Kirjaudu ▼
 

Suomalaisyritykset opettelevat sosiaalisen median käyttöä – Finnair ja Nokia pisimmällä

Suomalaisyritykset opettelevat sosiaalisen median käyttöä – Finnair ja Nokia pisimmällä
Konsulttiyhtiö Capgeminin tutkimuksen mukaan suomalaisyritykset ovat aktiivisesti mukana sosiaalisessa mediassa. Osaaminen on kuitenkin vielä vajavaista, eikä yritysten sosiaalisen median osallistumista koordinoida riittävästi, tutkimuksesta käy ilmi.
24.4.2012 19:43
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Jopa 96 prosenttia suomalaisyrityksistä on mukana sosiaalisessa mediassa. Toiminta on kuitenkin lapsenkengissä, kun toimintaa ei suunnitella kunnolla, käy ilmi konsulttiyhtiö Capgeminin tuoreesta tutkimuksesta.

Capgemini kartoitti, miten suurimmat suomalaisyritykset ovat mukana sosiaalisessa mediassa sekä miten ne hyödyntävät sitä markkinoinnissa, myynnissä, viestinnässä, asiakaspalvelussa, rekrytoinnissa ja tutkimustiedon jakamisessa. Tutkimuksen piiriin kuuluivat neljä sosiaalisen median kanavaa: yhteisösivusto Facebook, verkostoitumissivusto LinkedIn, mikroblogipalvelu Twitter ja videosivusto YouTube.

Konsulttiyhtiön mukaan läsnäoloa eri kanavissa ei koordinoida. Yritysten eri osastot saattavat perustaa eri tilejä, jolloin yritys näkyy sosiaalisessa mediassa sekavasti.

Capgemini Finland Oy Finnair Oyj KONE Oyj Nokia Oyj Nordea Bank AB (publ), Suomen sivuliike TeliaSonera Finland Oyj
Taloustiedot
Y-tunnus 1628142-5
Kotipaikka Espoo
Yhtiömuoto OY
TOL-luokka
Ohjelmistojen suunnittelu ja valmistus
Kaikki yrityksen taloustiedot

Tutkimuksen mukaan parhaiten sosiaalisen median käytössä ansioituu Nokia, joka hyödyntää sitä kaikilla tutkimuksen tarkastelemilla osa-alueilla. Muita viiden parhaan joukkoon yltäneitä yrityksiä ovat Finnair, Nordea, TeliaSonera ja Kone.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

Toimialoista tutkimuksessa parhaiten sijoittui televiestintä-, media- ja viihdeala. Eri sosiaalisen median kanavista yritykset olivat aktiivisimpia Facebookissa.

Tutkimusta varten tutkittiin 49 suuren suomalaisyritysten läsnäoloa maaliskuussa 2012.

24.4.2012 19:43
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kommentit (20)

Sivut:1 2
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Finnair ja Nokia, melkoiset suunnannäyttäjät tosiaan.
Anonyymi: cddc 24.4.2012 21:05

Anonyymi
Puhelin, sähköposti ja kasvokkain tapaaminen riittävät tiedonvaihtoon ja kaupankäyntiin.

Facebook on kuin markkinatori, keskinäisen kehumisen kerho tai sosiaalisten strippareiden hurmoshetki.
Anonyymi: Työajan tuhlausta ko 24.4.2012 21:19

Anonyymi
Finnair ja Nokia, melkoiset suunnannäyttäjät tosiaan.


Maan tavalla poistetaan kirjoitukset.
Anonyymi: Malageuna 24.4.2012 21:30

Anonyymi
video.cnbc.com/gallery/?video=3000085999&play=1

Katsokaa loppuun, iPhonen käyttäjiä pöytä täynnä..=)
Anonyymi: Nimetön 24.4.2012 22:06

Anonyymi
Suomalainen---kuka hän on -- Soini perus suomalainen-- kuka on suomalainen, apinat kokoomuksessa minä olen saksalainen- suomalainen-- kuka on suomalainen? Ei ole on vain nolla ja Nokia.
Mikä on suomi?
Anonyymi: Nimetön 25.4.2012 1:15

Anonyymi
kyllä yrityksen tehtävä on tuottaa palveluita ja tuotteita joita myydään asiakkaille
nassukirjassa roikkuniset ei ole businesta vaan jonnin joutavaa p.skaa
mitä sitten tulee esimerkkeihin finnair ja nokia...no jokainen voi miettiä missä mennään
Anonyymi: jusperi 25.4.2012 6:47

Anonyymi
Oikeissa sosiaalisissa medioissa keskustellaan asiallisesti ja väitetään tietoa. Ei mielipiteitä, kuten täällä.
Anonyymi: genius 25.4.2012 7:38

Anonyymi
Eipä ole kukaan vielä osannut konkreettisesti kertoa miten se edistäisi yhtään mitenkään puulaakin menestystä business to business maailmassa.


Edistäähnä se Facebookin (ja Googlen ja...) bisnestä, saavat ilmaiseksi ison kasan ajantasaista tietoa.
Anonyymi: Luettelohuijaukset o 25.4.2012 8:33

Anonyymi
Oikeissa sosiaalisissa medioissa keskustellaan asiallisesti ja väitetään tietoa. Ei mielipiteitä, kuten täällä.


Olen eri mieltä.

Asiallisesti: Ei sosiaalisuus tee mediasta vakavampaa. Kahvipöytäkeskusteluissa ja kerrostalokäytävän ilmoitustaulun lappusissa on aina ollut koominen puolensa, tahallinen tai tahaton.
Anonyymi: Pahinta viihdettä 25.4.2012 8:43

Anonyymi
Sosiaalinen media toimii varmasti hyvin viestinnän tukena, jos oma pesä on puhdas.
Näyttä kuitenkin pahalta yrityksen toiminta ja viestintä eivät kohtaa.

Suosittelisin molemmille yrityksille paluuta kekkosen aikaan, mitä viestintään tulee.
Anonyymi: varapiiripäällikkö 25.4.2012 9:04
Sivut:1 2
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.

Taloussanomat - Uutiset

12:32 Paavo Väyrynen vaatii uusia vaaleja – "Puuttuu poliittinen oikeutus"
11:43 Liittojohtajalla huoli nuorten nihkeydestä: "Ay-liike joutuu katsomaan peiliin"
11:19 Öljyn hinta ampaisi 11 prosenttia, eniten 7 vuoteen
10:25 Wall Streetin perjantai oli pirteä – "Kaikki odottavat ostohetkeä"
10:09 Kreikan pankeille ei tehdä tänä vuonna stressitestejä
07:12 Näkökulma Pitäisikö saksalaisen oluen puhtauslaista päästä eroon?
06:15 Digitoday Vielä mahdollista: Loman saldona 7000 euron puhelinlasku
05:01 Samat tulot: Työttömän veroprosentti 21, työllisen 8,5 – onko oikein?
12.2. Huijarin vedättämät sijoittajat saavat miljoonakorvaukset
12.2. Brittilehti Independent hyllyttää paperiversion, irtisanoo työntekijöitä
12.2. Digitoday Puhelimeen kannattaa asentaa yksi sovellus – vaikka sitä ei koskaan käyttäisi
12.2. Selfie-kulttuuri vauhdittaa meikkien myyntiä
12.2. Raakaöljy kallistuu jyrkästi
12.2. Finnvera alkaa tukea Iraniin pyrkiviä suomalaisyrityksiä
12.2. Outokumpu haluaa tullit kiinalaisille – syyttää polkumyynnistä
12.2. Käteisen käytöstä perustuslaillinen oikeus? "Emme halua muiden näkevän mitä ostamme"
12.2. "Meillä on varaa käyttää metsiä"
12.2. Uusi supermuovi nostaa 1000 kertaa oman painonsa – voisi toimia keinoihona
12.2. Moody's varoittaa: Venäjän taloustilanne yhä tukalampi
12.2. Asuntojen nopea kallistuminen pysähtyi Ruotsissa – huolena uusi hintaralli
12.2. Deutsche Bank ostaa velkojaan takaisin miljardeilla – osake +9,8 %
12.2. Rosatomin tytäryhtiö kehittämään reaktoria Pyhäjoelle
12.2. Swedbank teki rikosilmoituksen ja antoi potkut ex-johtajalleen
12.2. Raakaöljy harppasi nousuun viikon päätteeksi
12.2. Näinkö se taas alkaa? Kreikka rysähti taantumaan
12.2. Teräsjätit hurjassa nousussa – "Tätä päivää oli pelätty"
12.2. Terrafame: Sotkamon vesitilanne yhä haastava - toiminta etenee suunnitellusti
12.2. Digitoday Röyhkeää: Apple-tunnuksia kalastellaan suoralla rahalla
12.2. "Emme voi jäädä katselemaan, mitä lohkoketjusta tulee"
12.2. Digitoday Huomasitko? Vanhat Internet Explorerit muuttuivat juuri vaarallisiksi
Asiakastieto

Yhteistyössä