Kirjaudu ▼
 

Uusi laiva Tallinnan-reitille

Uusi laiva Tallinnan-reitille
Kilpailu Suomenlahdella kovenee. Eckerö Line tuo reitille entistä nopeamman ja suuremman alukseen.
2.2.2012 11:34
Sakari Nupponen
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Ahvenanmaalaisvarustamon pitkäaikainen haave toteutuu. Se siirtää vielä tänä vuonna sivuun vanhentuneen Nordlandian ja alkaa kilpailla Tallinkin ja Viking Linen kanssa samanlaisella kalustolla.

Eckerö-konsernin emoyhtiö Rederiaktiebolaget Eckerö investoi uuteen alukseen 90 miljoonaa euroa. Se ostaa italialaisen Moby SpA -varustamon M/S Moby Freedom -laivan. Se on toiminut viimeksi Rooman ulkosataman ja Sardinian välisessä liikenteessä.

–  Käytännössä se on Tallinkin Superstarin sisaralus. Mukaan mahtuu 2 080 matkustajaa. Sekä auto- että rahtikapasiteettia on entistä enemmän, markkinointijohtaja Ida Toikka-Everi kertoo.

Eckerö Line Ab Oy Eckerö Linjen Ab Rederiaktiebolaget Eckerö Tallink Silja Oy Viking Line Abp
Taloustiedot
Y-tunnus 0967682-4
Kotipaikka Mariehamn
Yhtiömuoto OY
TOL-luokka
Meriliikenteen henkilökuljetus
Kaikki yrityksen taloustiedot

Uuden aluksen aikatauluista ei ole vielä päätöstä. Se on kuitenkin Nordlandiaa nopeampi.

Nykyinen omistaja luovuttaa aluksen Eckerölle maaliskuussa. Liikenteeseen se tulee todennäköisesti vasta kesän jälkeen. Tätä ennen se pitää remontoida, ja muun muassa aluksen jääluokkaa parannetaan.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

Edellinen merkittävä vanhan alukseen saneeraus suomalaisilla telakoilla oli Kristina Katarinan uudistus Kotkassa. Entinen neuvostoalus toimii parhaillaan risteilyliikenteessä Karibialla.   

Nordlandian Eckerö-varustamo panee myyntiin.

Tekniset tiedot:

  • 2 080 matkustajaa
  • 665 henkilöautoa tai 84 kuorma-autoa
  • 1 900 rahtimetriä
  • Pituus 175 metriä
  • Teho on 50 400 kW (68 500 hv)
  • Rakentaja: Daewoo Yard, Etelä-Korea
  • Koneet: Wärtsilä
  • Viimeksi reitillä: Civitavecchia - Olbia

2.2.2012 11:34
Sakari Nupponen
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kommentit (57)

Sivut:1 ... 4 5 6
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Järkyttävää. Ostavat Italiasta yli kymmenen vuotta vanhan laivan!

Hieman lisää rahaa ja olisivat voineet tilata Suomesta täysin uuden laivan, kuten Viking Line.

Toinen kannattaa suomalaista työvoimaa ja toinen ei. Näköjään!


Viikingin laiva on 300 milj
revi siit' , nyt saadan täysin remontoitu ja hyvän rahtikapasiteetin omaava kolmanneshinnalla. Ja alus on 20v nuorempi kuin edeltäjänsä. Ja tallink ei ole vielä IKINÄ maksanut osinkoa, koska tehnyt tappiota tappion perään. Jopa rahoittajat osallistunut yrityksen johtamiseen.
Eckerö toivottavasti ei riko brändiään. Tulos tehdään rahaa käyttämällä laivalla. Ei ihmisten kuskaamisella kuten tallink tappioputkineen todistaa. Eckerö Rock
Anonyymi: 4-5 TYÖ reissua viik 2.2.2012 23:38

Anonyymi
Kun matkanteko (matkan kesto) on mielestäni matkan paras osa, en halua nopeampia yhteyksiä yhtään mihinkään.
Mitä pidempi matka ja mitä kauemmin se kestää, sitä parempi. Nimenomaan matkalla olo on se matkan paras osa.
Lentomatka jonnekkin kaukokohteeseen voi kestää 11-12 tuntia ja kieroteitä enemmänkin, mutta mielestäni ovat matkan parasta antia. On matkalla johonkin...päätepiste voi olla elämys muutaman päivän ajan, mutta matka tuo elämyksiä ja vaihtelua koko ajan, liikkuu kohteesta toiseen.

Oikeastaan matkalla oloa voisi verrata elämään. Matkalla on mukavaa, mutta päätepisteeseen ei halauaisi saapua.
Näin on kohdallani ollut jo lapsuuden mummola-reissuista lähtien. Oli mukava lähteä matkalle ja mummolaan oli mukava päästä, mutta samalla toivoin, että matka olisi kestänyt kauemmin.
Ja sitten taas odotin kotimatkaa. En sen vuoksi, että olisi ollut ikävä kotiin, vaan sen matkan vuoksi.
Ainakaan minä en halua olla "nopeasti perillä" yhtään missään, joten toivon, että meille matkanteosta ja etenkin sen kestosta nauttiville jätetään nk."hitaita vuoroja", niin laiva, juna kuin lentoliikenteessäkin.
Kaikilla ei ole amerikantyyliin kiire minnekkään. Monet haluavat vain nauttia. MATKASTA.
Anonyymi: MARJA-LIISA UUTTU 3.2.2012 1:56

Anonyymi
Hieno purkki. Olisivat laittaneet sen liikenteeseen suoraan Tampereen ja Tallinnan välille.
Anonyymi: Vikke 3.2.2012 11:26

Anonyymi
älkä antako haaviston tai niistö n pätä nimeä
Anonyymi: aleksi kristia laine 3.2.2012 14:48

Anonyymi
Hyvä uutinen, loistovalinta. Ne jotka haluaa killua kaivalla pitkään ottakoon rahtilaivan amerikkaan. Tukholmaankin saa matkustaa pitkään, Tallinnaan pitää päästä sutjakkaasti. tehkää mukava laiva mtkustaa ja palvelkaa. Hyvästä kokonaisuudesta voi maksaakin, kyllä matkalla voi viihtyäkin ja rentoutua.
Anonyymi: iisisti Tallinnaan 4.2.2012 13:51

Anonyymi
Minun järkeeni ei kolahda, mitä merkitystä on nopeammalla laivalla kun nykyiselläkin laivalla ajetaan puolella teholla sitä varten, että varustamo haluaa lisätä myyntiä laivalla.
Kari, harvoin matkustelen.


Jos haluttaisiin lisätä myyntiä, niin tuskin Nordlandialla nuo kaupat olisi "neukkutyyliin" auki vain joku puolitunti kerrallaan - myöhäisimmillä reissuilla ainakin. Jos kaupanteko kiinnostaisi, olisi marketti auki koko matkan ajan. Ei tuolla mitään rahaa saada, jos puoliteholla körötellään ja kaupat on samaan aikaan kiinni :)

Yksi mainio keksintä Eckeröllä on, ja toivottavasti pysyy - nimittäin ne yöreissut Tallinnasta Helsinkiin päin. Saa rauhassa nukuttua hytissä ja on aamuksi perillä.
Anonyymi: Nimetön 11.6.2012 15:33

Anonyymi
Itse olen vannoutunut eckeröline matkustaja. Muilla Tallinnan lautoilla törmää liian usein virolaishenkilökunnan töykeyteen! Eckeröllä aina ystävällinen henkilökunta. Ihan mukavaa saada vähän uutta reitille. Toivottavasti dj Vesku pysyy mukana :-)
Anonyymi: JJK 27.6.2012 9:05
Sivut:1 ... 4 5 6
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti Yöaikaan lähetetyt kommentit päätyvät toimituksen tarkistettavaksi. Kommentit tarkistetaan ja hyväksytään seuraavan päivän aikana. Muina aikoina viestit ovat jälkimoderoinnissa.
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.

Taloussanomat - Uutiset

29.9. Tanska maksoi satoja tuhansia verovinkkaajalle
29.9. Daimler haastaa Teslan sähkö-Mersulla
29.9. Digitoday Microsoft sen sanoi: Kuluttajien Windows-puhelimet historiaa
29.9. Digitoday Musiikkijätti syntymässä? Spotify neuvottelee jättiostoksesta
29.9. EU alkaa tutkia: Syrjiikö Saksa osaa autoilijoista?
29.9. Digitoday HP pahoittelee – tavallaan: Aikoo sittenkin sallia kilpailijoiden musteet printtereissään
29.9. Fed-pomot: Koronnosto lähenee
29.9. Finnair sai seitsemännen uutuuskoneen – myi pois ja vuokraa takaisin
29.9. Digitoday Puhuiko Yahoo palturia? "Tietomurtajia ei palkannut kukaan"
29.9. Liikanen: Elvyttävä rahapolitiikka tukee kasvua
29.9. Kiuruvetinen pankki teki muutoksen: Yrittäjä ihmettelee rahojensa kohtaloa
29.9. Ericssonin suuromistajat harkitsevat osakkeiden myyntiä – leikkaushuhut hämmentävät Ruotsissa
29.9. Helsingin pörssi kohoaa Opec-sovun jälkeen
29.9. Metsä Board sulki paperikoneen – 94 saa lähteä
29.9. Commerzbank irtisanoo lähes 10 000
29.9. Tutkija: Venäjä voittaa öljysovussa
29.9. Digitoday Web-kameroiden armeija kaatoi verkkopalvelun
29.9. PTT: Ruoan halpeneminen hidastuu
29.9. Suomen Pankki: Positiivinen yllätys voi tulla Yhdysvalloista
29.9. Digitoday Elisan uudessa palvelussa koukku: puhelut ulkomailta kotimaan hinnoin
29.9. Glastonin yt:t päättyivät – irtisanoo 4 työntekijää
29.9. PT: Hyvätuloisten ostovoima paranee eniten – työttömän tuloissa suurin pudotus
29.9. Keskipalkka jopa 5480 euroa – näin eri alojen korkeakoulutetut tienasivat
29.9. Digitoday Ei vain puhelimien ongelma: Nyt varoitetaan räjähtävistä Samsungin pesukoneista
29.9. PT: Kasvun painopiste alkaa siirtyä vientiin
29.9. OPEC yllätyssopuun tuotannon rajoittamisesta
29.9. Kosteusvaurio voi tulla millaiseen taloon tahansa – alkuna usein vuotava liitos
29.9. Kolumni Digi-palvelu pettää liian usein
29.9. Air Berlin puolittaa laivastonsa ja vähentää 1200 työpaikkaa
29.9. Digitoday Kaksi muutosta Whatsappiin – sormet selviävät vähemmällä klikkailulla
Asiakastieto

Yhteistyössä