Kirjaudu ▼
 

Nokia hävisi patenttikiistan Britanniassa

Matkapuhelinjätti Nokia on hävinnyt brittiläisessä oikeusistuimessa patenttikiistan saksalaista IPComia vastaan.
16.6.2011 13:56
Bloomberg
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Oikeusistuin piti voimassa eurooppalaisen patentin, jota IPCom oli väittänyt Nokian loukkaavan ja jota Nokia esitti mitätöitäväksi.

Patentti koskee matkapuhelinverkkotekniikkaa. Oikeusistuimen mukaan Nokian kaksi laitetta loukkaa patenttia, mutta se ei kertonut, mitkä laitteet ovat kyseessä.

Nokian tiedottajan Mark Durrantin mukaan oikeuden päätös mahdollistaa kuitenkin nykyisen tuotannon jatkumisen, koska nykyiset tuotannossa olevat laitteet eivät loukkaa IPComin patenttia. Nokia aikoo myös valittaa päätöksestä.

23:08Osake
+3.73 %
6.395
+0.23

IPCom on syyttänyt Nokian loukkaavan useita patentteja, jotka IPCom osti saksalaiselta Boch-yhtiöltä vuonna 2007.

Taloustiedot

∇ Mainos ∇
16.6.2011 13:56
Bloomberg
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)
Yritykset IPCom Nokia Boch

Kommentit (14)

Sivut: 1 2
EdellinenSeuraava

Anonyymi
hahahahahahahahah
Anonyymi: hah 16.6.2011 14:04

Anonyymi
Meneekö 4? tänään rikki? Kun tippuu alle 2?, niin minä ostan.
Anonyymi: Nousuvaraa löytyy! 1 16.6.2011 14:10

Anonyymi
Välillä näinkin päin, että Mokia häviää patenttikiistan.


Pitää katsoa vielä mikä on tilanne tuon valituksen jälkeen.
Anonyymi: Nimetön 16.6.2011 14:12

Anonyymi
Vaikuttaako kursseihin?
Anonyymi: Epätietoinen? 16.6.2011 14:22

Anonyymi
Ostan 10 eurossa, silloin maistuu makeammalle.
Anonyymi: Sinkko 16.6.2011 14:23

Anonyymi
Minä ostan aina kun Nokiaa saa 14 vuoden halvimpaan hintaan.
Anonyymi: Osinkko hyvä! 16.6.2011 14:39

Anonyymi
Tämä oli täysin strategian mukainen ratkaisu.
Anonyymi: On hyvä niinkuin on 16.6.2011 14:40

Anonyymi
Meneekö 4? tänään rikki? Kun tippuu alle 2?, niin minä ostan.


Myytkö sitten kun se on 1?:ssä?
Anonyymi: kohtuus 16.6.2011 14:41

Anonyymi
Nämä patenttijutut pitää kyllä selvitellä tulevaisuudessa siten, että patentin rikkoja on se jonka pitää selvittää kikkomukset. Ei ole mitään järkeä kun yritykset käyttävät miljardeja toistensa tuotteiden tutkimisiin. Pitäisi antaa kansainvälinen sakko niille yrityksille, jotka jäävät kiinno pantenttirikkomuksista.
Anonyymi: LMN 16.6.2011 14:54

Anonyymi
No niin nyt sekin sitten selvisi,Nokia on pelkkä rosvolafka.
Anonyymi: ryövärit oyj 16.6.2011 15:17
Sivut: 1 2
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Asiakastieto

Yhteistyössä