Kirjaudu ▼
 

Tässä ovat turvallisimmat uudet autot

EPA
Tässä ovat turvallisimmat uudet autot
Ford Ranger pärjäsi testeissä paremmin kuin yksikään lava-auto aiemmin.
Puolueettomien kolaritestien perusteella on valittu viime vuoden turvallisimmat uudet automallit.
1.2.2012 20:56
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Tietoa uusien autojen turvallisuudesta tuottavien Euro NCAP -kolaritestien perusteella on jälleen valittu turvallisimmat automallit. Testejä tehtiin 53 eri automallille.

Suurissa autoissa kunnostautui Volvo V60, maastureissa Audi Q3, pienemmissä perheautoissa Ford Focus, pienemmissä autoissa Chevrolet Aveo ja tila-autoissa Mercedeksen B-luokka.

Erityismaininnan saa Ford Ranger -lava-auto, joka oli ainoa viime vuonna testattu pick-up. Ranger on turvallisin Euro NCAP:n koskaan testaama lava-auto.

1990-luvulla aloitettujen testien tavoitteena on kannustaa autotehtaita paneutumaan entistä turvallisempien autojen suunnitteluun.

Kolaritesteissä arvioidaan aikuis- ja lapsimatkustajan turvallisuutta törmäyksissä, jalankulkijan loukkaantumisriskiä sekä auton yleisiä turvallisuusjärjestelmiä.

∇ Mainos ∇
1.2.2012 20:56
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)
Yritykset Ford Audi Volvo Chevrolet

Kommentit (36)


Anonyymi
Mulla oli -70 luvulla yks kaveri jolla oli filosofiana että kaikkein huonoin auto on turvallisin kun sillä ei uskalla ajaa. Kerran ajoin sen Vauxhall Vivalla jossa jarrutti vaan toinen etupyörä ja voin sanoa että ensimmäisen jarrutuksen jälkeen ajoni oli todella rauhallista, ennakoivaa ja turvallista.
Anonyymi: Näin on 1.2.2012 22:07

Anonyymi
Mutta mikä on turvallisin 12 vuotta vanhoista? Sillä on suomalaisille merkitystä.

12v? Monella on yli 20v vanha. Hyvin pelaa ja turvallisuuskin riippuu kuskeista enemmän kuin autosta. Liian "turvallinen" auto voi luoda epärealistisen illuusion. Voin ajaa hieman kovempaa tuohon kurviin / ohittaa riskimmin kun on testien "turvallisin" auto.
Anonyymi: Mie 1.2.2012 22:32

Anonyymi
Typerää testata. Minä ostan auton ajaakseni, en kolaroidakseni sillä.

Mulla on takana puolitoista miljoonaa kilometriä, ajokortti on ollut 27 vuotta eikä ainuttakaan kolaria.

Enkä aio ajaa ainuttakaan, joten voitteko tehdä minulle ja kaltaisilleni auton ilman noita sikakalliita ja painoa/kulutusta/hintaa turhaan lisääviä idiooteille ja kädettömille tehtyjä "turvavarusteita"?

Kiitos.
Anonyymi: Koita nyt pässi pysy 1.2.2012 22:50

Anonyymi
"Erityismaininnan saa Ford Ranger -lava-auto, joka oli ainoa viime vuonna testattu pick-up. Ranger on turvallisin Euro NCAP:n koskaan testaama lava-auto."

Aivan kamala uutinen! Entäpäs ministerien Audit? Korvaamattomat vahingot mahdollisia jos parhaita aivoja kuljetetaan turvattomissa kinnereissä.

Audit vaihdettava avolavoihin joissa on tilaa lavalla avustajille.
Anonyymi: Talonmies 1.2.2012 23:02

Anonyymi
Typerää testata. Minä ostan auton ajaakseni, en kolaroidakseni sillä.

Mulla on takana puolitoista miljoonaa kilometriä, ajokortti on ollut 27 vuotta eikä ainuttakaan kolaria.


Sinulla on ollut hyvä onni. Oma ajotaito ei kuitenkaan joka tilanteessa riitä. Joku voi pasauttaa vauhdilla ahteriin kun seisot liikennevaloissa, tai vaikka lähteä ohitukseen juuri ennen kohtaamista.
Anonyymi: Pete 1.2.2012 23:52

Anonyymi
Mutta mikä on turvallisin 12 vuotta vanhoista? Sillä on suomalaisille merkitystä.


Paali
Anonyymi: Tiitu 2.2.2012 0:26

Anonyymi
Johan oli teksti:
"Suurissa autoissa kunnostautui Volvo V60, maastureissa Audi Q3, pienemmissä perheautoissa Ford Focus".

Volvo V60 on pieni auto, koossa ei ole eroa Ford Focukseen. Iso hintako siinä hämää luulemaan autoa oikeaa kokoaan suuremmaksi ? Ainoa suht kohti järkevä Volvo on V70 ja siinäkin on selvää merkin ylihintaa.
Anonyymi: Käy koeajolla ja ota 2.2.2012 0:34

Anonyymi
On turvaton olo, sano hevonen teurastamolla...
Anonyymi: vanOss 2.2.2012 2:38

Anonyymi
Autokauppa yskii tosi pahasti. Liekö autokaupparahat kadonneet Kreikkaan, vai mikä lie syy. Asiakas tienaa nyt tonneja jos malttaa odottaa vähän. Hienoa, että pikkuauto pärjäsi hyvin törmäystestissä. Trendi lama-aikana voisi ollakin astetta pienempiä autoja kohti. Tiet ja luonto kiittää. Samalla jää enemmän rahaa muuhun kulutukseen. Moni ajaa isoilla Audeilla ja Bemareilla, vaikka ne soveltuvat heikosti Suomen talveen ja teille.
Anonyymi: Turhan suuria ja köm 2.2.2012 2:51

Anonyymi
40 vuotta autoilua tänä vuonna ja 17 automerkkiä. Aloitin Morris Minillä v 72 ja nyt Audi A6. Kaikki merkit olleet hyvia ja turvallisia sen n 1-4 v jonka ovat olleet kukin kerrallaan - ja olen nainen !
Anonyymi: aavikko 2.2.2012 3:48
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.

Taloussanomat - Uutiset

17:15 WSJ: Deutsche Bankin johtajillekin syytteitä Italian pankkisotkusta
16:39 Kalifornia helpottamassa automaattiautojen testejä – liikenteeseen jopa ilman kuskia
15:47 BBC: Kolmekymppisillä puolet vähemmän varallisuutta kuin 10 vuotta sitten
14:59 Britannian pääministeri sai Brexit-kannattajilta linjauksen maahanmuutosta
13:42 Kiinan teollisuus piristyi hiukan syyskuussa
12:17 Volkswagen ei myy dieselautoja USA:ssa ainakaan vuoteen – tai ehkä enää koskaan
11:26 Vanhanen Ylelle Suomen Pankin johtajavalinnoista: Sukupuolella on merkitystä
10:19 Venäjä aikoo myydä osuutensa kahdesta öljy-yhtiöstä
07:12 Saksalainen ruuvijätti sijoittaa voittojaan taiteeseen ja perustaa taidemuseoita
06:14 Digitoday Yksi kuva sen kertoo – tässä näppärin tapa käyttää nappikuulokkeita
06:05 Kaikki irti matalista koroista – selvitimme, pitäisikö nyt ottaa asuntolainaan 10 vuoden korko
30.9. Venäjä heltyi tiukasta osinkovaatimuksesta
30.9. Taksi- ja bussikyydit samalla maksulla – keksintö leviää Suomen kaupunkeihin
30.9. Biotie poistui tänään Helsingin pörssistä
30.9. Huhu leviää: Deutsche Bankin osake ampaisi
30.9. Italian ongelmapankin roskalainoille löytyi ehkä ostajia
30.9. Kolumbialaiset äänestävät rauhasta – maa odottaa turisteja ja investointeja
30.9. S-ryhmä lähetti oudon laskun – "Kaikkien näkökulmasta hullua"
30.9. Digitoday Hyvästi Rosetta: Tässä luotaimen viimeinen kuva ennen törmäystä
30.9. CGI vähentää 215 työntekijää
30.9. Keskisuomalainen: Jatkamme ostokohteiden katselua, tase on vahva
30.9. Kulutusluottojen määrä kääntyi kasvuun
30.9. Arvio: Pörssi kärsii, jos USA:n presidentinvaalista tulee tiukka
30.9. Digitoday Suomen Microsoftin Windows-pomo vaihtuu
30.9. Pankkihermoilu jatkuu pörssissä
30.9. Turismi tukee Espanjaa – elokuu oli ennätyskuukausi
30.9. Digitoday Merikaapeli alkaa näkyä: Palvelinkeskusjätti avaa Suomeen solmukohdan
30.9. Deutsche Bankin pääjohtaja rauhoitteli henkilökuntaa: Huhut asiakaspaosta perusteettomia
30.9. Keskisuomalainen ostaa Mediatalo ESA:n
30.9. Deutsche Bankin osake syöksyi pohjalukemiin – myös Commerzbank selvässä laskussa
Asiakastieto

Yhteistyössä