Kirjaudu ▼
 

Finncomm pyysi lisää aikaa kiistassa Finnairin kanssa

Heikki Saukkomaa / Lehtikuva
Finncomm pyysi lisää aikaa kiistassa Finnairin kanssa
Lentoyhtiö Finncomm on pyytänyt lisää vastausaikaa oikeuskiistassaan lentoyhtiö Finnairin kanssa. Oikeus odottaa saavansa yksityisesti omistetun lentoyhtiön vastauksen etuosto-oikeuskiistaan 16. elokuuta mennessä.
9.8.2010 14:39
Aleksi Moisio
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Helsingin käräjäoikeus myöntyi 16. heinäkuuta Finnairin pyyntöön ja päätti väliaikaisesta turvaamistoimesta Finncommin suhteen. Käytännössä päätös estää Finncommin myynnin ulkopuolisille ostajakandidaateille, kuten latvialaiselle AirBalticille.

Sen jälkeen, kun AirBalticin kiinnostus tuli julki, Finnair ja Finncomm ovat kiistelleet keskenään siitä, onko Finnairilla etuosto-oikeus Finncommiin.

Finnairin mukaan etuosto-oikeudesta on sovittu yhtiöiden välillä, eikä yhtiö ole saanut kunnollista mahdollisuutta neuvotella Finncommin ostamisesta. Finncommin toimitusjohtajan Juhani Pakarin mukaan yhtiöt taas eivät ole sopineet etuosto-oikeudesta.

Valtiollinen Finnair saattoi turvaamistoimipäätöksen Finncommin tiedoksi 22. heinäkuuta, käräjätuomari Jaakko Hirsto kertoo Taloussanomille.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

Tämän jälkeen Finncommilla oli kaksi viikkoa aikaa vastata Finnairin väitteisiin. Elokuun 4. päivänä Finncomm päätti kuitenkin pyytää oikeudelta pidennystä vastausaikaan. Hirston mukaan pyyntöön myönnyttiin, ja Finncommin vastausta odotetaan nyt 16. elokuuta mennessä.

Finnairin syöttöliikennettä Suomessa hoitanut Finncomm ilmoitti 2. elokuuta lopettavansa lennot Jyväskylään, Poriin ja Seinäjoelle.

9.8.2010 14:39
Aleksi Moisio
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kommentit (8)

Sivut: 1
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Ettei kohta FC:lle jää vain luu käteen? Finnair alkaa hoitamaan syöttöliikennettään FlyBen kautta ja AirBaltic laajenee suomeen itse. Mihin FC:tä enää tässä skenaariossa tarvitaan?
Anonyymi: emjr 9.8.2010 14:58

Anonyymi
Kas... olikos wingon tekemisillä vaikutusta?
Anonyymi: Peräsmies 9.8.2010 14:59

Anonyymi
Mitä ihmettä tässä Fincomin tappiollisessa lentotoiminnassa oikein on takana?

Toimintahan olisi kannattavaa jos vain nostettaisiin lipun hintaa eikä tarvittaisi mitään tukia. Pääasialliset käyttäjät yrityksiä jotka kirjaavat lippujen hinnan toimintakuluikseen.
Anonyymi: Käyttäjä maksaa yksi 9.8.2010 15:26

Anonyymi
Mitä ihmettä tässä Fincomin tappiollisessa lentotoiminnassa oikein on takana?Toimintahan olisi kannattavaa jos vain nostettaisiin lipun hintaa eikä tarvittaisi mitään tukia. Pääasialliset käyttäjät yrityksiä jotka kirjaavat lippujen hinnan toimintakuluikseen.

Kun on se juna ja auto, ei lentäminen itsessään ole mikään arvo tänä päivänä lukuunottamatta joitain kansanedustajia ja virkamiehiä.
Anonyymi: se on kepu 9.8.2010 15:36

Anonyymi
Ihan heti minua ei saa latvialaiseen tai puolalaiseen putkeen

Oma henki kullan kallis
Anonyymi: Nimetön 9.8.2010 15:43

Anonyymi
FinnCom laajeni liian nopeasti. Koneita tuli tilattua liikaa. Pakkohan noita koneita on lennättää - mutta nyt viime aikoina matkustajia ei ole riittänyt kustannuksia kattavasti läheskään kaikille vuoroille. Yksityisellä pääomalla kokoonpantu firma on "kusessa". Sääli - sillä kalusta ja henkilökunta ovat erinomaisia.
Anonyymi: Poncho 9.8.2010 18:01

Anonyymi
Anna bisneksesi minulle, saat rahaa ja tehdään ikuisesti yhteistyötä. Kuulostaako tutulta..
Anonyymi: Vattenfall 10.8.2010 2:02

Anonyymi
Toiminta pitaisi saada jotenkin ainakin nolla tulos pohjalle, muuten aiheuttaa mieliharmia pitkaan. Yksi mita voisi tehda on se, etta hankitaan asiakasryhma joka on halukas maksamaan hieman enemman. Lisaksi aleennetaan vaikka pakollisia maksuja, seka tarvittaessa harkitaan valtion tukea. Yksi vaihtoehto olisi se, etta toimintaa hyvin hoitava yhtio, saisi vahentaa reitin tappioita selkeasti verotuksessa. Eli annettaisiin selkea oikeus vahentaa tappiot veroissa, niin etta ainakin nolla tulokseen paastaan kokonaisuutena ennemmin tai myohemmin. Toki jos kukaan ei lentoyhteyksia kaipaa, niin ei vakisin toki.
Anonyymi: Matti Viikate 10.8.2010 13:38
Sivut: 1
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.

Taloussanomat - Uutiset

06:02 Digitoday Suomalaisten puhelinlaskut ovat Itä-Euroopan maiden käsissä
31.8. Ilta-Sanomat Helsinki teki päätöksen massiivisesta siltahankkeesta – kustannusarvio yli 250 miljoonaa euroa
31.8. Lähde: Deutsche Bank ja Commerzbank keskustelivat yhdistymisestä
31.8. Taloussanomat.fi Kokeilimme Acerin huimia pelilaseja: "Järeä ja kostea peto"
31.8. Digitoday Samsung esitteli Gear 3 -älykellon lte-yhteydellä: Se ei silti ole tärkein valtti
31.8. Coca-Colan työntekijöitä odotti yllätys: Mehutiivisteen tilalla 370 kiloa kokaiinia
31.8. Brasilian senaatti erotti Rousseffin
31.8. Britannian hallitus ei vie EU-eroa parlamenttiin
31.8. Suomi tienaa nyt ottamalla lisää velkaa – "Poikkeuksellinen tilanne"
31.8. Digitoday Asus luopui kulmista: Uusi älykello seuraa kilpailijoiden mallia
31.8. Suomalaiset ostivat laadukkaampia silmälaseja ja aurinkolaseja
31.8. Digitoday Viestintävirasto kaataa tärkeän järjestelmänsä – ja korvaa uudella
31.8. Yritysverotukseen kaavaillaan reippaita uudistuksia – VM asetti korkean tason työryhmän
31.8. Brexit-päätös on lopullinen – "Toista kansanäänestystä ei tule"
31.8. Posti vähentää 232 työpaikkaa
31.8. OT-lehti: Täällä maksettiin muhkeimmat S-bonukset – katso lista
31.8. Ennätys rikki: Suomalaisten käyttötileillä on nyt hurjasti rahaa
31.8. Amer Sports loistaa nousupörssissä
31.8. Saako autojen romutuspalkkio jatkoa? "Tässä voittavat kaikki"
31.8. Siwojen ja Valintatalojen myynti etenee – "Kuukauden tai kahden sisällä luulisi jotain tapahtuvan"
31.8. Amer Sports käynnistää tehostamisohjelman – osake ryysi nousuun
31.8. Anviasta tulossa Viria
31.8. Hallitus perui yllättäen tiedotustilaisuuden – kiky vaarassa
31.8. Euroalueen inflaatio odotettua hitaampi elokuussa
31.8. Digitoday Väite: IPhonessa kestovika – Apple ei tee mitään
31.8. Anttilan tavarataloista 17 on suljettu – myyntineuvotteluja käydään yhä
31.8. Kiinalainen öljymysteeri huolestuttaa markkinoita
31.8. Digitoday "Kelvottomia iPhoneja": Applelle korvausvaatimus "kosketustaudista"
31.8. Suomella voi olla velkaa luultua enemmän – salavelkaa jopa 3 prosenttiyksikköä
31.8. Lämpöpumpuille suitsutusta uudessa selvityksessä
Asiakastieto

Yhteistyössä