Kirjaudu ▼
 

Suomalaisyritykset opettelevat sosiaalisen median käyttöä – Finnair ja Nokia pisimmällä

Suomalaisyritykset opettelevat sosiaalisen median käyttöä – Finnair ja Nokia pisimmällä
Konsulttiyhtiö Capgeminin tutkimuksen mukaan suomalaisyritykset ovat aktiivisesti mukana sosiaalisessa mediassa. Osaaminen on kuitenkin vielä vajavaista, eikä yritysten sosiaalisen median osallistumista koordinoida riittävästi, tutkimuksesta käy ilmi.
24.4.2012 19:43
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Jopa 96 prosenttia suomalaisyrityksistä on mukana sosiaalisessa mediassa. Toiminta on kuitenkin lapsenkengissä, kun toimintaa ei suunnitella kunnolla, käy ilmi konsulttiyhtiö Capgeminin tuoreesta tutkimuksesta.

Capgemini kartoitti, miten suurimmat suomalaisyritykset ovat mukana sosiaalisessa mediassa sekä miten ne hyödyntävät sitä markkinoinnissa, myynnissä, viestinnässä, asiakaspalvelussa, rekrytoinnissa ja tutkimustiedon jakamisessa. Tutkimuksen piiriin kuuluivat neljä sosiaalisen median kanavaa: yhteisösivusto Facebook, verkostoitumissivusto LinkedIn, mikroblogipalvelu Twitter ja videosivusto YouTube.

Konsulttiyhtiön mukaan läsnäoloa eri kanavissa ei koordinoida. Yritysten eri osastot saattavat perustaa eri tilejä, jolloin yritys näkyy sosiaalisessa mediassa sekavasti.

Capgemini Finland Oy Finnair Oyj KONE Oyj Nokia Oyj Nordea Bank AB (publ), Suomen sivuliike TeliaSonera Finland Oyj
Taloustiedot
Y-tunnus 1628142-5
Kotipaikka Espoo
Yhtiömuoto OY
TOL-luokka
Ohjelmistojen suunnittelu ja valmistus
Kaikki yrityksen taloustiedot

Tutkimuksen mukaan parhaiten sosiaalisen median käytössä ansioituu Nokia, joka hyödyntää sitä kaikilla tutkimuksen tarkastelemilla osa-alueilla. Muita viiden parhaan joukkoon yltäneitä yrityksiä ovat Finnair, Nordea, TeliaSonera ja Kone.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

Toimialoista tutkimuksessa parhaiten sijoittui televiestintä-, media- ja viihdeala. Eri sosiaalisen median kanavista yritykset olivat aktiivisimpia Facebookissa.

Tutkimusta varten tutkittiin 49 suuren suomalaisyritysten läsnäoloa maaliskuussa 2012.

24.4.2012 19:43
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kommentit (20)

Sivut:1 2
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Finnair ja Nokia, melkoiset suunnannäyttäjät tosiaan.
Anonyymi: cddc 24.4.2012 21:05

Anonyymi
Puhelin, sähköposti ja kasvokkain tapaaminen riittävät tiedonvaihtoon ja kaupankäyntiin.

Facebook on kuin markkinatori, keskinäisen kehumisen kerho tai sosiaalisten strippareiden hurmoshetki.
Anonyymi: Työajan tuhlausta ko 24.4.2012 21:19

Anonyymi
Finnair ja Nokia, melkoiset suunnannäyttäjät tosiaan.


Maan tavalla poistetaan kirjoitukset.
Anonyymi: Malageuna 24.4.2012 21:30

Anonyymi
video.cnbc.com/gallery/?video=3000085999&play=1

Katsokaa loppuun, iPhonen käyttäjiä pöytä täynnä..=)
Anonyymi: Nimetön 24.4.2012 22:06

Anonyymi
Suomalainen---kuka hän on -- Soini perus suomalainen-- kuka on suomalainen, apinat kokoomuksessa minä olen saksalainen- suomalainen-- kuka on suomalainen? Ei ole on vain nolla ja Nokia.
Mikä on suomi?
Anonyymi: Nimetön 25.4.2012 1:15

Anonyymi
kyllä yrityksen tehtävä on tuottaa palveluita ja tuotteita joita myydään asiakkaille
nassukirjassa roikkuniset ei ole businesta vaan jonnin joutavaa p.skaa
mitä sitten tulee esimerkkeihin finnair ja nokia...no jokainen voi miettiä missä mennään
Anonyymi: jusperi 25.4.2012 6:47

Anonyymi
Oikeissa sosiaalisissa medioissa keskustellaan asiallisesti ja väitetään tietoa. Ei mielipiteitä, kuten täällä.
Anonyymi: genius 25.4.2012 7:38

Anonyymi
Eipä ole kukaan vielä osannut konkreettisesti kertoa miten se edistäisi yhtään mitenkään puulaakin menestystä business to business maailmassa.


Edistäähnä se Facebookin (ja Googlen ja...) bisnestä, saavat ilmaiseksi ison kasan ajantasaista tietoa.
Anonyymi: Luettelohuijaukset o 25.4.2012 8:33

Anonyymi
Oikeissa sosiaalisissa medioissa keskustellaan asiallisesti ja väitetään tietoa. Ei mielipiteitä, kuten täällä.


Olen eri mieltä.

Asiallisesti: Ei sosiaalisuus tee mediasta vakavampaa. Kahvipöytäkeskusteluissa ja kerrostalokäytävän ilmoitustaulun lappusissa on aina ollut koominen puolensa, tahallinen tai tahaton.
Anonyymi: Pahinta viihdettä 25.4.2012 8:43

Anonyymi
Sosiaalinen media toimii varmasti hyvin viestinnän tukena, jos oma pesä on puhdas.
Näyttä kuitenkin pahalta yrityksen toiminta ja viestintä eivät kohtaa.

Suosittelisin molemmille yrityksille paluuta kekkosen aikaan, mitä viestintään tulee.
Anonyymi: varapiiripäällikkö 25.4.2012 9:04
Sivut:1 2
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.

Taloussanomat - Uutiset

31.5. Digitoday Kaleva: Suomi saattaa estää nämä verkkosivut seuraavaksi
31.5. Seniorit innostuivat työpaikkahausta – liki 600 haki oppaaksi
31.5. Saksalaisministeri väläytti Venäjä-pakotteiden poistamista
31.5. Talvivaaran hallituspalkkiot ennallaan: "Työhön tarvitaan osaamista ja kyvykkyyttä"
31.5. Digitoday Jo joutui armas aika? IPhone voi saada kauan kaivatun päivityksen
31.5. Teknologiateollisuuden muutkin neuvottelut ajautuivat umpikujaan
31.5. Dollari vahvistui toukokuussa selvästi
31.5. Pekka Lundmark Moskovassa: Venäjä ei painostanut Fortumia
31.5. Saudi-Arabian harkitsee ottavansa jopa 15 miljardia dollaria lainaa
31.5. Teknologiateollisuus: "Metalliliiton tavoite oli kilpailukykysopimuksen vastainen"
31.5. Ilta-Sanomat Anne Berner erokysymykseen: En pidä keskustelua ajankohtaisena
31.5. Metallin kiky kariutui – EK ja SAK vetoavat neuvottelujen jatkamiseksi
31.5. Liikemies nosti jättiosingon – maksoi Putinin "suomalaisen kaverin" ulos
31.5. Pörssissä nuutunut tunnelma - Outokumpu kiri nousuun
31.5. Digitoday 427 484 128 salasanaa: Väitetty tietomurto salattu vuosikausia
31.5. Kilpailukykysopimus nytkähti: TEAM siunasi monta sopua
31.5. Arveluttavatko lääkärien lääkeyhtiöiltä saamat rahat? – Nyt ne ovat julkisia
31.5. Ilomantsin konepajan tarina ei päätykään
31.5. Elintarvikevienti kasvaa Venäjästä huolimatta
31.5. Konecranesille "suuri" nosturitilaus Siemensiltä
31.5. Volkswagenin tulos parani
31.5. Ruotsi luopumassa energiayhtiöitä piinaavasta ydinvoimaverosta
31.5. Hobby Hallin uusi omistaja: Suomi on niin pieni, että on pakko olla monessa mukana
31.5. Digitoday Poliisi takavarikoi miljoonien bitcoinit: Myy huutokaupalla
31.5. St1 suunnittelee Turkuun seitsemän kilometrin syvyisiä reikiä
31.5. Saksan työttömyys ennätyksellisen alhaalla
31.5. Taaleri ostaa palan Inderesiä
31.5. Solteq aloittaa yt-neuvottelut
31.5. Onnibus hankkii uusia autoja ja lisää kierroksia lippukisassa
31.5. Digitoday Lataatko videoita Youtubesta? Sille voi tulla loppu
Asiakastieto

Yhteistyössä