Kirjaudu ▼
 

Finncomm pyysi lisää aikaa kiistassa Finnairin kanssa

Heikki Saukkomaa / Lehtikuva
Finncomm pyysi lisää aikaa kiistassa Finnairin kanssa
Lentoyhtiö Finncomm on pyytänyt lisää vastausaikaa oikeuskiistassaan lentoyhtiö Finnairin kanssa. Oikeus odottaa saavansa yksityisesti omistetun lentoyhtiön vastauksen etuosto-oikeuskiistaan 16. elokuuta mennessä.
9.8.2010 14:39
Aleksi Moisio
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Helsingin käräjäoikeus myöntyi 16. heinäkuuta Finnairin pyyntöön ja päätti väliaikaisesta turvaamistoimesta Finncommin suhteen. Käytännössä päätös estää Finncommin myynnin ulkopuolisille ostajakandidaateille, kuten latvialaiselle AirBalticille.

Sen jälkeen, kun AirBalticin kiinnostus tuli julki, Finnair ja Finncomm ovat kiistelleet keskenään siitä, onko Finnairilla etuosto-oikeus Finncommiin.

Finnairin mukaan etuosto-oikeudesta on sovittu yhtiöiden välillä, eikä yhtiö ole saanut kunnollista mahdollisuutta neuvotella Finncommin ostamisesta. Finncommin toimitusjohtajan Juhani Pakarin mukaan yhtiöt taas eivät ole sopineet etuosto-oikeudesta.

Valtiollinen Finnair saattoi turvaamistoimipäätöksen Finncommin tiedoksi 22. heinäkuuta, käräjätuomari Jaakko Hirsto kertoo Taloussanomille.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

Tämän jälkeen Finncommilla oli kaksi viikkoa aikaa vastata Finnairin väitteisiin. Elokuun 4. päivänä Finncomm päätti kuitenkin pyytää oikeudelta pidennystä vastausaikaan. Hirston mukaan pyyntöön myönnyttiin, ja Finncommin vastausta odotetaan nyt 16. elokuuta mennessä.

Finnairin syöttöliikennettä Suomessa hoitanut Finncomm ilmoitti 2. elokuuta lopettavansa lennot Jyväskylään, Poriin ja Seinäjoelle.

9.8.2010 14:39
Aleksi Moisio
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kommentit (8)

Sivut: 1
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Ettei kohta FC:lle jää vain luu käteen? Finnair alkaa hoitamaan syöttöliikennettään FlyBen kautta ja AirBaltic laajenee suomeen itse. Mihin FC:tä enää tässä skenaariossa tarvitaan?
Anonyymi: emjr 9.8.2010 14:58

Anonyymi
Kas... olikos wingon tekemisillä vaikutusta?
Anonyymi: Peräsmies 9.8.2010 14:59

Anonyymi
Mitä ihmettä tässä Fincomin tappiollisessa lentotoiminnassa oikein on takana?

Toimintahan olisi kannattavaa jos vain nostettaisiin lipun hintaa eikä tarvittaisi mitään tukia. Pääasialliset käyttäjät yrityksiä jotka kirjaavat lippujen hinnan toimintakuluikseen.
Anonyymi: Käyttäjä maksaa yksi 9.8.2010 15:26

Anonyymi
Mitä ihmettä tässä Fincomin tappiollisessa lentotoiminnassa oikein on takana?Toimintahan olisi kannattavaa jos vain nostettaisiin lipun hintaa eikä tarvittaisi mitään tukia. Pääasialliset käyttäjät yrityksiä jotka kirjaavat lippujen hinnan toimintakuluikseen.

Kun on se juna ja auto, ei lentäminen itsessään ole mikään arvo tänä päivänä lukuunottamatta joitain kansanedustajia ja virkamiehiä.
Anonyymi: se on kepu 9.8.2010 15:36

Anonyymi
Ihan heti minua ei saa latvialaiseen tai puolalaiseen putkeen

Oma henki kullan kallis
Anonyymi: Nimetön 9.8.2010 15:43

Anonyymi
FinnCom laajeni liian nopeasti. Koneita tuli tilattua liikaa. Pakkohan noita koneita on lennättää - mutta nyt viime aikoina matkustajia ei ole riittänyt kustannuksia kattavasti läheskään kaikille vuoroille. Yksityisellä pääomalla kokoonpantu firma on "kusessa". Sääli - sillä kalusta ja henkilökunta ovat erinomaisia.
Anonyymi: Poncho 9.8.2010 18:01

Anonyymi
Anna bisneksesi minulle, saat rahaa ja tehdään ikuisesti yhteistyötä. Kuulostaako tutulta..
Anonyymi: Vattenfall 10.8.2010 2:02

Anonyymi
Toiminta pitaisi saada jotenkin ainakin nolla tulos pohjalle, muuten aiheuttaa mieliharmia pitkaan. Yksi mita voisi tehda on se, etta hankitaan asiakasryhma joka on halukas maksamaan hieman enemman. Lisaksi aleennetaan vaikka pakollisia maksuja, seka tarvittaessa harkitaan valtion tukea. Yksi vaihtoehto olisi se, etta toimintaa hyvin hoitava yhtio, saisi vahentaa reitin tappioita selkeasti verotuksessa. Eli annettaisiin selkea oikeus vahentaa tappiot veroissa, niin etta ainakin nolla tulokseen paastaan kokonaisuutena ennemmin tai myohemmin. Toki jos kukaan ei lentoyhteyksia kaipaa, niin ei vakisin toki.
Anonyymi: Matti Viikate 10.8.2010 13:38
Sivut: 1
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.

Taloussanomat - Uutiset

21:44 Kauppahinta hipoo pilviä – tästä huvilasta povataan kaikkien aikojen kalleinta
21:04 Fordin tulos jäi odotuksista USA:n markkinoiden jarruttaessa
20:50 Digitoday Oletko kuullut tästä puhelimesta? Toimitukset kasvoivat toisella neljänneksellä 137 %
20:24 Tarkastusvirasto: IMF oli liian optimistinen eurokriisin hoidossa
19:41 Raha kasaantuu rikkaille – joka kolmas monacolainen on miljonääri
18:49 Digitoday Uusi "palvelu" ei lupaa hyvää: Räjähtävätkö kiristysohjelmat käsiin?
18:33 Ohjelmistoyhtiö Oracle ostaa miljardikaupalla lisää pilviosaamista
17:59 Espanjan jättityöttömyys helpotti hieman – 20 prosentin raja ei vielä alittunut
17:31 Digitoday Osramin lampuissa hillitön tietoturvamoka: Vaarantaa kodin muutkin laitteet
17:02 Avioerotutkimus paljasti dramaattisen muutoksen – näin miehen työtilanne vaikuttaa eroriskiin
16:27 Halpa energia kurittaa öljyjättejä – Shellin tulos romahti 72 %
15:49 Digitoday Mercedes Benzin Tesla-haastajalle tyly tuomio: "Tämä on oikeasti vaarallinen tuote"
15:45 Nesteen osake jatkaa kiitoa, YIT sukeltaa
15:44 Posti aloittaa jälleen yt-neuvottelut – vähennystarve enintään 70 henkeä
15:29 Televisiokaupassa hurja nousu Rion kisojen alla – suosituin tuumakoko on entistä suurempi
15:01 Valmet täytti odotukset – "Pyrimme kasvamaan yli kaksi kertaa markkinoita nopeammin"
14:54 Päästöskandaalin ryvettämän Volkswagenin liikevaihto nousi
14:21 Onnibusin äkkilähtö Virosta aiheutti myllerryksen – kilpailija lisää vuoroja
13:49 Amer Sports jäi selvästi odotuksista – asiakkaiden konkurssit piinasivat
13:17 Euroalueen talousluottamus vahvistui
13:01 Nesteeltä iso yllätys – "Liikevoitto ylitti ennusteet noin 40 prosenttia"
12:49 Digitoday Microsoft: Windows 10 tekee tietoturvaohjelmat turhiksi
12:20 Digitoday Salasanasuojassa aukko: "Käyttävätkö ihmiset todella tätä?"
11:50 Brittipankki vähentää 3000 työpaikkaa lisää – syynä Brexit
11:18 Yle: Murtovarkaat kärkkyvät rekisterinumeroita lentokentillä ja satamissa
10:54 VR:n kilpailija aloitti säännölliset kuljetukset
10:13 Nesteen osake lähti hurjaan nousuun – +8,1 %
10:12 Neste teki huiman tulosparannuksen, liikevaihtokin loikkasi
09:56 Vanhojen asuntojen neliöhinnat pk-seudulla 3 579 euroa, muualla 1 707 euroa
09:28 YIT:n liikevaihto kasvoi reippaasti
Asiakastieto

Yhteistyössä