Kirjaudu ▼
 

Carunan suomalaisomistaja ei kommentoi hinnankorotuksia

Annika Lohi / TaSa
Carunan suomalaisomistaja ei kommentoi hinnankorotuksia
"Yritykset vastaavat itse viestinnästään sekä sijoittajille että yleisölle", todetaan työeläkeyhtiö Elosta.
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Työeläkeyhtiö Elo omistaa osuuden hinnankorotuksia julkistaneesta sähkönsiirtoyhtiö Carunasta. Yhtiöstä ei kuitenkaan haluta kommentoida tarkemmin Carunan toimintapaa taikka korostusten perusteita.

– Elon omistusosuus Carunassa on 7,5 prosenttia ja se vastaa alle 0,5:ttä prosenttia kaikista sijoituksistamme. Toimintatapamme on, että emme vähemmistöomistajana kommentoi yksittäisiä sijoituksia, toteaa Elon johtaja Timo Stenius Taloussanomille.

– Yritykset vastaavat itse viestinnästään sekä sijoittajille että yleisölle. Vastuullisena sijoittajana odotamme, että yritykset antavat riittävät ja oikeat tiedot toiminnastaan.

Elo muodostui vuoden 2014 alussa yhdistyneistä Eläke-Fenniasta ja LähiTapiola Eläkeyhtiöstä. Elon ohella Carunasta omistaa siivun myös toinen eläkeyhtiö eli Keva.

Carunan pääomistajat ovat kaksi kansainvälistä sijoitusyhtiötä, First State Investments ja Borealis Infrastructure.

∇ Mainos ∇
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kommentit (43)

Sivut: 1 2 3 4 5
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Ei kannata enää käydä yksin lenkillä. Ahneus on 1 kuoleman synneistä.
Anonyymi: Hammurabinlaki 1.2.2016 16:18

Anonyymi
Ei tietenkään kommentoi, kun on pelkkää negatiivista uutista ko. firmasta esillä. Ja omistajana varmasti tietävät mitä kaikkea on tekeillä ...
Anonyymi: Meklari 1.2.2016 16:20

Anonyymi
Omistaja voi käyttää valtaa yhtiössä.
Eikö tämän yhtiön voisi pakkolunastaa valtion haltuun?

Omistajille voisi antaa nimellisen korvauksen, vaikkapa puolet ostohinnasta.
Anonyymi: pakkolunastus 1.2.2016 16:21

Anonyymi
Minulla hinta nousee 100% eli kaksinkertaiseksi.
Vanha perushinta 2,95e/kk ja uusi 5,90e/kk.
Käytän vähän sähköä, joten siirron perushinta on laskun suurin menoerä.

Tämä on korotus kaikille Espoossa, jossa kaapelit ovat jo maan alla (eikä ole mitään syytä nostaa hintoja!!).
Anonyymi: monopoli 1.2.2016 16:22

Anonyymi
Jos korotus tuntuu suurelta, niin aina voi lopettaa sähkösopimuksen ja yrittää tuottaa sähkön itse.
Anonyymi: fdgdfgdfg 1.2.2016 16:24

Anonyymi
Kartelli on päällä sähköverkon rakentajilla, jos niitä edes rakennetaan.

Siirtofirmat varmaankin kotisivuillaan kertovat missä tehdään verkkotöitä, että voi seurata mikä niiden todellinen arvo on.
4 miljardia 3 vuodessa tarkoittaa, että kaikki linjat uusitaan, miksi?

verot ohjataan ulkomaille ja Suomi köythtyy 2 miljardia lisää, millä me ruokimme siirtolaiset, joita tulee tänä vuonna 60 000 lisää.
Anonyymi: tästäeivoitotparane 1.2.2016 16:27

Anonyymi
Miksi koko korotus tehdään perushintaan?
Tämä on ristiriidassa hallituksen ilmastopolitiikan kanssa.

Nythän suorastaan kehotetaan tuhlaamaan energiaa, koska se ei vaikuta laskun loppusummaan kovin paljoa (perushinnan suuresta osuudesta johtuen).
Anonyymi: kuluttaja2 1.2.2016 16:28

Anonyymi
Verovälttelyn takia EU-maista häviää 1000 miljardia euroa vuosittain, koska verosuunnittelijat/salaisten verosopimusten tekijät eivät osallistu EU-jäsenmaksuihin, vaikka saavat mammuttimaisia EU-tukia verovaroista?

Luxemburgin ja Belgian kaltaisten maiden varakkuus syntyy juuri siitä, että ne auttavat suuryrityksiä olemaan maksamatta veroa maissa, joissa voitot on tehty?

Suomessahan suuryrityksille maksetaan lisäksi automaattiset yritys- ja palkkatuet verovaroista.

Verovälttelykäytäntöjen pääarkkitehtina ja verokeinottelukäytäntöjen hyysääjänä pidetään Luxemburgin pitkäaikaista pääministeriä Junckeria, joka "hokkus pokkus" valittiinkin EU-komission puheenjohtajaksi? Tämän komission on määrä "tutkia" kyseenalaisia verojärjestelyjä EU:ssa?

Salaisten verosopimusten teko ei ole laitonta ja EU:n "ohjelmat" verosuunnittelun estämiseksi kaatuvatkin aina verosuunnittelusta hyötyvien maiden vastustukseen?

Maakohtainen raportointivelvoite paljastaisi veronkiertäjät, mutta EU-komissio haluaa maakohtaisen raportoinnin olevan suuryrityksille vapaaehtoista?

Suomessa EK jarruttaa EU:n veroparatiisien sulkemista, koska "verotietojen läpinäkyvyys johtaisi todennäköiseen tarpeettomaan media kiinostukseen"?

Siispä Valtiovarainvaliokunnan verojaosto kuuli juurikin vain EK:ta kun se antoi eduskunnalle "selvityksensä" komission suunnitelmasta suitsia agressiivista verosuunnittelua?

Tiedossahan on, että EK kannattaa nykymenon jatkamista ja ajaa verosuunnittelijoiden etua?
Anonyymi: veroparatiisivero 1.2.2016 16:28

Anonyymi
Eiköhän pian suomen tieverkot olen jonkun Hongonjopparin omistuksessa ja te maksatte liikutte tai ette.
Anonyymi: ononniollaonnellinen 1.2.2016 16:34

Anonyymi
Olisihan se vissiin ihan kohtuullista tietää, että kenelle me maksamme, minne rahat menee????

Vai onko tämä kaikki salattua tietoa!

Kuka meitä kuset...taa
Anonyymi: seeeeeeees 1.2.2016 16:37
Sivut: 1 2 3 4 5
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti Yöaikaan lähetetyt kommentit päätyvät toimituksen tarkistettavaksi. Kommentit tarkistetaan ja hyväksytään seuraavan päivän aikana. Muina aikoina viestit ovat jälkimoderoinnissa.
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
 
Asiakastieto

Yhteistyössä