Kirjaudu ▼
 

OP-Pohjola-ryhmän Heiskanen Ylelle: Espanja pyytänee tukea EU:lta

Lehtikuva
OP-Pohjola-ryhmän Heiskanen Ylelle: Espanja pyytänee tukea EU:lta
Osuuspankin pääekonomisti sanoo Ylen haastattelussa pitävänsä Espanjan mahdollista turvautumista kansainväliseen rahoitusapuun perusteltuna ja odotettuna.
2.5.2012 12:24
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Osuuspankin pääekonomisti Reijo Heiskanen sanoi Ylen Ykkösaamussa uskovansa, että Espanja pyytää Euroopan unionilta tukea talousvaikeuksiinsa.

– En hätkähtäisi sitä, pitäisin sitä täysin perusteltuna, ymmärrettävänä ja jopa odotettuna, Heiskanen sanoi Ylelle.

Espanjan hallitus kertoi viime viikolla, että maan työttömyysprosentti on jo 24,4. Työttömien määrä lisääntyi viime vuonna puolella miljoonalla ihmisellä 5,27 miljoonaan.

Heiskasen mukaan Espanjassa on varattu rahoja ongelmaluottojen alaskirjauksiin, mutta tarvittavan summan suuruus voi yllättää.

– Toki jos paljastuu, että suuruusluokka on sata miljardia, silloin tarvitaan lisää rahaa, hän sanoi.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

Heiskasen mukaan Espanja on nähnyt omin voimin suurta vaivaa ongelmiensa hallitsemiseksi.

– Espanja on tehnyt merkittävää työtä sekä rakenteellisella puolella että muutenkin tilanteen korjaamiseksi, hän sanoi.

2.5.2012 12:24
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)
Ihmiset Reijo Heiskanen
Lisää Aiheesta

Kommentit (59)


Anonyymi
Oliko se tää Espanja, johon Nalle uhkasi muuttaa?
Anonyymi: siellä voidaan hyvin 2.5.2012 12:58

Anonyymi
Valehdelkaa ja manipuloikaa lisää tunarit, se velka jota teillä on ei sitä edes pystytä laskemaan arvon hiekkakala.
CFTC kikkailua koko eu / usa / britania / japani.
Anonyymi: CFTC = Luotu peittäm 2.5.2012 12:58

Anonyymi
olisikohan 30% työttömyys jo sellainen luku mikä laukaisee Espanjassa täyden sodan ja vallankaappauksen, missä menee sietokyvyn rajat ihmisillä?



Toivottavasti ! En kyllä uskalla itse olla ihan näin optimistinen vaikka olisihan se kyllä hienoa jos vihdoinkin oikeudenmukaisuus toteutuisi ja väärinäänestäneet saisivat ansaitun rangaistuksen.
Anonyymi: Nimetön 2.5.2012 12:59

Anonyymi
Mitä joku heiskanen voi tietää Euroopan taloustilanteesta? Eihän pankkikaan tiedä edes sitä, miten yksittäisellä kotitaloudella menee.
Anonyymi: puhdas arvaus 2.5.2012 13:03

Anonyymi
Mikähän valuutta kestäis parhaiten tulevan ? Jos muuttas vaikka Kanadaan... tai etelä afrikkaan.
Anonyymi: jeps 2.5.2012 13:09

Anonyymi
tulin just andalusiasta ja vaikea uskoa tuota että
siellä olisi katstrofi menossa.
työttömyys on korkea mutta ihmisten asenne on vallan
toista kuin täällä vinkulandiassa
Anonyymi: Nimetön 2.5.2012 13:10

Anonyymi
DODII! Siitä se taas lähtee, suomipoika ja -tyttö voi alkaa kaivelemaan lompakkoaan. Luojan kiitos nämä ei näy kansanedustajien ja virkamiesten hulppeissa tuloissa eikä etuisuuksissa!

Alkakaahan säästää suomalaiset, espanja tarvitsee rahojanne! Valtio kerää ne pian teiltä...
Anonyymi: Poliitikko 2.5.2012 13:16

Anonyymi
http:/www.cftc.com
Käykää lukemassa!
Anonyymi: CFTC = Luotu peittäm 2.5.2012 13:18

Anonyymi
tulin just andalusiasta ja vaikea uskoa tuota että
siellä olisi katstrofi menossa.
työttömyys on korkea mutta ihmisten asenne on vallan
toista kuin täällä vinkulandiassa




Tässä se fabianismia näkyy kun ei edes ymmärrä mistä on kyse.
Anonyymi: 1970 luvun ihmeet al 2.5.2012 13:19

Anonyymi
"- Espanja on tehnyt merkittävää työtä sekä rakenteellisella..."

Ziisus mitä schaibaa! Muistakko Saldagon!? Hymyssä suin kielsi kaikki ongelmat!!!

Plus: Bolivia kansallisti energiaa, joten pientä alaskirjausta olisi hispaanien taseeseen tulossa
Anonyymi: kaimaani 2.5.2012 13:19
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti Yöaikaan lähetetyt kommentit päätyvät toimituksen tarkistettavaksi. Kommentit tarkistetaan ja hyväksytään seuraavan päivän aikana. Muina aikoina viestit ovat jälkimoderoinnissa.
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.

Taloussanomat - Uutiset

27.11. Venezuela kääntyy Venäjän puoleen – haluaa "reilun hinnan"
27.11. Ökyasunnon omistaja "tienasi" Lontoossa enemmän kuin pääministeri
27.11. Toyota teki huoltokutsun – turvatyyny voi tappaa
27.11. Europarlamentti haluaa hajottaa Googlen
27.11. Digitoday Aikakauden loppu: uutuus-Lumiassa ei ole Nokia Tunea
27.11. Jämsän Seutu: UPM leikkaa aiottua rajummin
27.11. Sijoituksia Suomelta sivu suun – syynä "poliittinen epävarmuus"
27.11. Draghi EU-rahastosta: En ole lukenut nippelitietoa
27.11. Öljy rajussa alamäessä Opec-päätöksen jälkeen
27.11. Jättiale vai ostoslakko – kumpi houkuttaa enemmän?
27.11. Liki kaikista kaupan broilereista löytyi kampyloa Britanniassa
27.11. Digitoday Lisää herkkuja Jolla Tabletiin – jos nämä rajat ylittyvät
27.11. Sveitsissä halutaan kieltää jouluruoka – ei enää kissaa pöytään?
27.11. Talousvaliokunta puoltaa Fennovoima-hanketta
27.11. Finnairilla on oma painonvartijat
27.11. Moni haluaisi päästöpihin lennon, mutta halvalla
27.11. Pörssi nousee Nokian imussa
27.11. Hyvästi Jacky-makupalat – valmistus siirtyy Ruotsiin
27.11. Nokia saattoi löytää ostajan Chennaille
27.11. Yleislakko pysäytti Kreikan
27.11. EKP:n Draghin viesti Helsingissä: "Euro on peruuttamaton"