Kirjaudu ▼
 

Nokian entinen johtaja MTV3:lle: En olisi valinnut Windowsia

Mikko Stig / Lehtikuva
Nokian entinen johtaja MTV3:lle: En olisi valinnut Windowsia
MTV3:n haastattelema Nokian entinen johtaja Anssi Vanjoki sanoo, että matkapuhelinjätin liittoutuminen Microsoftin kanssa on tarpeetonta.
13.10.2011 09:13
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Nokian entinen johtaja Anssi Vanjoki pitää Nokian liittoutumista Microsofin kanssa tarpeettomana muutoksena. MTV3:n haastattelema Vanjoki sanoo, että Windows Phone -käyttöjärjestelmä on kilpailukykyinen, mutta siinä ei ole mitään, mitä hän ei olisi nähnyt muissa järjestelmissä.

– Nokian softaosaaminen ainakin silloin kun itse olin mukana oli sellaista maailmanluokkaa, että minä en sitä olisi tarpeelliseksi nähnyt, Vanjoki sanoi MTV3:lle.

Käyttöjärjestelmän vaihtamisen sijaan Vanjoki olisi jatkanut Nokian omien Symbianin ja Meegon kehittämistä.

Nokia Oyj
Taloustiedot
Y-tunnus 0112038-9
Kotipaikka Helsinki
Yhtiömuoto OYJ
Kaikki yrityksen taloustiedot
Osaketiedot
Viim. hinta € 5,115
Muutos € +0,040
Muutos % +0,69
Katso kurssihistoria
Osinkotiedot
Tarkista osinkokalenteri ja tulosjulkistuspäivät

– Osaaminen oli sitä tasoa, että kyllä siitä varmaan olisi pystytty ponnistamaan ihan omakin alusta täysin kilpailukykyiseksi.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

Kaksi vuosikymmentä Nokiassa työskennellyt Vanjoki jätti yhtiön pian sen jälkeen, kun kanadalaisen Stephen Elopin nimitys uudeksi toimitusjohtajaksi julkistettiin.

– En nähnyt että minulla olisi ollut heinäkuun alussa aloittamassani tehtävässä mahdollisuuksia jatkaa sen jälkeen kun toimitusjohtaja vaihtui, hän sanoi haastattelussa.

13.10.2011 09:13
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)
Lisää Aiheesta

Kommentit (62)

Sivut: 1 2 3 4 5 6 ... 7
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Voiko katkerampi ja pikkusieluisempi olla?
Anonyymi: Nimetön 13.10.2011 9:15

Anonyymi
En minäkään olisi valinnut windowsia.
Anonyymi: Nimetön 13.10.2011 9:18

Anonyymi
"- Nokian softaosaaminen ainakin silloin kun itse olin mukana oli sellaista maailmanluokkaa..."

Jep jep.
Niin, uusin Symbian on varsin toimiva (ottanut mallia n900 käyttöliittymästä) ja Meego onkin jo erittäin toimiva.

Johtopäätös: kyllä se softapuolikin toimii Nokialla. Tosin eihän siellä ole App Storen kaltaista kymmenien pieruohjelmien kaltaista tukea taustalla, niin eihän se tietenkään voinut pärjätä. Ehkä nyt Windowsin kautta saadaan pieruohjelmat Nokiallekin \o/
Anonyymi: Christopher Robin 13.10.2011 9:19

Anonyymi
Windows on kiva. Se kaatuu joka päivä muutaman kerran.
Anonyymi: Bored 13.10.2011 9:19

Anonyymi
Windows on kiva. Se kaatuu joka päivä muutaman kerran.


Kuten sinäkin.
Anonyymi: äiti auttaa pystyyn 13.10.2011 9:25

Anonyymi
Nokian teknisestä osaamisesta samaa mieltä Vanjoen kanssa. Perusinsinöörit osasivat hommat, mutta MANAGERIT EIVÄT!
Mutta, mutta - tuo ukko oli itse ajamassa Nokiaa suohon, kun kusi nousi päähän ja koitettiin sanella markkinoille ja asiakkaille mitä niiden kuuluisi ostaa, koska Nokia on niin päättänyt!
Samoin tuo ukko oli jo pitempään ihan pihalla monessa lausunnossaan tyyliin "Nokia ei ikinä tee hopean väristä simpukkapuhelinta"!
Ja missä Anssin visiot OVI:n kehittämisen suhteen? Tehtiin kehno kopio samaan aikaan, kun asiakkaat IHAN OIKEASTI halusivat netistä ladattavaa sälää kapuloihinsa. Ihan sama, mikä käyttis siinä kapulassa on, kunhan ladattavaa kamaa tulee hirveesti saataville ja se on helppo imasta kapulaan ja sielleä myös toimii!
Anssi, vaihda jo levyä!
Anonyymi: Copy, copy 13.10.2011 9:26

Anonyymi
Mistä näitä juttuja oikein tulee? Vanjoen aikana Nokian osakekurssi romahti katolta kellariin. Millä mandaatilla hän ylpeilee Talsan sivuilla???? Ei ainakaan osakkeenomistajien.
Anonyymi: Miksi epäonnistujia 13.10.2011 9:26

Anonyymi
Julkisuudessa voisi puida enemmän syitä jotka johtivat Nokian kangistumiseen, siitä Anssilla voisi olla omakohtaisia havaintoja.
Anonyymi: ja missä ovat ne pal 13.10.2011 9:27

Anonyymi
Van Joking kyllä osaa naurattaa: minä tein nämä kaikki puhelimet, sävelsin vieläpä Nokian soittoäänenkin.

Tais siellä kyllä ihan oikeasti olla muutama tuhat insinööriä jne..
Anonyymi: Narsisti vailla vert 13.10.2011 9:28

Anonyymi
Eikös se ollut juuri Vanjoki, joka "tiesi" että android on nopeasti ohimenevä ilmiö?
Anonyymi: sivusta seuraaja 13.10.2011 9:31
Sivut: 1 2 3 4 5 6 ... 7
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.

Taloussanomat - Uutiset

18:12 Finnair sai seitsemännen uutuuskoneen – myi pois ja vuokraa takaisin
17:47 Digitoday Puhuiko Yahoo palturia? "Tietomurtajia ei palkannut kukaan"
16:59 Liikanen: Elvyttävä rahapolitiikka tukee kasvua
16:38 Kiuruvetinen pankki teki muutoksen: Yrittäjä ihmettelee rahojensa kohtaloa
16:26 Ericssonin suuromistajat harkitsevat osakkeiden myyntiä – leikkaushuhut hämmentävät Ruotsissa
15:57 Helsingin pörssi kohoaa Opec-sovun jälkeen
15:42 Metsä Board sulki paperikoneen – 94 saa lähteä
14:19 Commerzbank irtisanoo lähes 10 000
13:42 Tutkija: Venäjä voittaa öljysovussa
13:27 Digitoday Web-kameroiden armeija kaatoi verkkopalvelun
12:39 PTT: Ruoan halpeneminen hidastuu
11:58 Suomen Pankki: Positiivinen yllätys voi tulla Yhdysvalloista
11:36 Digitoday Elisan uudessa palvelussa koukku: puhelut ulkomailta kotimaan hinnoin
11:17 Glastonin yt:t päättyivät – irtisanoo 4 työntekijää
10:56 PT: Hyvätuloisten ostovoima paranee eniten – työttömän tuloissa suurin pudotus
10:45 Keskipalkka jopa 5480 euroa – näin eri alojen korkeakoulutetut tienasivat
10:04 Digitoday Ei vain puhelimien ongelma: Nyt varoitetaan räjähtävistä Samsungin pesukoneista
10:02 PT: Kasvun painopiste alkaa siirtyä vientiin
09:26 OPEC yllätyssopuun tuotannon rajoittamisesta
08:50 Kosteusvaurio voi tulla millaiseen taloon tahansa – alkuna usein vuotava liitos
08:21 Kolumni Digi-palvelu pettää liian usein