Kirjaudu ▼
 

"Android-Nokia ei todellakaan ole oikea ratkaisu"

Lehtikuva
"Android-Nokia ei todellakaan ole oikea ratkaisu"
Matkapuhelinvalmistaja Nokian ei kannata harkita Googlen Androidin käyttöönottoa, arvioi tutkimusyhtiö Gartnerin tutkimusjohtaja Carolina Milanesi.
13.4.2012 19:53
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

– Androidin valinta ei olisi ollut oikea ratkaisu vuonna 2011, enkä todellakaan usko, että se olisi oikein juuri nyt, Milanesi arvioi.

Deutsche Bank pohti tuoreessa analyysissaan, että Nokian pitäisi harkita uudestaan Windows Phoneen tukeutuvaa käyttöjärjestelmästrategiaansa. Syynä on viimeaikainen markkinaosuuksien menetys ja Windows Phone -pohjaisten puhelimien vaisu lanseeraus.

Saksalaispankin mukaan Nokia hyötyisi Androidin käyttöönotosta.

17:10Osake
-1.38 %
6.45
-0.09

Gartnerin Milanesin mielestä Androidin käyttöönotto muuttaisi Nokian halpojen älypuhelinten valmistajaksi, joka taistelisi marginaaleista kiinalaisvalmistajien laajentuessa markkinoille. Kilpailu kiinalaisvalmistajien kanssa heikentäisi Nokian kannattavuutta entisestään.

Taloustiedot

– Nokian vaikeudet eivät johdu alustan kehnoudesta vaan markkinoinnista ja brändistä. Nokian täytyy hioa sitä, Milanesi katsoo.

∇ Mainos ∇
13.4.2012 19:53
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)
Yritykset Google Nokia

Kommentit (163)

Sivut: 1 2 3 4 5 6 ... 17
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Ei kannata harkita,tulevaisuus on isommissa käsissä.
Anonyymi: Hoikkapoika 13.4.2012 19:57

Anonyymi
Olisi jo tämä Milanesi hiljaa. Minulle kelpaisi mainiosti N9 Androidilla. Nokia ei kuuntele asiakkaitaan, tulos näkyy osakekurssissa. Ei sen Androidin tarvitsisi olla ainoa käyttöjärjestelmä WP:n tapaan, vaan laaja tuotevalikoima (käyttöjärjestelmittäin) ja niiden välillä Nokian OMA (ei MS:n) "ekosysteemi". Harmi vain, että Nokia on jo tappanut kaikki omat palvelunsa.
Anonyymi: Milanesi on MS:n sät 13.4.2012 19:58

Anonyymi
Nyt iPeukuttaja: kuinka pääsisit peukuttamaan suoraan itse artikkelin, eikä pelkät kommentit?

"Nokian vaikeudet eivät johdu alustan kehnoudesta vaan markkinoinnista ja brändistä. Nokian täytyy hioa sitä, Milanesi katsoo. "


Mikä hitto sinua vaivaa, liikaa oravia vintillä vai mitä ?
- Nokian uutinen, siinä edes puhuta muista ... geez

-lopeta netin käyttö kiitos-
Anonyymi: th 13.4.2012 20:02

Anonyymi
Naisten ei pitäisi osallistua bisnekseen eikä tekniikkaan ollenkaan. No, tämä oli taas Fartner organisaation oma näkemys.

Harmi että pankki ei suostu antamaan minulle lainaa niin paljon kuin haluan... Ottaisin nyt mielelläni 12 miljoonaa euroa lainaa ja ostaisin 10 miljoonalla Nokiaa ja 2 miljoonalla Microsoftia shorttaavia rahastoja. Tienestit olisi kohtuullisia. Sellaista sopivaa miljardi luokkaa.
Anonyymi: Nimetön 13.4.2012 20:04

Anonyymi
Android Kiinassa 70% ja nousee.
Microsoft WP kiinassa 0% ja laskee.

Minkä valitsee Suomipässi Nokia? No sen 0% tietenkin
Anonyymi: Suomi FTW 13.4.2012 20:05

Anonyymi
Microsoft on vähän niin kuin Neukku aikaan oli Lada. Ei Nokia saa imagoaan ylös muuta, kuin Suomessa, jossa tuulipukukansa on aina hurrannut Ladalle ja Nokian luureille.
Anonyymi: Ihme porukkaa peräpo 13.4.2012 20:05

Anonyymi
Nokian kannattaa tehdä android puhelimia, jos se pystyy tekemään parempia puhelimia kuin kilpailijansa. Muuten se joutuu painimaan samassa sarjassa kiinalaisten kanssa. 10 vuotta sitten nokian puhelimet oli ylivertaisia muihin verrattuna. Ne olivat pienempiä, kevyempiä ja akku kesti pidempään.
Anonyymi: Nimetön 13.4.2012 20:06

Anonyymi
Mikä se windowsin ekosysteemi on?

Hotmail? lol
Bing? lol

öö siinä ne olikin sitte. Hehheh hyvä ekosysteemi
Anonyymi: Nimetön 13.4.2012 20:08

Anonyymi
Suomalainen johtaja Nokiaan ja meego käyttöjärjestelmäksi!
Anonyymi: mikrosoft ja cia 13.4.2012 20:10

Anonyymi
Mikä se windowsin ekosysteemi on?

Hotmail? lol
Bing? lol

öö siinä ne olikin sitte. Hehheh hyvä ekosysteemi


Nokia Drive, Sky Drive 5Gt free, jo 100000 laadukasta appsia, xbox-pelejä 0.99/kpl, jne...

Tietoturva kunnossa.
Anonyymi: Just Awesome 13.4.2012 20:13
Sivut: 1 2 3 4 5 6 ... 17
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.

Taloussanomat - Uutiset

16:48 Jäätävä ennuste Venäjä taloudesta: supistuu 8 %
16:36 Löyttyniemestä EU:n kriisinratkaisuneuvoston varapuheenjohtaja
16:26 Venäläismiljardööri vastaa Putinin rahakutsuun
16:17 Kuka vetää välistä? Hinta Venäjällä 580 000 dollaria, Euroopassa 145 000 dollaria
16:07 Digitoday Netflix offline-videoista: Älä unta näe!
15:47 Paneelien hinnat puoleen, niin aurinkosähkö yleistyy
15:28 Käytettyjen autojen tuojille makea voitto vuosien verokiistassa
15:04 Neste Oil sopi patenttiriidan biodieselistä
14:35 Näillä tienesteillä olit pienituloinen
14:34 "Venäjän euribor" kiipesi lähelle 30 prosenttia
14:05 Autopomo ruplan alamäestä: "Kuin verilöyly"
13:45 Talvivaara asettaa tytäryhtiöitään selvitystilaan
13:17 Digitoday Soneran selitys verkon mykistymiselle: Kyllä se vielä testissä toimi
13:14 Air France-KLM varoitti tuloksesta ja lykkää uutuuskoneita
12:30 Pankki: Nokia voisi ostaa Alcatel-Lucentin kahdella ehdolla
12:01 Metso myy Tampereen valimonsa
11:30 Tornioon rakennetaan lng-terminaali
11:20 Tornion LNG poiki heti: Outokummulta 30 miljoonan investointi
10:46 USA ei vielä asettanut uusia Venäjä-pakotteita
10:33 Verottaja päästi Fortumin pälkähästä
10:27 315 miljardin elvytys sai siunauksen EU-johtajilta
10:22 It-viikko Helsinki luopuu automaattimetrosta – edessä voi olla pitkä oikeustaisto
10:17 Ilmarinen sai sijoitusjohtajan FIM:ltä