Kirjaudu ▼
 

Finncomm pyysi lisää aikaa kiistassa Finnairin kanssa

Heikki Saukkomaa / Lehtikuva
Finncomm pyysi lisää aikaa kiistassa Finnairin kanssa
Lentoyhtiö Finncomm on pyytänyt lisää vastausaikaa oikeuskiistassaan lentoyhtiö Finnairin kanssa. Oikeus odottaa saavansa yksityisesti omistetun lentoyhtiön vastauksen etuosto-oikeuskiistaan 16. elokuuta mennessä.
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Helsingin käräjäoikeus myöntyi 16. heinäkuuta Finnairin pyyntöön ja päätti väliaikaisesta turvaamistoimesta Finncommin suhteen. Käytännössä päätös estää Finncommin myynnin ulkopuolisille ostajakandidaateille, kuten latvialaiselle AirBalticille.

Sen jälkeen, kun AirBalticin kiinnostus tuli julki, Finnair ja Finncomm ovat kiistelleet keskenään siitä, onko Finnairilla etuosto-oikeus Finncommiin.

Finnairin mukaan etuosto-oikeudesta on sovittu yhtiöiden välillä, eikä yhtiö ole saanut kunnollista mahdollisuutta neuvotella Finncommin ostamisesta. Finncommin toimitusjohtajan Juhani Pakarin mukaan yhtiöt taas eivät ole sopineet etuosto-oikeudesta.

01:06Osake
+1.19 %
2.55
+0.03

Valtiollinen Finnair saattoi turvaamistoimipäätöksen Finncommin tiedoksi 22. heinäkuuta, käräjätuomari Jaakko Hirsto kertoo Taloussanomille.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

Tämän jälkeen Finncommilla oli kaksi viikkoa aikaa vastata Finnairin väitteisiin. Elokuun 4. päivänä Finncomm päätti kuitenkin pyytää oikeudelta pidennystä vastausaikaan. Hirston mukaan pyyntöön myönnyttiin, ja Finncommin vastausta odotetaan nyt 16. elokuuta mennessä.

Finnairin syöttöliikennettä Suomessa hoitanut Finncomm ilmoitti 2. elokuuta lopettavansa lennot Jyväskylään, Poriin ja Seinäjoelle.

Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kommentit (8)

Sivut: 1
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Ettei kohta FC:lle jää vain luu käteen? Finnair alkaa hoitamaan syöttöliikennettään FlyBen kautta ja AirBaltic laajenee suomeen itse. Mihin FC:tä enää tässä skenaariossa tarvitaan?
Anonyymi: emjr 9.8.2010 14:58

Anonyymi
Kas... olikos wingon tekemisillä vaikutusta?
Anonyymi: Peräsmies 9.8.2010 14:59

Anonyymi
Mitä ihmettä tässä Fincomin tappiollisessa lentotoiminnassa oikein on takana?

Toimintahan olisi kannattavaa jos vain nostettaisiin lipun hintaa eikä tarvittaisi mitään tukia. Pääasialliset käyttäjät yrityksiä jotka kirjaavat lippujen hinnan toimintakuluikseen.
Anonyymi: Käyttäjä maksaa yksi 9.8.2010 15:26

Anonyymi
Mitä ihmettä tässä Fincomin tappiollisessa lentotoiminnassa oikein on takana?Toimintahan olisi kannattavaa jos vain nostettaisiin lipun hintaa eikä tarvittaisi mitään tukia. Pääasialliset käyttäjät yrityksiä jotka kirjaavat lippujen hinnan toimintakuluikseen.

Kun on se juna ja auto, ei lentäminen itsessään ole mikään arvo tänä päivänä lukuunottamatta joitain kansanedustajia ja virkamiehiä.
Anonyymi: se on kepu 9.8.2010 15:36

Anonyymi
Ihan heti minua ei saa latvialaiseen tai puolalaiseen putkeen

Oma henki kullan kallis
Anonyymi: Nimetön 9.8.2010 15:43

Anonyymi
FinnCom laajeni liian nopeasti. Koneita tuli tilattua liikaa. Pakkohan noita koneita on lennättää - mutta nyt viime aikoina matkustajia ei ole riittänyt kustannuksia kattavasti läheskään kaikille vuoroille. Yksityisellä pääomalla kokoonpantu firma on "kusessa". Sääli - sillä kalusta ja henkilökunta ovat erinomaisia.
Anonyymi: Poncho 9.8.2010 18:01

Anonyymi
Anna bisneksesi minulle, saat rahaa ja tehdään ikuisesti yhteistyötä. Kuulostaako tutulta..
Anonyymi: Vattenfall 10.8.2010 2:02

Anonyymi
Toiminta pitaisi saada jotenkin ainakin nolla tulos pohjalle, muuten aiheuttaa mieliharmia pitkaan. Yksi mita voisi tehda on se, etta hankitaan asiakasryhma joka on halukas maksamaan hieman enemman. Lisaksi aleennetaan vaikka pakollisia maksuja, seka tarvittaessa harkitaan valtion tukea. Yksi vaihtoehto olisi se, etta toimintaa hyvin hoitava yhtio, saisi vahentaa reitin tappioita selkeasti verotuksessa. Eli annettaisiin selkea oikeus vahentaa tappiot veroissa, niin etta ainakin nolla tulokseen paastaan kokonaisuutena ennemmin tai myohemmin. Toki jos kukaan ei lentoyhteyksia kaipaa, niin ei vakisin toki.
Anonyymi: Matti Viikate 10.8.2010 13:38
Sivut: 1
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti Yöaikaan lähetetyt kommentit päätyvät toimituksen tarkistettavaksi. Kommentit tarkistetaan ja hyväksytään seuraavan päivän aikana. Muina aikoina viestit ovat jälkimoderoinnissa.
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.

Taloussanomat - Uutiset

17.12. Fed muutti ohjeistuksen sanamuotoa: "kärsivällinen"
17.12. Saksan autobahn-maksu ulkomaalaisille etenee
17.12. Venäjä haluaa lopettaa "valuuttamarkkinan bakkanaalit"
17.12. USA avaa suurlähetystön Kuubaan ja löysää pakotteita
17.12. Kreikka ei saanut presidenttiä – uhkana uudet vaalit
17.12. Tikkurilakin nostaa hintoja – yrittää hyötyä ruplasyöksystä
17.12. Vika iski verkkokauppaan: Tuhansia tuotteita liki ilmaiseksi
17.12. Suomi saa EU:lta 1,3 miljardia investointeihin
17.12. Venäjän pumput eivät hidastu – öljy jatkaa alamäkeä
17.12. Sähköalaa uhannut työsulku peruuntui
17.12. EU kerää verosopimukset – "tarvitsemme kokonaiskuvan"
17.12. Digitoday Google muuraa Gmailia: Selainpalikoita voi hajota
17.12. Analyytikko öljysyöksystä: "Poliittiset seuraukset voivat olla arvaamattomat"
17.12. Trafi nostaa maksuja
17.12. Digitoday Laitatko kuvia Facebookiin? – Nyt tämä säädetään puolestasi
17.12. Markkinaluisu iski Venäjä-rahastot roimalle pakkaselle
17.12. Venäjä-yhtiöt halpenevat pörssissä
17.12. Talvivaaran työntekijöillä on kohtalonhetki keväällä
17.12. "Vaikea nähdä, että talous sukeltaisi uudestaan"
17.12. Rupla upposi, Stockmann nostaa hintoja: "Pahin vielä edessä"
17.12. Patria myy avaruusyksikkönsä Sveitsiin
17.12. Suomi-possu löysi uuden osoitteen – syynä Venäjä
17.12. Kriisi iskee Putinin kavereihin: yli 10 miljardia sulanut
17.12. VM ennustaa: Suomi nousee taantumasta
17.12. EU aikoo laajentaa Putin-pakotteita
17.12. Ilta-Sanomat Ruplan romahduksen erikoinen seuraus Venäjällä - tungosta Ikeassa
17.12. Näin Venäjällä: Ruplan romahdus viidenneksi tärkein uutinen
17.12. Nyt se alkoi: Venäjä käynnisti ruplan tukemisen
17.12. Laittomista lakoista huolimatta ABB:llä ennätysvuosi Suomessa
17.12. Tätä markkinat odottavat: Ruplalle tukea pian jättiostoin
Asiakastieto

Yhteistyössä