Kirjaudu ▼
 

Liikanen varoittaa päättäjiä lipsumisesta

Lehtikuva
Liikanen varoittaa päättäjiä lipsumisesta
Suomen Pankin pääjohtaja Erkki Liikanen varoittaa poliittisia päättäjiä lipsumasta kriisin taltuttamisessa. Liikasen mukaan se olisi vaarallista hauraassa taloustilanteessa.
15.3.2012 11:38
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Suomen Pankin pääjohtajan Erkki Liikasen mukaan viime joulukuun talouspoliittiset päätökset olivat välttämättömiä velkakriisin aiheuttaman negatiivisen kierteen katkaisemiseksi. Liikasen mukaan kehitys riippuu vastaisuudessakin yhtä paljon poliittista päätöksistä ja niiden toimeenpanosta kuin taloudellisista riippuvuuksista.

– Lipsuminen poliittisten päätösten toimeenpanossa hauraassa talous- ja markkinatilanteessa olisi vaarallista ja tulisi kalliiksi, Liikanen varoittaa pankin lehdistötiedotteessa.

Liikasen mukaan Euroopan keskuspankin kolmen vuoden lainaoperaatiolla on ollut markkinakehitykseen käänteentekevä vaikutus. Pitkät ja runsaat rahoitusoperaatiot ovat rauhoittaneet markkinoiden pahimpia pelkoja.

Velkakriisin lopulliseen taltuttamiseen keskuspankkitoimet eivät kuitenkaan riitä, vaan Liikasen mukaan vaaditaan sekä onnistumista finanssi- ja rakennepolitiikassa että hallittua ja oikea-aikaista irtautumista tilapäisistä keskuspankkitoimista.

∇ Mainos ∇
15.3.2012 11:38
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kommentit (68)

Sivut: 1 2 3 4 5 6 ... 7
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Liikanen: Suomen asuntomarkkinoilla keinotellaan

http://www.taloussanomat.fi/asuminen/2010/08/06/liikanen-suomen-asuntomarkkinoilla-keinotellaan/201010856/310
Anonyymi: Jeppe 15.3.2012 11:44

Anonyymi
Kaikki varmaan muistavat kuinka tämän herran edellinen velka rahoilla eläminen päättyi.
Mutta sillä itsellään on niin suuri pää ettei se sitä tietoa sieltä löydä vaan eksyy entistä enemmän
Anonyymi: Koko Velka Pää 15.3.2012 11:48

Anonyymi
Erkki oli 90-luvun laman arkkitehdistä."Pitkät ja runsaat rahoitusoperaatiot ovat rauhoittaneet markkinoiden pahimpia pelkoja".Vai niin että Kreikkaan kylvetyt rahat ovat muka tuottaneet tulosta.Melkoinen höpisijä tämä Erkki.
Anonyymi: Nimetön 15.3.2012 11:49

Anonyymi
Kansallinen hätätila! Nyt tarvitaan talvisodan henkeä, että pystymme maksamaan kansainvälisille pankkiireille Etelä-Euroopan velkoja.
Anonyymi: Tiedotustoimisto Lii 15.3.2012 11:51

Anonyymi
Nyt TOIMITUS jmlauta!

Mikä olikaan Erkki Liikasen merkitys Suomen lamassa 90 luvulla?

Ettei vaan olisi tämä sama niljake joka aiheutti koko roskan!?
Anonyymi: Nimetön 15.3.2012 11:51

Anonyymi
Minä en ole henkilökohtaisesti millään mittarilla syy oman kuntani,Suomen saati EU:n talous ym muihin ongelmiin. Mutta juuri meitähän normaali kansalaisia syytetään ja ellei,niin ainakin maksumieheksi kelvataan,että tämä laho,sairas nykyjärjestelmä yhä edellen saisi jatkua ja jatkua.....talouskasvaa ja kasvaa.... STOP!!!! nyt ja ei kun kunnon lama kehiin,se jos mikä tekisi todella hyvää.Se parantaa ja puhdistaa ei nämä tuhannet tuki miljardit muuta kuin pitkittää ja pahentaa tulossa odottavaa rysähdystä!!!!
Anonyymi: Anti mennä alamäkeen 15.3.2012 11:53

Anonyymi
Hyvä Erkki, sillä tavalla, keep on going!!
Anonyymi: Nimetön 15.3.2012 11:53

Anonyymi
Liikasen lausunnot voi jättää täysin huomiotta. Tämä savolainen on päässyt tuohon tyhjäntoimittajan virkaansa vain sossuveljiensä ja -sisartensa avulla.
Anonyymi: Ei kannata välittää 15.3.2012 11:54

Anonyymi
Liikanen on kyllä nero. Toivoisi joskus edes tuurilla jonkun ennustuksen osuvan oikeaan ...
Anonyymi: Nimetön 15.3.2012 11:55

Anonyymi
Palkkiovirkahuseeraja- -90 laman pääarkkitehtejä.

Siirtänyt Suomen pankin taseeseen kammottavan vajauksen EKP rahoituksella, target suhmuroinneilla.

Valtakunnanoikeuteen ja erotettava välittömästi!
Anonyymi: TUHON ENKELI-Suomen 15.3.2012 11:57
Sivut: 1 2 3 4 5 6 ... 7
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.

Taloussanomat - Uutiset

21:32 EU-ehdotus Itämerelle: Vähemmän turskaa, enemmän kampelaa
20:46 Näin monta puuta maailmassa on – luku yllätti
20:29 Tänä vuonna romahti – Venäjä ja Kiina eivät yllä tavoitteeseen
20:09 Digitoday Jenkit Nokian karttakaupasta: Antaa mennä!
19:47 Spekulointi natsijunan lastilla kiihtyy – "Tämä on sepite"
19:30 Ilta-Sanomat Hallitukselta ylimääräinen 30 miljoonan euron lisäbudjetti
19:11 "Terveydenhuoltoala oli liian pitkään hyvä bisnes"
18:08 Soinin "kryptiset" puheet hämmensivät jenkkitoimittajan
17:38 Syriza johtaa yhä kyselyitä Kreikassa
17:29 Suomeen tulossa uusia pankkeja – asuntolainaa halvalla
17:07 Digitoday Huawei kopioi Nokian tunnuksen? "Liimaa ja leikkaa"
16:45 Elämme vuotta 2015: Polio palasi Eurooppaan
16:35 Verottaja möhli: 11 500:aa verotettiin virheellisesti
16:10 Suomalaisfirman yrityskauppa joutui EU:n suurennuslasin alle
16:01 Digitoday Microsoft: Emme tuoneet vanhoihin Windowseihin vakoilua
15:42 Cityvarasto listautui Privanetiin
15:40 Uudet autot kolaritestissä – näin ne pärjäsivät
15:20 Suurpankki julkisti suosikkinsa – joukossa yksi osake Suomesta
15:06 Venäjä ja Kiina puuhaavat laajarunkoista matkustajakonetta
14:52 Winterkorn saamassa jatkokauden Volkswagenin johdossa
14:17 Ruotsi porskuttaa – ihmiset vaurastuvat
14:17 Helsingin pörssi heiluu noususta laskuun ja takaisin
14:10 Täällä maksettiin parhaat S-bonukset