Brittitutkija: Olut on terveysjuoma
Brittiläisen Cambridgen yliopiston professori Jonathan Powell kertoo, että mietojen oluiden kohtuukäytöllä on saatu myönteisiä tuloksia myös kakkostyypin diabetesta sairastavien keskuudessa.
– Alkoholin haittavaikutukset ovat hyvin tunnustettuja kaikkialla maailmassa, ja esimerkiksi Suomessa ne liittyvät noin kymmenesosaan väestöstä. Sen sijaan kohtuukäyttö edistää terveyttä, Powell totesi Olutkäräjillä Helsingissä tiistaina.
Powell ehdottaa kohtuukäytöstä työkalua taistelussa alkoholin suurkulutusta ja haittoja vastaan. Powellin mukaan kohtuullinen annos on naisilla enintään 1–2 ja miehillä 2–3 annosta päivässä.
Professori, tutkija Powell johtaa hivenainetutkimusosastoa MRC-keskuksessa Cambridgessa.



















Kommentit (8)
Ja eihän näitä vaikutuksia millään muulla tavalla saavuteta!