Kirjaudu ▼
 

FT: Seuraavat viikot erittäin tärkeitä Volkswagenille

Jason Alden
FT: Seuraavat viikot erittäin tärkeitä Volkswagenille
Saksalaisyhtiö voi pahimmassa tapauksessa joutua ostamaan päästöhuijauksen piiriin kuuluvat autot yhdysvaltalaisilta asiakkailtaan.
25.3.2016 16:27
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Talouslehti Financial Timesin (FT) mukaan Volkswagen on saanut neljän viikon jatkoajan suunnitelmilleen korjata 584 000 päästöhuijauksen piiriin kuuluvaa autoa Yhdysvalloissa.

Saksalaismerkin pitää esittää suunnitelmansa manipuloitujen autojen korjaamiseksi 21. huhtikuuta mennessä. Aiempi takaraja umpeutui torstaina.

Uusi takaraja on vain viikkoa ennen Volkswagenin vuosikertomuksen julkistamista. Asiantuntijat epäilevät Volkswagenin kykyä saada vuosikertomus auditoiduksi pikaisella aikataululla. Saksan lakien mukaan vuosikertomus pitää kuitenkin julkaista ennen huhtikuun loppua.

– Tämä on varmasti myöhäisin ja kiinnostavin vuosikertomus urallani, Evercore ISI -sijoitusyhtiön analyytikko Arndt Ellinghorst sanoo FT:lle.

Amerikkalainen Jonas Day -asianajotoimisto julkaisee puolestaan raporttinsa Volkswagenin päästöskandaalin syistä huhtikuun jälkipuoliskolla.

– Seuraavat viikot ovat erittäin tärkeitä Volkswagenille, UBS-pankin analyytikko Patrick Hummel sanoo FT:lle.

∇ Mainos, artikkeli jatkuu alempana ∇ ∇ Artikkeli jatkuu ∇

FT:n mukaan Yhdysvaltain Eurooppaa tiukemmat päästöstandardit tekevät päästöhuijauksen korjaamisen vaikeaksi.

Mikäli Volkswagen ei pääse sopuun Yhdysvaltain viranomaisten kanssa päästöskandaaliin liittyvien autojen korjaamisesta, yhtiö voi pahimmassa tapauksessa joutua jopa ostamaan päästöhuijauksen piiriin kuuluvat autot asiakkailtaan arviolta 12 000 dollarin keskihintaan.

Volkswagen joutuisi kayttämään autojen ostamiseen yli 7 miljardia dollaria.

25.3.2016 16:27
Taloussanomat
Lisää suosikkeihin

Henkilökohtaiselle suosikkilistalle tallentaminen vaatii kirjautumista.

KirjauduRekisteröidy
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)

Kommentit (21)

Sivut: 1 2 3
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Ne jenkkien vanhat volkkarit varmaan roudataan Suomeen ja myydään hyvällä voitolla tänne kun täällähän ei mistään välitetä.
Anonyymi: PassatTSI 25.3.2016 16:45

Anonyymi
Tänne ei noin uusia autoja oteta! Kansa ajaa 90-luvun Saabeilla ja Ladoilla! Muuhun ei yksinkertaisesti ole varaa!
Anonyymi: TeboilillaNähdään 25.3.2016 17:01

Anonyymi
Volkkarilla eiole mitään vaikeuksia saada käytetyt autot myytymuualle maailmaan. Niissähän ei ole mitään oikeaa vikaa. Näin ollen tappio supistuu noin 70 prosentilla.

Kaksi miljardia ei ole paljon noin isolle yhtiölle.

Maine saattaa kasvaakin, jos autoilijat tykkäävät US:n viranomaisten cuzettaneen eurooppalaista. Toyotaahan cuzetettiin jo aikaisemmin ihan tekaistuin perustein.

Matkapuhelimissa vastaava tapaus oli Samsungin kulmienpyöristys (USA:n lahj(om)attomat tuomarit). Ihan vitsi sekin.
Anonyymi: IsoaLeikkiä 25.3.2016 18:17

Anonyymi
USA on ollut rankka markkina-alue aina, muistuu mieleen Chevrolet takatuuppari 1960 luvulta, kun toimittaja Nader ryhtyi tutkimaan sen kolari- ja ajoturvallisuutta. Lopputulos oli tuotannon lopettaminen ja Suomessa sitä vaan myytiin premium kärrynä vielä vuosia myöhemmin.
Anonyymi: Convairvsvw 25.3.2016 19:01

Anonyymi
Harhautua voi monin tavoin elämässään. Carina E.
Anonyymi: kaarlo66 25.3.2016 20:08

Anonyymi
Volkkarilla eiole mitään vaikeuksia saada käytetyt autot myytymuualle maailmaan. Niissähän ei ole mitään oikeaa vikaa. Näin ollen tappio supistuu noin 70 prosentilla.

Kaksi miljardia ei ole paljon noin isolle yhtiölle.

Maine saattaa kasvaakin, jos autoilijat tykkäävät US:n viranomaisten cuzettaneen eurooppalaista. Toyotaahan cuzetettiin jo aikaisemmin ihan tekaistuin perustein.

Matkapuhelimissa vastaava tapaus oli Samsungin kulmienpyöristys (USA:n lahj(om)attomat tuomarit). Ihan vitsi sekin.


Paitsi että ww ei saa myydä noita ainakaan euroopassa, kun ne ei läpäse testiä muutakuin huijaamalla =)
Anonyymi: Naurulokki 25.3.2016 20:42

Anonyymi
Osakeantia pukkaa autoteollisuuden huijaavalle dinosaurukselle. Kuka hullu siihen osallistuu on sitten toinen juttu.
Anonyymi: EkpEvmVmp 25.3.2016 23:12

Anonyymi
Ne jenkkien vanhat volkkarit varmaan roudataan Suomeen ja myydään hyvällä voitolla tänne kun täällähän ei mistään välitetä.
vaihdetaan maski ja myydään uutena,esim datsun 100 A 74 lopetettiin valmistus,suomessa maahantuojat möi vielä -76 mallisia jotka oli uitettu muualta satamista kun ei menneet kaupaksi,myös seuraavia uusia cherryjä tuli valmiiksi konepellit ruosteessa muualta ,tänne on aina merkkiliikkeiden voimasta roudattu kaikki skeida koska kansa uskoo merkkiliikkeeseen kuin ennen kirkkoon,jos vaikka huikea öljynkulutus kuitataan että se kuuluu tehdä niin johan asiakas on tyytyväinen,kunnossa olewva 4 tahti ei vie öljyä.
Anonyymi: kmarx 26.3.2016 7:34

Anonyymi
Ostin juuri uuden VW:n kaupunkiautoksi osottaakseni mieltäni tälle kaksinais moralismille. Tiedän ettei ehkä ole maailman kestävin auto mutta käytännöllinen ja näillä kilometreillä kestää mulla ainakin 10 vuotta ja hinta oli erittäin hyvä.
Anonyymi: KdFWagen 26.3.2016 8:53

Anonyymi
Vw hyvä auto. Osasivat tehdä nerokkaat jutut päästötesteihin, joten auton pitää olla mainio. Olen ajanut kahta vw:tä, golfia ja jettaa, ja molemmat luokkansa parhaita ja luotettavimpia autoja. Päästötestit vain lisäsivät luottamustani vw:n.
Anonyymi: go2vw 26.3.2016 9:24
Sivut: 1 2 3
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti Yöaikaan lähetetyt kommentit päätyvät toimituksen tarkistettavaksi. Kommentit tarkistetaan ja hyväksytään seuraavan päivän aikana. Muina aikoina viestit ovat jälkimoderoinnissa.
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
 

Taloussanomat - Uutiset

1.7. Sokerimuro ei enää maistu – Kellogg vastaa take away -murokahvilalla
1.7. Neljä ennustetta, joissa arvostettu futurologi Toffler osui oikeaan
1.7. Ilta-Sanomat Puolalaiset insinöörit hämmästyivät sähkövarkauksista Suomessa
1.7. Liian vanhat autot ajokieltoon Pariisissa sakkojen uhalla
1.7. Talousguru: EU on tuomittu epäonnistumaan
1.7. Työttömiä lähes 5 000 000 – Espanjassa silti pulaa koodareista ja hoitajista
1.7. Talvivaara myy liikevaihtoa tuottaneen omaisuutensa Terrafamelle
1.7. Teollisuustuotannon kasvu kiihtyi Yhdysvalloissa
1.7. Helsingin pörssissä tehtiin lähes 86 000 kauppaa päivässä
1.7. Suomi vaihtoi 300 tonnia silakkaa 1500 loheen
1.7. Reipas kasvu jatkui –10 750 uutta autoa rekisteriin
1.7. Jalkapalloeuforia tarttui pörssiin Islannissa?
1.7. Soinia ryöpytettiin eduskunnassa – "Häkellyttävän alhaista populismia"
1.7. Teräsyhtiöt kiipeävät pörssissä, Nokia luisuu
1.7. Digitoday Verkkokonnilla ovela harhautus: Näin huijausviesti menee täydestä
1.7. Katso, kenen nettotuloja sote paisuttaa – ministeriö kiistää suosineensa
1.7. Nanso myy trikootuotantonsa Nokian Neulomolle
1.7. Aktia ostaa Elisa Lompakon
1.7. Sääntö-Suomen poikkeus: Taas voi tienata tonnin verottomasti
1.7. Kapselissa meren ali puolessa tunnissa Tukholmaan – näin suurhanke etenee
1.7. Digitoday Apple iskee taas musiikkibisneksessä? Silmäilee poikkeuksellista palvelua
1.7. Hyviä uutisia asuntovelalliselle – euriborit miinuksella pitkään
1.7. Digitoday Uusi Firefox antaa tehdä aiemmin mahdottoman Gmail- ja Facebook-tempun
1.7. Pihlajalinna solmi pitkistä sote-ulkoistuksista – rajoituslaki voimaan tänään
1.7. Kauppa kävi hyvin ja hinnat laskivat
1.7. Kaleva: Norwegianilta matkustajille lisälasku – syynä Norjan valtio
1.7. Digitoday Itseajava Tesla joutui ensimmäiseen kuolonkolariin
1.7. S&P alensi EU:n luottoluokitusta – syynä Brexit
1.7. Nyt on myöhäistä – kansa ei kiirehtinyt lainakaton vuoksi
1.7. HS-kysely: Enemmistö suomalaisista hyväksyy halpatyövoiman
Asiakastieto

Yhteistyössä

 
Henkilöautojen ensirekisteröinnit Top 10
merkki5/20162016
VOLKSWAGEN11395848
TOYOTA11295767
SKODA10635333
FORD8544376
KIA7573351
OPEL5963069
VOLVO5243580
NISSAN5123455
AUDI5052874
MERCEDES-BENZ4662576
   
malli5/20162016
SKODA OCTAVIA5382572
VOLKSWAGEN GOLF4692190
NISSAN QASHQAI3522062
KIA RIO3521214
FORD FOCUS3411717
TOYOTA YARIS3321538
OPEL ASTRA2971535
TOYOTA AURIS2771661
VOLKSWAGEN PASSAT2721445
TOYOTA AVENSIS2661533

Lähde: Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi / Bisnode Marketing Oy