Kirjaudu ▼
 

Suomalaisyritykset opettelevat sosiaalisen median käyttöä – Finnair ja Nokia pisimmällä

Suomalaisyritykset opettelevat sosiaalisen median käyttöä – Finnair ja Nokia pisimmällä
Konsulttiyhtiö Capgeminin tutkimuksen mukaan suomalaisyritykset ovat aktiivisesti mukana sosiaalisessa mediassa. Osaaminen on kuitenkin vielä vajavaista, eikä yritysten sosiaalisen median osallistumista koordinoida riittävästi, tutkimuksesta käy ilmi.
24.4.2012 19:43
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Jopa 96 prosenttia suomalaisyrityksistä on mukana sosiaalisessa mediassa. Toiminta on kuitenkin lapsenkengissä, kun toimintaa ei suunnitella kunnolla, käy ilmi konsulttiyhtiö Capgeminin tuoreesta tutkimuksesta.

Capgemini kartoitti, miten suurimmat suomalaisyritykset ovat mukana sosiaalisessa mediassa sekä miten ne hyödyntävät sitä markkinoinnissa, myynnissä, viestinnässä, asiakaspalvelussa, rekrytoinnissa ja tutkimustiedon jakamisessa. Tutkimuksen piiriin kuuluivat neljä sosiaalisen median kanavaa: yhteisösivusto Facebook, verkostoitumissivusto LinkedIn, mikroblogipalvelu Twitter ja videosivusto YouTube.

Konsulttiyhtiön mukaan läsnäoloa eri kanavissa ei koordinoida. Yritysten eri osastot saattavat perustaa eri tilejä, jolloin yritys näkyy sosiaalisessa mediassa sekavasti.

Capgemini Finland Oy Finnair Oyj KONE Oyj Nokia Oyj Nordea Bank AB (publ), Suomen sivuliike TeliaSonera Finland Oyj
Taloustiedot
Y-tunnus 1628142-5
Kotipaikka Espoo
Yhtiömuoto OY
TOL-luokka
Ohjelmistojen suunnittelu ja valmistus
Kaikki yrityksen taloustiedot

Tutkimuksen mukaan parhaiten sosiaalisen median käytössä ansioituu Nokia, joka hyödyntää sitä kaikilla tutkimuksen tarkastelemilla osa-alueilla. Muita viiden parhaan joukkoon yltäneitä yrityksiä ovat Finnair, Nordea, TeliaSonera ja Kone.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

Toimialoista tutkimuksessa parhaiten sijoittui televiestintä-, media- ja viihdeala. Eri sosiaalisen median kanavista yritykset olivat aktiivisimpia Facebookissa.

Tutkimusta varten tutkittiin 49 suuren suomalaisyritysten läsnäoloa maaliskuussa 2012.

24.4.2012 19:43
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kommentit (20)

Sivut:1 2
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Finnair ja Nokia, melkoiset suunnannäyttäjät tosiaan.
Anonyymi: cddc 24.4.2012 21:05

Anonyymi
Puhelin, sähköposti ja kasvokkain tapaaminen riittävät tiedonvaihtoon ja kaupankäyntiin.

Facebook on kuin markkinatori, keskinäisen kehumisen kerho tai sosiaalisten strippareiden hurmoshetki.
Anonyymi: Työajan tuhlausta ko 24.4.2012 21:19

Anonyymi
Finnair ja Nokia, melkoiset suunnannäyttäjät tosiaan.


Maan tavalla poistetaan kirjoitukset.
Anonyymi: Malageuna 24.4.2012 21:30

Anonyymi
video.cnbc.com/gallery/?video=3000085999&play=1

Katsokaa loppuun, iPhonen käyttäjiä pöytä täynnä..=)
Anonyymi: Nimetön 24.4.2012 22:06

Anonyymi
Suomalainen---kuka hän on -- Soini perus suomalainen-- kuka on suomalainen, apinat kokoomuksessa minä olen saksalainen- suomalainen-- kuka on suomalainen? Ei ole on vain nolla ja Nokia.
Mikä on suomi?
Anonyymi: Nimetön 25.4.2012 1:15

Anonyymi
kyllä yrityksen tehtävä on tuottaa palveluita ja tuotteita joita myydään asiakkaille
nassukirjassa roikkuniset ei ole businesta vaan jonnin joutavaa p.skaa
mitä sitten tulee esimerkkeihin finnair ja nokia...no jokainen voi miettiä missä mennään
Anonyymi: jusperi 25.4.2012 6:47

Anonyymi
Oikeissa sosiaalisissa medioissa keskustellaan asiallisesti ja väitetään tietoa. Ei mielipiteitä, kuten täällä.
Anonyymi: genius 25.4.2012 7:38

Anonyymi
Eipä ole kukaan vielä osannut konkreettisesti kertoa miten se edistäisi yhtään mitenkään puulaakin menestystä business to business maailmassa.


Edistäähnä se Facebookin (ja Googlen ja...) bisnestä, saavat ilmaiseksi ison kasan ajantasaista tietoa.
Anonyymi: Luettelohuijaukset o 25.4.2012 8:33

Anonyymi
Oikeissa sosiaalisissa medioissa keskustellaan asiallisesti ja väitetään tietoa. Ei mielipiteitä, kuten täällä.


Olen eri mieltä.

Asiallisesti: Ei sosiaalisuus tee mediasta vakavampaa. Kahvipöytäkeskusteluissa ja kerrostalokäytävän ilmoitustaulun lappusissa on aina ollut koominen puolensa, tahallinen tai tahaton.
Anonyymi: Pahinta viihdettä 25.4.2012 8:43

Anonyymi
Sosiaalinen media toimii varmasti hyvin viestinnän tukena, jos oma pesä on puhdas.
Näyttä kuitenkin pahalta yrityksen toiminta ja viestintä eivät kohtaa.

Suosittelisin molemmille yrityksille paluuta kekkosen aikaan, mitä viestintään tulee.
Anonyymi: varapiiripäällikkö 25.4.2012 9:04
Sivut:1 2
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.

Taloussanomat - Uutiset

16:57 Uupuiko Venäjä halpaan öljyyn? "Tuotanto voi laskea"
16:55 Työnhakija, kohta firma välittää työsi valtion sijaan
16:13 Myynti -7,4 % – venäläiset vastaavat suurta suomalaiskaupunkia
16:01 Kauppa Turvatiimillä keskeytettiin – osake poistuu pörssistä
15:59 Kiinan verkkojätti Alibaba ryhtyy viinikauppiaaksi
15:36 Digitoday Salaisia kuvia puhelimessa? Tämä kuvapiilo ei olekaan ihan niin turvallinen
15:30 Kalafirma väistää Putinin kiellot, osake +100 %
14:52 It-viikko Lennokki aiheutti vaaratilanteen poliisin helikopterille
14:28 Kiina painaa taas pörssejä
14:15 Atria leikkaa – 25:ltä voivat loppua työt
14:08 Jan Vapaavuori aloitti Euroopan investointipankissa
14:02 Rajansa pikkupräntilläkin: "Jos saa silmät tihrussa katsoa, se on selvä peli"
13:28 Digitoday Varo tätä temppua: Turvapäivitykset pelaavat konnien pussiin
13:12 Työeläkevarat vähenivät ensi kertaa neljään vuoteen
13:02 Työttömyydestä hyvä luku – Suomi murheenkryyni
12:34 Nyt irtosi sokka, dieselin hintaan hirmupudotus
12:29 USA kyllästyi vakoiluun – tulossa uusia pakotteita?
11:54 Zalando harhautti asiakkaita – luvut vääriä
11:10 Digitoday Näin teet vanhasta pesukoneesta älylaitteen
10:33 Suomen eurojäsenyys kuohuttaa – "Euro on täysin väärä valinta"
10:04 Suominen laajentaa investointiohjelmaa
09:36 Nyt tarkkana: Rikesakkoihin tuli tänään raju korotus
09:05 Obama ilmastonmuutoksesta: Vuosisadan suurin haaste
08:54 Digitoday 10 päivää vastausaikaa: Myös Intia vaatii Googlelta vastauksia monopolisyytöksiin
08:17 Sailas HS:ssä: Emu on epäonnistunut
08:11 Nyt tuli huono luku Kiinasta
06:08 Digitoday Testissä huippuläppäri EliteBook Folio 1020 - nyt HP saa kaiken anteeksi
06:06 Uutiskommentti Liikasen poliittiset näkemykset jäävät yhä arvoitukseksi
06:05 Kirjat Erkki Liikasen hermoromahdus: Selkäänpuukotus johti kyyneliin
06:01 Tässä ovat kovimmat ja lauhkeimmat lakkoilijat
Asiakastieto

Yhteistyössä