Kirjaudu ▼
 

Hermot käryävät Elisan puhelinpalvelun takia

Antti Aimo-Koivisto/Lehtikuva
Hermot käryävät Elisan puhelinpalvelun takia
Haloo, miksi kukaan ei vastaa!
Laajakaista tökkii, mutta myös Elisan puhelinpalvelu hidastelee. Elisa vierittää syytä asiakkaiden niskaan. Yhtiön mielestä suurin osa soitoista on turhia.
STT
13.1.2008 10:04
77

Elisan puhelinpalvelu toimii selvästi huonommin kuin muilla operaattoreilla, käy ilmi viestintäviraston operaattoreilta keräämistä tiedoista.

Tilaston murheellisinta luettavaa on kohta, joka kertoo Elisan puhelinpalvelun vastausaikojen olevan aivan toisella hehtaariluvulla kuin kilpailijoiden.

15:19Osake
+0.30 %
20.08
+0.06

Elisa pystyy vastaamaan alle kahdessakymmenessä sekunnissa puheluun vain joka 20:nnen kerran. Toiseksi hitaimmat vastaajat TeliaSonera ja Saunalahti pystyvät alle 20 sekunnin vastausaikaan sentään joka neljännen tai joka viidennen puhelun osalta.

Pienimmät operaattorit vastaavat liki jokaiseen puheluun heti.

– Suurin osa soittajista soittaa turhaan. Moni asia selviäisi pelkästään sillä, että lasku luettaisiin huolella. Ihmiset eivät tietenkään itse koe soittavansa tarpeettomasti, mutta näin se menee, sanoo Elisan tuore palvelujohtaja Pasi Vanninen.

Yhtiön puhelinpalvelu on ollut pahasti tukossa pitkään, sillä uuden laskutusjärjestelmän käyttöönotto on kestänyt kohta kymmenen kuukautta.

Vanninen ei halua spekuloida sillä, mitkä asiat Elisan laskutusjärjestelmän muutoksessa menivät pieleen.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

– En mielelläni lähde mestaroimaan tilannetta julkisen sanan kanssa, mutta voin vakuuttaa, että asiaa on käyty läpi yhtiön sisällä. Eihän tätä näin suunniteltu. Muutoksen aiheuttama yhteydenottojen määrä yllätti meidät.

Sen verran Vanninen sentään kertoo, että Elisan sisäiset toimintatavat joutuvat kriittisen arvioinnin kohteeksi. Työsarkaa riittää järjestelmän hiomisessa, sillä päivittäin yhtiön asiakaspalveluun tulee kymmeniä tuhansia yhteydenottoja.

Elisa yrittää siirtää merkittävän osan asiakaspalvelustaan internetiin. Muutoksen valmistelu on käynnissä, ja ensimmäiset laskutuksen laajennetut verkkosivut avautuvat kevään kuluessa.

Vanninen uskoo, että verkkoasioinnin lisääminen on välttämätöntä.

– Se on ylivoimaisesti tehokkain tapa purkaa asiakaspalvelun jonoja. Nettiin voidaan siirtää suuri joukko asiakaspalvelun perusasioita, jolloin monimutkaisten kysymysten ratkomiseen puhelimitse jää paremmin aikaa.

Yritykset Elisa
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy

Kommentit (77)


Anonyymi
Itsellä ei Elisaa ole mutta ystäväni joutui kokemaan sikamaista kohtelua tämän firman suunnalta. Laajakaista luvattiin aluksi max. 3 vkossa...kun sen ajan jälkeen soitettiin ja kyseltiin liittymän aukeamisajankohtaa, asiakaspalvelussa ei näkynyt asiasta mitään!!! Kaikenkaikkiaan taisi mennä tuosta vielä kuukausi ennenkuin oli netti toiminnassa. Ja kun sama ihminen sitten aikanaan muutti niin liittymän siirto kesti viikkoja. Uskomaton firma, en varmasti mene koskaan asiakkaaksi!!!!!
Sivusta seurannut. 14.1.2008 17:43

Anonyymi
Kyllästyin todellakin Elisan asiakaspalvelu puhelimeen viime vuoden puolella, koska jouduin roikkumaan jonossa 70 min... eli törkeän kauan yhden asian takia!!! Tuntuu että Elisalla on vain tarkoitus saada asiakkaansa huonolle tuulelle!!! Ja luvattu jo vuosi sitten saada korjauksia asiaan!!! Mutta mitään ei ole tapahtunut!!! Nykyisen operaattorini kanssa näitä vaikeuksia ei ole ollut!!! Ja Elisa yritti vielä laskuttaa laajakaista liittymästään, vaikka jo toisen operaattorin kanssa olimme olleet asiakassuhteessa 2 kk!! Eli aika härskiä toimintaa Elisalla on!! Lupaavat aina saada parannuksia, mutta sitä päivää odotan että Elisa tulee kaatumaan omaan saamattomuuteensa!!
Mr Hard 14.1.2008 20:14

Anonyymi
Onneksi en ole ottanut yhtiön palveluita täyttöön, 90-luvulla testasin Radiolinjaa ja sekin oli muutaman kuukauden mittainen asiakkkuun. Surullisena saa lukea ja kuulla näistä ongelmista. Nykyiset yhteydet ovat olleet yli 10 vuotta Teleltä/Soneralta, mitään ongelmia ei ole ollut vuosien aikana! Kaikki toimii.
Tele/Sonera vuodesta 14.1.2008 22:14

Anonyymi
ELISAAn vaadittava viipymäyttä Erityistilintarkastus. Sitä haetaan jo konkurssiin Helsingin käräjäoikeudessa.
POLIISI 16.1.2008 20:05

Anonyymi
Elisa laskutti liittymän kuukausimaksuja maalis - heinäkuulta 2007. Liittymä oli tosin lopetettu vuoden 2003 alussa. Elisan aspa väitti ensin että liittymä on auki, pyysin soittamaan numeroon, ja aspakin totesi että eipä ole numero käytössä. Ei ole kuulemma ennen tällaista Elisassa tämmöistä sotkua tapahtunut..... Kehtaavat vielä puhua tällaista skeidaa.
NeverElisa 16.1.2008 20:48

Anonyymi
Mitäpä turhia kärsimään, ekasta töpistä kuluttajavalituslautakuntaan kirjelmä. Siellä on oma kohtansa mitä vaatii: siihen että vaatii toimitusjohtajaa henkilökohtaisesti hoitamaan asian käsittelyn ja ettei tälläista vastaisuudessa tapahdu. Josk joku "muu kyklooppi markkinoinnista / palvelusta" allekirjoittaa vastineen niin ei suostu sovintoon. Tämä näin on kun on varma asiastaan. Käräjille menovaiheessa tapahtuu sitten jotain hämmästyttävää. Suosittelen.
Kokeiltu on 16.1.2008 22:51

Anonyymi
Itselläni on Elisan määräaikainen sopimus, on tullut jo useampi lasku joka on merkattu olevan myöhässä kun ei ole saanut niitä alkuperäisiäkään laskuja. Soitin asiasta Elisalle, kävin liikkeessä ja mitä vielä, uhkaavat ulosotolla ja maksuhäiriömerkinnöillä mikäli en maksa näiden laskujen korkoja. Lisäksi laskut ovat huimia, jopa 180e kuukaudelta jolloin en edes puhunut/lähettänyt viestejä kuin harvakseltaan (eli en olisi saanut edes pakettiin kuuluneita minuutteja, viestimääriä täyteen.)

Se mikä tässä mietityttää on se, että voiko Elisa väittää että olen yhä heidän asiakas jos en uusi sopimusta vanhan päätyttyä? (Mitä en todellakaan ole uusimassa, odotan innolla että tämä nykyinen päättyy.)
Elisan huijaama. 17.1.2008 4:27

Anonyymi
On ehkä ihan hyvä ettet saanut sitä huippupalkkaista työtä, koska se olisi ollut todennäköisesti myös melko vastuullinen ja itsenäinen toimi(yleensä huippupalkkaiset työt ovat sellaisia).
Kertoessasi miten elämäsi tilaisuus valui käsistäsi 20¬ virheellistä puhelinlaskua setviessä kerrot samalla kyvystäsi priorisoida asioita, em. kyky on yksi työntekijän tärkeimpiä ominaisuuksia - etenkin vastuullisissa tehtävissä toimivilla.
Uskomaton yhtälö; vastakkain 20¬ virheellisen puhelinlaskun selvittely ja huippupalkkainen työ - elämän tilaisuus, kumman valitsen????

Itse olisin kyllä odottanut tämän elämän tilaisuuden ratkeamista vaikka en kyllä voi ymmärtää mitä tekemistä em. asioilla oli keskenänsä, ellet sitten hakenut Elisalle töihin.
Mää olen kauhian häm 17.1.2008 10:16

Anonyymi
Siispä kannattaa vastedes ostaa Prepaidit R-kioskilta tms.
Saapi tuotteen heti vanttuuseen maksun yhteydessä.
Netti ei ole aina he 17.1.2008 12:24

Anonyymi
Kylläpäs Elisan laskutus toimii, miehelle lävähti yli 400euron lasku, liittymäänsä käyttää tosi harvoin kun emme asu enää edes Suomessa.
Ällistynyt :S 26.1.2008 9:38
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Asiakastieto

Yhteistyössä