Kirjaudu ▼
 

FT: Seuraavat viikot erittäin tärkeitä Volkswagenille

Jason Alden
FT: Seuraavat viikot erittäin tärkeitä Volkswagenille
Saksalaisyhtiö voi pahimmassa tapauksessa joutua ostamaan päästöhuijauksen piiriin kuuluvat autot yhdysvaltalaisilta asiakkailtaan.
25.3.2016 16:27
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Talouslehti Financial Timesin (FT) mukaan Volkswagen on saanut neljän viikon jatkoajan suunnitelmilleen korjata 584 000 päästöhuijauksen piiriin kuuluvaa autoa Yhdysvalloissa.

Saksalaismerkin pitää esittää suunnitelmansa manipuloitujen autojen korjaamiseksi 21. huhtikuuta mennessä. Aiempi takaraja umpeutui torstaina.

Uusi takaraja on vain viikkoa ennen Volkswagenin vuosikertomuksen julkistamista. Asiantuntijat epäilevät Volkswagenin kykyä saada vuosikertomus auditoiduksi pikaisella aikataululla. Saksan lakien mukaan vuosikertomus pitää kuitenkin julkaista ennen huhtikuun loppua.

– Tämä on varmasti myöhäisin ja kiinnostavin vuosikertomus urallani, Evercore ISI -sijoitusyhtiön analyytikko Arndt Ellinghorst sanoo FT:lle.

Amerikkalainen Jonas Day -asianajotoimisto julkaisee puolestaan raporttinsa Volkswagenin päästöskandaalin syistä huhtikuun jälkipuoliskolla.

– Seuraavat viikot ovat erittäin tärkeitä Volkswagenille, UBS-pankin analyytikko Patrick Hummel sanoo FT:lle.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

FT:n mukaan Yhdysvaltain Eurooppaa tiukemmat päästöstandardit tekevät päästöhuijauksen korjaamisen vaikeaksi.

Mikäli Volkswagen ei pääse sopuun Yhdysvaltain viranomaisten kanssa päästöskandaaliin liittyvien autojen korjaamisesta, yhtiö voi pahimmassa tapauksessa joutua jopa ostamaan päästöhuijauksen piiriin kuuluvat autot asiakkailtaan arviolta 12 000 dollarin keskihintaan.

Volkswagen joutuisi kayttämään autojen ostamiseen yli 7 miljardia dollaria.

25.3.2016 16:27
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kommentit (21)

Sivut: 1 2 3
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Ne jenkkien vanhat volkkarit varmaan roudataan Suomeen ja myydään hyvällä voitolla tänne kun täällähän ei mistään välitetä.
Anonyymi: PassatTSI 25.3.2016 16:45

Anonyymi
Tänne ei noin uusia autoja oteta! Kansa ajaa 90-luvun Saabeilla ja Ladoilla! Muuhun ei yksinkertaisesti ole varaa!
Anonyymi: TeboilillaNähdään 25.3.2016 17:01

Anonyymi
Volkkarilla eiole mitään vaikeuksia saada käytetyt autot myytymuualle maailmaan. Niissähän ei ole mitään oikeaa vikaa. Näin ollen tappio supistuu noin 70 prosentilla.

Kaksi miljardia ei ole paljon noin isolle yhtiölle.

Maine saattaa kasvaakin, jos autoilijat tykkäävät US:n viranomaisten cuzettaneen eurooppalaista. Toyotaahan cuzetettiin jo aikaisemmin ihan tekaistuin perustein.

Matkapuhelimissa vastaava tapaus oli Samsungin kulmienpyöristys (USA:n lahj(om)attomat tuomarit). Ihan vitsi sekin.
Anonyymi: IsoaLeikkiä 25.3.2016 18:17

Anonyymi
USA on ollut rankka markkina-alue aina, muistuu mieleen Chevrolet takatuuppari 1960 luvulta, kun toimittaja Nader ryhtyi tutkimaan sen kolari- ja ajoturvallisuutta. Lopputulos oli tuotannon lopettaminen ja Suomessa sitä vaan myytiin premium kärrynä vielä vuosia myöhemmin.
Anonyymi: Convairvsvw 25.3.2016 19:01

Anonyymi
Harhautua voi monin tavoin elämässään. Carina E.
Anonyymi: kaarlo66 25.3.2016 20:08

Anonyymi
Volkkarilla eiole mitään vaikeuksia saada käytetyt autot myytymuualle maailmaan. Niissähän ei ole mitään oikeaa vikaa. Näin ollen tappio supistuu noin 70 prosentilla.

Kaksi miljardia ei ole paljon noin isolle yhtiölle.

Maine saattaa kasvaakin, jos autoilijat tykkäävät US:n viranomaisten cuzettaneen eurooppalaista. Toyotaahan cuzetettiin jo aikaisemmin ihan tekaistuin perustein.

Matkapuhelimissa vastaava tapaus oli Samsungin kulmienpyöristys (USA:n lahj(om)attomat tuomarit). Ihan vitsi sekin.


Paitsi että ww ei saa myydä noita ainakaan euroopassa, kun ne ei läpäse testiä muutakuin huijaamalla =)
Anonyymi: Naurulokki 25.3.2016 20:42

Anonyymi
Osakeantia pukkaa autoteollisuuden huijaavalle dinosaurukselle. Kuka hullu siihen osallistuu on sitten toinen juttu.
Anonyymi: EkpEvmVmp 25.3.2016 23:12

Anonyymi
Ne jenkkien vanhat volkkarit varmaan roudataan Suomeen ja myydään hyvällä voitolla tänne kun täällähän ei mistään välitetä.
vaihdetaan maski ja myydään uutena,esim datsun 100 A 74 lopetettiin valmistus,suomessa maahantuojat möi vielä -76 mallisia jotka oli uitettu muualta satamista kun ei menneet kaupaksi,myös seuraavia uusia cherryjä tuli valmiiksi konepellit ruosteessa muualta ,tänne on aina merkkiliikkeiden voimasta roudattu kaikki skeida koska kansa uskoo merkkiliikkeeseen kuin ennen kirkkoon,jos vaikka huikea öljynkulutus kuitataan että se kuuluu tehdä niin johan asiakas on tyytyväinen,kunnossa olewva 4 tahti ei vie öljyä.
Anonyymi: kmarx 26.3.2016 7:34

Anonyymi
Ostin juuri uuden VW:n kaupunkiautoksi osottaakseni mieltäni tälle kaksinais moralismille. Tiedän ettei ehkä ole maailman kestävin auto mutta käytännöllinen ja näillä kilometreillä kestää mulla ainakin 10 vuotta ja hinta oli erittäin hyvä.
Anonyymi: KdFWagen 26.3.2016 8:53

Anonyymi
Vw hyvä auto. Osasivat tehdä nerokkaat jutut päästötesteihin, joten auton pitää olla mainio. Olen ajanut kahta vw:tä, golfia ja jettaa, ja molemmat luokkansa parhaita ja luotettavimpia autoja. Päästötestit vain lisäsivät luottamustani vw:n.
Anonyymi: go2vw 26.3.2016 9:24
Sivut: 1 2 3
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
 

Taloussanomat - Uutiset

06:03 Digitoday Saako Android-puhelimesi halutun päivityksen? Katso tästä
06:01 Jopa 253 000 lasta voi altistua homeelle – katso kartasta, missä ongelmia on
27.5. Snowden on nyt seksisymboli
27.5. Turvatyynyjen takaisinveto paisuu: "pelkääjän paikallakin" vikaa
27.5. Kohta robottikin "tuntee kipua"
27.5. USA:n talous kasvoi nopeammin kuin luultiin
27.5. Miksi pankkilainaa ei saa Suomessa kännykällä?
27.5. Monsanto-pomo voisi tienata yrityskaupasta 70 miljoonaa
27.5. 38 öljytankkeria jonottaa satamassa Ranskassa – jalostajat tyytyväisinä
27.5. Microsoftista lähteville heti uusia työtarjouksia – "Useat löytävät mielenkiintoisia tehtäviä"
27.5. Terex: Zoomlion ei saanut tehtyä sitovaa ostotarjousta
27.5. Rikkain prosentti on Suomessakin luultua rikkaampi
27.5. Digitoday Microsoft estää yleisimmät salasanat – jätti porsaanreikiä
27.5. Analyytikko: Fortum maksoi korkean hinnan Ekokemistä – "Aika paljon preemiota"
27.5. Konecranes kohoaa kauppojen varmistuttua
27.5. Tunnettu lamppumerkki kiinnostaa pörssissä – kurssi roimassa nousussa
27.5. Valtio kahmaisee lähes 200 miljoonan euron potin Ekokemin myynnistä
27.5. Digitoday Jättitutkimuksessa löytyi yhteys kännyköiden ja syövän väliltä
27.5. Kaupalle vahvistus – Fortum ostaa Ekokemin
27.5. R-kioskien omistaja perustaa yhtiön, jonka tavoitteena on turvata työpaikkoja
27.5. Digitoday "Jännittävä demonstraatio": Avaruusalus pudotetaan kovaa maahan
27.5. Pääkaupunkiseudun asuntohinnat kovassa kirissä
27.5. HKScan saa uuden toimitusjohtajan
27.5. Haastattelu Fortum vääntää ydinvoiman jatkosta Ruotsissa – reaktoreita uhattu sulkea
27.5. Digitoday Joko riitti? Google putsasi pöydän Java-käräjillä
27.5. G7-mailla huoli Brexitistä – Japanin mukaan maailmaa uhkaa uusi talouskriisi
27.5. Esperi Caren pääomistaja vaihtuu
27.5. Autoista viskotaan 666 norsun painon verran roskaa – muotidieetti hyvin edustettuna
27.5. Digitoday Jolla C myi saman tien loppuun – vihjailee jatkosta
27.5. Vähittäiskauppa pääsi pahimman yli – teollisuuden luottamus heikkeni
Asiakastieto

Yhteistyössä

 
Henkilöautojen ensirekisteröinnit Top 10
merkki4/20162016
VOLKSWAGEN11084709
SKODA10724270
TOYOTA10114638
FORD9113522
KIA8862594
VOLVO7023056
OPEL6462473
AUDI5992369
NISSAN5612943
BMW5502004
   
malli4/20162016
SKODA OCTAVIA5632034
VOLKSWAGEN GOLF4281721
FORD FOCUS3881376
KIA RIO369862
NISSAN QASHQAI3581710
OPEL ASTRA3361238
VOLKSWAGEN PASSAT2851173
TOYOTA YARIS2601206
TOYOTA AURIS2561384
TOYOTA AVENSIS2341267

Lähde: Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi / Bisnode Marketing Oy