Kirjaudu ▼
 

Yrittäjät parahtivat: Päätös km-korvauksista peruttava

Auto Bild Suomi
Yrittäjät parahtivat: Päätös km-korvauksista peruttava
Hallituksen päätös rajoittaa kilometrikorvauksia saa kipakkaa kritiikkiä yrittäjien keskusjärjestöstä.
Taloussanomat
26.4.2012 12:30
115

Hallituksen päätös kiristää omalla autolla työajoja ajavien kilometrikorvauksia ei saa kiitosta kotimaisten yrittäjien etujärjestöltä Suomen Yrittäjiltä.

Suomen Yrittäjien toimitusjohtaja Jussi Järventaus arvostelee kovin sanoin hallituksen suunnitelmia järjestön Yrittäjäsanomat-lehdessä. Kolumninsa otsikossa Järventaus vaatii suorasanaisesti päätöksen perumista.

– Ei ole järkevää keikuttaa venettä liiallisesta vero- ja ympäristöpoliittisesta puhdasoppisuudesta, Järventaus kirjoittaa.

Järventauksen mukaan hallituksen päätös tarkoittaa nykyisellään sitä, että yrittäjien kustannukset kasvavat, työnantajien palkkakulut voivat nousta tai palkansaajan ansiotaso heikentyä. Yrittäjien äänitorven mukaan päätös kasvattaa myös epätasa-arvoa Suomen eri kolkkien välillä.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

Hallituksen päätöstä ovat arvostelleet myös monet muut järjestöt, kuten Veronmaksajain keskusliitto. 

– Jos autoedun arvot pysyvät suunnilleen entisellään, tilanne kannustaa autoedun ottamiseen, liiton johtava lakimies Juha Koponen arvioi Taloussanomille viikko sitten. 

Copyright Creative Commons Teksti on lisensoitu Creative Commons Nimeä-Ei muutoksia-Epäkaupallinen -lisenssillä.
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy

Kommentit (115)

Sivut: 1 2 3 4 5 6 ... 12
EdellinenSeuraava

Anonyymi
kunpa ei ole työtä eikä autoakaan, korvaukset sossun luukulta
pummi 26.4.2012 12:36

Anonyymi
Suomi on valtavan kokoinen harvaan asuttu valtio. Miksi täällä liikkumisesta on tehty lähes jo rikollista toimintaa?

Ministeri Kyllönen vasureista mietiskelee että julkisen liikenteen käyttöä saataisiin lisättyä massiiviset 4% jos joka ikiseen Suomen 3 miljoonaan autoon pakko asennettaisiin GPS seuranta, verottajaa varten. Tämä kuulemma olisi taloudellisesti kannattavaa.

No, mikäli valtio maksaa nämä GPS laitteet jokaiseen 3 miljoonaan autoon niin sittenhän se voisi kuulostaa ihan kivalta.

Mutta ilmeisesti tarkoitus on että nämä GPS laitteet maksaa auton omistaja itse, paljonko asennuksineen ne tulisivat sitten kustantamaan ja mikä estää autoilijaa kytkemästä sitä pois päältä kun hän ajelee? siinähän sitä säästöä alkaisi tulemaan reippaammanlaisesti.
vain 4% tähden GPS j 26.4.2012 12:38

Anonyymi
Noh noh. Luulen että jonkun täytyy maksaa toi 900 miljardia. Suomalaiset autoilijat sopisivat siihen hyvin.

- Jos euroalue hajoaa, nämä kansallisten keskuspankkien saatavat keskuspankkijärjestelmältä muuttuvat olemattomiksi saataviksi, koska järjestelmää ei enää ole. Tällaiseen vaihtoehtoon ei ole edes varauduttu. Suomen pitää silloin valmistautua siihen, että 67 miljardin saatavat eivät koskaan tule takaisin, Saksan arvostetuimpiin talousasiantuntijoihin kuuluva professori Hans-Werner Sinn sanoo MTV3 Uutisten haastattelussa.

Mayerin mukaan nimenomaan EKP:n höveli rahoitus on paisuttanut Saksan, Hollannin, Suomen ja Luxemburgin keskuspankkisaatavat yhteensä 900 miljardiin. Loput euromaat ovat velkaa keskuspankille.


http://www.mtv3.fi/uutiset/talous.shtml/2012/04/1534836/suomella-kymmenien-miljardien-saatavat-ekplta

Urpolaisen vastaus välikysymyksessä Suomen pankin osalta:
Suomen Pankki on lisäksi osana eurojärjestelmää osallistunut euroalueen vakauttamistoimiin. Vastuistaan pankki raportoi suoraan eduskunnalle.



valtioneuvosto.fi/toiminta/valikysymykset/valikysymysvastaukset/fi.jsp?oid=356131
900 miljardia 26.4.2012 12:40

Anonyymi
Yrittäjä ajaa yrityksen verovapaalla autolla ja maksaa itselleen verotonta kilometrirahaa ja verotonta päivärahaa ja palkkansa hän nostaa verottomina osinkoina. Ja sitten parahdetaan, joku haluaisi yrittäjänkin maksavan jotain veroja. Verovapaudet eivät häntä saa häpeämään, kun hän käyttää kaikkia yhteiskunnan ilmaisia palveluita ja ottaa töihin puoli-ilmaisia yhteiskunnan tukemia työharjoittelijoita.
Yhteiskunnan vapaama 26.4.2012 12:41

Anonyymi
Onko parahduksen syynä tapa maksaa palkkoja kilometrikorvauksina joita ei ole ajettu kuin paperilla? Minun palkastani 30% maksetaan näin. Mieluiten ottaisin ihan suorana palkkana,mutta en halua riskeerata työpaikkaa.
Kreikka-tautia ilmas 26.4.2012 12:41

Anonyymi
Jos firmalla on paljon ajoja niin firma ostakoon työtekijälleen työvälineen. Mikä tässä on niin vaikeeta? Voi pyhälypsylehmä!
Valtion linjaus on e 26.4.2012 12:41

Anonyymi
Olisi parempi, kun kaikki olisivat samanlaisia palkansaajia ja yritystoiminnan omistaisi valtio.
Kohti solidaarista j 26.4.2012 12:44

Anonyymi
Tuskin onnistuu koska mm. HALLITUSpuolue Vihreät haluaa arvatenkin poistaa kilometrikorvaukset kokonaan.
Buhahhah 26.4.2012 12:46

Anonyymi
Ihan aikuiste oikeesti, mihin yrityksiä tarvitaan? Kaikki voisivat olla töissä valtiolla ja kunnissa ja töihin soveltumattomat saisivat kansalaispalkkaa.
Hyvinvointia kohden 26.4.2012 12:46

Anonyymi
No eräskin yrittäjä koitti laittaa ajoja 1500km/päivä.
Ei ole uskottavaa, että 100 päivää putkeen tulee joka päivä 1500km ajoja, omalla henkilöautolla.
varmaan. 26.4.2012 12:47
Sivut: 1 2 3 4 5 6 ... 12
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Asiakastieto

Yhteistyössä