Kirjaudu ▼
 

"Android-Nokia ei todellakaan ole oikea ratkaisu"

Lehtikuva
"Android-Nokia ei todellakaan ole oikea ratkaisu"
Matkapuhelinvalmistaja Nokian ei kannata harkita Googlen Androidin käyttöönottoa, arvioi tutkimusyhtiö Gartnerin tutkimusjohtaja Carolina Milanesi.
Taloussanomat
13.4.2012 19:53
163

– Androidin valinta ei olisi ollut oikea ratkaisu vuonna 2011, enkä todellakaan usko, että se olisi oikein juuri nyt, Milanesi arvioi.

Deutsche Bank pohti tuoreessa analyysissaan, että Nokian pitäisi harkita uudestaan Windows Phoneen tukeutuvaa käyttöjärjestelmästrategiaansa. Syynä on viimeaikainen markkinaosuuksien menetys ja Windows Phone -pohjaisten puhelimien vaisu lanseeraus.

20:00Osake
-2.21 %
5.32
-0.12

Saksalaispankin mukaan Nokia hyötyisi Androidin käyttöönotosta.

Gartnerin Milanesin mielestä Androidin käyttöönotto muuttaisi Nokian halpojen älypuhelinten valmistajaksi, joka taistelisi marginaaleista kiinalaisvalmistajien laajentuessa markkinoille. Kilpailu kiinalaisvalmistajien kanssa heikentäisi Nokian kannattavuutta entisestään.

Taloustiedot

– Nokian vaikeudet eivät johdu alustan kehnoudesta vaan markkinoinnista ja brändistä. Nokian täytyy hioa sitä, Milanesi katsoo.

∇ Mainos ∇
Yritykset Google Nokia
Copyright Creative Commons Teksti on lisensoitu Creative Commons Nimeä-Ei muutoksia-Epäkaupallinen -lisenssillä.
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy

Kommentit (163)


Anonyymi
itseasiassa koko maailman tietokoneista 99% pyörii Linux kuten sun digiboxisswa mutta et sxinä pelle mistään mitään tiedä niin turha selittää

Mun digiboxilla ei voi surffata netissä, sillä ei voi printata dokumenttia, sillä ei voi kirjoittaa dokumenttia. Sillä kyllä voi katsoa TV ohjelmia. Tekeekö se mun dikiboksista tietokoneen??? Vai tekeekö se musta pellen?

Kyllä sinä teit ihan itse itsestäsi pellen. Ei siihen muuta tarvita kuin sinun haiseva habitus.

Voi että on niin ihanaa omistaa vaisto.

Sama vaisto on Soroksella ja muilla miljardööreillä maailmassa.

Sen nimi on ahneus. Ja minä olen ahne. Sinä olet lammas :)


Muista nyt ottaa ne lääkeet. Pinkki tabletti näin illalla. Aamulla sitten se sininen tabu.
j 13.4.2012 20:42

Anonyymi
Nokia voisi vaihtaa nimensä. Niin ne muutkin huonon nimen ovaat ovat tehneet. Esimerkiksi Elisa. HPY:n nimi meni hinnoittelumuutosten myötä. Nyt sitä ei enää kukaan muista ja Elisa voi hyvin.
Operaa 13.4.2012 20:45

Anonyymi
Nokialla on oikeasti hyvät laitteet käsissä.En oikein näe mitään vikaa Lumia sarjassa tai n9 harmattanissa.ja symbian menee ohessa.kuten sanottu niin markkinointia parantamalla tulosta voi syntyä.Ja taas ne jotka sanovat että antero olisi ollut paras valinta.Katsokaa Sonya tai Htc tai samua.Kilpailu on tuolla kovaa ja Nokia jäisi jalkoihin.
kapteeni 13.4.2012 20:46

Anonyymi
toi milanesi on aivan turha. Analyytikko? Sen kommentit tuntuneet viimeiset vuodet ihan turhan painotetuilta eikäpä juuri realistisilta. Ilmeisesti Gartnerin Nokia Analyytikko elia GNA. :) lol
Nimetön 13.4.2012 20:47

Anonyymi
Android Kiinassa 70% ja nousee.
Microsoft WP kiinassa 0% ja laskee.

Minkä valitsee Suomipässi Nokia? No sen 0% tietenkin


Joo, tämä WP on aika uusi systeemi puhelimessa,varmaankin.
Kameeta huutoa jostain käyttöjärjestelmästä onko joiku Wp tai andoroid tai jotain... mitä väliä mikä se on,kunhan se toimii moitteettomasti. Miten joku WP voi toimia heti moitteettomasti jos on uusi systeemi.

En ole mikään nörtti,vaan tavallinen tallaaja, joka ostaa puhelimet käyttömukavuuden mukaan.
Jossain vaiheessa varmaan siirryn WP:n ja nokiaan kun se kehittyy.Uskon että läppärin WP ja silloin puhelin toimivat yhdessä paremmin, kun käyttöjärjestelmä on sama ja kaiken maailman juttuja voi siirtää yhdessä paremmin suuntaan ja toiseen.
x 13.4.2012 20:48

Anonyymi
Nokiat ovat fyysisesti parhaita puhelimia maailmassa mutta valitettavasti ohjelmisto (windows) on kauheaa pas**aa


Noin itsekin joskus ajattelin raudasta, mutta en enää sen jälkeen, kun ostin SonyEricsson Arc ässän. Keveässä paketissa lähes kaikki parempaa, kuin niissä Nokioissa, joita olen päässyt kokeilemaan, eli melkein kaikkia.

Noo, toisaalta eipä ole Sony onnistunut markkinoinnissa, vaikka itse tuote onkin vallan mainio... Taitaapi olla melkoisen vaikea laji tuo kännykän teko ja myynti. Toisaalta, jos nokia saisi superkameransa tungettua Lumioihinsa, niin ehkä myynti lähtisi nousuun, mutta tämä pitäisi tapahtua nyt, eikä kahden vuoden päästä.
Ex Nokia fani 13.4.2012 20:55

Anonyymi
itseasiassa koko maailman tietokoneista 99% pyörii Linux kuten sun digiboxisswa mutta et sxinä pelle mistään mitään tiedä niin turha selittää

Mun digiboxilla ei voi surffata netissä, sillä ei voi printata dokumenttia, sillä ei voi kirjoittaa dokumenttia. Sillä kyllä voi katsoa TV ohjelmia. Tekeekö se mun dikiboksista tietokoneen??? Vai tekeekö se musta pellen?

Kyllä sinä teit ihan itse itsestäsi pellen. Ei siihen muuta tarvita kuin sinun haiseva habitus.

Voi että on niin ihanaa omistaa vaisto.

Sama vaisto on Soroksella ja muilla miljardööreillä maailmassa.

Sen nimi on ahneus. Ja minä olen ahne. Sinä olet lammas :)

Muista nyt ottaa ne lääkeet. Pinkki tabletti näin illalla. Aamulla sitten se sininen tabu.


Olen lääkärissä käynyt viimeksi 1996 kun armeijassa oli pakko.

Sinä et ole käynyt armeijaa etkä tiedä mitä tarkoittaa sana sota.

En tiedä mikä on pilleri, en käytä. Tiedän mikä tuleviasuus on ja Suomi on siinä touhussa pelkkää tuhkaa.

Nokia on maailman suurimpiin kuuluva yritys mutta Suomi, tulee silti olemaan pelkkä tuhkaa ja palaa takaisin pettuleipä aikakaudelle.
Nimetön 13.4.2012 20:59

Anonyymi
Huh, Carolina Milanesi näyttää kohta samalta kuin Jabba the Hut.

Nokia teki valintansa jo aikoinaan rajoittaessaan esim saunailtojen määriä ja muita etuuksia. Samalla lopetettiin saavutusten juhliminen esimerkiksi vietiin työntekijät illaksi syömään ja juomaan firman piikkiin.

Äkkiseltään sanoen noin 30 prosenttia ilman palkkaa työajan ulkopuolella tehdystä työstä hävisi näiden "säästöjen" myötä. Samalla katosi into silmistä, tietäähän sen miten käy kun ihminen silmät innosta kiiltäen tekee 130% työpanoksesta verrattuna siihen kun tekee hätäisesti sen 100 prosenttia vähän vasemmalla kädellä.

Vertauksena kaikille niille joilla on lapsia voin kertoa sen että lapsi silmät kiiluen tekee kaikkia hyviä asioita vanhempien iloksi niin tottakai siitä tulee palkita. Jos Nokia palkitsisi tällaisen lapsen niin se ilmoittaisi että kiva kun innokkaasti teet kaikkea mutta ensi jouluna ei pukki tuo lahjoja.
Nimetön 13.4.2012 20:59

Anonyymi
Tietoturva ja windows? salli minun nauraa
ja gmailissakin on jo 8 gigaa pelkästään, ajattelitko että Google ei pistä paremmaksi kuin joku ruppainen SkyDrive.. HEHHEH

Hei kai käsität että Google sulkee hakunsa teidän surkeilta WP luureilta, sekä youtuben. Mites sitten suu pannaan ja käytätte bingiä vaan?

Tuo oli taas päivän paras, täytyy toivoa että Ms sulkee sitten 90% maailman tietokoneista..

kuka oletkin niin uskomattomia ovat ajatuksesi.


MS ja USA sulkee koko netin. Milläs te sitten peukuttelette?
Nimetön 13.4.2012 21:02

Anonyymi
"Kilpailu kiinalaisvalmistajien kanssa heikentäisi Nokian kannattavuutta entisestään"

Mutta Nokiahan on kiinalaisvalmistaja - mun puhelimessa lukee made in china.
Keijo Kartelli 13.4.2012 21:03
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Asiakastieto

Yhteistyössä