Kirjaudu ▼
 

Kiinalaisoperaattorit hylkivät Windows Phonea – Microsoft tuskissaan

Nokia
Kiinalaisoperaattorit hylkivät Windows Phonea – Microsoft tuskissaan
Nokian Lumia 610 -puhelin käyttää Windows Phone Tangoa.
Kiinalaiset operaattorit eivät ole kiinnostuneet Windows Phone -älypuhelinten markkinoinnista. Heidän mukaansa Android on käyttäjille tutumpi systeemi ja tarjoaa myös varmempia voittoja. Microsoft yrittää voittaa operaattorit puolelleen.
2.4.2012 11:42
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kiinalaiset matkapuhelinoperaattorit eivät ole innostuneet Windows Phone Tango -käyttöjärjestelmästä, verkkolehti Digitimes kertoo. Operaattorit ovat uutta käyttöjärjestelmää käyttävien puhelinten markkinoinnissa odottavalla kannalla.

Ohjelmistoyhtiö Microsoftilla on ollut vaikeuksia saada uudelle Windows Phone Tango 7.5 -käyttöjärjestelmälleen jalansijaa Kiinan markkinoilta. Nyt se yrittää murtaa Googlen Androidia käyttävien laitteiden ylivallan optimoimalla Tangon Nokian halpismalli Lumia 610:n tarpeisiin.

Microsoft on saanut 6 000 kiinalaista ohjelmistokehittäjää mukaan kehittämään käyttöjärjestelmälle ohjelmia, ja yli 2 000 kiinaksi toimivaa ohjelmaa on jo valmistunut.

Operaattorit ovat silti vastahakoisia mainostamaan Tango-puhelimia, sillä kiinalaiskuluttajat tuntevat Androidin paremmin ja Android-laitteiden myynti on voitollisempaa niiden rinnalla kaupaksi menevien oheispalveluiden vuoksi.

Tutkimusyhtiö IDC arvioi, että Windows Phone -käyttöjärjestelmälle pohjautuvat älypuhelimet saavuttavat tänä vuonna vaikeuksista huolimatta 7,5 prosentin osuuden Kiinan älypuhelinmarkkinasta. Ensi vuonna markkinaosuus on kaksinkertaistumassa jo 15 prosenttiin.

∇ Mainos ∇
2.4.2012 11:42
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)
Yritykset Google Nokia Microsoft
Lisää Aiheesta

Kommentit (70)

Sivut: 1 2 3 4 5 6 ... 7
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Minulla erittäin menestyvällä pääomasijoittajalla, ja timantinkovalla kapitalistilla on aina mukana kolme kännyä, yksi nokialainen uusin tietenkin ja kaksi samsungin vehjettä.

Menestyksellisten voittojen ja silmittömien kassavirtojen ohjailussa, kaikki kännyni akut ovat lopussa päivän päättyessä, vaihdan myös kännykät kaksi kertaa vuodessa.

Operaattoreita minulla on kolme Sonera Elisa ja Vodafone, näin varmistan miljoona virtojeni turvallisuuden hektisen päivän kuluessa.
Anonyymi: Osinko-Otto 2.4.2012 11:50

Anonyymi
SUOMESTA MATTI APUNEN OSALLISTUI 2011 TÄMÄN
S...SEURAN KOKOUKSEEN--MIKÄ SE ON??
Anonyymi: roihu 2.4.2012 11:53

Anonyymi
Osaako yksikään toimittaja kysyä Marko Ahtisaarelta että miksi Nokia ei tee Android puhelimia? Mikä siinä on se järkevä perustelu, että ei myydä niitä puhelimia asiakkaille joita asiakkaat haluavat?

Tätä se on, kun palkataan poliitikkoja johtamaan suurta firmaa. Esko Aho, tunnetusti tietää kaiken mobiili bisneksistä ja mitkä ovat alan trendit.
Anonyymi: Nimetön 2.4.2012 11:55

Anonyymi
Taisi Taloussanomat itkeä liian hyvistä Nokia-uutisista ja etsiä negatiivista uutista, sillä Nokia tuo Kiinan markkinoilla tässä kuussa ja nyt on vasta toinen päivä, nytkö jo asiasta tiedetään? Mihin unohtui Dell, joka heitti pyyhkeen kehään? Minulle ei ikinä olisi tullut mieleen, että se olisi puhelinvalmistaja.

Haloo?! Toimituksella itkupotkuraivarit käynnissä.
Anonyymi: Nimetön 2.4.2012 11:57

Anonyymi
Taloussanomat ja Digitimes keksi taas tuskailu-uutisen kun jenkkilästä kuuluu positiivista Lumia 900:sta... Kai se kun on Samsungin sponssi?
Anonyymi: ort 2.4.2012 12:00

Anonyymi
Uuden käyttöjärjestelmän lanseeraus on vaikeaa Kiinassa ja sitä se on myös muualla. Kaikki ei käy kuin tanssi.
Anonyymi: WP Tango ei rokkaa 2.4.2012 12:00

Anonyymi
Osaako yksikään toimittaja kysyä Marko Ahtisaarelta että miksi Nokia ei tee Android puhelimia? Mikä siinä on se järkevä perustelu, että ei myydä niitä puhelimia asiakkaille joita asiakkaat haluavat?

Tätä se on, kun palkataan poliitikkoja johtamaan suurta firmaa. Esko Aho, tunnetusti tietää kaiken mobiili bisneksistä ja mitkä ovat alan trendit.
Anonyymi: Mistä näitä vauvojen 2.4.2012 12:01

Anonyymi
Osaako yksikään toimittaja kysyä Marko Ahtisaarelta että miksi Nokia ei tee Android puhelimia? Mikä siinä on se järkevä perustelu, että ei myydä niitä puhelimia asiakkaille joita asiakkaat haluavat?

Tätä se on, kun palkataan poliitikkoja johtamaan suurta firmaa. Esko Aho, tunnetusti tietää kaiken mobiili bisneksistä ja mitkä ovat alan trendit.
Anonyymi: Mistä näitä vauvojen 2.4.2012 12:01

Anonyymi
Ja vasta tiedotettiin, että Lumiaa aletaan myymään pian kolmen suuren kiinalaisoperaattorin voimin, heidän noin miljardille asiakkaalleen.

China Telecom halusi ja sai noin kuukauden yksinmyyntioikeuden jollekin Lumia tuotteelle (en muista mikä niistä - 610?) ... eli ei siis ole kiinnostunut TS'n ja IDC'n mukaan? Jonkin Lumia tuotteen myynti alkaa tämän kuun (huhti-) alussa ja muut tulevat pian perässä.

China Mobile aloittaa Lumia myynnit myös viimeistään kuun vaihteessa ja asikkaita on noin 650 miljoonaa.
Anonyymi: W8 2.4.2012 12:01

Anonyymi
"Osaako yksikään toimittaja kysyä Marko Ahtisaarelta että miksi Nokia ei tee Android puhelimia? Mikä siinä on se järkevä perustelu, että ei myydä niitä puhelimia asiakkaille joita asiakkaat haluavat?"

Valmistajia on jo satoja, miksei niiden kelpaa..?

Onneksi Nokia ei lähtenyt Android-kelkkaan, se on pelkkä suo joka on uppoamassa jo, mutta vatipäinen änkyrä täällä ei sitä tajua..!
Anonyymi: Nimetön 2.4.2012 12:02
Sivut: 1 2 3 4 5 6 ... 7
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti Yöaikaan lähetetyt kommentit päätyvät toimituksen tarkistettavaksi. Kommentit tarkistetaan ja hyväksytään seuraavan päivän aikana. Muina aikoina viestit ovat jälkimoderoinnissa.
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.

Taloussanomat - Uutiset

28.7. Kauppahinta hipoo pilviä – tästä huvilasta povataan kaikkien aikojen kalleinta
28.7. Fordin tulos jäi odotuksista USA:n markkinoiden jarruttaessa
28.7. Digitoday Oletko kuullut tästä puhelimesta? Toimitukset kasvoivat toisella neljänneksellä 137 %
28.7. Tarkastusvirasto: IMF oli liian optimistinen eurokriisin hoidossa
28.7. Raha kasaantuu rikkaille – joka kolmas monacolainen on miljonääri
28.7. Digitoday Uusi "palvelu" ei lupaa hyvää: Räjähtävätkö kiristysohjelmat käsiin?
28.7. Ohjelmistoyhtiö Oracle ostaa miljardikaupalla lisää pilviosaamista
28.7. Espanjan jättityöttömyys helpotti hieman – 20 prosentin raja ei vielä alittunut
28.7. Digitoday Osramin lampuissa hillitön tietoturvamoka: Vaarantaa kodin muutkin laitteet
28.7. Avioerotutkimus paljasti dramaattisen muutoksen – näin miehen työtilanne vaikuttaa eroriskiin
28.7. Halpa energia kurittaa öljyjättejä – Shellin tulos romahti 72 %
28.7. Digitoday Mercedes Benzin Tesla-haastajalle tyly tuomio: "Tämä on oikeasti vaarallinen tuote"
28.7. Nesteen osake jatkaa kiitoa, YIT sukeltaa
28.7. Posti aloittaa jälleen yt-neuvottelut – vähennystarve enintään 70 henkeä
28.7. Televisiokaupassa hurja nousu Rion kisojen alla – suosituin tuumakoko on entistä suurempi