Suklaan syöminen voi hoikistaa
Tuhannen yhdysvaltalaisen suklaansyöntiä tarkasteellessa tutkimuksessa painoindeksin laskua ei liitetty syödyn suklaan määrään vaan siihen, kuinka usein suklaata syödään.
Suklaalla noin viisi kertaa viikossa herkuttelevien painoindeksi oli pisteen alhaisempi kuin verrokkihenkilöiden.
– Yleensä suklaata syödään herkkuna, ja sillä pitäisi olla haitallisia vaikutuksia painoindeksiin. Oikeasti asia onkin päinvastoin, San Diegon yliopiston tutkija Beatrice Golomb sanoo.
Tutkimuksessa ei huomioitu koehenkilöiden muuta ruokavaliota tai liikunnan määrää. Tutkijoiden mukaan lisätutkimukselle onkin tilausta.
Suklaan on aiemmassa tutkimuksessa todettu myös vähentävän sydänsairauksien riskiä ja kariesta sekä alentavan verenpainetta.













