Kirjaudu ▼
 

Suomalaisyritykset opettelevat sosiaalisen median käyttöä – Finnair ja Nokia pisimmällä

Suomalaisyritykset opettelevat sosiaalisen median käyttöä – Finnair ja Nokia pisimmällä
Konsulttiyhtiö Capgeminin tutkimuksen mukaan suomalaisyritykset ovat aktiivisesti mukana sosiaalisessa mediassa. Osaaminen on kuitenkin vielä vajavaista, eikä yritysten sosiaalisen median osallistumista koordinoida riittävästi, tutkimuksesta käy ilmi.
24.4.2012 19:43
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Jopa 96 prosenttia suomalaisyrityksistä on mukana sosiaalisessa mediassa. Toiminta on kuitenkin lapsenkengissä, kun toimintaa ei suunnitella kunnolla, käy ilmi konsulttiyhtiö Capgeminin tuoreesta tutkimuksesta.

Capgemini kartoitti, miten suurimmat suomalaisyritykset ovat mukana sosiaalisessa mediassa sekä miten ne hyödyntävät sitä markkinoinnissa, myynnissä, viestinnässä, asiakaspalvelussa, rekrytoinnissa ja tutkimustiedon jakamisessa. Tutkimuksen piiriin kuuluivat neljä sosiaalisen median kanavaa: yhteisösivusto Facebook, verkostoitumissivusto LinkedIn, mikroblogipalvelu Twitter ja videosivusto YouTube.

Konsulttiyhtiön mukaan läsnäoloa eri kanavissa ei koordinoida. Yritysten eri osastot saattavat perustaa eri tilejä, jolloin yritys näkyy sosiaalisessa mediassa sekavasti.

Tutkimuksen mukaan parhaiten sosiaalisen median käytössä ansioituu Nokia, joka hyödyntää sitä kaikilla tutkimuksen tarkastelemilla osa-alueilla. Muita viiden parhaan joukkoon yltäneitä yrityksiä ovat Finnair, Nordea, TeliaSonera ja Kone.

Toimialoista tutkimuksessa parhaiten sijoittui televiestintä-, media- ja viihdeala. Eri sosiaalisen median kanavista yritykset olivat aktiivisimpia Facebookissa.

Tutkimusta varten tutkittiin 49 suuren suomalaisyritysten läsnäoloa maaliskuussa 2012.

∇ Mainos ∇
24.4.2012 19:43
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kommentit (20)

Sivut:1 2
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Finnair ja Nokia, melkoiset suunnannäyttäjät tosiaan.
Anonyymi: cddc 24.4.2012 21:05

Anonyymi
Puhelin, sähköposti ja kasvokkain tapaaminen riittävät tiedonvaihtoon ja kaupankäyntiin.

Facebook on kuin markkinatori, keskinäisen kehumisen kerho tai sosiaalisten strippareiden hurmoshetki.
Anonyymi: Työajan tuhlausta ko 24.4.2012 21:19

Anonyymi
Finnair ja Nokia, melkoiset suunnannäyttäjät tosiaan.


Maan tavalla poistetaan kirjoitukset.
Anonyymi: Malageuna 24.4.2012 21:30

Anonyymi
video.cnbc.com/gallery/?video=3000085999&play=1

Katsokaa loppuun, iPhonen käyttäjiä pöytä täynnä..=)
Anonyymi: Nimetön 24.4.2012 22:06

Anonyymi
Suomalainen---kuka hän on -- Soini perus suomalainen-- kuka on suomalainen, apinat kokoomuksessa minä olen saksalainen- suomalainen-- kuka on suomalainen? Ei ole on vain nolla ja Nokia.
Mikä on suomi?
Anonyymi: Nimetön 25.4.2012 1:15

Anonyymi
kyllä yrityksen tehtävä on tuottaa palveluita ja tuotteita joita myydään asiakkaille
nassukirjassa roikkuniset ei ole businesta vaan jonnin joutavaa p.skaa
mitä sitten tulee esimerkkeihin finnair ja nokia...no jokainen voi miettiä missä mennään
Anonyymi: jusperi 25.4.2012 6:47

Anonyymi
Oikeissa sosiaalisissa medioissa keskustellaan asiallisesti ja väitetään tietoa. Ei mielipiteitä, kuten täällä.
Anonyymi: genius 25.4.2012 7:38

Anonyymi
Eipä ole kukaan vielä osannut konkreettisesti kertoa miten se edistäisi yhtään mitenkään puulaakin menestystä business to business maailmassa.


Edistäähnä se Facebookin (ja Googlen ja...) bisnestä, saavat ilmaiseksi ison kasan ajantasaista tietoa.
Anonyymi: Luettelohuijaukset o 25.4.2012 8:33

Anonyymi
Oikeissa sosiaalisissa medioissa keskustellaan asiallisesti ja väitetään tietoa. Ei mielipiteitä, kuten täällä.


Olen eri mieltä.

Asiallisesti: Ei sosiaalisuus tee mediasta vakavampaa. Kahvipöytäkeskusteluissa ja kerrostalokäytävän ilmoitustaulun lappusissa on aina ollut koominen puolensa, tahallinen tai tahaton.
Anonyymi: Pahinta viihdettä 25.4.2012 8:43

Anonyymi
Sosiaalinen media toimii varmasti hyvin viestinnän tukena, jos oma pesä on puhdas.
Näyttä kuitenkin pahalta yrityksen toiminta ja viestintä eivät kohtaa.

Suosittelisin molemmille yrityksille paluuta kekkosen aikaan, mitä viestintään tulee.
Anonyymi: varapiiripäällikkö 25.4.2012 9:04
Sivut:1 2
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.

Taloussanomat - Uutiset

09:12 Vienti notkahti rajusti toukokuussa
09:07 Ikea osti Baltian ja Romanian metsiä, vähentää puuta tuotteissa
08:35 USA lisäsi suomalaisia Venäjä-pakotelistalle
07:53 Digitoday Hakkeripurkki käynnistää GM:n OnStar-auton
07:02 Kolumni Imperiumin perintö tuo tuskia
06:01 Pääsi työhaastatteluun, teki oharit – 10 käskyä nuorille
30.7. It-viikko Googlen hullut ilmapallot pääsemässä tosikäyttöön
30.7. Gatesin miljardit kalpenevat – historian rikkaimman titteli meni kehitysmaahan
30.7. Pankki laski, mitä Grexit maksaisi Suomen Pankille
30.7. Pörssipäivä oli mainio Nokian ja Valmetin omistajille
30.7. FT: IMF ei osallistu Kreikka-pakettiin – ainakaan ilman velkahelpotuksia
30.7. Digitoday Estä Android-puhelimesi kaappaus: tässä ohjeet
30.7. Helsingissä paljastui räikeä rikkomus – tuntiliksa alle koululaistason
30.7. Berlusconi myy ison siivun imperiuminsa futiskruunusta
30.7. Soneran verkkovika ohi – vian syystä ei tietoa
30.7. Digitoday Tuleeko Nokiasta uusi Nokia? "Toivottavasti ei"
30.7. Video Androidissa uusi superbugi – erityisen nolo Googlelle
30.7. Valmetin selvä tulosparannus jäi odotuksista
30.7. Hallituksen esitys yhteiskuntasovusta valmistui
30.7. Heikko euro kaunistaa – nämä yritykset hyötyvät
30.7. Nokian hurja ralli jatkuu pörssissä
30.7. Digitoday Näin voit käyttää Windows 10:tä ilmaiseksi – laillisesti
30.7. Sony tahkosi kovan tuloksen – puhelimista tappiota
30.7. Areva myi reaktoribisneksen – "täysin immuuni" Olkiluoto-riskejä vastaan
30.7. Jane Birkin pillastui – vaatii nimeään pois laukusta
30.7. Deutsche Bank syynää "merkittäviä" Venäjä-diilejä
30.7. Ruotsin talous kasvoi odotuksia enemmän
30.7. It-viikko Analyytikko: Nokialta voi pian odottaa Here-uutisia
30.7. Shell varautuu "pitkittyvään taantumaan" – vähentää 6 500
30.7. Outotec: Teollisuuden investoinnit etenivät hitaasti
Asiakastieto

Yhteistyössä