Kirjaudu ▼
 

Italialainen lakko ei ole hidastanut Helsinki-Vantaalla

Antti Aimo-Koivisto/Lehtikuva
Italialainen lakko ei ole hidastanut Helsinki-Vantaalla
Finavian mukaan turvatarkastukset Helsinki-Vantaalla ovat sujuneet tänään normaalisti. Helsingin Sanomat kertoi eilen, että Helsinki-Vantaan lentoaseman turvatarkastajat ovat uhanneet työnantajaansa Solia ns. italialaisella eli hidastuslakolla.
23.6.2011 11:58
Riikka Kalmi
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Italialaisessa lakossa työt toki tehdään, mutta varsin hitaasti ja hyvin huolella kaikkien sääntöjen mukaan.

–Meillä on ollut ihan normaali päivä tähän asti ja mitään viiveitä ei ole ollut, kertoo Helsinki-Vantaan lentokenttäjohtaja Juha-Pekka Pystynen.

Hän kuitenkin varoittaa, että lentoasemalla saattaa olla nyt lomasesongin takia ruuhkaista.

Finavia Oyj SOL Palvelut Oy
Taloustiedot
Y-tunnus 2302570-2
Kotipaikka Vantaa
Yhtiömuoto OYJ
TOL-luokka
Ilmaliikennettä palveleva toiminta
Kaikki yrityksen taloustiedot

– Kesän aikana varsinkin nämä pitkiin pyhiin liittyvät päivät ovat sellaisia, jolloin me toivotaan matkustajien tulevan riittävän ajoissa lentoasemalle, jotta mahdollisista jonoista selvitään kivuttomasti, Pystynen sanoo.

Syytä tulla ajoissa
lomasesongin vuoksi 

Pystysen mukaan lentomatkustajien olisikin syytä tulla normaalia aikaisemmin kentälle. Hyvä aika olisi hänen mukaansa lentokohteesta riippuen tunnista kahteen tuntia ennen lentoa.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

– Sekä lähtöselvitysjärjestelmissä että turvatarkastuksissa saattaa olla poikkeuksellisen suuria jonoja.

Pystynen kertoo, että Finavia on tänä vuonna ollut tyytyväinen siihen, kuinka turvatarkastuksia on pystytty hiomaan palvelutuottajien kanssa niin, että jonotusajat turvatarkastukseen on pystytty pitämään kohtuullisina.

– Kyllä me pysymme siellä 15–20 minuutissa maksimissaan.

Turvatarkastajien ja turvatarkastuspalvelua lentoasemalla tarjoavan Solin välinen kiista koskee työehtosopimusta. Turvatarkastajien mukaan käytössä pitäisi olla turvallisuusalan sopimus, kun taas Sol soveltaa tarkastajiin kiinteistöalan sopimusta.

23.6.2011 11:58
Riikka Kalmi
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kommentit (17)

Sivut: 1 2
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Italialainen? Eikös ne olleetkaan lestadiolaisia?
Anonyymi: Tiedoton 23.6.2011 12:23

Anonyymi
Siis joo nimim. Voi Hitto, koska just Finnairillahan on lentoyhtiönä kamalasti tekemistä Finavian lentokentän ja sen turvallisuus(kiinteistö)palveluja tarjoavan SOL:in kanssa.
Anonyymi: A 23.6.2011 12:27

Anonyymi
Hei idiootti tämä lakko ei liity millään tavoin halpalentoyhtiö finnairiin.
Anonyymi: Faktat kuntoon 23.6.2011 12:27

Anonyymi
Finavia voisi ratkaista tämän palkkaamalla virolaisesta yrityksestä toisen porukan tekemään matkatavaroiden käsittelyä. Sopivasti kilpailuttamalla nykyisiä työntekijöitä ja virolaisia keskenään ongelmat vähenisivät huomattavasti. Jos suomalaisevat menevät lakkoon virolaiset jatkavat. Kiritykseltä lähtee pohja pois.
Anonyymi: kilpailutus 23.6.2011 12:31

Anonyymi
Hei idiootti tämä lakko ei liity millään tavoin halpalentoyhtiö finnairiin.

Suu suppuun poika ja nostele niita laukkuja ripeasti
Anonyymi: Siis tee tyosi josta 23.6.2011 12:32

Anonyymi
Siis joo nimim. Voi Hitto, koska just Finnairillahan on lentoyhtiönä kamalasti tekemistä Finavian lentokentän ja sen turvallisuus(kiinteistö)palveluja tarjoavan SOL:in kanssa.

Se sonta sataa juuri finskin niskaan
Anonyymi: 20-30 reissua vuodes 23.6.2011 12:34

Anonyymi
Nimimerkki "Voi hitto", käypä kysymässä miten Finnairin ulkoistamat työntekijät suhtautuvat entiseen isäntäänsä. Ei tule kovin maireita kommentteja.
Anonyymi: Perillä jo oleva 23.6.2011 12:35

Anonyymi
Siis miten tää(kin) nyt ajautui Finnairiin tää keskustelu :-) antakaa sen ikälopun firman olla jo.
Anonyymi: A 23.6.2011 12:39

Anonyymi
Nimimerkki "Voi hitto", käypä kysymässä miten Finnairin ulkoistamat työntekijät suhtautuvat entiseen isäntäänsä. Ei tule kovin maireita kommentteja.

Ehkapa pitaisi kysya mita mielta matkustaja eli asiakkaat ovat sotkuista mita olette heille vuosien varrella aiheuttaneet
Anonyymi: Kun sita kentaa nyt 23.6.2011 12:46

Anonyymi
Muut ymmärtää kuinka niitä ku@@tetaan suomi pojaa ei.
Anonyymi: Fabianismi soikoon. 23.6.2011 12:55
Sivut: 1 2
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti Yöaikaan lähetetyt kommentit päätyvät toimituksen tarkistettavaksi. Kommentit tarkistetaan ja hyväksytään seuraavan päivän aikana. Muina aikoina viestit ovat jälkimoderoinnissa.
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.

Taloussanomat - Uutiset

30.5. Digitoday "Vaarallinen": Googlen uusi sovellus Snowdenin hampaissa – kehittäjä vain pahensi asiaa
30.5. Kreikka velkojille: Vaatimukset ovat meille liikaa
30.5. Suomi jämähti kilpailukykyvertailussa – uutta pontta sopimuksesta?
30.5. Air Francen lentäjälakko uhkaa EM-kisalentoja
30.5. Takaako nollasopimus Suomen kilpailukyvyn? Ekonomistit eri mieltä
30.5. Digitoday Nokia pistää 4G:n minikopterin sisään
30.5. NSIG:n Okmetic-tarjous jatkuu – kauppa voi vaatia TEM:n siunauksen
30.5. Palkkaa maksettiin bensana – mätkyt menossa työntekijöiden pulitettavaksi
30.5. Rosatomin viesti Suomelle: Voimala kestää pidempään kuin yksikään poliittinen jakso
30.5. Ovakon säästöohjelma laajenee
30.5. Digitoday Tässäkö Applen seuraava ostos: HBO tai Netflix?
30.5. Vältä näitä kännykkävirheitä – uutta tietoa terveysvaikutuksista
30.5. Bitcoin-louhimo konkurssiin Ruotsissa
30.5. Helsingin pörssi etenee vailla selvää suuntaa – SSAB vauhdissa
30.5. "Tästä halutaan huvipuisto" – Espanjassa yritetään hillitä turismia
30.5. Puolustusvälineyhtiö Patrian toimitusjohtaja vaihtuu
30.5. Ex-työntekijä vinkkasi: Kamux maksanut palkkoja bensana
30.5. Tulva pysäytti Audien rakentamisen
30.5. Digitoday Windows 10:n tietoturvaan merkittävä parannus – aktivoitava itse
30.5. Digitoday "Kestämätön tilanne": Anvia taipui kompromissiin Elisan edessä
30.5. Aktia nosti talousennustetta – työmarkkinoilla "dramaattinen jakautuminen"
30.5. Rautia-rautakaupat katoavat Suomen kauppakartalta
30.5. Kiky-sopu myös viestintään ja mekaaniseen metsäteollisuuteen
30.5. Digitoday Google tuomassa hurjan myyntivaltin omille Android-puhelimilleen?
30.5. Kamux peruu listautumisen – veroja maksamatta
30.5. Elisa ostaa Anvian tietoliikenne- ja viihdepalvelut
30.5. Evli suuntaa pk-sektorille ja aloittaa yt-neuvottelut
30.5. Metsäpalojen laantuminen painaa öljyn hintaa
30.5. Aukioloaikojen vapauttaminen iski pienten kauppojen myyntiin
30.5. Fedin Yellen: Koronnostoon syytä varautua
Asiakastieto

Yhteistyössä