Kirjaudu ▼
 

Nokialla ja AT&T:llä raju kampanja USA:ssa – pilkkaa iPhonesta

Nokialla ja AT&T:llä raju kampanja USA:ssa – pilkkaa  iPhonesta
Pilasivusto sanoo iPhonen kärsivän kuuluvuusongelmista, rikkoutuvan helposti ja olevan auringonvalossa käyttökelvoton.
Nokia on käynnistänyt pian Yhdysvalloissa markkinoille tulevan Lumia-puhelimen tueksi Applen iPhonea pilkkaavan nettisivuston. Lokakampanjalla isketään iPhonen tiedettyihin heikkouksiin.
2.4.2012 08:18
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Nokia on käynnistänyt Yhdysvalloissa Lumia-puhelimensa markkinointikampanjan, joka tekee ronskia pilkkaa Applen iPhone-älypuhelimesta. Lumia tulee myyntiin AT&T-operaattorille viikon päästä, ja sen mainostaminen on aloitettu Smartphone Beta Test -sivustolla.

Sivustolla on laskuri, joka laskee jäljellä olevaa aikaa tämän viikon loppuun, eli Lumian julkistamiseen. Sivustolla esitellään neljä videota, joista ensimmäisessä mies odottelee malttamattomana ajan kulumista.

Kolmessa muussa videossa tehdään rajua pilkkaa iPhonesta. Kaikki videot alkavat epätarkalla pikselimössöisellä kuvalla Applen hittituotteesta. Taustalla "salaiseksi" koodattu ääni sanoo: "Jos olet epäillyt, että älypuhelimesi ei ole kaikkea mitä sen pitäisi, se johtuu siitä, että se ei olekaan." Sen jälkeen alkaa todisteiden esittely.

Todistevideot ovat olevinaan Applen sisäisistä henkilökunnan palavereista saatuja nauhotteita, joissa yhtiön työntekijät puhuvat iPhonesta.

Taloustiedot

Todiste A:ksi nimetyllä videolla käsitellään "kuolemanotetta". Video on piikki iPhone 4:n kuuluvuusongelmia kohtaan. Puhelimen verkkosignaali katosi, jos sitä piti väärin kädessä, ja sivuston videolla yksi työntekijöistä tajuaa asian ja puhuu siitä. Kaksi muuta haukkuvat häntä ja sanovat vian olevan käyttäjässä, ei puhelimessa.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

Toisella videolla sama työntekijä huomaa, että älypuhelimen näytön kuva haalistuu auringonvalossa. Applen iPhonea on syytetty tästäkin. Kaksi muuta toteavat, että älä sitten mene ulos, vaan käytä puhelinta vain sisätiloissa.

Viimeisellä videolla edelleen sama työntekijä sanoo heidän suunnitteleman puhelimen olevan heikkorakenteinen ja rikkoutuvan helposti. Kaksi muuta työntekijää sanovat, että jos niin käy, he saavat heti myytyä uuden puhelimen rikkoutuneen tilalle, joten asia ei ole ongelma alkuunkaan.

Nokia ja AT&T eivät ole virallisesti sivuston tekijöitä, mutta asiaa tutkineen WP Central -sivuston mukaan yhteys on pomminvarma. Sivuston värimaailma ja visuaalinen ilme noudattavat Lumian mainoskampanjan ulkoasua, ja yksi sivuston Java-scripteistä on linkattu Nokia.com -sivuston kautta. 

2.4.2012 08:18
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)
Lisää Aiheesta

Kommentit (155)

Sivut: 1 2 3 4 5 6 ... 16
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Nokia teki jo maailman parhaat kännykät. N9 ja N950 mutta kaikessa viisaudessaan jostain syystä hylkäsivät ne.
Anonyymi: Nimetön 2.4.2012 8:23

Anonyymi
Tyypillistä mäsämarkkinointia. Kun ei ole omassa tuotteessa kehumista keskitytään muiden haukkumiseen.
Anonyymi: Narkki 2.4.2012 8:24

Anonyymi
Ainakin rehellinen nimi valittu Lumian mainossaitin nimeksi: Smartphone Beta Test.

Lopetin Nokian tuotteiden käytön kun totesin olleeni riittävän monta vuotta palkaton betatestaaja Nokian tuotteille.
Anonyymi: kk 2.4.2012 8:24

Anonyymi
Jos oma tuote on tarpeeksi hyvä ei tarvitse menettää yöunia kilpailijan takia. Nokian johto taitaa nukkua yöt huonosti...
Anonyymi: kohta työtön nokian 2.4.2012 8:24

Anonyymi
Jos oma tuote on tarpeeksi hyvä ei tarvitse menettää yöunia kilpailijan takia. Nokian johto taitaa nukkua yöt huonosti...
Anonyymi: kohta työtön nokian 2.4.2012 8:25

Anonyymi
Suomessa markkinoinnin kirjoittamaton sääntö on, että kilpailijoita ei mollata. Kerrotaan vain omat erinomaisuudet ja asiakas voi sitten verrata niitä kilpailijoihin. Jenkeissä kai sitten on eri meininki.
Anonyymi: Outoa kuitenkin 2.4.2012 8:27

Anonyymi
Panasonic Toughbook läppäreissä kehutaan että näkyy auringonvalossa yhtä hyvin kuin sisälläkin. Eikö sellaista näyttötekniikkaa kannattaisi käyttää muuallakin.

Kyllä nämä kaikki vehkeet niin leluja vielä on, alkuvaiheessa kaikki akku ja näyttötekniikka edelleen. Tehoa kyllä vehkeissä riittää mutta käytettävyys on sitten vähän niin ja näin monessa tilanteessa.

Millaisia ruutuja noissa autojen navigaattoreissa on kun näkyy kirkkaalla valolla hienosti?
Anonyymi: Nimetön 2.4.2012 8:29

Anonyymi
Taidan hakea N9:n tänään.
Anonyymi: Vieläkö saa 2.4.2012 8:30

Anonyymi
Applellahan tuon kaltainen markkinointihan on arkipäivää. Jokaisessa "uusjulkaisutilaisuudessahan" tuolla tavalla dissataan kilpailijoita. iFanien on nyt vain kestettävä sama ja onhan tuo juhlallista. Tuohan on Applena lanseerama markkinointikeino.

Nokia tulee ja vie taas muita kuin pässiä narussa.
Anonyymi: Kaitsu 2.4.2012 8:31

Anonyymi
Jos asia todella näin on, niin todella alhaista ja noloa Nokialta. Kirjoitin tämänkin Lumialla joten Applefanboy en ole, eikä tämä ei ainakaan paranna mielikuvaani Noksusta
Anonyymi: Nimetön 2.4.2012 8:31
Sivut: 1 2 3 4 5 6 ... 16
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Asiakastieto

Yhteistyössä