Kirjaudu ▼
 

Sanoman Yrjö-Koskinen: Loput Trade-toiminnot myytäneen "jossain vaiheessa"

Mediakonserni Sanoman sijoittajasuhdejohtaja Martti Yrjö-Koskinen sanoo, että konsernin Trade-liiketoiminta ei ole konsernin ydinliiketoimintaa. Tänään muun muassa kioskitoimintansa norjalaiselle Reitan Servicehandelille myynyt Sanoma aikonee luopua lopuista Trade-toiminnoista "jossain vaiheessa".
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Mediakonserni Sanoman sijoittajasuhdejohtaja Martti Yrjö-Koskinen sanoo, että konsernin Trade-liiketoimintayksikön jäljelle jäävät toiminnot eivät ole Sanoman ydinliiketoimintaa.

Yrjö-Koskisen mukaan norjalaisen Reitan Servicehandelin kanssa tehtyjen kauppojen jälkeen Sanomalle jäävät Suomen lehtijakelu ja markkinointipalvelut sekä Viron kirjakauppaliiketoiminta ovat konsernin "ei-ydinliiketoimintaa".

Tarkoituksena lienee siis myydä Trade-liiketoimintayksikön jäljelle jäävät toiminnot.

Yrjö-Koskisen mukaan liiketoimintojen myynnin aikatauluista ei ole keskusteltu julkisesti.

Taloustiedot

– Ne tapahtuvat varmaan jossain vaiheessa, hän kommentoi mahdollisia tulevia kauppoja Taloussanomille.

Sanoma kertoi tänään myyvänsä kioskitoimintansa Suomessa, Liettuassa ja Virossa sekä lehtijakelutoimintansa Virossa ja Liettuassa norjalaiselle Reitan Servicehandelille (RSH). Myynti kattaa R-kioskien ja Rautakirja-tuotemerkin myynnin

RSH:n toimitusjohtaja Magnus Reitan sanoi tänään norjalaiselle Dagens Näringsliv -lehdelle, että yhtiö hankki R-kioskit "uskomattoman hyvään hintaan".

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

Yrjö-Koskisen mukaan myös Sanoma on erittäin tyytyväinen kauppahintaan. Kaupan arvo on 130,7 miljoonaa euroa.

Hän ei kommentoinut, onko kaupalla tarkoitus rahoittaa tulevia hankintoja.

Sanoman toimitusjohtaja Harri-Pekka Kaukonen sanoi aiemmin tänään tiedotteessa, että kauppa on selkeä osoitus halusta vahvistaa Sanoman tasetta. Kaukonen myös sanoi, että kauppa myös mahdollistaa portfolion jatkokehittämisen.

Sanoman strategiana on keskittyä kuluttajamedian ja oppimisen liiketoimintoihin.

Taloussanomat on osa Sanoma-konsernia.

Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kommentit (5)

Sivut: 1
EdellinenSeuraava

Anonyymi
RSH:n toimitusjohtaja Magnus Reitan sanoi tänään norjalaiselle Dagens Näringsliv -lehdelle, että yhtiö hankki R-kioskit "uskomattoman hyvään hintaan".


Niin, niin. Yara osti GrowHown:n niinikään loistohintaan. Mitäpä me ei myytäisi halvalla norjalaisille?

Sanoman toimitusjohtaja Harri-Pekka Kaukonen sanoi aiemmin tänään tiedotteessa, että kauppa on selkeä osoitus halusta vahvistaa Sanoman tasetta. Kaukonen myös sanoi, että kauppa myös mahdollistaa portfolion jatkokehittämisen.


Toivottavasti Sanoma älyää ostaa myös jotain sellaista, johon liittyy kestävää kilpailuetua ja suojaa? Nyt rahaa näytettäisiin roiskittavan sähköiseen mediaan.
Anonyymi: Konsultti toimarina? 5.3.2012 13:57

Anonyymi
Sanoma romahtaa.
Anonyymi: Romahdus edessä. 5.3.2012 14:28

Anonyymi
Kuka ostaa konkurssi pesän, tulossa sellainen tsunami että alta pois.
Siinnä ottaa joku kunnolla takkiin kun kun ?uron juoni paljastuu.
Anonyymi: ?uro 0 arvoinen. 5.3.2012 14:38

Anonyymi
Sanoma matkalla kohti 8 euroa
Anonyymi: Nimetön 5.3.2012 14:39

Anonyymi
R-kioskiketjua on puffattu myyntikuntoon. Voitosta sulaa osa pois myynnin jälkeen.

Sanomalla on krooninen rahantarve. Velkaa rattaissa 1,3 mrd. Kaikki myyntiin!
Anonyymi: Nimetön 6.3.2012 19:43
Sivut: 1
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Asiakastieto

Yhteistyössä