Kirjaudu ▼
 

Caruna järjesteli lainojansa uusiksi – lyhensi kohulainaa 150 miljoonalla

Mika Ranta / HS
Caruna järjesteli lainojansa uusiksi – lyhensi kohulainaa 150 miljoonalla
Sähkönsiirtokonserni Carunan emoyhtiö uudelleenrahoitti lainansa maanantaina. Yhtiö otti uutta lainaa ja maksoi pois vanhoja lainoja.
9.2.2016 14:10
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Caruna Networks rahoituksen kokonaismäärä on 1,93 miljardia euroa, josta 825 miljoonaa euroa on 12 pankin ryhmältä saatua lainaa.

Caruna kertoo tiedotteessaan, että pankit ovat myöntäneet sähkönsiirtäjälle myös 600 miljoonan euron investointilainalimiitin ja 60 miljoonan euron käyttöpääomalimiitin.

Tämän lisäksi Caruna Networks on lainannut 1,105 miljardia euroa irlantilaiselta finanssiyhtiö Transmission Finance DAC:lta osana 10 miljardin euron joukkovelkakirjalainaohjelmaa. Irlantilaisyhtiö ei kuulu Caruna-konserniin.

Caruna Networks Oy Caruna Oy
Taloustiedot
Y-tunnus 2584904-3
Kotipaikka Espoo
Yhtiömuoto OY
TOL-luokka
Muu liikkeenjohdon konsultointi
Kaikki yrityksen taloustiedot

Pankkilainat ovat viisivuotisia ja irlantilaisyhtiöltä saadut lainat kymmenestä 30 vuoteen.

Haettuaan uutta lainaa Caruna Networks on maksanut pois juniorilainansa ja uudelleenrahoittanut seniorilainansa.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

Osakaslainaansa Caruna Networks on lyhentänyt 150 miljoonalla eurolla. Järjestelyjen jälkeen Carunalla on seniorilainoja 1,93 miljardia euroa ja 850 miljoonaan euron osakaslaina. Seniorilainojen keskikorko on 2 prosenttia ja osakaslainan 8,5 prosenttia.

Carunan osakaslainajärjestely on ollut runsaasti julkisuudessa viime viikkoina, kun yhtiön on tulkittu vältelleen verojen maksamista Suomeen lainajärjestelyjensä avulla.

9.2.2016 14:10
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kommentit (33)

Sivut: 1 2 3 4
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Nyt voimme lopettaa ilkeät puheemme Carunasta ja nukkua yömme onnellisina. Kyllä kapitalistilla on hyvä sydän, kiitos ihana Caruna.
Anonyymi: Paratiisiloiset 9.2.2016 14:12

Anonyymi
Vain monopoliyhtiö voi tänäpäivänä pilata näin totaalisesti imagonsa !
Todennäköisesti kuumottavat myös roistofirman "johtoryhmän" ahneiden posket - millä ihmeen ilveellä maksetaan monopoliyhtiön johdolle moisia kolmenkympin kk-palkkoja - miksi ?
Äänestän nämä veikot ja siskot jo tässä vaiheessa Vuoden Sössijöiksi - ei ilmeisesti minkäälaista ennakkotajua, että mikä soppa tuli keitetyksi......tai sitten vain aivan hel...tin röyhkeitä...
Anonyymi: maalaispoika 9.2.2016 14:23

Anonyymi
Jyrki Kataisen (Kok), Vapaavuoren (Kok) ja Vihreiden myymä Caruna aiheuttaa taloudellista tuhoa kautta koko Suomen järjettömän suurilla korotuksilla.

Milloin saadaan vastuulliset sähköverkon myynnistä vastuuseen?

Edesmennyt Presidentti Kekkonen taisi olla oikeassa, Kokoomus tuhoaa Suomen...
Anonyymi: KokoomusSuomenTuho 9.2.2016 14:27

Anonyymi
Olisi kyllä tässä caruna huijauksessa eritystilintarkastus paikallaan
Anonyymi: kekko3 9.2.2016 14:37

Anonyymi
6 - 0 ei mulla muuta.
..................

Sopii suomalaisuuteen.
Anonyymi: rikastu_ryöstämällä 9.2.2016 14:38

Anonyymi
Jyrki Kataisen (Kok), Vapaavuoren (Kok) ja Vihreiden myymä Caruna aiheuttaa taloudellista tuhoa kautta koko Suomen järjettömän suurilla korotuksilla.

Milloin saadaan vastuulliset sähköverkon myynnistä vastuuseen?

Edesmennyt Presidentti Kekkonen taisi olla oikeassa, Kokoomus tuhoaa Suomen...


Mitähän kaikkea nyky hallitus ehtiikään myymään,
3 vuotta on aikaa tyriä oikein kunnolla?
Anonyymi: yksityistetäänlisää 9.2.2016 14:54

Anonyymi
Valtio voisi lainata Corunalle vaikka 6% korolla niin ei tarvi Suomen ulkopuolelta lainata..eikös se olis reilu peli! Win WIn....

Siinä menis poikien verokikkailu reisille kerta rykäsyllä!
Anonyymi: Apinoikoijjataan 9.2.2016 14:57

Anonyymi
Miksi Energiavirasto antaa 6%:n riskittömän tuoton?
Täysin edesvastuutonta.
Anonyymi: virasto_vaihtoon 9.2.2016 15:03

Anonyymi
Suomessa on täysin hampaaton Energiavirasto.

Nostaa kaksinkertaiseksi tuotot nollainflaation maailmassa, ja samalla antaa yhtiön kikkailla tuloksen pikavippikorolla ulkomaille.
Anonyymi: korruptio_rehottaa 9.2.2016 15:09

Anonyymi
Miksi Energiavirasto antaa 6%:n riskittömän tuoton?
Täysin edesvastuutonta.


Tuotto on tosiaan harvinaisen riskitön: jos tuottoa ei saada, voidaan nostaa hintoja. Ei tarvitse edes yrittää toimia kustannustehokkaasti, kun kulut voi aina siirtää asiakkaalle. Olisi kiva, jos kuka vain voisi tehdä noin satumaisesti tuottavia riskittömiä sijoituksia.

Onneksi lainsäädäntömme tuntee yhä pakkolunastuksen. Sitä pitäisi käyttää mokapäätöksen perumiseen.
Anonyymi: WikkeläWille 9.2.2016 15:09
Sivut: 1 2 3 4
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
 

Taloussanomat - Uutiset

12:32 Britannian talous jatkoi vaimeaa kasvuaan – Brexitin vaikutukset eivät vielä näy
11:49 Digitoday IPhone-hälytys: "Nyt on syytä paniikkiin"
11:21 VW:n sopu amerikkalaisten autokauppiaiden kanssa voi maksaa yli miljardi euroa
11:09 Digitoday 26 vuotta siinä kesti: Klassikkopeli murtautuu ulos Windowsista
10:32 Rakennuslupien määrässä hurja hyppäys – asuntoluvat +23 %
09:46 Digitoday Tämä on vakavaa: iPhonet murrettu – Apple kehottaa päivittämään
09:46 Synkkä arvio: Trumpin voitto voi aiheuttaa maailmanlaajuisen taantuman
09:27 Lehto rakentaa majoitustilat 1000:lle ydinvoimalatyömaan työntekijälle
08:32 Kone sai suuren tilauksen – yli 200 hissiä Kiinaan
08:23 KL: Vuokra-asuntojen omistajat syyttävät kuntia vuokrien noususta
07:51 LM:n kysely: Haastajat jäävät kauas Rinteestä
07:12 Kolumni Navigaattori ajaa kartan ohi
06:04 Digitoday Syyte rapsahti porilaisnaiselle: Julkaisi valheellisia tietoja Kuvake.netissä
06:01 Analyysi Menetetyn vuosikymmenen saldo: valtionvelka kolminkertaistui – työttömyys ei selitä
25.8. Uutuuskoneen lentoja perutaan – syöpyvätkö moottorit?
25.8. Kuluttaja, näin verkkokauppa houkuttelee sinua ostoksille
25.8. Digitoday Kuorma-auton kuljettaja aiheutti liikennekuoleman: Pelasi kohupeliä
25.8. Digitoday Loppu nettiriesalle? Google alkaa rangaista näitä verkkosivuja
25.8. Uber maksaa kuskeille tukiaisia – teki alkuvuonna miljarditappion