Kirjaudu ▼
 

Nokian entinen johtaja MTV3:lle: En olisi valinnut Windowsia

Mikko Stig / Lehtikuva
Nokian entinen johtaja MTV3:lle: En olisi valinnut Windowsia
MTV3:n haastattelema Nokian entinen johtaja Anssi Vanjoki sanoo, että matkapuhelinjätin liittoutuminen Microsoftin kanssa on tarpeetonta.
13.10.2011 09:13
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Nokian entinen johtaja Anssi Vanjoki pitää Nokian liittoutumista Microsofin kanssa tarpeettomana muutoksena. MTV3:n haastattelema Vanjoki sanoo, että Windows Phone -käyttöjärjestelmä on kilpailukykyinen, mutta siinä ei ole mitään, mitä hän ei olisi nähnyt muissa järjestelmissä.

– Nokian softaosaaminen ainakin silloin kun itse olin mukana oli sellaista maailmanluokkaa, että minä en sitä olisi tarpeelliseksi nähnyt, Vanjoki sanoi MTV3:lle.

Käyttöjärjestelmän vaihtamisen sijaan Vanjoki olisi jatkanut Nokian omien Symbianin ja Meegon kehittämistä.

Nokia Oyj
Taloustiedot
Y-tunnus 0112038-9
Kotipaikka Helsinki
Yhtiömuoto OYJ
Kaikki yrityksen taloustiedot
Osaketiedot
Viim. hinta € 5,280
Muutos € +0,040
Muutos % +0,76
Katso kurssihistoria
Osinkotiedot
Tarkista osinkokalenteri ja tulosjulkistuspäivät

– Osaaminen oli sitä tasoa, että kyllä siitä varmaan olisi pystytty ponnistamaan ihan omakin alusta täysin kilpailukykyiseksi.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

Kaksi vuosikymmentä Nokiassa työskennellyt Vanjoki jätti yhtiön pian sen jälkeen, kun kanadalaisen Stephen Elopin nimitys uudeksi toimitusjohtajaksi julkistettiin.

– En nähnyt että minulla olisi ollut heinäkuun alussa aloittamassani tehtävässä mahdollisuuksia jatkaa sen jälkeen kun toimitusjohtaja vaihtui, hän sanoi haastattelussa.

13.10.2011 09:13
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)
Lisää Aiheesta

Kommentit (62)

Sivut: 1 2 3 4 5 6 ... 7
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Voiko katkerampi ja pikkusieluisempi olla?
Anonyymi: Nimetön 13.10.2011 9:15

Anonyymi
En minäkään olisi valinnut windowsia.
Anonyymi: Nimetön 13.10.2011 9:18

Anonyymi
"- Nokian softaosaaminen ainakin silloin kun itse olin mukana oli sellaista maailmanluokkaa..."

Jep jep.
Niin, uusin Symbian on varsin toimiva (ottanut mallia n900 käyttöliittymästä) ja Meego onkin jo erittäin toimiva.

Johtopäätös: kyllä se softapuolikin toimii Nokialla. Tosin eihän siellä ole App Storen kaltaista kymmenien pieruohjelmien kaltaista tukea taustalla, niin eihän se tietenkään voinut pärjätä. Ehkä nyt Windowsin kautta saadaan pieruohjelmat Nokiallekin \o/
Anonyymi: Christopher Robin 13.10.2011 9:19

Anonyymi
Windows on kiva. Se kaatuu joka päivä muutaman kerran.
Anonyymi: Bored 13.10.2011 9:19

Anonyymi
Windows on kiva. Se kaatuu joka päivä muutaman kerran.


Kuten sinäkin.
Anonyymi: äiti auttaa pystyyn 13.10.2011 9:25

Anonyymi
Nokian teknisestä osaamisesta samaa mieltä Vanjoen kanssa. Perusinsinöörit osasivat hommat, mutta MANAGERIT EIVÄT!
Mutta, mutta - tuo ukko oli itse ajamassa Nokiaa suohon, kun kusi nousi päähän ja koitettiin sanella markkinoille ja asiakkaille mitä niiden kuuluisi ostaa, koska Nokia on niin päättänyt!
Samoin tuo ukko oli jo pitempään ihan pihalla monessa lausunnossaan tyyliin "Nokia ei ikinä tee hopean väristä simpukkapuhelinta"!
Ja missä Anssin visiot OVI:n kehittämisen suhteen? Tehtiin kehno kopio samaan aikaan, kun asiakkaat IHAN OIKEASTI halusivat netistä ladattavaa sälää kapuloihinsa. Ihan sama, mikä käyttis siinä kapulassa on, kunhan ladattavaa kamaa tulee hirveesti saataville ja se on helppo imasta kapulaan ja sielleä myös toimii!
Anssi, vaihda jo levyä!
Anonyymi: Copy, copy 13.10.2011 9:26

Anonyymi
Mistä näitä juttuja oikein tulee? Vanjoen aikana Nokian osakekurssi romahti katolta kellariin. Millä mandaatilla hän ylpeilee Talsan sivuilla???? Ei ainakaan osakkeenomistajien.
Anonyymi: Miksi epäonnistujia 13.10.2011 9:26

Anonyymi
Julkisuudessa voisi puida enemmän syitä jotka johtivat Nokian kangistumiseen, siitä Anssilla voisi olla omakohtaisia havaintoja.
Anonyymi: ja missä ovat ne pal 13.10.2011 9:27

Anonyymi
Van Joking kyllä osaa naurattaa: minä tein nämä kaikki puhelimet, sävelsin vieläpä Nokian soittoäänenkin.

Tais siellä kyllä ihan oikeasti olla muutama tuhat insinööriä jne..
Anonyymi: Narsisti vailla vert 13.10.2011 9:28

Anonyymi
Eikös se ollut juuri Vanjoki, joka "tiesi" että android on nopeasti ohimenevä ilmiö?
Anonyymi: sivusta seuraaja 13.10.2011 9:31
Sivut: 1 2 3 4 5 6 ... 7
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.

Taloussanomat - Uutiset

12:07 Italian ongelmapankki yrittää haalia 5 miljardia ennen perjantaita
10:57 Digitoday Teslan Autopilot ajoi ylinopeutta: Näin raju oli kuolemaan johtanut kolari
10:31 Deutsche Bankin tulos romahti
10:14 Kuluttajat luottavat enemmän Suomen kuin omaan talouteensa
09:47 Sanoma teki reippaan tulosparannuksen – kiri etenkin Suomessa
09:22 Teollisuuden luottamus heikkeni hieman
09:10 Hillary Clintonin historiallinen ehdokkuus varmistui
08:29 HS: Hallitus haluaa yrityksille ison veroalen
07:55 Applen tulos heikkeni – puhelinmyynti yli odotusten
06:05 Turkkiin pääsee nyt halvalla – aurinkotuoleista ei tarvitse tapella
26.7. Digitoday Torrent-sivuston perustajalle 150 miljoonan euron taakka – onnitteli Hollywoodia
26.7. Kesko panostaa kymmeniä miljoonia kisaan maanteiden asiakkaista
26.7. Omistajilta vihreä valo: Frankfurtin ja Lontoon pörssit yhdistyvät
26.7. Belgialainen kone kerää huomiota – teki festariväen virtsasta tuhat litraa vettä, josta pantiin olutta
26.7. Anttila aloittaa tänään konkurssialen
26.7. Mitä maksaa ajomatka Helsingistä Turkuun? Uusi sovellus laskee autosi bensakulut ja päästöt
26.7. Yle: Fennovoima alkaa tutkia uutta ydinjätteiden loppusijoituspaikkaa
26.7. Digitoday Surface Pro 3:n akku ei kestä: Mitä tekee Microsoft?
26.7. Brexit lohkaisi brittien eläkevaroja – eläkeläiset tukivat EU-eroa
26.7. Mäkkärin hampurilaisia syötiin odotuksia vähemmän