Kirjaudu ▼
 

7 yleisintä kuntoilumyyttiä

Taloussanomat
7 yleisintä kuntoilumyyttiä
Totta vai tarua? Lue oikaisut seitsemään yleiseen uskomukseen kuntoilusta.
15.4.2012 17:21
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Huffington Post listasi seitsemän kuntoilumyyttiä.

1. Painoharjoittelu tekee naisista isoja ja maskuliinisia.

Naisilla on liikaa estrogeenia massiivisten lihasten kasvattamiseen. Siksi naisten ei tarvitse vältellä painoharjoittelua isojen lihasten pelossa.

2. Kiloja voi pudottaa kohdistetusti.

Paino lähtee kehosta tasaisesti. Paikkaa, mistä kiloja pudottaa, ei pysty valitsemaan.

3. Paino on tehokkain tapa seurata kuntoilun tuloksia.

Paino on erittäin huono muutoksen mittari. Mittarin näyttämän lukeman sijaan kuntoilijan pitäisi keskittyä kehon rasvaprosenttiin ja siihen, miten vaatteet istuvat päälle. Kuntoilun seurauksena kasvava lihasmassa on tiiviimpää ja painavampaa kuin rasvakudos.

4. Ilman tuskaa ei saa tuloksia.

Jos harjoittelu tekee kipeää, sitä ei pysty jatkamaan kovinkaan kauaa. Kuntoillessa epämukavuus on ok, kipu ei.

5. Kuntoilulaite laskee tarkasti poltetut kalorit.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

Kulutettuja kaloreita ei pysty laskemaan tarkasti, jollei laite tiedä käyttäjän painoa, sukupuolta ja kehonkoostumusta.

6. Jalka- ja käsipainojen pitäminen lenkillä nostaa sen tehoa.

Painot muuttavat normaaleja liikeratoja ja aiheuttavat suuren riskin loukkaantumiselle. Lisäksi ne kuormittavat rankasti niveliä ja lihaksia. Jos todella haluaa tehdä lenkin suuremmalla painolla, painovyö on jalka- ja käsipainoja turvallisempi vaihtoehto.

7. Liikunnan jälkeinen lihaskipu johtuu maitohapoista.

Maitohapot katoavat lihaksista nopeasti harjoituksen jälkeen. Lihaskipu aiheutuu liikunnan aiheuttamista lihasvaurioista, jotka parantuessaan vahvistavat lihaksia.

15.4.2012 17:21
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)
Copyright Creative Commons Teksti on lisensoitu Creative Commons Nimeä-Ei muutoksia-Epäkaupallinen -lisenssillä.

Kommentit (25)

Sivut: 1 2 3
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Myytti 8: Kun siiderivalaat kantavat kaksin käsin Kopparbergia kaupasta sossun laskuun lähiön neukkukuutioon, tulee käsivarsista lihaksikkaat ja massiiviset.

Tätä lisääntynyttä massaa voi käyttää hyväkseen paikallisessa karaokebaarissa, kun kiilaa laitteelle laulamaan "Me ollaan sankareita kaikkki".
Anonyymi: Nimetön 15.4.2012 17:28

Anonyymi
8. Myrkyillä nopeiten voimaa ja kokoa.

9. Treeni, hyvä ravinto ja lepo eivät vie vielä mihinkään.
Anonyymi: Talonmies 15.4.2012 17:28

Anonyymi
8. Myrkyillä nopeiten voimaa ja kokoa.

9. Treeni, hyvä ravinto ja lepo eivät vie vielä mihinkään.


Myrkyillä tulee kyllä kokoa, mutta kun otat piikin pois p*seestä, niin kutistut entistä pienemmäksi ja saat bitch titsit.

Jos alat myrkkyjen tielle, niin siellä on pysyttävä. Ja tarkkailtava veriarvojaan ja pahaa kolestroliaan. Muuten voi pumppu leikata 50-vuotiaana.
Anonyymi: Nimetön 15.4.2012 17:31

Anonyymi
8. Myrkyillä nopeiten voimaa ja kokoa.

9. Treeni, hyvä ravinto ja lepo eivät vie vielä mihinkään.

Myrkyillä tulee kyllä kokoa, mutta kun otat piikin pois p*seestä, niin kutistut entistä pienemmäksi ja saat bitch titsit.

Jos alat myrkkyjen tielle, niin siellä on pysyttävä. Ja tarkkailtava veriarvojaan ja pahaa kolestroliaan. Muuten voi pumppu leikata 50-vuotiaana.


Totta haastat, sille tielle jos lähtee ei paluuta ole. On nähty monet kerrat ja monet ennenaikaiset "sydänkohtaukset".

Verisuonet menee kiinni, sydänlihas kasvaa ja loppu on selvää. Samoilla tyypeillä löytyy usein myös orastava peräsuolensyöpä kuolinsyytutkimuksissa.

Sitten jos lopetat käytön, niin lihakset löytyy vessanpöntöstä ja vuoden kuluttua on kaikki hävinneet.
Anonyymi: Talonmies 15.4.2012 17:40

Anonyymi
"Paino on erittäin huono muutoksen mittari. Kuntoilun seurauksena kasvava lihasmassa on tiiviimpää ja painavampaa kuin rasvakudos."

Mielestäni ei pidä ihan paikkaansa. Elopaino kyllä vähenee rasvan sulaessa ainakin alussa . Lihasmassan kasvatus on sitten vähän eri juttu.
Anonyymi: alkuperäisasukas 15.4.2012 17:46

Anonyymi
Kyllä voi olla massivisen iso, lihaksikas ja leveäharteinen myös naturaalisti. Jos olet yksi 10.000:sta, joilla on poikkeukselliset geenit.

Siis tarkoitan sellaista suht.rasvatonta 120-kiloista massaa, en mitään Ellos-kuvastojen pojuja, joilla on jalat kuin biljardikepit. Suurin osa treenaa roinamiesten ohjelmalla ja piiputtavat itsensä ylikuntoon hetkessä.
Anonyymi: Nimetön 15.4.2012 17:52

Anonyymi
Talouslehdesta ne kuntoiluohjeet loytyvat!
Anonyymi: kuntoilailusanomat 15.4.2012 18:12

Anonyymi
Että mm. hölkkä tai pyöräily H:gin 10.000 diselbussin ja muiden dieselautojen päästämien näkymättömien HIUKKASTEN keskellä olisi terveellistä.
Anonyymi: Buhahhah 15.4.2012 18:30

Anonyymi
Totuus kuntoilusta on kuitenkin se, että:
Lihakset tulevat ja menevät, mutta läski on ikuista.
Anonyymi: Liikunnan iloa 15.4.2012 18:40

Anonyymi
"2. Kiloja voi pudottaa kohdistetusti.

Paino lähtee kehosta tasaisesti. Paikkaa, mistä kiloja pudottaa, ei pysty valitsemaan."

Tässä kai kuuluisi lukea "Rasvaa" ei "Kiloja" ja "Rasva" ei "Paino". Kyllähän kiloja voi 'helposti' pudottaa keskivartalosta ja pitää kokonaismassan ennallaan hoitamalla yläkehoon ja reisiin hurjasti jerkkua.
Anonyymi: Nimetön 15.4.2012 18:40
Sivut: 1 2 3
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti Yöaikaan lähetetyt kommentit päätyvät toimituksen tarkistettavaksi. Kommentit tarkistetaan ja hyväksytään seuraavan päivän aikana. Muina aikoina viestit ovat jälkimoderoinnissa.
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Asiakastieto

Yhteistyössä