Kirjaudu ▼
 

"Android-Nokia ei todellakaan ole oikea ratkaisu"

Lehtikuva
"Android-Nokia ei todellakaan ole oikea ratkaisu"
Matkapuhelinvalmistaja Nokian ei kannata harkita Googlen Androidin käyttöönottoa, arvioi tutkimusyhtiö Gartnerin tutkimusjohtaja Carolina Milanesi.
13.4.2012 19:53
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

– Androidin valinta ei olisi ollut oikea ratkaisu vuonna 2011, enkä todellakaan usko, että se olisi oikein juuri nyt, Milanesi arvioi.

Deutsche Bank pohti tuoreessa analyysissaan, että Nokian pitäisi harkita uudestaan Windows Phoneen tukeutuvaa käyttöjärjestelmästrategiaansa. Syynä on viimeaikainen markkinaosuuksien menetys ja Windows Phone -pohjaisten puhelimien vaisu lanseeraus.

Saksalaispankin mukaan Nokia hyötyisi Androidin käyttöönotosta.

15:26Osake
+5.07 %
6.84
+0.33

Gartnerin Milanesin mielestä Androidin käyttöönotto muuttaisi Nokian halpojen älypuhelinten valmistajaksi, joka taistelisi marginaaleista kiinalaisvalmistajien laajentuessa markkinoille. Kilpailu kiinalaisvalmistajien kanssa heikentäisi Nokian kannattavuutta entisestään.

Taloustiedot

– Nokian vaikeudet eivät johdu alustan kehnoudesta vaan markkinoinnista ja brändistä. Nokian täytyy hioa sitä, Milanesi katsoo.

∇ Mainos ∇
13.4.2012 19:53
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)
Yritykset Google Nokia

Kommentit (163)


Anonyymi
Mä toivon sydämeni pohjasta, että joku jenkiläinen firma tai rikkaat kiinalaiset ostavat koko Nokian pois Suomesta, sillä Suomen valtion sijoitusyhtiö ei liputa yhtään Nokiassa, ikään kuin sanoisi Suoraan, että kuin vain siitä vaan!

Lisäksi monet Suomen kansalaiset käyttävät näköjään mieluummin ippanoita ja samskinkeja, eivät tunnu yhtään isänmaalisilta. He eivät varmaan tiedä, että Nokia on silti Suomen suurin tulolähde (heidän lapset esim käyttävät Nokian maksamaa verorahaa joka päivä koulussa, lapsilisinä ym ym...)

Jos jonain päivänä Nokia lähtee kokonaan Suomesta, mä nauran ja nauran ja lähden juhlimaan kunnolla.
Kun on poissa vasta osataan arvostaa, näin sanotaan!
Anonyymi: Nimetön 13.4.2012 21:04

Anonyymi
Olisi jo tämä Milanesi hiljaa. Minulle kelpaisi mainiosti N9 Androidilla


Siihen voi asentaa sen haluamasi Androidin jo nytkin.
Anonyymi: Nimetön 13.4.2012 21:08

Anonyymi
Mä toivon sydämeni pohjasta, että joku jenkiläinen firma tai rikkaat kiinalaiset ostavat koko Nokian pois Suomesta, sillä Suomen valtion sijoitusyhtiö ei liputa yhtään Nokiassa, ikään kuin sanoisi Suoraan, että kuin vain siitä vaan!

Lisäksi monet Suomen kansalaiset käyttävät näköjään mieluummin ippanoita ja samskinkeja, eivät tunnu yhtään isänmaalisilta. He eivät varmaan tiedä, että Nokia on silti Suomen suurin tulolähde (heidän lapset esim käyttävät Nokian maksamaa verorahaa joka päivä koulussa, lapsilisinä ym ym...)

Jos jonain päivänä Nokia lähtee kokonaan Suomesta, mä nauran ja nauran ja lähden juhlimaan kunnolla.
Kun on poissa vasta osataan arvostaa, näin sanotaan!



Et ymmärrä. Suomen valtio (ahneet siat) tekee juuri niinkuin pitääkin. Pian tulee totaali romahdus ja saamme omistuksiimme poikkeuslakien nojalla takasin kaiken, kuten Islanti tekei.

2007 tipahti pörssit -70% Suomessa ja myös Globaalisti, se oli pelkkä varoitus.

Nyt, 2013 tipahtaa uudestaan mutta -96% ja se tarkoittaa koko maailmanlaajuista paniikkia.

Siinäpähän haistelet munajuustojasi, sillä silloin pärjää kaljut ja rikkaat. Bold and Rich.

Miksi Solidium sijoittaisi itseensä? saamme (PS) takaisin ne kuitenkin jokatapauksessa
Anonyymi: Arbeit Macht Frei 13.4.2012 21:12

Anonyymi
Seuraava Windows Phone + Windows 8. Niiden mahdollisuudet ja yhteentoimivuus on nähtävä.

Vielä ei lähde Nokian osakkeet holdista.

Android Kiinassa 70% ja nousee.
Microsoft WP kiinassa 0% ja laskee.

Minkä valitsee Suomipässi Nokia? No sen 0% tietenkin

Joo, tämä WP on aika uusi systeemi puhelimessa,varmaankin.
Kameeta huutoa jostain käyttöjärjestelmästä onko joiku Wp tai andoroid tai jotain... mitä väliä mikä se on,kunhan se toimii moitteettomasti. Miten joku WP voi toimia heti moitteettomasti jos on uusi systeemi.

En ole mikään nörtti,vaan tavallinen tallaaja, joka ostaa puhelimet käyttömukavuuden mukaan.
Jossain vaiheessa varmaan siirryn WP:n ja nokiaan kun se kehittyy.Uskon että läppärin WP ja silloin puhelin toimivat yhdessä paremmin, kun käyttöjärjestelmä on sama ja kaiken maailman juttuja voi siirtää yhdessä paremmin suuntaan ja toiseen.
Anonyymi: Nimetön 13.4.2012 21:12

Anonyymi
Mä toivon sydämeni pohjasta, että joku jenkiläinen firma tai rikkaat kiinalaiset ostavat koko Nokian pois Suomesta, sillä Suomen valtion sijoitusyhtiö ei liputa yhtään Nokiassa, ikään kuin sanoisi Suoraan, että kuin vain siitä vaan!

Lisäksi monet Suomen kansalaiset käyttävät näköjään mieluummin ippanoita ja samskinkeja, eivät tunnu yhtään isänmaalisilta. He eivät varmaan tiedä, että Nokia on silti Suomen suurin tulolähde (heidän lapset esim käyttävät Nokian maksamaa verorahaa joka päivä koulussa, lapsilisinä ym ym...)

Jos jonain päivänä Nokia lähtee kokonaan Suomesta, mä nauran ja nauran ja lähden juhlimaan kunnolla.
Kun on poissa vasta osataan arvostaa, näin sanotaan!



Et ymmärrä. Suomen valtio (ahneet siat) tekee juuri niinkuin pitääkin. Pian tulee totaali romahdus ja saamme omistuksiimme poikkeuslakien nojalla takasin kaiken, kuten Islanti tekei.

2007 tipahti pörssit -70% Suomessa ja myös Globaalisti, se oli pelkkä varoitus.

Nyt, 2013 tipahtaa uudestaan mutta -96% ja se tarkoittaa koko maailmanlaajuista paniikkia.

Siinäpähän haistelet munajuustojasi, sillä silloin pärjää kaljut ja rikkaat. Bold and Rich.

Miksi Solidium sijoittaisi itseensä? saamme (oikeat suomalaiset) takaisin ne kuitenkin jokatapauksessa
Anonyymi: Nimetön 13.4.2012 21:13

Anonyymi
Mikä se windowsin ekosysteemi on?

Hotmail? lol
Bing? lol

öö siinä ne olikin sitte. Hehheh hyvä ekosysteemi

Hotmail
Office365/live/whatever
Bing
Windows Marketplace / Zune
(Xbox) Live
Messenger (~)
Skydrive
jne.

Lisäksi myös MS:llä on iTV-tyyppisiä suunnitelmia ja SharePoint tauhkaa yrityspuolelle. Tiedän, ei kiinnosta :)


Silti, ei


Jokainen listalla olija on tunnettu brändi ja jokainen on ollut häviäjänä teknologiamarkkinoiden kuluttajistuessa. Sharepoint vetää firmoissa, mutta tätä peliä eivät firmat ratkaise toisin kuin 1980-luvulla.
Anonyymi: rape (strong sell NO 13.4.2012 21:13

Anonyymi
Mä toivon sydämeni pohjasta, että joku jenkiläinen firma tai rikkaat kiinalaiset ostavat koko Nokian pois Suomesta, sillä Suomen valtion sijoitusyhtiö ei liputa yhtään Nokiassa, ikään kuin sanoisi Suoraan, että kuin vain siitä vaan!

Lisäksi monet Suomen kansalaiset käyttävät näköjään mieluummin ippanoita ja samskinkeja, eivät tunnu yhtään isänmaalisilta. He eivät varmaan tiedä, että Nokia on silti Suomen suurin tulolähde (heidän lapset esim käyttävät Nokian maksamaa verorahaa joka päivä koulussa, lapsilisinä ym ym...)

Jos jonain päivänä Nokia lähtee kokonaan Suomesta, mä nauran ja nauran ja lähden juhlimaan kunnolla.
Kun on poissa vasta osataan arvostaa, näin sanotaan!


Jos päivän masennus, meidän ostoksilla ei tuon kokoinen firma pyöri mihinkään. ts. täältä Nokia ei rahaa saa vaikka kaikki ostaisi lumioita.
Mitä tuohon verorahoilla juhlimiseen tulee niin olisiko se enemmänkin syy lähteä enemmänkin. ( Arvosi on kuinka paljon maksat tuntemattomille ?) En nyt lähde enempiä syyttelemään, mutta jospa kaikki nyt maksaisi omat asiansa kumminkin niin pitkälle kun rahkeet piisaa, vapaa matkustajilla kannata kehua vaikka sosialismissa ollaankin. Se että otat/tarvitset naapurisi rahoja on eräänlaista varastamista.
Anonyymi: tk 13.4.2012 21:14

Anonyymi
Mokian ongelma on just toi brändi. eFlop tappoi sen kun luopui kaikesta ja otti WP:n ainoaksi alustaksi. nokiallla voisi olla oma Nokia-ekosysteemi jossa puhelimia olisi Meegolla, Androidilla, ja WP:lla. Menekkiä olisi...Nokian pitäisi olla alan suunnannäyttäjä kuten ennen eikä alistua yhden alustan yhdeksi valmistajaksi.
Anonyymi: AaPee 13.4.2012 21:16

Anonyymi
"- Nokian vaikeudet eivät johdu alustan kehnoudesta vaan markkinoinnista ja brändistä. Nokian täytyy hioa sitä, Milanesi katsoo."

Vanhalla raudalla, rumalla ulkoasulla ja käyttiksellä jota ei voi muokata ei ole mtn tekemistä markkinoinnin kanssa. Surkean laitteen myyntiin ei auta minkään sortin markkinointi
Anonyymi: Nokia sucks 13.4.2012 21:17

Anonyymi
Eipä yllätä Gartnerin kommentit, Microsoftin haaraosastohan se on.
Anonyymi: Narkki 13.4.2012 21:18
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Asiakastieto

Yhteistyössä