Kirjaudu ▼
 

IBM-pomo osui lasikattoon

Ismo Henttonen
IBM-pomo osui lasikattoon
Kolme kuukautta sitten Ginni Rometty nimitettiin IBM:n toimitusjohtajaksi. Lasikattoa hän ei kuitenkaan pystynyt murtamaan, kirjoittaa talouslehti Financial Times.
7.4.2012 15:51
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Augusta National -golfkerhossa Yhdysvaltain Georgiassa pelataan sunnuntaina Masters-turnaus, jonka pääsponsori IBM on. Perinteisesti Augusta pyytää kunniajäsenyyden sponsoreiden toimitusjohtajille, mutta Rommettya kerho ei huolinut jäsenekseen.

Sosiologian professori Ben Agger Texasin yliopistosta kuvaa arvostettuja golfkerhoja ”vallan todellisiksi käytäviksi”, joissa luodaan tärkeitä suhteita.  

Financial Timesin mukaan golfinpeluuta harrastava Rommetty tai IBM eivät ole kommentoineet jäsenyyttä. Arvostelijoiden mukaan päätös olla hyväksymättä Rommettyä kerhon ensimmäiseksi naisjäseneksi tahraa sekä kerhon että yhtiön maineen, jollei se puutu asiaan.

La Sallen yliopiston valtio-opin professorin Mary Ellen Balchunisin mukaan tapauksessa konservatiiviseksi leimautuvalla IBM:llä voi jatkossa olla vaikeuksia rekrytoida edistyksellistä työpaikkaa etsiviä nuoria.

∇ Mainos ∇
7.4.2012 15:51
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kommentit (29)

Sivut: 1 2 3
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Nokia tulee olemaan maailman suurin yritys 2022 ja muut ihmettelee.

Sijoitan KAIKKI rahani mitä irti saan NOKIAAN!!!

Heavy Metal valtio SUOMI voittaa AINA!!!! PERSUT!!!
Anonyymi: HAHHAHH VOITTJAN HEL 7.4.2012 17:00

Anonyymi
Golf on homppelilaji, joteN ymmärrettäväähän tämä.
Anonyymi: Nimetön 7.4.2012 17:23

Anonyymi
Miksi IBM leimautuisi konservatiiviseksi jos joku golfkerho ei myönnä jäsenyyttä IBM:n toimitusjohtajalle? Eikö se kerho ole tässä se konservatiivinen?
Anonyymi: Duski 7.4.2012 17:35

Anonyymi
vedin pumpattavaa barbaraa liian innokkaasti kun se äkkiä puhkesi-


Tee valitus Setalle!!
Anonyymi: HEHHEHEHEHEHE 7.4.2012 17:52

Anonyymi
Jospa Ginnyltä puuttuu mailanvarren jatke, tämähän voi estää hänen osallistumistaan täysipainoiseen golfaamiseen ja myös rajoittaa mahdollisuuksia osua pikkuruiseen palloon riittävällä tarkkuudella. Game over.
Anonyymi: Orlando 7.4.2012 17:54

Anonyymi
Miksi IBM leimautuisi konservatiiviseksi jos joku golfkerho ei myönnä jäsenyyttä IBM:n toimitusjohtajalle? Eikö se kerho ole tässä se konservatiivinen?


sitä vähän myös ihmettelin, mutta olisiko siksi jos eivät ota mitään kantaa hylkäykseen vaikka ovat isoja sponsoreita. vetämällä sponsoroinnin pois homma muuttuisi aika äkkiä, kantaa ottamatta jättämällä antaa viestin että tämä on ihan oikein. näin ajattelisin aisaa..
Anonyymi: slurps 7.4.2012 18:29

Anonyymi
IBM on suuren luokan vallankäyttäjä yhtenä maailman suurimmista ja kannattavimmista yrityksistä ja tuntuu käyttävän valtaansa onneksi harkiten ja keskittyen bisnekseen eikä kulisseissa suhmurointiin. IBM:n toimitusjohtaja on varmasti maailman vaikutusvaltaisin nainen.

Nyt firmalla olisi loistava tilaisuus nostaa naisten asemaa poistamalla noita lasikattoja. Oikea tapa ei varmasti ole sponsoroinnin yksipuoleinen poisvetäminen, vaan muiden sponsorien mukaanvetäminen samaan temppuun.
Anonyymi: Tee 7.4.2012 19:28

Anonyymi
´

Hyvillä Veljillä on pelin jälkeen "poikaporukan" harrastuksia paikoissa joissa huvituksista huolehtivat notkeammat ja iloisemmat tyttöset kuin pitkän uransa huipulle kiipineet naisjohtajat.
Anonyymi: vänrikki S. 7.4.2012 19:35

Anonyymi
Määpä!
Anonyymi: A Merkel 7.4.2012 19:39

Anonyymi
Golfin ymmärtäminen on vaikeaa.Välillä lyödään yli baarin ja välillä alle.Luulisi että pelata voisi,ilman vesi-ja metsätaipaleita.Harrastus ei missään tapauksessa sovi kiireiselle johtajalle.Kovasti miehinen laji.
Anonyymi: Hoikkapoika 7.4.2012 19:52
Sivut: 1 2 3
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti Yöaikaan lähetetyt kommentit päätyvät toimituksen tarkistettavaksi. Kommentit tarkistetaan ja hyväksytään seuraavan päivän aikana. Muina aikoina viestit ovat jälkimoderoinnissa.
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Asiakastieto

Yhteistyössä