Kirjaudu ▼
 

Finnair vuokraa neljä Embraer-konetta Estonian Airille

Lentoyhtiö Finnair ilmoittaa solmineensa sopimuksen, jonka mukaan se vuokraa edelleen neljä Embraer 170 -konetta virolaiselle Estonian Airille.
3.2.2012 10:12
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Finnair kertoo saavuttavansa edelleenvuokrauksella merkittäviä säästöjä. Laivaston järjestely on osa säästöohjelmaa, jolla Finnair tavoittelee 140 miljoonan euron pysyviä säästöjä viime vuoden kuluihin verrattuna.

Vuokrasopimuskaudet alkavat ensimmäisellä vuosineljänneksellä ja päättyvät vuoden 2015 aikana. Finnair operoi kapearunkokoneilla Euroopan ja kotimaan liikennettään.

Finnair kertoi viime elokuussa tavoittelevansa kulutasonsa pysyvää alentamista 140 miljoonalla eurolla vuoteen 2014 mennessä. Finnair on jo muun muassa kertonut, että se irtautuu neljän Airbus A320 -sarjan koneen leasing-sopimuksesta.

01:56Osake
-0.40 %
2.50
-0.01

Taloustiedot

∇ Mainos ∇
3.2.2012 10:12
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)
Yritykset Finnair

Kommentit (5)

Sivut: 1
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Finnairin koko Embraer-hankita oli täydellinen vitsi. Järkyttävä määrä ahtaita, pieniä ja matkustajan kannalta kaiken kaikkiaan epämiellyttäviä brasilialaisia kylpyammeita.... Yäk. Eihän kukaan täysjärkinen Eurooppalainen laatulentoyhtiö lennä näillä ritsoilla...

Euroopassa näillä lentää vain Puolan FLOPpi ja Lufthansalla on muutama CityLinellä - ja Lufthansallakin vain sitä suurinta 195'sta.

British Airwaysilla ei ole yhtään, Lufthansalla suurin osa "pikkukalustosta" on paljon parempi Bombardier'in koneita, Air Francelle ei ole omia jne. jne.

Eli kukakohan älypää nämä Copacabanan timantit Suomeen tilasi ja miksi???
Anonyymi: Miles and More 3.2.2012 12:30

Anonyymi
´

Koneita vähennetään, johtajistoa ei.

Huoltokin ulkoistettiin kaukomaille, mutta pääkonttori jöpöttää entisen kokoisena yhteiskunnan tukiaispatojen äärellä.

Tasaverojen maksajien lypsytahtia kiristetään uusilla osakeanneilla.
Anonyymi: vänrikki S. 3.2.2012 12:39

Anonyymi
Finnairin koko Embraer-hankita oli täydellinen vitsi. Järkyttävä määrä ahtaita, pieniä ja matkustajan kannalta kaiken kaikkiaan epämiellyttäviä brasilialaisia kylpyammeita.... Yäk. Eihän kukaan täysjärkinen Eurooppalainen laatulentoyhtiö lennä näillä ritsoilla...

Euroopassa näillä lentää vain Puolan FLOPpi ja Lufthansalla on muutama CityLinellä - ja Lufthansallakin vain sitä suurinta 195'sta.

British Airwaysilla ei ole yhtään, Lufthansalla suurin osa "pikkukalustosta" on paljon parempi Bombardier'in koneita, Air Francelle ei ole omia jne. jne.

Eli kukakohan älypää nämä Copacabanan timantit Suomeen tilasi ja miksi???


No just. Embraer hallitsee kyllä tällä hetkellä 100 paikkaisten markkinoita, 190/195 on joka suhteessa parempi kuin Bombardierin CRJ-sarja, varsinkin matkustajamukavuudessa. Jos olet istunut kyydissä niin tiedät. Ja kyllä niillä reittejään syöttää LH, BA, AF, KLM FlyBe, JetBlu etc, konehan on siihen hommaan hyvä. Finnairillekin 190-sarja sopii hyvin, laskennallisesti 170-sarja ongelmallisempi jos lähtökohta on että koneet on myyty täyteen. Jos taas kyydissä 70-75 matkustajaa, on se tietenkin halvempi siirtää E170-koneella, halvemmat laskeutumismaksut, n.300kg/h pienempi PA-kulutus etc.

Ongelma on kai siinä ettei koneita saada järkevällä hinnalla täyteen, joten kapasiteettia ulos. Mutta, jos verkostolentoyhtiö leikkaa kapasitettia jatkuvasti voi edessä olla pian naurava kasakka...
Anonyymi: Wäyrynen 3.2.2012 13:53

Anonyymi
Miksi noita koneita piti alunperin hankkia jos niitä nyt vuokrataan ulos Viroon ja Keniaan? Kuka mahtoi olla "ajatusten tonava"


Ideahan oli että Finnair voisi lentää näillä pienillä koneilla ns. ohuita reittejä joilla matkustajamäärä on pieni.

Homma vaan kaatui siihen että Finnairin henkilökunta on yksinkertaisesti liian kallista näihin pieniin koneisiin jotta niillä voisi operoida kannatavasti millään reitillä.

Joten ainoa vaihtoehto on vuokrata (tai myydä jos ostaja vain löytyisi) koneet sellaiselle yhtiölle joka voi operoida niitä halvemmalla, ts. alemmalla palkkatasolla.
Anonyymi: AY-liikkeen saavutuk 3.2.2012 14:02

Anonyymi
Siis myy!!!
Anonyymi: Nimetön 5.2.2012 12:39
Sivut: 1
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti Yöaikaan lähetetyt kommentit päätyvät toimituksen tarkistettavaksi. Kommentit tarkistetaan ja hyväksytään seuraavan päivän aikana. Muina aikoina viestit ovat jälkimoderoinnissa.
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.

Taloussanomat - Uutiset

21.11. Pikkujouluista pois jääminen voi olla yhtä paha virhe kuin kännissä örveltäminen
21.11. Kiina lopetti maailman vanhimman monopolin
21.11. "Ihmiskunta voi jakaantua komeaan yläluokkaan ja peikkojen alaluokkaan"
21.11. Ekonomisti: EKP lähetti voimakkaan viestin uusista toimista
21.11. Toyotalla 400 000 auton takaisinkutsu palovaaran takia
21.11. "Jos Suomi olisi yritys, se kaipaisi täyskäännöstä"
21.11. Kiinan yllätys kannustaa riskeihin
21.11. Selvästi halvempaa bensaa? Moottorikikka voi halventua tuhansilla
21.11. Draghin puhe sysäsi euron laskuun
21.11. Eduskunnasta +30 000 euroa tuloihin
21.11. Pörssissä hulinat Kiinan koronlaskun jälkeen – Kone ennätyskorkealle
21.11. Haastattelu Mitä yhteistä on pankkiireilla ja rekkakuskeilla?
21.11. Öljyn hinta kääntyi nousuun Kiinan laskettuja korkoja
21.11. Kiinalta iso liike: Korkoja laskettiin
21.11. Ilta-Sanomat Ukraina: Venäjältä ammuttiin rajan yli tykkitulta
21.11. Digitoday Kännyköille uusi lasi – joka viides hajosi yhtiön omissa testeissä
21.11. "Johto on vieraantunut työntekijöiden todellisuudesta"
21.11. Yle: Metsäyhtiöiden kartelli käräjäoikeuteen
21.11. Tätä välittäjät manaavat: Ruotsalaiset joutuvat lyhentämään asuntolainaa
21.11. Venäjä harkitsee öljyntuotannon leikkaamista
21.11. Draghi: EKP:n pitää nostaa nopeasti inflaatiota
21.11. "Miksi valtio ajaa Talvivaaraa konkurssiin juuri nyt?"
21.11. Lihavuus maksaa enemmän kuin ilmastonmuutos
21.11. Digitoday Suomesta terveisiä: Tämä aukko vaarantaa miljoonat verkkosivut
21.11. Mersu vannoo: ratti ja jarru eivät lähde autoista
21.11. Digitoday Jolla saavutti tavoitteensa 270-prosenttisesti
21.11. Ruotsalaisfirma ostaa salolaisen Ledilin
21.11. Itella haluaa siivun venäläisen verkkokaupan kasvusta
21.11. HS: Keskustan kannatus loikkasi
21.11. Pessimismin ja pelon voitto
Asiakastieto

Yhteistyössä