Kirjaudu ▼
 

Finncomm pyysi lisää aikaa kiistassa Finnairin kanssa

Heikki Saukkomaa / Lehtikuva
Finncomm pyysi lisää aikaa kiistassa Finnairin kanssa
Lentoyhtiö Finncomm on pyytänyt lisää vastausaikaa oikeuskiistassaan lentoyhtiö Finnairin kanssa. Oikeus odottaa saavansa yksityisesti omistetun lentoyhtiön vastauksen etuosto-oikeuskiistaan 16. elokuuta mennessä.
9.8.2010 14:39
Aleksi Moisio
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Helsingin käräjäoikeus myöntyi 16. heinäkuuta Finnairin pyyntöön ja päätti väliaikaisesta turvaamistoimesta Finncommin suhteen. Käytännössä päätös estää Finncommin myynnin ulkopuolisille ostajakandidaateille, kuten latvialaiselle AirBalticille.

Sen jälkeen, kun AirBalticin kiinnostus tuli julki, Finnair ja Finncomm ovat kiistelleet keskenään siitä, onko Finnairilla etuosto-oikeus Finncommiin.

Finnairin mukaan etuosto-oikeudesta on sovittu yhtiöiden välillä, eikä yhtiö ole saanut kunnollista mahdollisuutta neuvotella Finncommin ostamisesta. Finncommin toimitusjohtajan Juhani Pakarin mukaan yhtiöt taas eivät ole sopineet etuosto-oikeudesta.

Valtiollinen Finnair saattoi turvaamistoimipäätöksen Finncommin tiedoksi 22. heinäkuuta, käräjätuomari Jaakko Hirsto kertoo Taloussanomille.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

Tämän jälkeen Finncommilla oli kaksi viikkoa aikaa vastata Finnairin väitteisiin. Elokuun 4. päivänä Finncomm päätti kuitenkin pyytää oikeudelta pidennystä vastausaikaan. Hirston mukaan pyyntöön myönnyttiin, ja Finncommin vastausta odotetaan nyt 16. elokuuta mennessä.

Finnairin syöttöliikennettä Suomessa hoitanut Finncomm ilmoitti 2. elokuuta lopettavansa lennot Jyväskylään, Poriin ja Seinäjoelle.

9.8.2010 14:39
Aleksi Moisio
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kommentit (8)

Sivut: 1
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Ettei kohta FC:lle jää vain luu käteen? Finnair alkaa hoitamaan syöttöliikennettään FlyBen kautta ja AirBaltic laajenee suomeen itse. Mihin FC:tä enää tässä skenaariossa tarvitaan?
Anonyymi: emjr 9.8.2010 14:58

Anonyymi
Kas... olikos wingon tekemisillä vaikutusta?
Anonyymi: Peräsmies 9.8.2010 14:59

Anonyymi
Mitä ihmettä tässä Fincomin tappiollisessa lentotoiminnassa oikein on takana?

Toimintahan olisi kannattavaa jos vain nostettaisiin lipun hintaa eikä tarvittaisi mitään tukia. Pääasialliset käyttäjät yrityksiä jotka kirjaavat lippujen hinnan toimintakuluikseen.
Anonyymi: Käyttäjä maksaa yksi 9.8.2010 15:26

Anonyymi
Mitä ihmettä tässä Fincomin tappiollisessa lentotoiminnassa oikein on takana?Toimintahan olisi kannattavaa jos vain nostettaisiin lipun hintaa eikä tarvittaisi mitään tukia. Pääasialliset käyttäjät yrityksiä jotka kirjaavat lippujen hinnan toimintakuluikseen.

Kun on se juna ja auto, ei lentäminen itsessään ole mikään arvo tänä päivänä lukuunottamatta joitain kansanedustajia ja virkamiehiä.
Anonyymi: se on kepu 9.8.2010 15:36

Anonyymi
Ihan heti minua ei saa latvialaiseen tai puolalaiseen putkeen

Oma henki kullan kallis
Anonyymi: Nimetön 9.8.2010 15:43

Anonyymi
FinnCom laajeni liian nopeasti. Koneita tuli tilattua liikaa. Pakkohan noita koneita on lennättää - mutta nyt viime aikoina matkustajia ei ole riittänyt kustannuksia kattavasti läheskään kaikille vuoroille. Yksityisellä pääomalla kokoonpantu firma on "kusessa". Sääli - sillä kalusta ja henkilökunta ovat erinomaisia.
Anonyymi: Poncho 9.8.2010 18:01

Anonyymi
Anna bisneksesi minulle, saat rahaa ja tehdään ikuisesti yhteistyötä. Kuulostaako tutulta..
Anonyymi: Vattenfall 10.8.2010 2:02

Anonyymi
Toiminta pitaisi saada jotenkin ainakin nolla tulos pohjalle, muuten aiheuttaa mieliharmia pitkaan. Yksi mita voisi tehda on se, etta hankitaan asiakasryhma joka on halukas maksamaan hieman enemman. Lisaksi aleennetaan vaikka pakollisia maksuja, seka tarvittaessa harkitaan valtion tukea. Yksi vaihtoehto olisi se, etta toimintaa hyvin hoitava yhtio, saisi vahentaa reitin tappioita selkeasti verotuksessa. Eli annettaisiin selkea oikeus vahentaa tappiot veroissa, niin etta ainakin nolla tulokseen paastaan kokonaisuutena ennemmin tai myohemmin. Toki jos kukaan ei lentoyhteyksia kaipaa, niin ei vakisin toki.
Anonyymi: Matti Viikate 10.8.2010 13:38
Sivut: 1
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti Yöaikaan lähetetyt kommentit päätyvät toimituksen tarkistettavaksi. Kommentit tarkistetaan ja hyväksytään seuraavan päivän aikana. Muina aikoina viestit ovat jälkimoderoinnissa.
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.

Taloussanomat - Uutiset

26.7. Digitoday Torrent-sivuston perustajalle 150 miljoonan euron taakka – onnitteli Hollywoodia
26.7. Kesko panostaa kymmeniä miljoonia kisaan maanteiden asiakkaista
26.7. Omistajilta vihreä valo: Frankfurtin ja Lontoon pörssit yhdistyvät
26.7. Belgialainen kone kerää huomiota – teki festariväen virtsasta tuhat litraa vettä, josta pantiin olutta
26.7. Anttila aloittaa huomenna konkurssialen
26.7. Mitä maksaa ajomatka Helsingistä Turkuun? Uusi sovellus laskee autosi bensakulut ja päästöt
26.7. Yle: Fennovoima alkaa tutkia uutta ydinjätteiden loppusijoituspaikkaa
26.7. Digitoday Surface Pro 3:n akku ei kestä: Mitä tekee Microsoft?
26.7. Brexit lohkaisi brittien eläkevaroja – eläkeläiset tukivat EU-eroa
26.7. Mäkkärin hampurilaisia syötiin odotuksia vähemmän
26.7. Ylituotannon uhka painaa öljyä – hinta valahti kolmen kuukauden pohjiin
26.7. Huawein älypuhelinten myynti harppasi 25 %
26.7. Digitoday Apple pestasi iPad-gurun vetämään autoaan ojasta
26.7. Onnibus lopettaa Virossa – "Byrokratialle ei näy loppua"
26.7. Tulosyhtiöt kannattelevat Helsingin pörssiä
26.7. Inderesin Viljakainen metsäyhtiöistä: UPM on valmiimpi kuin Stora Enso
26.7. Outotec toimittaa laitteita Iraniin
26.7. Venäjän ja Suomen välillä kulkee leveä Big Mac -raja
26.7. Digitoday Ilmaisia Pokémon-kolikoita? Epäilyttävä viesti leviää WhatsAppissa
26.7. Pesänhoitaja: Anttilasta kiinnostuneita ostajia on ulkomailta ja kotimaasta
26.7. FT: Yahoon Marissa Mayer syyttää mediaa seksismistä – "Se on sääli"
26.7. Outokumpu petrasi tulostaan odotettua enemmän
26.7. Digitoday Google päivitti: Häirikkösoittajille tyly stoppi
26.7. Öljyjätin tulos romahti 45 %
26.7. Digitoday Clash of Kings -sivusto hakkeroitiin: 1,6 miljoonan pelaajan tiedot vaarassa
26.7. Tuleeko Anttilaan vielä jättiale? Tämä ratkaisee
26.7. Kahtiajako kasvaa työmarkkinoilla: pitkäaikaistyöttömien määrä kolminkertaistunut
26.7. UPM-Kymmenen tulos ylitti odotukset – "kulujen karsiminen jatkuu"
26.7. Automyynti vilkastui – rengasvalmistaja Michelin petrasi tulostaan reippaasti
26.7. Mieli muuttui Englannin keskuspankissa
Asiakastieto

Yhteistyössä