Kirjaudu ▼
Kolumni
Tapio Berschewsky
 

Itsestään kiihdyttävän Toyotan mysteeri sai lisävaloa

EPA
Itsestään kiihdyttävän Toyotan mysteeri sai lisävaloa
Toyota joutui vuosina 2009–2010 kutsumaan kahdeksan miljoonaa autoa huoltoon äkkikiihdytysten vuoksi. Tutkimusryhmän mukaan vika ei johtunut autojen ohjelmistosta.
18.1.2012 20:38
Reuters
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Itsestään rajusti kiihdyttävien Toyotoiden ja Lexusten vian epäiltiin löytyvän tietokoneohjelmista. Riippumattoman tutkimuspaneelin mukaan näin ei kuitenkaan ollut.

Yhdysvaltain valtion tutkimuspaneelin raportti julkaistiin tänään. Se on osa oikeusprosessia, jota Toyota edelleen käy muun muassa Yhdysvaltain hallitusta vastaan.

Yhtiötä syytetään kuolemaan johtaneista ongelmista, kun sen autot äkkiarvaamatta ja itsestään kiihdyttivät kesken ajon. Toyota kutsui vuosina 2009–2010 kahdeksan miljoonaa autoa huoltoon.

∇ Mainos ∇
18.1.2012 20:38
Reuters
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)
Yritykset Toyota

Kommentit (31)

Sivut: 1 2 3 4
EdellinenSeuraava

Anonyymi
No mistä se vika sitten johtui?


lattiamatoista
Anonyymi: Toyoda 18.1.2012 20:52

Anonyymi
Kiitos, olipa informatiivinen otsikko
Anonyymi: Jaska Lööf 18.1.2012 20:53

Anonyymi
Riippumatosta!
Anonyymi: Timo 18.1.2012 20:59

Anonyymi
Ei koske Suomea. Lexuksia ei juuri ole ja Toyotat vanhempia.
Anonyymi: Talonmies 18.1.2012 21:04

Anonyymi
Missä oli lisävalo arvoisa timittaja?
Anonyymi: Nimetön 18.1.2012 21:11

Anonyymi
No mistä se vika sitten johtui?


Jenkkien oman, huonosti vetäneen autoteollisuuden mustamaalauskampanjasta.
Anonyymi: vw 18.1.2012 21:12

Anonyymi
Itsellä Verso vm. 2010. Jarrupolin paukahtelee lähes joka kerta painettaessa ja vapauttaessa. Kyseessä ei siis todellakaan ole abs, vaan jokin löysä nivel tai jarrupalat. Huolto ei tee mitään vaan levittelee käsiään. Kumma asenne, jos kyse on laatumerkin maineesta ja autossa on takuu voimassa. Tosi kiva, jos poljin joskus pettää ajossa. Taitaa olla viimeinen Toyota omalla kohdallani.
Anonyymi: naks ja pam 18.1.2012 22:03

Anonyymi
Eikö tämä ole ollut analyysi jo pitkän aikaa? No, TS:n perinteinen artikkeli. Kui hölmöläiset jotka kantoivat valoa säkissä.
Anonyymi: Analyytikko 18.1.2012 22:08

Anonyymi
Ei oo mitään lattiamatto-ongelmaa, vaan kaasupedaali juuttuu pohjaan totaalisesti eikä jarrupoljin toimi! Oli sitten kaasun ohjaus millä tekniikalla tahansa niin jotain on nipponin poikien tekniikassa pahasti pielessä. Mahtavatko raukat vieläkään tietää mistä harvinainen vika johtuu ja odottaako seuraava onnettomuus jo nurkan takana? Katsokaapa/kuunnelkaapa Youtubesta, hakua sanoilla Toyota Acceleration Fatal Crash.
Anonyymi: Datsun Cherry 18.1.2012 22:11

Anonyymi
Joskus kirjoiteltiin tästä ongelmasta, että USA:ssa kootuissa Toyotan ongelma-autoissa oli kaasupoljinmekanismeja toimittava alihankkija amerikkalainen ja muualla maailmassa ei. Tässäkö olisi se ero? Se voi olla jenkin vaikea niellä.
Liekö silmissä vikaa, kun en jutun otsikon lupaamaa lisävaloa erota sitten millään.
Anonyymi: Väsy 18.1.2012 22:12
Sivut: 1 2 3 4
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.

Taloussanomat - Uutiset

10:37 Yhdysvallat hoputtaa Kreikan uudistuksia
09:52 Ford investoi 2,3 miljardia euroa Meksikoon – USA:n autotyöntekijät näreissään
07:05 Mbnet.fi 14 askelta – näin suojaat yksityisyyttäsi netissä
07:01 Kolumni Maanantaina ei naurata, vaalivoittaja
05:14 Näkökulma Eurooppa vastaan Facebook – Daavid vastaan Goljat?
05:08 Digitoday Tällainen on ulkomaille vietävä "Suomen Spotify"
05:07 Digitoday Suomesta musiikin suoratoiston suurvalta? Vuosia valmisteltu palvelu tulee pian
05:04 100 euroa lisää liksaa – tarkista paljonko jää käteen
05:03 "Rynkyttäen ajava" Posti karttaa Volkkarin DSG:tä
05:03 Onko 100 000 kilometriä merkkipaalu?
05:01 Kofeiinijauhetta ja kolikoita – näitä netistä saa ilmaiseksi
17.4. Supertähti päätti elää viikon ruokakupongeilla
17.4. Kreikan velkojat haluavat pitää maan eurossa
17.4. "Avainhenkilö on lähtenyt Nokialta"
17.4. Sienitauti uhkaa maailman banaaneja
17.4. Nokian luottoluokitus nousi
17.4. Ilta-Sanomat Suomalaisten englannin puhuminen noteerattiin
17.4. "Frustraation tulos": Tokmannin työntekijä uhkasi rotanmyrkyllä
17.4. Holhous uhkaa pian Suomea – näinkö on?
17.4. Kreikan rahoitus tuskin ratkeaa Riiassa
17.4. Autokorjaamo sulki ovet homoilta – moottorifirma reagoi heti
17.4. Liitto: Valion vähennystarve täysin ylimitoitettu
17.4. HS Stuk selvittää: Olkiluodossa murtumavaara?
17.4. Digitoday Maistuisiko mikrosiru jugurttiin, nettishoppailija?
17.4. Uber saattoi tarjota laittomia kyytejä
17.4. Digitoday Tämä huippupuhelin kestää eniten kuritusta
17.4. Alibaba sukeltaa yhä syvemmälle autokauppaan
17.4. Kreikan tilanne painaa osakekursseja
17.4. STT-Lehtikuva aloittaa yt-neuvottelut
17.4. Valio aloittaa yt-neuvottelut – vähentää jopa 320 työntekijää
Asiakastieto

Yhteistyössä