Kirjaudu ▼
 

Suomalaisyritykset opettelevat sosiaalisen median käyttöä – Finnair ja Nokia pisimmällä

Suomalaisyritykset opettelevat sosiaalisen median käyttöä – Finnair ja Nokia pisimmällä
Konsulttiyhtiö Capgeminin tutkimuksen mukaan suomalaisyritykset ovat aktiivisesti mukana sosiaalisessa mediassa. Osaaminen on kuitenkin vielä vajavaista, eikä yritysten sosiaalisen median osallistumista koordinoida riittävästi, tutkimuksesta käy ilmi.
24.4.2012 19:43
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Jopa 96 prosenttia suomalaisyrityksistä on mukana sosiaalisessa mediassa. Toiminta on kuitenkin lapsenkengissä, kun toimintaa ei suunnitella kunnolla, käy ilmi konsulttiyhtiö Capgeminin tuoreesta tutkimuksesta.

Capgemini kartoitti, miten suurimmat suomalaisyritykset ovat mukana sosiaalisessa mediassa sekä miten ne hyödyntävät sitä markkinoinnissa, myynnissä, viestinnässä, asiakaspalvelussa, rekrytoinnissa ja tutkimustiedon jakamisessa. Tutkimuksen piiriin kuuluivat neljä sosiaalisen median kanavaa: yhteisösivusto Facebook, verkostoitumissivusto LinkedIn, mikroblogipalvelu Twitter ja videosivusto YouTube.

Konsulttiyhtiön mukaan läsnäoloa eri kanavissa ei koordinoida. Yritysten eri osastot saattavat perustaa eri tilejä, jolloin yritys näkyy sosiaalisessa mediassa sekavasti.

Tutkimuksen mukaan parhaiten sosiaalisen median käytössä ansioituu Nokia, joka hyödyntää sitä kaikilla tutkimuksen tarkastelemilla osa-alueilla. Muita viiden parhaan joukkoon yltäneitä yrityksiä ovat Finnair, Nordea, TeliaSonera ja Kone.

Toimialoista tutkimuksessa parhaiten sijoittui televiestintä-, media- ja viihdeala. Eri sosiaalisen median kanavista yritykset olivat aktiivisimpia Facebookissa.

Tutkimusta varten tutkittiin 49 suuren suomalaisyritysten läsnäoloa maaliskuussa 2012.

∇ Mainos ∇
24.4.2012 19:43
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kommentit (20)

Sivut: 1 2
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Ja pian ajavat sosiaalisen median toimintojaan jo alas.
Anonyymi: Some on jo wanha vit 24.4.2012 19:54

Anonyymi
Nokiassa ja Finnairissa on vietetty aikaa FaceBookissa ja on unohtunut työnteko.. pitäiskö muiden seurata ?
Anonyymi: Duuni Blues 24.4.2012 20:10

Anonyymi
Lääkärinä julistaisin noihin medioihin liittyvät aivokuolleiksi.
Anonyymi: teen niinku muutkin 24.4.2012 20:17

Anonyymi
Varsinaiset tuloksentekijät.
Anonyymi: buahahhahahahahahaha 24.4.2012 20:19

Anonyymi
Kuvassa Veikkauksen johtaja ihmettelee mitäköhän muut täällä ovat tekevinään.
Anonyymi: Talonmies 24.4.2012 20:24

Anonyymi
Yrityksiä voi helpolla vetää nenästä siis tyhjästä rahaa, en ole lääkäri ehkä taloudessa.
Anonyymi: purkin panttaaja 24.4.2012 20:28

Anonyymi
Pitää olla sosiaalisessa mediassa kun muutkin on? Eipä ole kukaan vielä osannut konkreettisesti kertoa miten se edistäisi yhtään mitenkään puulaakin menestystä business to business maailmassa. Eipä taida paljon sosiaalisessa mediassa roikkua he joilla vähänkin vaikutusvaltaa ostopäätöksiin.
Anonyymi: No konsultti tienaa 24.4.2012 20:31

Anonyymi
Eikös nämä ole juuri ne kaksi yhtiötä joiden kurssit ovat aika lailla syöksykierteessä? Muut yhtiöt .....bla, bla...

tunarijohtajille voidaan edes maksaa siitä hyvästä että vievät yritykset konkurssiin.


Mitä,mitä.. onkos Hakkarainen herännyt päkältä ja alkanut hoilottamaan. Varastettujen Kirkkoviinien alkoholipitoisuutta on ilmeisesti laskettu tai sitten kakkiset housut rupesivat hiertämään.
Anonyymi: Nimetön 24.4.2012 20:34

Anonyymi
Sairasta kehitystä
Anonyymi: ihminen 24.4.2012 20:46

Anonyymi
Sairasta kehitystä


Sairasta tavallaan tai liian paljon edellä aikaa.

Maailman rikkaimmalla miehellä ei ole tietokonetta eikä paljon muutakaan uutta.
Anonyymi: purkin panttaaja 24.4.2012 20:49
Sivut: 1 2
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Asiakastieto

Yhteistyössä