Kirjaudu ▼
 

Finncomm pyysi lisää aikaa kiistassa Finnairin kanssa

Heikki Saukkomaa / Lehtikuva
Finncomm pyysi lisää aikaa kiistassa Finnairin kanssa
Lentoyhtiö Finncomm on pyytänyt lisää vastausaikaa oikeuskiistassaan lentoyhtiö Finnairin kanssa. Oikeus odottaa saavansa yksityisesti omistetun lentoyhtiön vastauksen etuosto-oikeuskiistaan 16. elokuuta mennessä.
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Helsingin käräjäoikeus myöntyi 16. heinäkuuta Finnairin pyyntöön ja päätti väliaikaisesta turvaamistoimesta Finncommin suhteen. Käytännössä päätös estää Finncommin myynnin ulkopuolisille ostajakandidaateille, kuten latvialaiselle AirBalticille.

Sen jälkeen, kun AirBalticin kiinnostus tuli julki, Finnair ja Finncomm ovat kiistelleet keskenään siitä, onko Finnairilla etuosto-oikeus Finncommiin.

Finnairin mukaan etuosto-oikeudesta on sovittu yhtiöiden välillä, eikä yhtiö ole saanut kunnollista mahdollisuutta neuvotella Finncommin ostamisesta. Finncommin toimitusjohtajan Juhani Pakarin mukaan yhtiöt taas eivät ole sopineet etuosto-oikeudesta.

03:34Osake
-4.37 %
2.41
-0.11

Valtiollinen Finnair saattoi turvaamistoimipäätöksen Finncommin tiedoksi 22. heinäkuuta, käräjätuomari Jaakko Hirsto kertoo Taloussanomille.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

Tämän jälkeen Finncommilla oli kaksi viikkoa aikaa vastata Finnairin väitteisiin. Elokuun 4. päivänä Finncomm päätti kuitenkin pyytää oikeudelta pidennystä vastausaikaan. Hirston mukaan pyyntöön myönnyttiin, ja Finncommin vastausta odotetaan nyt 16. elokuuta mennessä.

Finnairin syöttöliikennettä Suomessa hoitanut Finncomm ilmoitti 2. elokuuta lopettavansa lennot Jyväskylään, Poriin ja Seinäjoelle.

Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kommentit (8)

Sivut: 1
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Ettei kohta FC:lle jää vain luu käteen? Finnair alkaa hoitamaan syöttöliikennettään FlyBen kautta ja AirBaltic laajenee suomeen itse. Mihin FC:tä enää tässä skenaariossa tarvitaan?
Anonyymi: emjr 9.8.2010 14:58

Anonyymi
Kas... olikos wingon tekemisillä vaikutusta?
Anonyymi: Peräsmies 9.8.2010 14:59

Anonyymi
Mitä ihmettä tässä Fincomin tappiollisessa lentotoiminnassa oikein on takana?

Toimintahan olisi kannattavaa jos vain nostettaisiin lipun hintaa eikä tarvittaisi mitään tukia. Pääasialliset käyttäjät yrityksiä jotka kirjaavat lippujen hinnan toimintakuluikseen.
Anonyymi: Käyttäjä maksaa yksi 9.8.2010 15:26

Anonyymi
Mitä ihmettä tässä Fincomin tappiollisessa lentotoiminnassa oikein on takana?Toimintahan olisi kannattavaa jos vain nostettaisiin lipun hintaa eikä tarvittaisi mitään tukia. Pääasialliset käyttäjät yrityksiä jotka kirjaavat lippujen hinnan toimintakuluikseen.

Kun on se juna ja auto, ei lentäminen itsessään ole mikään arvo tänä päivänä lukuunottamatta joitain kansanedustajia ja virkamiehiä.
Anonyymi: se on kepu 9.8.2010 15:36

Anonyymi
Ihan heti minua ei saa latvialaiseen tai puolalaiseen putkeen

Oma henki kullan kallis
Anonyymi: Nimetön 9.8.2010 15:43

Anonyymi
FinnCom laajeni liian nopeasti. Koneita tuli tilattua liikaa. Pakkohan noita koneita on lennättää - mutta nyt viime aikoina matkustajia ei ole riittänyt kustannuksia kattavasti läheskään kaikille vuoroille. Yksityisellä pääomalla kokoonpantu firma on "kusessa". Sääli - sillä kalusta ja henkilökunta ovat erinomaisia.
Anonyymi: Poncho 9.8.2010 18:01

Anonyymi
Anna bisneksesi minulle, saat rahaa ja tehdään ikuisesti yhteistyötä. Kuulostaako tutulta..
Anonyymi: Vattenfall 10.8.2010 2:02

Anonyymi
Toiminta pitaisi saada jotenkin ainakin nolla tulos pohjalle, muuten aiheuttaa mieliharmia pitkaan. Yksi mita voisi tehda on se, etta hankitaan asiakasryhma joka on halukas maksamaan hieman enemman. Lisaksi aleennetaan vaikka pakollisia maksuja, seka tarvittaessa harkitaan valtion tukea. Yksi vaihtoehto olisi se, etta toimintaa hyvin hoitava yhtio, saisi vahentaa reitin tappioita selkeasti verotuksessa. Eli annettaisiin selkea oikeus vahentaa tappiot veroissa, niin etta ainakin nolla tulokseen paastaan kokonaisuutena ennemmin tai myohemmin. Toki jos kukaan ei lentoyhteyksia kaipaa, niin ei vakisin toki.
Anonyymi: Matti Viikate 10.8.2010 13:38
Sivut: 1
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti Yöaikaan lähetetyt kommentit päätyvät toimituksen tarkistettavaksi. Kommentit tarkistetaan ja hyväksytään seuraavan päivän aikana. Muina aikoina viestit ovat jälkimoderoinnissa.
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.

Taloussanomat - Uutiset

19.12. Obama haluaa laittaa opinahjot uuteen järjestykseen
19.12. Venäjän keskuspankki lisäsi rahoitusta ruplapulan vuoksi
19.12. FBI: Pohjois-Korea oli Sony-hyökkäyksen takana
19.12. S&P laski Ukrainan luottoluokitusta
19.12. Virkamiehet: EKP pohtii keinoja Saksan QE-vastustuksen liennyttämiseksi
19.12. Kotipizzan omistaja myi hampurilaisketjun
19.12. Rakennuslupien määrä romahti 43 prosenttia
19.12. Miksi diesel maksaa yhä niin paljon? Teboil-pomo kertoo
19.12. Arvio: Facebookin ostaman firman hinta 35-kertaistui
19.12. Leena Mörttinen Perheyritysten liiton johtoon
19.12. Pöyry ja Stockmann luisuvat pörssissä
19.12. Jäätävä ennuste Venäjä taloudesta: supistuu 8 %
19.12. Löyttyniemestä EU:n kriisinratkaisuneuvoston varapuheenjohtaja
19.12. Venäläismiljardööri vastaa Putinin rahakutsuun
19.12. Kuka vetää välistä? Hinta Venäjällä 580 000 dollaria, Euroopassa 145 000 dollaria
19.12. Digitoday Netflix offline-videoista: Älä unta näe!
19.12. Paneelien hinnat puoleen, niin aurinkosähkö yleistyy
19.12. Käytettyjen autojen tuojille makea voitto vuosien verokiistassa
19.12. Neste Oil sopi patenttiriidan biodieselistä
19.12. Näillä tienesteillä olit pienituloinen
19.12. "Venäjän euribor" kiipesi lähelle 30 prosenttia
19.12. Autopomo ruplan alamäestä: "Kuin verilöyly"
19.12. Talvivaara asettaa tytäryhtiöitään selvitystilaan
19.12. Digitoday Soneran selitys verkon mykistymiselle: Kyllä se vielä testissä toimi
19.12. Air France-KLM varoitti tuloksesta ja lykkää uutuuskoneita
19.12. Pankki: Nokia voisi ostaa Alcatel-Lucentin kahdella ehdolla
19.12. Metso myy Tampereen valimonsa
19.12. Tornioon rakennetaan lng-terminaali
19.12. Tornion LNG poiki heti: Outokummulta 30 miljoonan investointi
19.12. USA ei vielä asettanut uusia Venäjä-pakotteita
Asiakastieto

Yhteistyössä