Kirjaudu ▼
 

Amerikkalaislehdet hehkuttavat Marimekkoa – "Emme pyydä anteeksi, jos myy loppuun"

Kaisa Rautaheimo / HS
Amerikkalaislehdet hehkuttavat Marimekkoa – "Emme pyydä anteeksi, jos myy loppuun"
Suomalaisyhtiön amerikkalaiselle tavarataloketjulle suunnittelemasta mallistosta povataan menestystä.
24.3.2016 10:24
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Marimekon yhteistyökampanja yhdysvaltalaisen tavarataloketju Targetin kanssa on saanut innostuneen vastaanoton.

Talouslehti Forbes ennakoi Marimekon suosittuja kuoseja hyödyntävästä mallistosta samanlaista hittiä kuin Targetin aikaisemmista yhteistyökampanjoista Missoni- ja Lilly Pulitzer -muotitalojen kanssa. Ne  myytiin loppuun hetkessä.

Targetin mukaan Marimekosta kiinnostuneiden kannattaa olla ajoissa liikkeellä.

Marimekko Oyj
Taloustiedot
Y-tunnus 0111316-2
Kotipaikka Helsinki
Yhtiömuoto OYJ
Kaikki yrityksen taloustiedot
Osaketiedot
Viim. hinta € 7,240
Muutos € -0,010
Muutos % -0,14
Katso kurssihistoria
Osinkotiedot
Tarkista osinkokalenteri ja tulosjulkistuspäivät

– Emme koskaan pyytele anteeksi, mikäli jokin mallistoistamme myydään loppuun, Targetin tiedottaja Joshua Thomas sanoo Forbesille.

Yhtiö on varautunut Marimekko-innostukseen.

– Kun mallisto tulee myyntiin, meillä on ihmisiä töissä kellon ympäri.

Marimekko-malliston teemana on "ikuinen kesä", ja kyseessä Targetin tähän mennessä laajin yhteistyökampanja. Mallistoon kuuluu Marimekko-kuosisia tuotteita noin kahdeksan euron hintaisesta aurinkorasvasta lähes 500 euron hintaiseen melottavaan sup-lautaan.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

Forbesin mukaan Marimekko ei ole erityisen tunnettu brändi Yhdysvalloissa, mutta lehti muistuttaa presidentti John F. Kennedyn puolison Jacqueline Kennedyn olleen suomalaismerkin ystävä.

Sanomalehti USA Today on puolestaan poiminut Targetin Marimekko-valikoimasta viisi pakko-ostosta. Lehden silmää miellyttävät muun muassa Marimekon astiastot, tyynyt ja kaftaanit.

Suomalaisyhtiön Targetille suunnittelema mallisto tulee myyntiin Yhdysvalloissa 17. huhtikuuta.

24.3.2016 10:24
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kommentit (42)

Sivut: 1 2 3 4 5
EdellinenSeuraava

Rekisteröitynyt käyttäjä
Kaikki Marimekonkin tuotteet tehdään halpamaissa "orjatyöllä"!
Rekisteröitynyt käyttäjä: hmoilanen 24.3.2016 11:02

Anonyymi
Kaikki Marimekonkin tuotteet tehdään halpamaissa "orjatyöllä"!


Kilpailukykyä se kilpailukyky, meitä viedään 6 - 0 kahville.
Anonyymi: maaorja_suomesta 24.3.2016 11:19

Anonyymi
Onpa outoja tuotteita Marimekon valikoimiin. Näyttävät halvoilta ja tunkkaisilta. Vain juomalaseissa ja ottomaaneissa on ripaus aitoa ilmettä. Kuinka nämä on voitu hyväksyä Marimekon brändiin? Olisihan sieltä löytynyt laadukkaampiakin tuotteita USAn markkinoille. Tuotteita, joiden kohdalla olisi todellakin vedota Jaqueline Kennedyn suosioon.
Anonyymi: Fammu 24.3.2016 11:24

Anonyymi
Yllättävän edullisia ! Esim kaftaani mekko $34,99. Näillä hinnoilla voi myynti sujua. Hintatarkistus olisi tarpeellinen kotimaassa myytävissä tuotteissa.
Anonyymi: Kurktsi 24.3.2016 11:58

Anonyymi
Viisi kommenttia. Kuinka ollakaan, kaikki negatiivisia.

Negatiivisuudella ei Suomi pitkälle pötki. Positiivisten asioiden tunnistaminen ja lopettamalla negatiivisuudessa piehtarointi, meillä olisi Suomessa jotain toivoa päästä joskus pinnalle.
Anonyymi: jj2342 24.3.2016 12:04

Anonyymi
Targetin halpakauppaketju ei juuri nosta suomalaisen designin arvostusta
Anonyymi: jenkkilästä 24.3.2016 12:51

Anonyymi
Viisi kommenttia. Kuinka ollakaan, kaikki negatiivisia.

Negatiivisuudella ei Suomi pitkälle pötki. Positiivisten asioiden tunnistaminen ja lopettamalla negatiivisuudessa piehtarointi, meillä olisi Suomessa jotain toivoa päästä joskus pinnalle.


Ajattelin juuri samaa... ja sama pätee kaikkiin Talsan uutisiin. Samat kommentoijat, sama kaiken mitätöinti oli uutinen sitten mikä tahansa. Jos vertaa näitä kommentteja vaikka Hesarin tai Iltalehden kommentteihin, ero on melkoinen. Ehkäpä tässä heijastuu kommentoijien yleinen paha olo.
Anonyymi: Jurristeri 24.3.2016 12:56

Anonyymi
hah-hah-haa, mikä otsikko!

Target on toiseksi suurin halpistavarataloketju USA:ssa - siis halpistavarataloketju, joka sika halvalla ja alennetuilla hinnoilla tuotteita.

Ei tämän jälkeen kukaan järkevä ja bränditietoinen asioi Marimekon kalliissa omassa liikkeessä. Siellä ne myyjät saavat seisoskella jatkossa entistä enemmän yksikseen tai keskenään ilman asiakkaita.

hah-hah-haa.
Anonyymi: naurattaa 24.3.2016 13:13

Anonyymi
ei ihme, että Marimekon kurssi ei vaan nouse oltuaan historiansa alimpaan hintaan laskettu.

Vielä 2012 marraskuussa Marimekon kurssi oli 16,8€ ja nyt se pyörii 6-8 euron välillä!

Jaa, nyt kun USAn halpistavarataloketju Target alkaa myymään Marimekon halpis designia alennettuun hintaan, niin totta kai Marimekon katteet pienenee ja liikevaihto omissa myymälöissä.

Voiko hölmömpää strategiamuutosta olla mitä Marimekon nykyinen tj toteuttaa. Herääkin kysymys, saiko hän tuon tj-pestin isänsä maineella?
Anonyymi: jäpäjäpä 24.3.2016 13:19

Anonyymi
Taitaa mahtisuvun Harvard-koulutettu likka upottaa koko brändin.
Anonyymi: Rahamies 24.3.2016 13:20
Sivut: 1 2 3 4 5
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
 

Taloussanomat - Uutiset

11:34 Guardian: Britannia voi saada EU:lta luvan vapaan liikkuvuuden rajoittamiseen
10:49 Ranskan kiristynyt rajavalvonta näkyy brittisatamassa – lomalaisten odotus jopa 14 tuntia
09:56 Kiinalaisprofessori: Veroleikkaukset voisivat vauhdittaa talouskasvua
09:26 TS: Panimolupien määrä lähes kolminkertaistunut kuudessa vuodessa
06:10 Mistä keski-ikäiselle uusi ura? "Lääkärin ammatti ei poissuljettu"
06:01 Analyysi Kolme talouden keinoa – näin USA:n ja Euroopan liittoa varjellaan
23.7. Maailman rikkaimmat teollisuusmaat patistavat Britanniaa aloittamaan Brexit-neuvottelut
23.7. 8 ominaisuutta, jotka yhdistävät poikkeuksellisen älykkäitä – kuulutko joukkoon?
23.7. Saksalaislehti: Audilta kolme sähköautoa 2020 mennessä
23.7. G20-maat yhtenäisinä: Valtioiden tuki pahentanut teräksen ylituotantoa
23.7. BOJ:n Kuroda: Helikopterirahaa ei tule
23.7. Mökistä vakituinen asunto? Hallitus haluaa vauhdittaa
23.7. Öljyalalla jaetaan potkuja – "Menossa viides, kuudes, seitsemäs leikkauskierros"
23.7. Sairaiden lasten ilahduttaminen pokémoneilla houkuttaa – mutta ei kannata
23.7. Airbnb kaipaa neuvoja – entisistä pormestareista majoituspalvelun "lähettiläitä"
23.7. Ilta-Sanomat Näin Münchenin ammuskelu eteni: Täysi paniikki ja sekasorto – ampuja tulitti myös lapsia, 10 ihmistä kuoli
23.7. Näkökulma Kuka meni kiinalaisille – robotit eivät kiinnostaneet Euroopassa
23.7. Tiemaksuista muhevat riidat – "Isoisän isoisä katsoi naapurin emäntää sillä silmällä"
Asiakastieto

Yhteistyössä