Kirjaudu ▼
 

Amerikkalaislehdet hehkuttavat Marimekkoa – "Emme pyydä anteeksi, jos myy loppuun"

Kaisa Rautaheimo / HS
Amerikkalaislehdet hehkuttavat Marimekkoa – "Emme pyydä anteeksi, jos myy loppuun"
Suomalaisyhtiön amerikkalaiselle tavarataloketjulle suunnittelemasta mallistosta povataan menestystä.
24.3.2016 10:24
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Marimekon yhteistyökampanja yhdysvaltalaisen tavarataloketju Targetin kanssa on saanut innostuneen vastaanoton.

Talouslehti Forbes ennakoi Marimekon suosittuja kuoseja hyödyntävästä mallistosta samanlaista hittiä kuin Targetin aikaisemmista yhteistyökampanjoista Missoni- ja Lilly Pulitzer -muotitalojen kanssa. Ne  myytiin loppuun hetkessä.

Targetin mukaan Marimekosta kiinnostuneiden kannattaa olla ajoissa liikkeellä.

Marimekko Oyj
Taloustiedot
Y-tunnus 0111316-2
Kotipaikka Helsinki
Yhtiömuoto OYJ
Kaikki yrityksen taloustiedot
Osaketiedot
Viim. hinta € 7,190
Muutos € -0,050
Muutos % -0,69
Katso kurssihistoria
Osinkotiedot
Tarkista osinkokalenteri ja tulosjulkistuspäivät

– Emme koskaan pyytele anteeksi, mikäli jokin mallistoistamme myydään loppuun, Targetin tiedottaja Joshua Thomas sanoo Forbesille.

Yhtiö on varautunut Marimekko-innostukseen.

– Kun mallisto tulee myyntiin, meillä on ihmisiä töissä kellon ympäri.

Marimekko-malliston teemana on "ikuinen kesä", ja kyseessä Targetin tähän mennessä laajin yhteistyökampanja. Mallistoon kuuluu Marimekko-kuosisia tuotteita noin kahdeksan euron hintaisesta aurinkorasvasta lähes 500 euron hintaiseen melottavaan sup-lautaan.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

Forbesin mukaan Marimekko ei ole erityisen tunnettu brändi Yhdysvalloissa, mutta lehti muistuttaa presidentti John F. Kennedyn puolison Jacqueline Kennedyn olleen suomalaismerkin ystävä.

Sanomalehti USA Today on puolestaan poiminut Targetin Marimekko-valikoimasta viisi pakko-ostosta. Lehden silmää miellyttävät muun muassa Marimekon astiastot, tyynyt ja kaftaanit.

Suomalaisyhtiön Targetille suunnittelema mallisto tulee myyntiin Yhdysvalloissa 17. huhtikuuta.

24.3.2016 10:24
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kommentit (42)

Sivut: 1 2 3 4 5
EdellinenSeuraava

Rekisteröitynyt käyttäjä
Kaikki Marimekonkin tuotteet tehdään halpamaissa "orjatyöllä"!
Rekisteröitynyt käyttäjä: hmoilanen 24.3.2016 11:02

Anonyymi
Kaikki Marimekonkin tuotteet tehdään halpamaissa "orjatyöllä"!


Kilpailukykyä se kilpailukyky, meitä viedään 6 - 0 kahville.
Anonyymi: maaorja_suomesta 24.3.2016 11:19

Anonyymi
Onpa outoja tuotteita Marimekon valikoimiin. Näyttävät halvoilta ja tunkkaisilta. Vain juomalaseissa ja ottomaaneissa on ripaus aitoa ilmettä. Kuinka nämä on voitu hyväksyä Marimekon brändiin? Olisihan sieltä löytynyt laadukkaampiakin tuotteita USAn markkinoille. Tuotteita, joiden kohdalla olisi todellakin vedota Jaqueline Kennedyn suosioon.
Anonyymi: Fammu 24.3.2016 11:24

Anonyymi
Yllättävän edullisia ! Esim kaftaani mekko $34,99. Näillä hinnoilla voi myynti sujua. Hintatarkistus olisi tarpeellinen kotimaassa myytävissä tuotteissa.
Anonyymi: Kurktsi 24.3.2016 11:58

Anonyymi
Viisi kommenttia. Kuinka ollakaan, kaikki negatiivisia.

Negatiivisuudella ei Suomi pitkälle pötki. Positiivisten asioiden tunnistaminen ja lopettamalla negatiivisuudessa piehtarointi, meillä olisi Suomessa jotain toivoa päästä joskus pinnalle.
Anonyymi: jj2342 24.3.2016 12:04

Anonyymi
Targetin halpakauppaketju ei juuri nosta suomalaisen designin arvostusta
Anonyymi: jenkkilästä 24.3.2016 12:51

Anonyymi
Viisi kommenttia. Kuinka ollakaan, kaikki negatiivisia.

Negatiivisuudella ei Suomi pitkälle pötki. Positiivisten asioiden tunnistaminen ja lopettamalla negatiivisuudessa piehtarointi, meillä olisi Suomessa jotain toivoa päästä joskus pinnalle.


Ajattelin juuri samaa... ja sama pätee kaikkiin Talsan uutisiin. Samat kommentoijat, sama kaiken mitätöinti oli uutinen sitten mikä tahansa. Jos vertaa näitä kommentteja vaikka Hesarin tai Iltalehden kommentteihin, ero on melkoinen. Ehkäpä tässä heijastuu kommentoijien yleinen paha olo.
Anonyymi: Jurristeri 24.3.2016 12:56

Anonyymi
hah-hah-haa, mikä otsikko!

Target on toiseksi suurin halpistavarataloketju USA:ssa - siis halpistavarataloketju, joka sika halvalla ja alennetuilla hinnoilla tuotteita.

Ei tämän jälkeen kukaan järkevä ja bränditietoinen asioi Marimekon kalliissa omassa liikkeessä. Siellä ne myyjät saavat seisoskella jatkossa entistä enemmän yksikseen tai keskenään ilman asiakkaita.

hah-hah-haa.
Anonyymi: naurattaa 24.3.2016 13:13

Anonyymi
ei ihme, että Marimekon kurssi ei vaan nouse oltuaan historiansa alimpaan hintaan laskettu.

Vielä 2012 marraskuussa Marimekon kurssi oli 16,8€ ja nyt se pyörii 6-8 euron välillä!

Jaa, nyt kun USAn halpistavarataloketju Target alkaa myymään Marimekon halpis designia alennettuun hintaan, niin totta kai Marimekon katteet pienenee ja liikevaihto omissa myymälöissä.

Voiko hölmömpää strategiamuutosta olla mitä Marimekon nykyinen tj toteuttaa. Herääkin kysymys, saiko hän tuon tj-pestin isänsä maineella?
Anonyymi: jäpäjäpä 24.3.2016 13:19

Anonyymi
Taitaa mahtisuvun Harvard-koulutettu likka upottaa koko brändin.
Anonyymi: Rahamies 24.3.2016 13:20
Sivut: 1 2 3 4 5
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti Yöaikaan lähetetyt kommentit päätyvät toimituksen tarkistettavaksi. Kommentit tarkistetaan ja hyväksytään seuraavan päivän aikana. Muina aikoina viestit ovat jälkimoderoinnissa.
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
 

Taloussanomat - Uutiset

27.7. Digitoday Facebookissa mainostetaan hämäriä aurinkolaseja ystäviesi nimissä – toimi näin
27.7. Fed piti ohjauskorkonsa odotetusti ennallaan
27.7. Kokoomuksen Vartiainen poistaisi varainsiirtoveron: "Varmasti Suomen vahingollisimpia veroja"
27.7. Trump kiisti jyrkästi kontaktit Venäjälle, eikä aio paljastaa verotietojaan
27.7. Telian osittain omistaman turkkilaisoperaattorin tulos jäi selvästi odotuksista
27.7. Yhdysvalloista yllättävät tilastot – öljyn hinta putosi äkisti
27.7. Jeep vauhditti myyntiä – Fiat nosti tulosennustettaan 10 %
27.7. Digitoday Toimii jo Virossa: Android lähettää sijaintisi hädän hetkellä
27.7. Outotecin rajulla kurssilaskulla selvä syy – "Kilpailijoita pahempia ongelmia"
27.7. Espanja ja Portugali rikkoivat EU:n budjettisääntöjä, mutta välttivät sakot
27.7. Digitoday Tietoturvan peruspilari horjuu: "Lukuisat ihmiset alttiina hyökkäykselle"
27.7. Juncker nimitti Lontoota piinanneen ranskalaisen EU:n Brexit-neuvottelijaksi
27.7. Digitoday Windows 10 -päivitys muuttuu maksulliseksi tällä viikolla – viime hetkellä on jo liian myöhäistä asentaa
27.7. Sanoman Duinhoven: Nyt on syytä optimismiin
27.7. Sulkemisuhan alla oleva Talvivaara ylitti tavoitteensa – loppuvuosi aikaa etsiä rahoitusta
27.7. Tulosjulkistaja Outotecin osake valahti rankasti pakkaselle
27.7. Air France varoittaa: Terrori-iskut karkottavat turisteja
27.7. Japanin Abe julkisti jättimäisen elvytyspaketin: 240 miljardia euroa
27.7. Outotec painui tappiolle, liikevaihto supistui selvästi
27.7. Munksjö-konserni teki tulosennätyksensä
27.7. Britannian talous odotettua paremmassa vauhdissa ennen Brexit-äänestystä
27.7. Digitoday IPhone-myynti rajussa alamäessä – "Hyviä asioita tapahtuu, kun ihmiset eivät odota mitään"
27.7. Italian ongelmapankki yrittää haalia 5 miljardia ennen perjantaita
27.7. Digitoday Teslan Autopilot ajoi ylinopeutta: Näin raju oli kuolemaan johtanut kolari
27.7. Deutsche Bankin tulos romahti
27.7. Kuluttajat luottavat enemmän Suomen kuin omaan talouteensa
27.7. Sanoma teki reippaan tulosparannuksen – kiri etenkin Suomessa
27.7. Teollisuuden luottamus heikkeni hieman
27.7. Hillary Clintonin historiallinen ehdokkuus varmistui
27.7. HS: Hallitus haluaa yrityksille ison veroalen
Asiakastieto

Yhteistyössä