Kirjaudu ▼
 

Joka toinen yritys löytää työntekijän Facebookista

Taloussanomat
Joka toinen yritys löytää työntekijän Facebookista
Melkein joka toinen yritys hyödyntää Facebookia ja Linkedin-palvea työntekijöiden palkkaamiseksi. Parhaita työntekijöitä sieltä ei kuitenkaan löydy, kertoo tuore kysely.
Taloussanomat
16.6.2011 12:33
9

Lähes puolet suomalaisista yrityksistä hyödyntää sosiaalista mediaa rekrytoinnissa, selviää tuoreesta kyselystä. Tärkeimmät rekrytointikanavat ovat Facebook ja Linkedin. Kuitenkin vain harva löytää hyvän työntekijän yhteisömediasta.

Kyselyn toteuttivat viestintätoimisto Manifeston ja henkilöstön arviointimenetelmiä kehittävä SHL. Siinä kartoitettiin, miten suomalaiset yritykset hyödyntävät sosiaalista mediaa työnantajamielikuvan rakentamisessa ja rekrytoinnissa.

Kyselyyn vastanneista 55 prosenttia uskoo, että yhteisömedian merkitys kasvaa rekrytoinnissa lähivuosina. Suomalaisista yrityksistä 45 prosenttia etsii työntekijöitä sosiaalisen median verkostoista ja 44 prosenttia rakentaa työnantajamielikuvaa sosiaalisen median avulla.

Yhteisömedian tärkeimmät rekrytointikanavat ovat Facebook ja Linkedin. Facebookia hyödynnetään ilmoittelemalla yrityksen omalla sivulla avoimista työpaikoista.

Sen sijaan Linkediniä käytetään laajemmin. Linkedinissä tärkeimpiä keinoja ovat yrityksen oma Linkedin-sivusto, henkilöstön henkilökohtaisten verkostojen hyödyntäminen sekä työpaikkailmoitukset. Linkedin kertoi eilen, että aktiivisimmat suomalaisyritykset sivustolla ovat Nokia, Tieto ja Elisa.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

Vastaajista vain 16 prosenttia kokee, että näkyminen sosiaalisessa mediassa on vahvistanut työnantajamielikuvaa ja 13 prosenttia kertoo tehneensä hyviä rekrytointeja sosiaalisen median avulla.

Kyselyyn osallistui 103 vastaajaa. Eniten vastaajia oli palveluyrityksistä, teollisuudesta sekä valtionhallinnosta.

Copyright Creative Commons Teksti on lisensoitu Creative Commons Nimeä-Ei muutoksia-Epäkaupallinen -lisenssillä.
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy

Kommentit (9)

Sivut: 1
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Eivät kerkee tekee töitä FB päivityksiltään.
Maailma loppuu jos l 16.6.2011 12:52

Anonyymi
Eivät kerkee tekee töitä FB päivityksiltään.


On ne radion kuuntelijatkin epäilyttäviä. Ja vinyylien kuuntelijat.
Morkan 16.6.2011 12:54

Anonyymi
Jo vain. Ei tosiammattilaisten tarvi rakentaa itsestään työantajia kosiskelevia mielikuvia sosiaalisessa mediassa. Heidät tunnetaan muutenkin. Mielikuvia luovat ne, jotka eivät ole löytäneet paikkaansa yhteiskunnassa. Onneksi työnantajien seula on tiukka.
sosiaalidemokraattin 16.6.2011 12:58

Anonyymi
Eikös sitten Twitteristä löydy työntekijöitä?
Paras kriteeri työntekijän valintaa on Angry Birds-taidot.
Roviolla miljoonan s 16.6.2011 13:00

Anonyymi
FB: Job hopperin sininen taivas.
Out of the Blue 16.6.2011 13:03

Anonyymi
Facebookkaaminen on pellejen hommaa. Onneksi koko fb-kupla poksahtaa kohta...
Nimetön 16.6.2011 14:06

Anonyymi
On se vaan mukavaa kun työnantajat seuraavat minun tilapäivityksiäni facebookissa. Joka päivä teen kuiteskin jotain jänskää.
pauloissa 16.6.2011 14:33

Anonyymi
> Joka toinen yritys löytää työntekijän Facebookista
> Kyselyyn osallistui 103 vastaajaa.
hjyva tilasto 16.6.2011 14:33

Anonyymi
vai että palvea
Nimetön 16.6.2011 15:54
Sivut: 1
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Asiakastieto

Yhteistyössä