Kirjaudu ▼
 

Finnair vuokraa neljä Embraer-konetta Estonian Airille

Lentoyhtiö Finnair ilmoittaa solmineensa sopimuksen, jonka mukaan se vuokraa edelleen neljä Embraer 170 -konetta virolaiselle Estonian Airille.
3.2.2012 10:12
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Finnair kertoo saavuttavansa edelleenvuokrauksella merkittäviä säästöjä. Laivaston järjestely on osa säästöohjelmaa, jolla Finnair tavoittelee 140 miljoonan euron pysyviä säästöjä viime vuoden kuluihin verrattuna.

Vuokrasopimuskaudet alkavat ensimmäisellä vuosineljänneksellä ja päättyvät vuoden 2015 aikana. Finnair operoi kapearunkokoneilla Euroopan ja kotimaan liikennettään.

Finnair kertoi viime elokuussa tavoittelevansa kulutasonsa pysyvää alentamista 140 miljoonalla eurolla vuoteen 2014 mennessä. Finnair on jo muun muassa kertonut, että se irtautuu neljän Airbus A320 -sarjan koneen leasing-sopimuksesta.

Finnair Oyj
Taloustiedot
Y-tunnus 0108023-3
Kotipaikka Helsinki
Yhtiömuoto OYJ
Kaikki yrityksen taloustiedot
Osaketiedot
Viim. hinta € 2,970
Muutos € +0,070
Muutos % +2,41
Katso kurssihistoria
Osinkotiedot
Tarkista osinkokalenteri ja tulosjulkistuspäivät

∇ Mainos ∇
3.2.2012 10:12
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)
Yritykset Finnair

Kommentit (5)

Sivut: 1
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Finnairin koko Embraer-hankita oli täydellinen vitsi. Järkyttävä määrä ahtaita, pieniä ja matkustajan kannalta kaiken kaikkiaan epämiellyttäviä brasilialaisia kylpyammeita.... Yäk. Eihän kukaan täysjärkinen Eurooppalainen laatulentoyhtiö lennä näillä ritsoilla...

Euroopassa näillä lentää vain Puolan FLOPpi ja Lufthansalla on muutama CityLinellä - ja Lufthansallakin vain sitä suurinta 195'sta.

British Airwaysilla ei ole yhtään, Lufthansalla suurin osa "pikkukalustosta" on paljon parempi Bombardier'in koneita, Air Francelle ei ole omia jne. jne.

Eli kukakohan älypää nämä Copacabanan timantit Suomeen tilasi ja miksi???
Anonyymi: Miles and More 3.2.2012 12:30

Anonyymi
´

Koneita vähennetään, johtajistoa ei.

Huoltokin ulkoistettiin kaukomaille, mutta pääkonttori jöpöttää entisen kokoisena yhteiskunnan tukiaispatojen äärellä.

Tasaverojen maksajien lypsytahtia kiristetään uusilla osakeanneilla.
Anonyymi: vänrikki S. 3.2.2012 12:39

Anonyymi
Finnairin koko Embraer-hankita oli täydellinen vitsi. Järkyttävä määrä ahtaita, pieniä ja matkustajan kannalta kaiken kaikkiaan epämiellyttäviä brasilialaisia kylpyammeita.... Yäk. Eihän kukaan täysjärkinen Eurooppalainen laatulentoyhtiö lennä näillä ritsoilla...

Euroopassa näillä lentää vain Puolan FLOPpi ja Lufthansalla on muutama CityLinellä - ja Lufthansallakin vain sitä suurinta 195'sta.

British Airwaysilla ei ole yhtään, Lufthansalla suurin osa "pikkukalustosta" on paljon parempi Bombardier'in koneita, Air Francelle ei ole omia jne. jne.

Eli kukakohan älypää nämä Copacabanan timantit Suomeen tilasi ja miksi???


No just. Embraer hallitsee kyllä tällä hetkellä 100 paikkaisten markkinoita, 190/195 on joka suhteessa parempi kuin Bombardierin CRJ-sarja, varsinkin matkustajamukavuudessa. Jos olet istunut kyydissä niin tiedät. Ja kyllä niillä reittejään syöttää LH, BA, AF, KLM FlyBe, JetBlu etc, konehan on siihen hommaan hyvä. Finnairillekin 190-sarja sopii hyvin, laskennallisesti 170-sarja ongelmallisempi jos lähtökohta on että koneet on myyty täyteen. Jos taas kyydissä 70-75 matkustajaa, on se tietenkin halvempi siirtää E170-koneella, halvemmat laskeutumismaksut, n.300kg/h pienempi PA-kulutus etc.

Ongelma on kai siinä ettei koneita saada järkevällä hinnalla täyteen, joten kapasiteettia ulos. Mutta, jos verkostolentoyhtiö leikkaa kapasitettia jatkuvasti voi edessä olla pian naurava kasakka...
Anonyymi: Wäyrynen 3.2.2012 13:53

Anonyymi
Miksi noita koneita piti alunperin hankkia jos niitä nyt vuokrataan ulos Viroon ja Keniaan? Kuka mahtoi olla "ajatusten tonava"


Ideahan oli että Finnair voisi lentää näillä pienillä koneilla ns. ohuita reittejä joilla matkustajamäärä on pieni.

Homma vaan kaatui siihen että Finnairin henkilökunta on yksinkertaisesti liian kallista näihin pieniin koneisiin jotta niillä voisi operoida kannatavasti millään reitillä.

Joten ainoa vaihtoehto on vuokrata (tai myydä jos ostaja vain löytyisi) koneet sellaiselle yhtiölle joka voi operoida niitä halvemmalla, ts. alemmalla palkkatasolla.
Anonyymi: AY-liikkeen saavutuk 3.2.2012 14:02

Anonyymi
Siis myy!!!
Anonyymi: Nimetön 5.2.2012 12:39
Sivut: 1
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti Yöaikaan lähetetyt kommentit päätyvät toimituksen tarkistettavaksi. Kommentit tarkistetaan ja hyväksytään seuraavan päivän aikana. Muina aikoina viestit ovat jälkimoderoinnissa.
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.

Taloussanomat - Uutiset

27.8. Kiinasta löytyi erikoinen "Goldman Sachs"
27.8. Ukraina sopuun velkojensa leikkauksesta
27.8. Kriisiyhtiön pomot jättävät laivan – saivat miljoonien bonusohjelman
27.8. Lähes joka toinen kuntajohtaja harkinnut alan vaihtoa
27.8. Absolut-votka vaikeuksissa – joka vuosi 900 uutta kilpailijaa
27.8. Öljy kallistuu nopeasti
27.8. Terästulleista päätös – Outokumpu nousi hurjasti
27.8. Kreikka sai väliaikaisen pääministerin
27.8. Eurokriisin paha poika haluaa perustaa euroopanlaajuisen demokratialiikkeen
27.8. Näin huijaamme itseämme salaatilla – "säälittävää"
27.8. Talletusten määrä sukelsi Kreikan pankeissa
27.8. Natsien panssarijuna villitsi aarteenetsijät – "se on olemassa"
27.8. Analyytikko: Fed nostanee korkoa joulukuussa
27.8. Suomi on tukenut Kreikkaa 4,3 miljardilla
27.8. Norjan öljyrahastosta suli 35 miljardia euroa
27.8. Löysivät aikakapselin, sisältä taisi paljastua viskiaarre
27.8. Digitoday Lehti väittää: Pettämispalvelu jymäytti – naisia ei ollutkaan
27.8. Luistaako lentoyhtiö korvauksista? "Juristin koulutus ei riitä"
27.8. Digitoday Huawein uutuuspuhelin tuli Suomeen – ulkonäkö tärkeämpää kuin tietoturva
27.8. Ehditkö mukaan romupalkkioon? Siihen tuli tänään yksi mutta
27.8. Siwoissa ja Valintataloissa aloitetaan yt-neuvottelut
27.8. Marchionnesta voi tulla Ferrarille "nuori" toimitusjohtaja
27.8. Erityisen huolestuttavaa: "Tilauskanta on ohut"
27.8. Nyt tuli loppu partioshow'lle: Ylen ohjelma pannaan
27.8. Kiinan väliintulo käänsi pörssilaskun rajuksi nousuksi
27.8. ISS työllistää 120:ta eri kansallisuutta – "mahtava voimavara"
27.8. Outokumpu kovassa vedossa pörssissä
27.8. Handelsbanken: Ruotsin talous ylikuumentumassa
27.8. Valtion työntekijöiden palkat nousivat eniten
27.8. Pienituloiset ovat vaurastuneet asunnoilla – viekö hallitus tämänkin?
Asiakastieto

Yhteistyössä