Kirjaudu ▼
 

Karhu-merkki tallustaa ulkomaille

Kimmo Mäntylä/Lehtikuva
Karhu-merkki tallustaa ulkomaille
Suomalainen urheiluvälinevalmistaja Karhun tuotemerkki päätyy ulkomaiseen omistukseen.
25.6.2008 17:15
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Urheilualan sijoittajaveteraanit Huub Valkenburg ja Jay Duke ovat hankkineet itselleen suomalaisen Karhun tuotemerkin ja oikeudet patentteihin. Tuotemerkkien aiempi omistaja Karhu Sporting Goods Oy ryhtyy valmistamaan Karhu-tuotteita Pohjoismaiden markkinoille.

Huub Valkenburg sanoo, että Karhu-merkin hankinta on hänen unelmiensa täyttymys.

– Karhu on urheilumerkki-ikoni. Rahoitin aikoinaan opiskeluni myymällä Karhu-tuotteita paikallisessa myymälässä.

Omistajakaksikko aikoo ryhtyä myymään Karhu-merkkiä ympäri maailmaa. He aikovat myydä Karhu-tuotteita muiden maailmanmerkkien, kuten Reebokin ja Niken kanssa.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

Valkenburg ja Duke tutustuivat aikoinaan Moskovassa, kun he perustivat kaupunkiin Reebokin tytäryhtiötä.

Karhu on vuonna 1916 Suomessa perustettu tuotemerkki. Karhu valmistaa suksia, jalkineita ja urheilutarvikkeita. Toukokuussa Karhu hankki urheiluvälinevalmistaja Exeliltä sen sauvaliiketoiminnot.

25.6.2008 17:15
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kommentit (10)

Sivut: 1
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Mitäköhän patentteja Karhulla voi olla? Ettei vaan olisi mennyt asiat sekaisin jutussa.
Anonyymi: Nipa 25.6.2008 17:28

Anonyymi
Miksei Karhulla voisi olla patentteja? Esim. maailman ensimmäinen ilmatyynyvaimennettu kenkä oli Karhun.
Anonyymi: Pori 25.6.2008 17:39

Anonyymi
Ainakin suksi/mono/side/sauvapatentteja voisi olla myös.
Anonyymi: tom 25.6.2008 19:13

Anonyymi
Toivottavasti niitä ei nyt aleta valmistaa Kiinan tehtaassa.
Anonyymi: gaijin girl 25.6.2008 20:00

Anonyymi
Karhu kondomit kestää kovemman rytinän.
Anonyymi: Pera. A. Ukko 25.6.2008 20:08

Anonyymi
Huub Valkenburg sanoo, että Karhu-merkin hankinta on hänen unelmiensa täyttymys.

- Karhu on urheilumerkki-ikoni. Rahoitin aikoinaan opiskeluni myymällä Karhu-tuotteita paikallisessa myymälässä.


Liikemies nönnönnöö sanoo, että Suomen valtion hankinta on hänen unelmiensa täyttymys.

- Olin aikoinaan opiskelujen ohella Suomessa kesätöissä.
Anonyymi: Nimetön 25.6.2008 21:25

Anonyymi
Minua on vuosien ajan surettanut tapa, jolla Karhu-brändin on annettu rappeutua. Takanvuosinahan se oli kansallinen ikoni - nykyisin se ei ole enää mitään.

Onko kukaan viime vuosina nähnyt kaupan hyllyillä ainuttakaan Karhu-tuotetta - kysyn vaan.

Laajemmin ottaen suomalaisten tulisi ottaa oppia tapauksesta. Jos meillä on jollakin tuotteella käytännössä markkinat hallussa, ei pidä antaa brändin vain kuolla pystyyn. Tuotemerkkiin ja sen kehittämiseen on joko satsattava tai sitten myytävä kovaan "brändi" hintaan kukoistusvaiheessaan pois.

Kevyet mullat perään.
Anonyymi: Björn 26.6.2008 8:25

Anonyymi
Sääli. Taidolla tuosta olisi saanut hyvän kulutusbrändin. Karhu -merkki on tullut pari kertaa vastaan maailman varsin tyylikkäissä kaupungeissa (Berliini ja Barcelona). Svedut olisivat osanneet tuonkin asian.
Anonyymi: Hurri 26.6.2008 14:12

Anonyymi
Vuodesta 1916 lähtien kehissä. Ollut mukana rakentamassa tätä maata urheilun puolelta läpi sodat, kesät ja talvet. Ollut maailman ja kotimaan huippu-urheilijoiden merkkinä lukemattomia kertoja.

Maksoi amerikan pojille ehkä n.1milj.?. Tätä rahaa ei sitten löytynyt suomesta. Ostaminen olisi ollut kulttuuriteko ja tuottava ratkaisu kun ostohintaan olisi laitettu alkuun 0,5mijl? ja palkattu osaajat.

Tässä olisi ollut esim. täydellinen työmaa huippuyliopistolle, rakentaa maailman urheiluun (mihin voi lliittää nykyään kaiken taiteesta kovaan tieteeseen) suomalainen vahva merkki jolla autenttinen historia.

Mitään Karhu:nlaista ei enää tähän maahan voi syntyä, ja se meni n.miljoonalla maassa missä on tällaisia rahoja ihmisillä. Olisinpa säästänyt viikkorahani.

Surusta miltein sanaton. 25.6. liputuspäiväksi.
Anonyymi: Näinkö meille aina t 26.6.2008 18:45

Anonyymi
Minua on vuosien ajan surettanut tapa, jolla Karhu-brändin on annettu rappeutua. Takanvuosinahan se oli kansallinen ikoni - nykyisin se ei ole enää mitään.

Onko kukaan viime vuosina nähnyt kaupan hyllyillä ainuttakaan Karhu-tuotetta - kysyn vaan.

Laajemmin ottaen suomalaisten tulisi ottaa oppia tapauksesta. Jos meillä on jollakin tuotteella käytännössä markkinat hallussa, ei pidä antaa brändin vain kuolla pystyyn. Tuotemerkkiin ja sen kehittämiseen on joko satsattava tai sitten myytävä kovaan "brändi" hintaan kukoistusvaiheessaan pois.

Kevyet mullat perään.


... Kyllähän Karhuja on näkynyt, itsellänikin kaapissa 2000-luvulla ostetut retrotennarit. Mutta kuten joku sanoikin, olisivat ruotsalaiset nousseet trenditennarimarkkinoille maihin paljon paremmin, suomalaisilta tämä jäi vähän torsoksi, vaikka muutama vuosi sitten lanseerauksen ollessa aktuelli asiasta suomalaisissa lehdissä paljon kirjoitettiinkin
Anonyymi: h 29.6.2008 16:19
Sivut: 1
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.

Taloussanomat - Uutiset

09:41 Tärkeä aurinkopaneelien osa tutkittiin – yli 90 prosenttia reputti
09:15 Yt:t päättyivät: Kesko karsii yli 200 työpaikkaa
08:50 Digitoday Twitter penkoo älypuhelimesi sovellukset
08:14 TS: Jäänmurtajista tehdyssä selvityksessä jääviyspulma
07:53 Digitoday Elisa sai laajan häiriön korjattua
06:02 Kiinteistönvälittäjä: Hienot kuvat ja pintaremontti ajanhukkaa
06:01 Asunnonostajista tuli hankalia – "juristilta kirje saman tien"
26.11. Wal-Mart vähentää johtajia Kiinassa
26.11. Lähteet: Uberista tulossa yhtä arvokas kuin Hertzistä
26.11. Persianlahden maat sopuun öljyntuotannosta, Venäjä ei leikkaa
26.11. Elisan käyttäjien piina kestää myöhään yöhön
26.11. Digitoday Näinkö Facebook näkee kasvomme?
26.11. Ennuste: Rakentaminen kasvaa ensi vuonna Suomessa
26.11. Käyttämättömillä mausteilla on valtava hintalappu
26.11. Entä jos Nokian johtaja "kaapataan"?
26.11. Ilta-Sanomat Elisan nettivian syy selvisi – ongelmat jatkuvat edelleen
26.11. DNA:n roaming-liikenne palautui normaaliksi
26.11. Ikävä asuntouutinen USA:sta: myynti kääntyi laskuun
26.11. Tietoturvafirma Nixun anti ylimerkittiin
26.11. Nyt se varmistui: Skagen myi koko Finnair-pottinsa
26.11. Näin kannabis vaikuttaa asuntokauppaan
26.11. USA:n työllisyystilanteesta saatiin yllättäviä tietoja
26.11. Luokittaja: Venäjä voi vajota taantumaan ensi vuonna
26.11. Talvivaaran suurimman velkojan toimitusjohtaja erosi
26.11. Pankki: Norjalaiset taisivat myydä ison palan Finnairia
26.11. Digitoday "Käyttämällä Facebookia 1.1. alkaen hyväksyt päivittyneet ehtomme" – mikä on toisin?
26.11. Pörssi loivassa nousussa, Finnair laskee
26.11. Merkel on umpikujassa Putinin kanssa
26.11. Perustulosta kenttäkoe? Tarvittaisiin 8000 alle keskituloista
26.11. Uutiskommentti Onko Fennovoiman kotimainen omistus vain 36,63 prosenttia?
Asiakastieto

Yhteistyössä