Kirjaudu ▼
 

Kotipizzan maksu käy kännykällä

Sari Gustafsson/Lehtikuva
Kotipizzan maksu käy kännykällä
Pizzan voi maksaa nykyään myös kännykällä. Kotipizza lanseerasi mobiilipalvelun, jota se on jo testannut Seinäjoella ja Kuopiossa.
3.9.2007 14:36
Johanna Pohjola
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Pizzaketjusta kerrotaan, että palvelu laajenee syksyn aikana muualle Suomeen. Suunnitteilla on myös tilausjärjestelmä internetiin.

Kotipizzan toimitusjohtajan Kari Leppilahden mukaan palvelukokeilu on saanut hyvän vastaanoton sekä asiakkaiden että yrittäjien keskuudessa.

– Asiakaskunnassa oli sitä aina silloin tällöin kyselty. Tulimme siihen tulokseen, että mobiili on se, johon ollaan menossa, Leppilahti sanoo.

Käytännössä kännykkätilaus toimii niin, että asiakas soittaa tiettyyn numeroon. Soitto käy samalla maksusta.

Sen jälkeen kauppias soittaa takaisin asiakkaalle kysyäkseen, minkä pizzan tämä haluaa.

Tulevaisuudessa joka pizzalla on oma numero, Leppilahti povaa. Tarkistussoitto on hänen mukaansa kuitenkin paikallaan, koska asiakas haluaa usein vaihtaa pizzan täytteitä.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

Mobiiilitilaus tuo pizzan hintaan joitakin kymmeniä senttejä lisää, koska operaattori vetää osuutensa välistä. Toisaalta myös perinteinen puhelintilaus maksaa.

Suomessa on tällä hetkellä 230 Kotipizza-myymälää 130 paikkakunnalla. Myymälöitä on myös Pietarissa sekä Kiinan Suzhoussa.

Onko palvelua tarkoitus laajentaa myös sinne?

– Niin pitkälle emme ole miettineet, mutta mikä ettei. Varsinkin Kiina tuntuu olevan hyvinkin innovatiivinen näissä mobiiliasioissa, Leppilahti vastaa.

3.9.2007 14:36
Johanna Pohjola
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kommentit (22)

Sivut: 1 2 3
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Puhelimella ei nykyisin kannata hoitaa mitään.Syy:ketään ei saa kiinni, odotusmelodiat surkeita, puhelin ei toimi, pätkivä singnaali, kallein tapa hoitaa asioita, ärsyttävä kaikella tavoin,

käteisellä kaikki kannatusyhdistys ry
Anonyymi: Käteinen paras tapa 3.9.2007 14:48

Anonyymi
Huoh...Todellista kehitystä olisi ollut, jos maksun olisi voinut laskuttaa suoraan sillä soitolla, millä asiakas on alunperin pizzan tilannutkin

Lisäksi aika optimistinen tuo parinkymmenen sentin tilausmaksu. Eiköhän puhuta euroista laskutuslisää, jos tämä palvelu asikkaille tuodaan. Kätevää, jos tilaa 4 pizzaa niin pitääkin sitten soittaa neljä soittoa, mikäli visio yksi pizza=yksi numero toteutuu ja päälle vielä soitto pizzeriasta takaisin.

Onkohan tämä idea mietitty ihan loppuun asti? Vai onko business ajateltu tehtäväksi niillä, jotka eivät maksa itse omaa puhelinlaskuaan (=lapset ja työnantajan kännyn omaavat)?
Anonyymi: karro 3.9.2007 14:55

Anonyymi
Mikä tässä on uutinen? Tai siis mikä on se tekninen oivallus/toteutus joka tekee asiasta uutisen?
JJ
Anonyymi: JJ 3.9.2007 15:22

Anonyymi
Meille kuulovammaisille joka ei voi soittaa minnekään toivon todellakin tekstiviesti tai netin kautta tilaamismahdollisuus!!Kun ei ole auto/ajokortti ja lähin pizzeria turhan kaukana,polkupyörä ei tule kyseeseen kun on sen lisäksi näkövamma.
Tämä muihinkin palveluihin kuin pelkästään pizza-tilauksena.
Anonyymi: NH 3.9.2007 16:08

Anonyymi
Muuttaisivat Pizzojen laadun ja koon entiselleen, niin tulisi varmaan tilauksiakin enemmän.
Anonyymi: Loota vaan pienenee 3.9.2007 16:37

Anonyymi
verkkosivuilta tilaaminen verkkopankkimaksulla voisi olla oikeastikin kätevää, toisin kuin tämä purkkaviritelmä.
Anonyymi: peete 3.9.2007 16:41

Anonyymi
Kyllä nämä mobiilijutut on oikea villitys nykyään! Paljon helpompaahan se olisi nettisivuilta tilata ja maksaa samantien...nykyään kun se tietokone ja laajakaista melkein joka kodista löytyy. Mikäs siinä jos lisänä tarjotaan tuollaista puhelinmyyntiä, tosin mikä kännykkä-ajatus tuossa nyt on kun kait tuon voi lankapuhelimellakin tilata...ja eipä tässä siis juurikaan uutta ole kuin maksutapa ja lisääntynyt puhelinliikenne molemmissa päissä.
Anonyymi: Homepitsa 3.9.2007 17:21

Anonyymi
Jep, tätä on tähän ehdotettu jo viime vuosituhannella, ei vaan ota tulta, siihen ajateltiin myös kanta-asiakkusjuttuja yms. Tämä puhelinversio tuntuu kyllä alkeelliselta...
Anonyymi: Miksi ei kelpaa ? 3.9.2007 17:24

Anonyymi
no jaaha.
siis onhan tossa selvä hyöty.. minä en nykyään pidä rahaa yhtään enkä omista tavallista luottokorttia, vain elektronin joka ei toimi ulkoisissa kortinlukijoissa.. joita siis jotkut pizzeriat käyttävät kun asiakas haluaa maksaa kotoaan kortilla.

tässä vain puhelimella hoidetaan se maksu, kaikilla ei edes tarvitse olla sitä oikeaa rahaa vaan pizzan voi saada sitten puhelinyhtiön "luotolla" :)

näitä palveluita lisää kyllä mutta toki olisi parasta jos nuo tilaukset voisi hoitaa suoraan verkkopankissa niin että yllätyksiä ei tulisi laskuihin.
Anonyymi: Janne Granström 3.9.2007 19:04

Anonyymi
Seinäjoella on jo monta vuotta voinut maksaa pizzan kännykällä:
www.pizzeriapiikki.fi
Anonyymi: wanhaa juttua 3.9.2007 19:45
Sivut: 1 2 3
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti Yöaikaan lähetetyt kommentit päätyvät toimituksen tarkistettavaksi. Kommentit tarkistetaan ja hyväksytään seuraavan päivän aikana. Muina aikoina viestit ovat jälkimoderoinnissa.
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Asiakastieto

Yhteistyössä