Kirjaudu ▼
 

Itsestään kiihdyttävän Toyotan mysteeri sai lisävaloa

EPA
Itsestään kiihdyttävän Toyotan mysteeri sai lisävaloa
Toyota joutui vuosina 2009–2010 kutsumaan kahdeksan miljoonaa autoa huoltoon äkkikiihdytysten vuoksi. Tutkimusryhmän mukaan vika ei johtunut autojen ohjelmistosta.
18.1.2012 20:38
Reuters
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Itsestään rajusti kiihdyttävien Toyotoiden ja Lexusten vian epäiltiin löytyvän tietokoneohjelmista. Riippumattoman tutkimuspaneelin mukaan näin ei kuitenkaan ollut.

Yhdysvaltain valtion tutkimuspaneelin raportti julkaistiin tänään. Se on osa oikeusprosessia, jota Toyota edelleen käy muun muassa Yhdysvaltain hallitusta vastaan.

Yhtiötä syytetään kuolemaan johtaneista ongelmista, kun sen autot äkkiarvaamatta ja itsestään kiihdyttivät kesken ajon. Toyota kutsui vuosina 2009–2010 kahdeksan miljoonaa autoa huoltoon.

∇ Mainos ∇
18.1.2012 20:38
Reuters
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)
Yritykset Toyota

Kommentit (31)

Sivut: 1 2 3 4
EdellinenSeuraava

Anonyymi
No mistä se vika sitten johtui?


lattiamatoista
Anonyymi: Toyoda 18.1.2012 20:52

Anonyymi
Kiitos, olipa informatiivinen otsikko
Anonyymi: Jaska Lööf 18.1.2012 20:53

Anonyymi
Riippumatosta!
Anonyymi: Timo 18.1.2012 20:59

Anonyymi
Ei koske Suomea. Lexuksia ei juuri ole ja Toyotat vanhempia.
Anonyymi: Talonmies 18.1.2012 21:04

Anonyymi
Missä oli lisävalo arvoisa timittaja?
Anonyymi: Nimetön 18.1.2012 21:11

Anonyymi
No mistä se vika sitten johtui?


Jenkkien oman, huonosti vetäneen autoteollisuuden mustamaalauskampanjasta.
Anonyymi: vw 18.1.2012 21:12

Anonyymi
Itsellä Verso vm. 2010. Jarrupolin paukahtelee lähes joka kerta painettaessa ja vapauttaessa. Kyseessä ei siis todellakaan ole abs, vaan jokin löysä nivel tai jarrupalat. Huolto ei tee mitään vaan levittelee käsiään. Kumma asenne, jos kyse on laatumerkin maineesta ja autossa on takuu voimassa. Tosi kiva, jos poljin joskus pettää ajossa. Taitaa olla viimeinen Toyota omalla kohdallani.
Anonyymi: naks ja pam 18.1.2012 22:03

Anonyymi
Eikö tämä ole ollut analyysi jo pitkän aikaa? No, TS:n perinteinen artikkeli. Kui hölmöläiset jotka kantoivat valoa säkissä.
Anonyymi: Analyytikko 18.1.2012 22:08

Anonyymi
Ei oo mitään lattiamatto-ongelmaa, vaan kaasupedaali juuttuu pohjaan totaalisesti eikä jarrupoljin toimi! Oli sitten kaasun ohjaus millä tekniikalla tahansa niin jotain on nipponin poikien tekniikassa pahasti pielessä. Mahtavatko raukat vieläkään tietää mistä harvinainen vika johtuu ja odottaako seuraava onnettomuus jo nurkan takana? Katsokaapa/kuunnelkaapa Youtubesta, hakua sanoilla Toyota Acceleration Fatal Crash.
Anonyymi: Datsun Cherry 18.1.2012 22:11

Anonyymi
Joskus kirjoiteltiin tästä ongelmasta, että USA:ssa kootuissa Toyotan ongelma-autoissa oli kaasupoljinmekanismeja toimittava alihankkija amerikkalainen ja muualla maailmassa ei. Tässäkö olisi se ero? Se voi olla jenkin vaikea niellä.
Liekö silmissä vikaa, kun en jutun otsikon lupaamaa lisävaloa erota sitten millään.
Anonyymi: Väsy 18.1.2012 22:12
Sivut: 1 2 3 4
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.

Taloussanomat - Uutiset

14:01 Sipilä pitää tiedotustilaisuuden – katso suora lähetys
14:00 Digitoday Jollan puhelimet uuteen yhtiöön – toimitusjohtaja vaihtuu
13:55 Lehti: Tällainen on Kreikan ehdotus
13:08 Taksipomo Uberista: "En haluaisi sanoa sitä sanaa ääneen"
12:56 Terveisiä Kiinasta: Kauppa seis jo 745 osakkeella
12:42 EKP: Löysä hätäraha rappeuttaa moraalin
11:42 Euro jatkaa luisuaan Kreikka-kokouksen alla
11:34 Kathimerini: 16 maata päästäisi Kreikan ulos eurosta
11:12 Digitoday Hätäsovellus 112 Suomi -sai odotetun korjauksen – mutta toimiiko se?
11:03 Kotipizzan suurimman omistajan osuus yhtiöstä laski
10:29 Lisää varjopankkeja – komissio edistää kulisseissa
09:58 Digitoday Samsung Galaxy S6 petti odotukset - yhtiön tulos laski jälleen
09:57 Pankki: Pyydä lupaa lapseen tai saat sakkoja
09:04 Venäjä tilkkii talouttaan Saudi-Arabian avulla
08:46 Merkel: Aika käy vähiin
07:57 Suomalaisten passeille uusi toimittaja
07:41 Yle: Airbnb aiempaa suositumpi Suomessa
06:06 Digitoday Pimitä ja huijaa – näin pärjäät netissä
06:01 Kreikalle rinnakkaisvaluutta? Turisti voi hyötyä
6.7. IMF valmis auttamaan Kreikkaa
6.7. EKP tiukensi vaatimuksia Kreikan pankeille
6.7. Voittaako Rosatom jopa sadan miljardin ydinvoimahankkeen?
6.7. Digitoday Miksi Migrit Energijan osoite vie kokoomusnuorten sivuille?
6.7. Kreikka sai uuden valtiovarainministerin
6.7. Digitoday Älyä ranteeseen: Perinteikäs kellovalmistaja kokeilee onneaan
6.7. Uusi uhka Kreikalle: Kaksi päivää, sitten alkavat mellakat
6.7. Digitoday Tietomurto paljasti inhottavia asioita valtioiden kyberapurista
6.7. Kehotus Kreikalle: drakma takaisin
6.7. EK: Työpaikan "rutiinisairastuja" tuntee oikeutensa
6.7. Fennovoima antoi ministeriölle lisäselvityksen – ei julkinen
Asiakastieto

Yhteistyössä