Kirjaudu ▼
 

K-kaupalla tyytyväisimmät asiakkaat, S-ryhmä yhdessä yli muiden

Lehtikuva
K-kaupalla tyytyväisimmät asiakkaat, S-ryhmä yhdessä yli muiden
Uuden tutkimuksen mukaan K-ruokakaupoilla on tyytyväisimmät asiakkaat. Saksalaisen Lidlin asiakastyytyväisyys on matalin, vaikka ketjun asiakkaat ovatkin kaupalleen uskollisia.
28.11.2011 12:41
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

K-ruokakaupoilla on Suomen tyytyväisimmät asiakkaat. Kauppaketjuittain mitattuna etenkin K-supermarkettien ja K-citymarkettien asiakkaat ovat tyytyväisiä kauppa-asiointiinsa.

Tämä käy ilmi tutkimusyritys EPSI Ratingin Asiakastyytyväisyys 2011 -kyselystä, joka tehtiin Suomessa ja Ruotsissa. Tutkimuksessa mitattiin imagoa, tuote- ja palvelulaatua sekä koettua hinnan ja laadun suhdetta.

Toiseksi tyytyväisimmät asiakkaat löytyvät S-ketjun päivittäistavarakaupoista. Asiakkaat kiittelevät etenkin Prisma-hypermarketteja. S-ketju saa tutkimuksessa kiitosta tehokkaimmasta kanta-asiakasohjelmasta.

02:12Osake
+1.14 %
31.85
+0.36

Tutkituista kauppaketjuista tyytymättömimmät asiakkaat asioivat Lidlissä. Silti halpojen hintojen nimeen vannovan saksalaisketjun asiakkaat ovat kolmanneksi uskollisimpia.

Koko asiakastyytyväisyyttä mitattaessa Suomen Lähikauppa on käytännössä Lidlin tasolla, mutta konsernin kauppojen asiakaspalvelu saa kyselyssä parhaat pisteet. Suomen Lähikaupan kauppaketjuja ovat Siwa, Valintatalo ja Euromarket.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

Tutkimuksessa kysyttiin myös sitä, että tulisiko mietojen viinien myynti sallia ruokakaupoissa. 47,6 prosenttia vastanneista kannatti ajatusta, kun 46,1 prosenttia oli sitä vastaan. 

Tutkimuksen mukaan suomalaiset ovat rahtusen ruotsalaisia tyytyväisempiä päivittäistavarakauppoihinsa.

28.11.2011 12:41
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kommentit (121)

Sivut: 1 2 3 4 5 6 ... 13
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Näin varmaan on,mutta miksi tutkia viinejä.Kirkkaita kauppoihin kaivataan ja selvitystä,koska kalat on pyydetty ja monestiko ne on matkanneet maapallon ympäri.
Anonyymi: Hoikkapoika 28.11.2011 12:50

Anonyymi
Suomalaiset tykkäävät niin kovasti "kartellimaisista" kauppajäteistä.
Anonyymi: kukkaro aina tyhjä 28.11.2011 12:55

Anonyymi
Suomalainen tuulipuku kuvittelee, että mitä kalliimpaa, sitä laadukkaampaa. Siinä Lidlin ongelma.
Anonyymi: Nimetön 28.11.2011 12:58

Anonyymi
todella tyytyväiset ovat tulevaisuudessa s-asiakkaita. ensin s-johdon tulee vain lopettaa jatkuva laajentaminen ja ryhtyä palauttamaan varoja osakkaille alennuksina.
Anonyymi: ssss 28.11.2011 12:59

Anonyymi
Hölmölandian tuulipukukansa iloitsee maksaessaan 30% ylihintaa ruoasta K- ja S - marketeissa.
Anonyymi: Onneksi on L I D L 28.11.2011 13:00

Anonyymi
Olisipa mukava nähdä tutkimus ja kysymysten asettelu vastaajaprofiileineen.

Voidaanko esimerkiksi ns. laatikkokaupan asiakkaiden tyytyväisyyttä tutkia samalla perusteella kuin esimerkiksi toista konseptia käyttävien kauppojen? Epäilen ettei, koska konsepti ja tarjooma poikkeavat toisistaan.

Yhtä kaikki. Poonus aivopesee tehokkaasti kuluttajat ja päättäjät. Mitähän järkeä on ehdollistaa elintarvikkeiden saatavuutta kortin taakse, ihan kuin Neuvostoliitossa jossa puolueen jäsenkirja oli poonuskortti.
Anonyymi: rape 28.11.2011 13:00

Anonyymi
K-kaupan asiakkaat ovat tyytyväisiä kassajonojen lyhennyttyä.
Anonyymi: K ja Kok KäsiKynkäss 28.11.2011 13:05

Anonyymi
En ymmärrä, miten langan pärjäsin ennen eeuuta ja Lidliä.
Anonyymi: elämän ihme 28.11.2011 13:06

Anonyymi
Minun pörssissä Lidl alkaa olla jo ykkönen..laatu parantunut huomattavasti ja kotimaiset tuotteet ketjuista halvimpia. Enkä karta saksalaisiakaan elintarvikkeita enää. Lisäksi valikoima on mukavan erilainen ja eksoottinenkin.
Anonyymi: go lidl go! 28.11.2011 13:17

Anonyymi
alepa on paras

rakastaa asiakasta

lidl huonoin palvelu
Anonyymi: Nimetön 28.11.2011 13:22
Sivut: 1 2 3 4 5 6 ... 13
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti Yöaikaan lähetetyt kommentit päätyvät toimituksen tarkistettavaksi. Kommentit tarkistetaan ja hyväksytään seuraavan päivän aikana. Muina aikoina viestit ovat jälkimoderoinnissa.
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.

Taloussanomat - Uutiset

27.11. Venezuela kääntyy Venäjän puoleen – haluaa "reilun hinnan"
27.11. Ökyasunnon omistaja "tienasi" Lontoossa enemmän kuin pääministeri
27.11. Toyota teki huoltokutsun – turvatyyny voi tappaa
27.11. Europarlamentti haluaa hajottaa Googlen
27.11. Digitoday Aikakauden loppu: uutuus-Lumiassa ei ole Nokia Tunea
27.11. Jämsän Seutu: UPM leikkaa aiottua rajummin
27.11. Sijoituksia Suomelta sivu suun – syynä "poliittinen epävarmuus"
27.11. Draghi EU-rahastosta: En ole lukenut nippelitietoa
27.11. Öljy rajussa alamäessä Opec-päätöksen jälkeen
27.11. Jättiale vai ostoslakko – kumpi houkuttaa enemmän?
27.11. Liki kaikista kaupan broilereista löytyi kampyloa Britanniassa
27.11. Digitoday Lisää herkkuja Jolla Tabletiin – jos nämä rajat ylittyvät
27.11. Sveitsissä halutaan kieltää jouluruoka – ei enää kissaa pöytään?
27.11. Talousvaliokunta puoltaa Fennovoima-hanketta
27.11. Finnairilla on oma painonvartijat
27.11. Moni haluaisi päästöpihin lennon, mutta halvalla
27.11. Pörssi nousee Nokian imussa
27.11. Hyvästi Jacky-makupalat – valmistus siirtyy Ruotsiin
27.11. Nokia saattoi löytää ostajan Chennaille
27.11. Yleislakko pysäytti Kreikan
27.11. EKP:n Draghin viesti Helsingissä: "Euro on peruuttamaton"
27.11. Ixonos varoittaa liikevaihdon jäävän odotetusta
27.11. Opecissa Venezuela ja Ecuador kannattavat öljyleikkauksia
27.11. Halpeneva öljy painaa jo pankkejakin
27.11. Asiakastieto: 50 000 yrityksen luokitukset heikentyneet
27.11. Ekonomisti: Älkää tehkö kullasta arvotonta
27.11. Yli kymmenen litraa viinaa per henki – 120 000 kuollutta
27.11. Digitoday Peli kovenee: Taksikuskit palkkasivat etsivät Uberin kyytiin
27.11. Sanoma voi vähentää enintään yhdeksän
27.11. Yritysten luottamusluvut julki: "Pohjalla ollaan yhä"
Asiakastieto

Yhteistyössä