo saavuttavansa edelleenvuokrauksella merkittäviä säästöjä. Laivaston järjestely on osa säästöohjelmaa, jolla Finnair tavoittelee 140 miljoonan euron pysyviä säästöjä viime vuoden kuluihin verrattuna.

Vuokrasopimuskaudet alkavat ensimmäisellä vuosineljänneksellä ja päättyvät vuoden 2015 aikana. Finnair operoi kapearunkokoneilla Euroopan ja kotimaan liikennettään.

Finnair kertoi viime elokuussa tavoittelevansa kulutasonsa pysyvää alentamista 140 miljoonalla eurolla vuoteen 2014 mennessä. Finnair on jo muun muassa kertonut, että se irtautuu neljän Airbus A320 -sarjan koneen leasing-sopimuksesta.

Finnair Oyj
Taloustiedot
Y-tunnus 0108023-3
Kotipaikka Helsinki
Yhtiömuoto OYJ
Kaikki yrityksen taloustiedot
Osaketiedot
Viim. hinta € 4,250
Muutos € -0,220
Muutos % -4,92
Katso kurssihistoria
Osinkotiedot
Tarkista osinkokalenteri ja tulosjulkistuspäivät

∇ Mainos ∇
3.2.2012 10:12
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)
Yritykset Finnair

Kommentit (5)

Sivut: 1
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Finnairin koko Embraer-hankita oli täydellinen vitsi. Järkyttävä määrä ahtaita, pieniä ja matkustajan kannalta kaiken kaikkiaan epämiellyttäviä brasilialaisia kylpyammeita.... Yäk. Eihän kukaan täysjärkinen Eurooppalainen laatulentoyhtiö lennä näillä ritsoilla...

Euroopassa näillä lentää vain Puolan FLOPpi ja Lufthansalla on muutama CityLinellä - ja Lufthansallakin vain sitä suurinta 195'sta.

British Airwaysilla ei ole yhtään, Lufthansalla suurin osa "pikkukalustosta" on paljon parempi Bombardier'in koneita, Air Francelle ei ole omia jne. jne.

Eli kukakohan älypää nämä Copacabanan timantit Suomeen tilasi ja miksi???
Anonyymi: Miles and More 3.2.2012 12:30

Anonyymi
´

Koneita vähennetään, johtajistoa ei.

Huoltokin ulkoistettiin kaukomaille, mutta pääkonttori jöpöttää entisen kokoisena yhteiskunnan tukiaispatojen äärellä.

Tasaverojen maksajien lypsytahtia kiristetään uusilla osakeanneilla.
Anonyymi: vänrikki S. 3.2.2012 12:39

Anonyymi
Finnairin koko Embraer-hankita oli täydellinen vitsi. Järkyttävä määrä ahtaita, pieniä ja matkustajan kannalta kaiken kaikkiaan epämiellyttäviä brasilialaisia kylpyammeita.... Yäk. Eihän kukaan täysjärkinen Eurooppalainen laatulentoyhtiö lennä näillä ritsoilla...

Euroopassa näillä lentää vain Puolan FLOPpi ja Lufthansalla on muutama CityLinellä - ja Lufthansallakin vain sitä suurinta 195'sta.

British Airwaysilla ei ole yhtään, Lufthansalla suurin osa "pikkukalustosta" on paljon parempi Bombardier'in koneita, Air Francelle ei ole omia jne. jne.

Eli kukakohan älypää nämä Copacabanan timantit Suomeen tilasi ja miksi???


No just. Embraer hallitsee kyllä tällä hetkellä 100 paikkaisten markkinoita, 190/195 on joka suhteessa parempi kuin Bombardierin CRJ-sarja, varsinkin matkustajamukavuudessa. Jos olet istunut kyydissä niin tiedät. Ja kyllä niillä reittejään syöttää LH, BA, AF, KLM FlyBe, JetBlu etc, konehan on siihen hommaan hyvä. Finnairillekin 190-sarja sopii hyvin, laskennallisesti 170-sarja ongelmallisempi jos lähtökohta on että koneet on myyty täyteen. Jos taas kyydissä 70-75 matkustajaa, on se tietenkin halvempi siirtää E170-koneella, halvemmat laskeutumismaksut, n.300kg/h pienempi PA-kulutus etc.

Ongelma on kai siinä ettei koneita saada järkevällä hinnalla täyteen, joten kapasiteettia ulos. Mutta, jos verkostolentoyhtiö leikkaa kapasitettia jatkuvasti voi edessä olla pian naurava kasakka...
Anonyymi: Wäyrynen 3.2.2012 13:53

Anonyymi
Miksi noita koneita piti alunperin hankkia jos niitä nyt vuokrataan ulos Viroon ja Keniaan? Kuka mahtoi olla "ajatusten tonava"


Ideahan oli että Finnair voisi lentää näillä pienillä koneilla ns. ohuita reittejä joilla matkustajamäärä on pieni.

Homma vaan kaatui siihen että Finnairin henkilökunta on yksinkertaisesti liian kallista näihin pieniin koneisiin jotta niillä voisi operoida kannatavasti millään reitillä.

Joten ainoa vaihtoehto on vuokrata (tai myydä jos ostaja vain löytyisi) koneet sellaiselle yhtiölle joka voi operoida niitä halvemmalla, ts. alemmalla palkkatasolla.
Anonyymi: AY-liikkeen saavutuk 3.2.2012 14:02

Anonyymi
Siis myy!!!
Anonyymi: Nimetön 5.2.2012 12:39
Sivut: 1
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.

Taloussanomat - Uutiset

13:57 Punnan alamäki jyrkkenee – kurssi painui uusiin pohjiin
13:32 Posti aloittaa yt-neuvottelut Oulussa – vähennystarve 47 henkilöä
13:13 Digitoday Yksi pieni asetus: Turvallisena pidetty viestipalvelu voi olla ihan muuta
12:56 Rothovius pörssilaskusta: Poikkeuksellista, mutta ei ainutlaatuista
12:40 Pörssin luisu tasaantui – lähes kaikki osakkeet punaisella
12:34 Kysely: Brittifirmat pohtivat työvoimaleikkauksia ja muuttoa ulkomaille
12:09 Lentoyhtiöt varoittavat tuloksistaan Brexitin vuoksi – myös Finnair kärsii
11:37 KHO perui parkkisakot – maksulipuke oli lennähtänyt piiloon
11:29 Digitoday Tästä Google ja Facebook vaikenevat: "Miksi he kerskuisivat sensuurilla?"
11:17 Lähde: Italia harkitsee 40 miljardin euron pankkitukea
11:04 Keskuspankit valmiita tukemaan markkinoita Brexitin takia
10:44 Digitoday Chromessa bugi: Netflix-videot voi kopioida talteen
10:26 Ekonomistit: Brexit heikentää Suomen talousnäkymiä
09:55 Kuluttajien luottamus koheni edelleen kesäkuussa
09:31 Nordean Färkkilä: Helsingin pörssissä edessä ruma laskupäivä
09:21 IMF: Brexit-epävarmuutta lievennettävä nopeasti
09:17 Katsaukset Osakkeista katosi 2 000 miljardia dollaria – lue kooste pörssien Brexit-paniikista
08:58 Aasian pörssit nousuun Brexit-romahduksen jälkeen – punta painuu lisää
08:28 Suomalaismeppi KS:lle: Eurooppa ajoi itsensä kriisiin talouskurilla ja leikkauksilla
07:48 Konservatiivit voittoon Espanjan vaaleissa – "Brexit vaalien musta joutsen"
06:03 Näin yksinkertaisesti vältät asuntomurron – "Sen voi siirtää jonkun toisen murheeksi"
26.6. Stubb povaa Britanniasta uutta Norjaa – "Meidän ei pidä olla lapsellisia"
26.6. Espanja äänestää sunnuntaina – vasemmistosta ennustetaan vaikeiden vaalien voittajaa
26.6. Maailman öljypato murtui yllättävästä paikasta – "Pahin on takana"
26.6. Soros: EU-myönteisten on pelastettava unioni – "Uskon ihmisten liittyvän meihin"
26.6. Komissaari vaatii: Volkswagenin maksettava eurooppalaisille korvauksia vapaaehtoisesti
26.6. EU-johtajat odottavat Britannialta nopeaa eroilmoitusta – suullinenkin kelpaa
26.6. Analyysi Kaksi mittaria varoittaa Yhdysvaltojen taantumasta – kuinka pahasti maailman talousveturi yskii?
Asiakastieto

Yhteistyössä