Kirjaudu ▼
 

Energiateollisuus vastustaa vihreiden turveveron korotusta

Energiateollisuus vastustaa vihreiden turveveron korotusta
Energiateollisuus vastustaa vihreiden esitystä turveveron korotusta. ET:n mukaan vero vaarantaisi tavoitteen nostaa uusiutuvan energian osuus Suomessa 20 prosenttiin. Yle kertoi aiemmin tänään, että vihreät esittää turveveron kiristystä hallituksen kehysriihessä.
Taloussanomat
2.3.2012 21:18
53

Energia-alan etujärjestö Energiateollisuus (ET) vastustaa vihreiden esitystä energiaturpeen verotuksen kiristämisestä. ET:n mukaan vaarantaisi tavoitteen nostaa uusiutuvan energian osuus Suomessa 20 prosenttiin vuoteen 2020 mennessä.

– Turve voisi hyvin olla osana Suomen energiajärjestelmää vielä useita vuosikymmeniä. Puolessa Suomen maakunnista turve on tärkein kaukolämmityksen polttoaine. Yli miljoona suomalaista asuu taloissa, joiden kaukolämmön tuotantoon on käytetty turvetta, ET sanoo tiedotteessa.

Yle kertoi aiemmin tänään, että vihreät aikoo esittää kehysriihessä veronkorotuksia turpeelle. Ylen mukaan ympäristöministeri Ville Niinistö arvioi, että turpeen energiakäyttö voi tulla kannattamattomaksi jo kymmenessä vuodessa. Niinistö mukaan kehysriihessä pitäisi sopia turpeen veronkorotuksista, Yle kertoo.

Niinistö on aiemmin sanonut, että energiaturpeen tuotanto voitaisiin ajaa alas 20 vuodessa. Nyt hän pohtii jo tahdin kiihdyttämistä.

– Kyllä se voidaan haluttaessa tehdä nopeamminkin jo sen takia, että jos turpeen energiakustannukset kasvavat voimakkaasti, niin silloin se ei ole taloudellisesti kannattavaa edes kymmenen vuoden päästä. Turpeesta pitäisi luopua hyvän sään aikana, Niinistö sanoo Ylelle.

∇ Mainos ∇
Yritykset Energiateollisuus
Ihmiset Ville Niinistö
Tagit Vihreät
Copyright Creative Commons Teksti on lisensoitu Creative Commons Nimeä-Ei muutoksia-Epäkaupallinen -lisenssillä.
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy

Kommentit (53)

Sivut: 1 2 3 4 5 6
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Vaan jos turve tuodaan Virosta, johan vihreätkin sen hyväksyisivät.
jep 2.3.2012 21:35

Anonyymi
Viisaita on Vihreet, mutta lämmitykseen tarvittavien polttoaineiden päälle hyö ei ymmärrä mitään !

Olisi varmasti parempi tietää jo ennakkoon, mitä kaukolämpölaitokset saa käyttää, kun turpeesta luovutaan ??

Polttoaineiden veron-kiristys ei lämmitä muita, kun Rikkaita Pankkeja !
mustamies 2.3.2012 21:43

Anonyymi
Viron palavakivikin olisi entinen energia suomalaisella verotuksella.
Verotetaan kaikki seisomaan.
Yrittäjä 2.3.2012 21:46

Anonyymi
"vaarantaisi tavoitteen nostaa uusiutuvan energian osuus Suomessa 20 prosenttiin vuoteen 2020 mennessä."

Uusiutuva turve? 1000 vuottako kestaa?

Sinansa turve kuuluu sarjaan ruokohelppi, tuulimylly ja risupaketti. Pelkkia siltarumpuja.
Talonmies 2.3.2012 21:47

Anonyymi
kuinka tehdä energiasta tehoton?
nostamalla veroja. 2.3.2012 21:50

Anonyymi
JOs Suomesta löytyisi puhdasta vetyä syöksevä lähde, niin vihreät tekisivät kaikkensa estääkseen sen käytön.
kaapo 2.3.2012 21:50

Anonyymi
Ennen suomessa kannatti puu jalostaa huonekaluiksi
ja myydä vientiin,nyt se kannattaa myydä haloiksi.
Energiaverot ja alvit nosti lämmityksen hinnan
tappiin.
Yrittäjä 2.3.2012 21:51

Anonyymi
Kuinka paljon maksaa ku turve tukkii ja rehevöittää järvet?
luontoa tuhoavaa 2.3.2012 21:55

Anonyymi
VALTION TUKIPOLITIIKKA ?

Valtion tuella saatu aikaan turvetta, risuja, ruokohelpeä, tuulivoimaa......
Kuka nuokin maksaa? Tavallinen veronmaksaja tietysti...
Kaikessa on todella epäonnistuttu....

KAIKKI YHTEISKUNNAN YRITYSTUET JA YRITYKSET POIS HETI (Muista TV-kuvaputkitehdas).....

AI NIIN, VALTION YRITYKSETHÄN ON LISTATTU PÖRSSIIN JA MYYTY MIHIN SATTUU (Viimeisimpiä Kemira lannoitteet Norjaan (Yara))......
Saadut rahat on käytetty ylisuuren BYROKRATIAN pyörittämiseen, ei mihinkään tuottavaan investointiin.....

TODELLA HÖLMÖJÄ NUO MEIDÄN POLIITTISET PÄÄTTÄJÄT (Sulle-mulle, eikun sulle-mulle....)
Onko politikoilta to 2.3.2012 21:58

Anonyymi
Vihreät ovat syöpä ja maan tuho yhdessä siilinjärven putkiaivon kanssa
Nimetön 2.3.2012 22:02
Sivut: 1 2 3 4 5 6
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti Yöaikaan lähetetyt kommentit päätyvät toimituksen tarkistettavaksi. Kommentit tarkistetaan ja hyväksytään seuraavan päivän aikana. Muina aikoina viestit ovat jälkimoderoinnissa.
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Asiakastieto

Yhteistyössä