Kirjaudu ▼
 

Nokian entinen johtaja MTV3:lle: En olisi valinnut Windowsia

Mikko Stig / Lehtikuva
Nokian entinen johtaja MTV3:lle: En olisi valinnut Windowsia
MTV3:n haastattelema Nokian entinen johtaja Anssi Vanjoki sanoo, että matkapuhelinjätin liittoutuminen Microsoftin kanssa on tarpeetonta.
13.10.2011 09:13
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Nokian entinen johtaja Anssi Vanjoki pitää Nokian liittoutumista Microsofin kanssa tarpeettomana muutoksena. MTV3:n haastattelema Vanjoki sanoo, että Windows Phone -käyttöjärjestelmä on kilpailukykyinen, mutta siinä ei ole mitään, mitä hän ei olisi nähnyt muissa järjestelmissä.

– Nokian softaosaaminen ainakin silloin kun itse olin mukana oli sellaista maailmanluokkaa, että minä en sitä olisi tarpeelliseksi nähnyt, Vanjoki sanoi MTV3:lle.

Käyttöjärjestelmän vaihtamisen sijaan Vanjoki olisi jatkanut Nokian omien Symbianin ja Meegon kehittämistä.

Nokia Oyj
Taloustiedot
Y-tunnus 0112038-9
Kotipaikka Helsinki
Yhtiömuoto OYJ
Kaikki yrityksen taloustiedot
Osaketiedot
Viim. hinta € 5,315
Muutos € +0,100
Muutos % +1,82
Katso kurssihistoria
Osinkotiedot
Tarkista osinkokalenteri ja tulosjulkistuspäivät

– Osaaminen oli sitä tasoa, että kyllä siitä varmaan olisi pystytty ponnistamaan ihan omakin alusta täysin kilpailukykyiseksi.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

Kaksi vuosikymmentä Nokiassa työskennellyt Vanjoki jätti yhtiön pian sen jälkeen, kun kanadalaisen Stephen Elopin nimitys uudeksi toimitusjohtajaksi julkistettiin.

– En nähnyt että minulla olisi ollut heinäkuun alussa aloittamassani tehtävässä mahdollisuuksia jatkaa sen jälkeen kun toimitusjohtaja vaihtui, hän sanoi haastattelussa.

13.10.2011 09:13
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)
Lisää Aiheesta

Kommentit (62)

Sivut: 1 2 3 4 5 6 ... 7
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Voiko katkerampi ja pikkusieluisempi olla?
Anonyymi: Nimetön 13.10.2011 9:15

Anonyymi
En minäkään olisi valinnut windowsia.
Anonyymi: Nimetön 13.10.2011 9:18

Anonyymi
"- Nokian softaosaaminen ainakin silloin kun itse olin mukana oli sellaista maailmanluokkaa..."

Jep jep.
Niin, uusin Symbian on varsin toimiva (ottanut mallia n900 käyttöliittymästä) ja Meego onkin jo erittäin toimiva.

Johtopäätös: kyllä se softapuolikin toimii Nokialla. Tosin eihän siellä ole App Storen kaltaista kymmenien pieruohjelmien kaltaista tukea taustalla, niin eihän se tietenkään voinut pärjätä. Ehkä nyt Windowsin kautta saadaan pieruohjelmat Nokiallekin \o/
Anonyymi: Christopher Robin 13.10.2011 9:19

Anonyymi
Windows on kiva. Se kaatuu joka päivä muutaman kerran.
Anonyymi: Bored 13.10.2011 9:19

Anonyymi
Windows on kiva. Se kaatuu joka päivä muutaman kerran.


Kuten sinäkin.
Anonyymi: äiti auttaa pystyyn 13.10.2011 9:25

Anonyymi
Nokian teknisestä osaamisesta samaa mieltä Vanjoen kanssa. Perusinsinöörit osasivat hommat, mutta MANAGERIT EIVÄT!
Mutta, mutta - tuo ukko oli itse ajamassa Nokiaa suohon, kun kusi nousi päähän ja koitettiin sanella markkinoille ja asiakkaille mitä niiden kuuluisi ostaa, koska Nokia on niin päättänyt!
Samoin tuo ukko oli jo pitempään ihan pihalla monessa lausunnossaan tyyliin "Nokia ei ikinä tee hopean väristä simpukkapuhelinta"!
Ja missä Anssin visiot OVI:n kehittämisen suhteen? Tehtiin kehno kopio samaan aikaan, kun asiakkaat IHAN OIKEASTI halusivat netistä ladattavaa sälää kapuloihinsa. Ihan sama, mikä käyttis siinä kapulassa on, kunhan ladattavaa kamaa tulee hirveesti saataville ja se on helppo imasta kapulaan ja sielleä myös toimii!
Anssi, vaihda jo levyä!
Anonyymi: Copy, copy 13.10.2011 9:26

Anonyymi
Mistä näitä juttuja oikein tulee? Vanjoen aikana Nokian osakekurssi romahti katolta kellariin. Millä mandaatilla hän ylpeilee Talsan sivuilla???? Ei ainakaan osakkeenomistajien.
Anonyymi: Miksi epäonnistujia 13.10.2011 9:26

Anonyymi
Julkisuudessa voisi puida enemmän syitä jotka johtivat Nokian kangistumiseen, siitä Anssilla voisi olla omakohtaisia havaintoja.
Anonyymi: ja missä ovat ne pal 13.10.2011 9:27

Anonyymi
Van Joking kyllä osaa naurattaa: minä tein nämä kaikki puhelimet, sävelsin vieläpä Nokian soittoäänenkin.

Tais siellä kyllä ihan oikeasti olla muutama tuhat insinööriä jne..
Anonyymi: Narsisti vailla vert 13.10.2011 9:28

Anonyymi
Eikös se ollut juuri Vanjoki, joka "tiesi" että android on nopeasti ohimenevä ilmiö?
Anonyymi: sivusta seuraaja 13.10.2011 9:31
Sivut: 1 2 3 4 5 6 ... 7
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.

Taloussanomat - Uutiset

13:30 Areva-Siemens vaatii TVO:lta nyt 3,5 miljardia
13:07 Valmet haali tilauksia – tulos petti odotukset, osinko nousee
13:02 Pörssi romahti Japanissa – Nikkeillä suurin päiväpudotus 3 vuoteen
12:51 Outotecin osake edelleen 17 prosentin laskussa
12:31 Digitoday Leffapiratismista tuli nyt todella helppoa – Lakimies: Käyttöä valvotaan
11:57 Nordean maksuliikenne toimii taas
11:07 Tikkurilan tappio syveni – Venäjä painaa tänä vuonna
11:05 S-Pankki tiristi muhkeamman tuloksen: "Alkaa olla iskukunnossa"
10:37 Outotec teki rajut tappiot – ei jaa osinkoa
10:33 Outotecin osake rymylaskussa: -22%
10:29 Aktia irtisanoo 55
10:29 Digitoday Venäjä siirtyy Linuxiin, iskee USA:n nettijättejä veroilla
09:51 Hollannin tv-toimintojen poistot heikensivät Sanoman tulosta
09:12 Yrityskauppa paisutti Fiskarsia – kasvattaa osinkoa
07:49 SS: Yritykset hakevat kasvua ammattikorkeakouluista – "valmennusta trendialoille"
07:03 Kolumni Paavo presidentiksi, osa N
06:15 Digitoday Elisa yllättää: Turvatallennus suomalaisille
06:01 Tilintarkastaja joutuu pian käräyttämään
8.2. Digitoday Tiesitkö: Facebook Messengeriin on piilotettu shakkipeli
8.2. Kokonainen maisterintutkinto tiivistettiin yhteen 28 euron kurssiin
8.2. Pankit pörssisyöksyn takana – huoli Deutsche Bankista kasvaa
8.2. Digitoday Facebookin netille tyrmäys: Ilmainen, mutta syrjivä
8.2. Nordean maksuissa on edelleen ongelmia